![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Viimeksi muokannut Timoboy : 20.01.2016 05:26 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joskus aikoinaan ajelin vinssin ulosotto päällä Hjllä ja ihmettelin outoa ääntä kunnes viimein tajusin kytkeä sen pois
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut Hessu888 : 19.01.2016 22:06 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
En kattonu muuta ku päälaatikon öljyt. Nyt lämmityslaite huutamas lootan kupeessa jos vaik pääsis töihin ja sais auton lämpimään talliin. En löytänyt kuvaa et missä se jakiksen proppu on.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jakoloota on se tärkeempi, eli päästä sieltä päälaatikosta ne ylimääräiset öljyt pois täyttötulpan tasalle ja lisää jakovaihteistoon. Eikä kannata ajaa yhtään ennen kun on varmuus että jakolootassa on tarpeeksi öljyä
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Se on mittarinvaijerista noin 15cm vasemmalle ainoa pulttikantainen (19mm) kun törröttää suoraan taaksepäin
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ok. Ihmeelliseksi tuon vielä tekee se, että esim alamäkeä laskiessa ilman vaihdetta se ääni kuuluu edelleen, hiljenee vasta kun kierrokset laskee ns tyhjäkäynnille, eikä ehdi pompata ulos kuuntelemaan et mistä ääni tulee. Resonanssia tuntuu joka kepissä ja aina kun pahin kirkaisu kuuluu, tuntuu vastus vauhdissa. Onko jollain selkeää kuvaa missä ne roput on?Alkaa olla jo vitsit vähissä, kun ainoa auto ja työmatka on n70km/pv. Loppumatkasta auto oli taas suht normaali ja ne äänet kuulostaa tosiaan siltä kuin laakerit hirttäis ihan just nyt kiinni.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Jakiksen proppu on korkeus suunnassa n.puolessa välissä jakiksen takapäässä ihan helpossa paikassa. Jos kerran päälootassa oli liikaa ölppää niin jakis on silloin kuiva.
Hakusanalla hullunkierto löytynee oireen hoito vinkkejä mutta akuutisti jakikseen lisää ölppää laadultaan joko 80w-90 Gl 4 tai Gl 5 Ja nuo lootan ölpät on vanhemmiten ennen stefa ja laakeriremppaa ihan säännöllisesti seurattavaa settiä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 20.01.2016 09:48 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa vielä kuva avuksi ja kuvassa oleva musta tulppa on se minkä avaat ja katot tuleeko öljyä ulos vai ei. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83101
Kato nyt sitten samalla siellä auton alla ollessasi ettei sulla ole lähtenyt irti tuo kuvassa näkyvä akselinpää. Se pitäisi olla pultilla ja metallilevyn palalla kiinnitettynä silleen, ettei akselista näy kuin pää eikä tolleen kuin kuvassa jossa o-rengaskin jo ulkopuolella. Jos jakis on päässyt kuivaksi, niin öljyä päivittäin lisäämällä pystyt ehkä tovin ajelemaan, mutta kannattaa alkaa metsästämään uutta jakista tai ehkä mieluummin äänetöntä päälaatikko+jakolaatikkopakettia sekä jotain pajaa joka noi sulle vaihtaa. Asiansa osaava vaihtaa laatikot puolessa päivässä tai päivässä nyt ainakin. Lisähommaa kun siellä auton alla möngit, niin ravistele kardaanit kummastakin päästä, että onko laatikon päässä tai perän päässä laakerit ihan loppu. Niitä kardaanien liukuja ja ristiniveliä kannattaa kans rasvailla 5-10tkm välein, koska ilman rasvaa ne ei ikuisesti kestä... Viimeksi muokannut Hessu888 : 20.01.2016 10:31 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Akselin pää ei ulkona onneks. Miepä koetan täs työn ohessa! Kiitoksia!
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Helvata, ku niitä roppuja on ummikolle jo liikaa. .
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
No sitten sitä roppua myöten täyteen ja menoksi. Tosiaan ne ölpät karkaa sinne päälootaan joka tulee ajastaan täyteen ja jostain yli eli joko kytkimen stefasta kytkyttimeen tai muualta.
Joten se hullun kierto olisi syytä askarrella. Tarpeet ulkomuistista 2X M18-1.5 banjoliittimiä tiivisteineen ja metrinpätkä letkua lemmareineen. Ja tämä tulee siis täyttöproppujen väliin/tilalle. Eli kun ölppä karkaa ylämäkeen pää looraan niin se osaa letkua myöten takaisin jakikseen. Joku ylitunnollinen toyotafundamentalisti saattaisi suositella vian korjausta eli huohottimen putsausta ja stefojen vaihtoa mutta tuo hullunkierto syntyy vaikka parkkiksella lumihangessa ja sen jälkeen oire pysyy kurissa vaikka tauti on päällä. ![]() ![]() ![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti Tuossa vielä kuva avuksi ja kuvassa oleva musta tulppa on se minkä avaat ja katot tuleeko öljyä ulos vai ei. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83101 Kato nyt sitten samalla siellä auton alla ollessasi ettei sulla ole lähtenyt irti tuo kuvassa näkyvä akselinpää. Se pitäisi olla pultilla ja metallilevyn palalla kiinnitettynä silleen, ettei akselista näy kuin pää eikä tolleen kuin kuvassa jossa o-rengaskin jo ulkopuolella. Jos jakis on päässyt kuivaksi, niin öljyä päivittäin lisäämällä pystyt ehkä tovin ajelemaan, mutta kannattaa alkaa metsästämään uutta jakista tai ehkä mieluummin äänetöntä päälaatikko+jakolaatikkopakettia sekä jotain pajaa joka noi sulle vaihtaa. Asiansa osaava vaihtaa laatikot puolessa päivässä tai päivässä nyt ainakin. Lisähommaa kun siellä auton alla möngit, niin ravistele kardaanit kummastakin päästä, että onko laatikon päässä tai perän päässä laakerit ihan loppu. Niitä kardaanien liukuja ja ristiniveliä kannattaa kans rasvailla 5-10tkm välein, koska ilman rasvaa ne ei ikuisesti kestä... 17mm oli toi proppu, joka tuosta akselista hieman alaviistoon. Eipä sieltä ainakaan öljyä tuu. . Ja tosta ruuttasin sisään ne öljyt :/ Vituiks män? Viimeksi muokannut Timoboy : 20.01.2016 18:54 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj60 vaihdelaatikko | niska | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 14.11.2010 17:36 |
hj60 vaihdelaatikko | penna | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 05.11.2008 21:32 |
Ostetaan Hj60 vaihdelaatikko | komulainen | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 01.09.2008 17:19 |
O:hj60 vaihdelaatikko | akp | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 20.07.2006 23:24 |
M: HJ60 vaihdelaatikko | O/M/V Muut | 2 | 20.10.2005 15:22 |