Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester
Ei se vaihtamattomuus ole ropuista kiinni vaan tyhmyydestä ja/tai laiskuudesta.
|
Ei, vaan se on laatikon suunnitelleiden typeryyttä jättää proppu pois eikä mitään muuta. Saahan ne aineet toki vaihdettua ilman proppuakin, mutta miksi väkisin pitää tehdä hommasta tekijälle hankalampaa ja paskaisempaa?
Kun lähtökohtaisesti merkkihuollon yhteydessä ne öljyt vaihdetaan ensialkuun kuitenkin, ja isohko osa keskivertoautoilijoista teettää homman myöhemminkin korjaamossa (ts. öljyt tulee vaihdettua), niin propun olemassaolo helpottaisi ja nopeuttaisi työtä oleellisesti - ja tekisi siitä paljon siistimpää.
Tein itselleni öljypohjaan propun heti ensimmäisen vaihtokerran yhteydessä, koska vitutti niin suunnattomasti niiden pösilöiden typeryys jotka eivät ole sitä proppua voineet öljypohjaan suunnitella. Voin sanoa, että homma oli paljon miellyttävämpää seuraavalla kerralla, kun sen pystyi tehdä siististi koko pihaa ja käsiä likaamatta

ei tartte mitään neliömetrin kokoista laaria auton alle vaihdon yhteydessä, riittää kun laitat riittävän ison purkin propun alle
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT
Uudemmissa heittää vikakoodin (Check Engine -valo syttyy) ja menee laatikko vikatilaan, jos on liian vähän öljyä laatikossa, siksi vaihdossa aina ensin 4 litraa öljyä laatikkoon, ennenkuin käynnistetään ja sitten mitataan kone käynnissä...
|
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT
Jostain -96 alkaa, muistaakseni... Samoihin aikoihin, kun tulee toi 16 pinninen OBD-pistoke kojetaulun alle...
|
En tiedä missä kohtaa pitäisi sytyttää CEL:in, minulla joskus vuoti laatikosta huonosti asennetun tiivisteen takia aineita pikkuhiljaa ulos ilman että huomasin. Vasta siinä vaiheessa kun risteyksistä kääntyessä kiihdytyksen yhteydessä alkoi välillä nykiä oudosti ihmettelin että mitäs nyt -> liemien välitön tarkistus -> piti lisätä reilu 1,5 litraa lientä.