Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.01.2016, 18:14
Timoboy Timoboy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.05.11
Sijainti: Kouvola
Viestit: 485
Perusasetus

Öljyä kai liikaakin, eli laakerit jäässä kai?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.01.2016, 18:17
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timoboy Näytä viesti
Öljyä kai liikaakin, eli laakerit jäässä kai?
Ei kai nyt sentään. Katoitko molemmat laatikot?

E: saattaa muute mittari/vaijeri pitää melko elämän pakkasilla. Ettet sotke siihen?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.01.2016, 19:17
Timoboy Timoboy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.05.11
Sijainti: Kouvola
Viestit: 485
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Ei kai nyt sentään. Katoitko molemmat laatikot?

E: saattaa muute mittari/vaijeri pitää melko elämän pakkasilla. Ettet sotke siihen?
Nelikon kytkin pois päältä ensin kyl siel laakeri huutaa..

Viimeksi muokannut Timoboy : 20.01.2016 05:26
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.01.2016, 19:50
MakeO:n Avatar
MakeO MakeO ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.04.03
Sijainti: Mustasaari, Finland.
Viestit: 3.342
Perusasetus

Joskus aikoinaan ajelin vinssin ulosotto päällä Hjllä ja ihmettelin outoa ääntä kunnes viimein tajusin kytkeä sen pois
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.01.2016, 22:04
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timoboy Näytä viesti
Nelikon kytkin pois päältä ensin kyl siel laakerk huutaa..
Niin katoitko että sekä päälaatikossa että jakolaatikossa (ulosotossa sit eri proppu...) on tarpeeks öljyä eli täyttöpropun reiän alareunaan? Jos toisessa vajausta ja toisesta tulee norona öljyä ulos, niin laatkoiden välinen stefa paskana ja riippuen siitä kummin päin stefa on sinne aikanaan laitettu, niin toinen laatikko pumppaa öljyä toiseen laatikkoon. Enshätään öljyn lisäystä ja jos päälaatikko oli se missä enemmän öljyä, niin "hullun kierto" searchiin (http://www.slck.net/gallery2.php?g2_itemId=474019) ja sellaista tekemään. Jos jakiksessa liikaa öljyä, niin hullunkierto ei tietenkään tule auttamaan...

Viimeksi muokannut Hessu888 : 19.01.2016 22:06
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.01.2016, 04:40
Timoboy Timoboy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.05.11
Sijainti: Kouvola
Viestit: 485
Perusasetus

En kattonu muuta ku päälaatikon öljyt. Nyt lämmityslaite huutamas lootan kupeessa jos vaik pääsis töihin ja sais auton lämpimään talliin. En löytänyt kuvaa et missä se jakiksen proppu on.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.01.2016, 06:32
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timoboy Näytä viesti
En kattonu muuta ku päälaatikon öljyt. Nyt lämmityslaite huutamas lootan kupeessa jos vaik pääsis töihin ja sais auton lämpimään talliin. En löytänyt kuvaa et missä se jakiksen proppu on.
Jakoloota on se tärkeempi, eli päästä sieltä päälaatikosta ne ylimääräiset öljyt pois täyttötulpan tasalle ja lisää jakovaihteistoon. Eikä kannata ajaa yhtään ennen kun on varmuus että jakolootassa on tarpeeksi öljyä
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.01.2016, 07:14
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Viestit: 681
Perusasetus

Se on mittarinvaijerista noin 15cm vasemmalle ainoa pulttikantainen (19mm) kun törröttää suoraan taaksepäin
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.01.2016, 09:45
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Jakiksen proppu on korkeus suunnassa n.puolessa välissä jakiksen takapäässä ihan helpossa paikassa. Jos kerran päälootassa oli liikaa ölppää niin jakis on silloin kuiva.

Hakusanalla hullunkierto löytynee oireen hoito vinkkejä mutta akuutisti jakikseen lisää ölppää laadultaan joko 80w-90 Gl 4 tai Gl 5

Ja nuo lootan ölpät on vanhemmiten ennen stefa ja laakeriremppaa ihan säännöllisesti seurattavaa settiä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 20.01.2016 09:48
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.01.2016, 10:28
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Tuossa vielä kuva avuksi ja kuvassa oleva musta tulppa on se minkä avaat ja katot tuleeko öljyä ulos vai ei. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83101

Kato nyt sitten samalla siellä auton alla ollessasi ettei sulla ole lähtenyt irti tuo kuvassa näkyvä akselinpää. Se pitäisi olla pultilla ja metallilevyn palalla kiinnitettynä silleen, ettei akselista näy kuin pää eikä tolleen kuin kuvassa jossa o-rengaskin jo ulkopuolella.

Jos jakis on päässyt kuivaksi, niin öljyä päivittäin lisäämällä pystyt ehkä tovin ajelemaan, mutta kannattaa alkaa metsästämään uutta jakista tai ehkä mieluummin äänetöntä päälaatikko+jakolaatikkopakettia sekä jotain pajaa joka noi sulle vaihtaa. Asiansa osaava vaihtaa laatikot puolessa päivässä tai päivässä nyt ainakin.

Lisähommaa kun siellä auton alla möngit, niin ravistele kardaanit kummastakin päästä, että onko laatikon päässä tai perän päässä laakerit ihan loppu. Niitä kardaanien liukuja ja ristiniveliä kannattaa kans rasvailla 5-10tkm välein, koska ilman rasvaa ne ei ikuisesti kestä...

Viimeksi muokannut Hessu888 : 20.01.2016 10:31
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj60 vaihdelaatikko niska Tekniikka & Jutustelu 1 14.11.2010 17:36
hj60 vaihdelaatikko penna Tekniikka & Jutustelu 8 05.11.2008 21:32
Ostetaan Hj60 vaihdelaatikko komulainen O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 01.09.2008 17:19
O:hj60 vaihdelaatikko akp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 20.07.2006 23:24
M: HJ60 vaihdelaatikko O/M/V Muut 2 20.10.2005 15:22


Sivu luotu: 01:54 (GMT +2).