Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 11.01.2016, 13:26
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Ei se vaihtamattomuus ole ropuista kiinni vaan tyhmyydestä ja/tai laiskuudesta.
Ei, vaan se on laatikon suunnitelleiden typeryyttä jättää proppu pois eikä mitään muuta. Saahan ne aineet toki vaihdettua ilman proppuakin, mutta miksi väkisin pitää tehdä hommasta tekijälle hankalampaa ja paskaisempaa?

Kun lähtökohtaisesti merkkihuollon yhteydessä ne öljyt vaihdetaan ensialkuun kuitenkin, ja isohko osa keskivertoautoilijoista teettää homman myöhemminkin korjaamossa (ts. öljyt tulee vaihdettua), niin propun olemassaolo helpottaisi ja nopeuttaisi työtä oleellisesti - ja tekisi siitä paljon siistimpää.


Tein itselleni öljypohjaan propun heti ensimmäisen vaihtokerran yhteydessä, koska vitutti niin suunnattomasti niiden pösilöiden typeryys jotka eivät ole sitä proppua voineet öljypohjaan suunnitella. Voin sanoa, että homma oli paljon miellyttävämpää seuraavalla kerralla, kun sen pystyi tehdä siististi koko pihaa ja käsiä likaamatta ei tartte mitään neliömetrin kokoista laaria auton alle vaihdon yhteydessä, riittää kun laitat riittävän ison purkin propun alle



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Uudemmissa heittää vikakoodin (Check Engine -valo syttyy) ja menee laatikko vikatilaan, jos on liian vähän öljyä laatikossa, siksi vaihdossa aina ensin 4 litraa öljyä laatikkoon, ennenkuin käynnistetään ja sitten mitataan kone käynnissä...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Jostain -96 alkaa, muistaakseni... Samoihin aikoihin, kun tulee toi 16 pinninen OBD-pistoke kojetaulun alle...
En tiedä missä kohtaa pitäisi sytyttää CEL:in, minulla joskus vuoti laatikosta huonosti asennetun tiivisteen takia aineita pikkuhiljaa ulos ilman että huomasin. Vasta siinä vaiheessa kun risteyksistä kääntyessä kiihdytyksen yhteydessä alkoi välillä nykiä oudosti ihmettelin että mitäs nyt -> liemien välitön tarkistus -> piti lisätä reilu 1,5 litraa lientä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 11.01.2016 13:38
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 9 (0 jäsentä and 9 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 07:52 (GMT +2).