Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.12.2015, 20:35
nevo nevo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.14
Sijainti: Imatra, Suomi
Viestit: 89
Perusasetus

Kiitos tiedoista.
Jos ei 40 ole, niin lienee 44. Miten tunnistaa eri versiot?
Ei näkynyt numeroita tms. merkintää.
Melko painavia kyl ovat.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.12.2015, 21:15
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nevo Näytä viesti
Kiitos tiedoista.
Jos ei 40 ole, niin lienee 44. Miten tunnistaa eri versiot?
Ei näkynyt numeroita tms. merkintää.
Melko painavia kyl ovat.
Etuaksulat: http://77cj.littlekeylime.com/Dana44_3.htm

Ja tuolla mittoja: http://www.pirate4x4.com/forum/gener...1967-02-a.html
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.12.2015, 21:19
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nevo Näytä viesti
Kiitos tiedoista.
Jos ei 40 ole, niin lienee 44. Miten tunnistaa eri versiot?
Ei näkynyt numeroita tms. merkintää.
Melko painavia kyl ovat.
Danalaisissa akseleissa on jompaankumpaan akseliputkeen stanssattu "bill of material" valmistenumero josta selviää alkuperä, välitykset onko lukkoa jne.. numero tosin melko vaikea löytää ruosteisista putkista kun ei ole kovin vahvasti lyöty. Kuva tänne niin akselin alkuperä keksitään varmaan äkkiä porukalla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.12.2015, 21:39
TimJus:n Avatar
TimJus TimJus ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.445
Perusasetus

vakio dana 44 ilman cromo vetareita on kuitenki aika heikko kun mennään yli 35" rengas kokoihin ja suuri murhe d44 akselissa on kun sopivasti rusauttaa ristikon rikki ni vetari kiilaa pallonivele irti ja koko kääntöpää tipahtaa irti.

toyota akselit ois huomattavasti järkevämmät niihin ku saa nykyään täys 30 boorisen cromo vetari sarjan. ja hj60 taka akseli ois täyskelluvalla navalla ja huomattavasti parempi laatuisilla vetareilla.


tai sitte dana60 alle eikä tarvii varoo enää......
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.12.2015, 21:45
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TimJus Näytä viesti
vakio dana 44 ilman cromo vetareita on kuitenki aika heikko kun mennään yli 35" rengas kokoihin ja suuri murhe d44 akselissa on kun sopivasti rusauttaa ristikon rikki ni vetari kiilaa pallonivele irti ja koko kääntöpää tipahtaa irti.

toyota akselit ois huomattavasti järkevämmät niihin ku saa nykyään täys 30 boorisen cromo vetari sarjan. ja hj60 taka akseli ois täyskelluvalla navalla ja huomattavasti parempi laatuisilla vetareilla.


tai sitte dana60 alle eikä tarvii varoo enää......
Juu, tuossapa nuo oleellisimmat D44:n heikkoudet.

King pin- tyyppiset D60 etuakselit on aika pomminvarmoja, on sitten low pinion tai high pinion. Taka-akselina Suomessakin (yleensä) varsin pilkkahintaiset GM:n 14- pulttiset full float- versiot kestää jokseenkin mitä vain. Näillä järeämmillä akseleilla tosin ei tartte Suzukia miettiä enää katukilvelliseksi
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.12.2015, 23:02
nevo nevo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.14
Sijainti: Imatra, Suomi
Viestit: 89
Perusasetus

Nyt on tietoa. Etsin numerot, niin tietää akselien tyypin tarkalleen.
- Oli jo unohtunut, mistä ne danat oli alunperin.
- Rakennusmateriaalina, suzuki, danat, volvo b20, rover v8, ford york 2,5d, jne.

Viimeksi muokannut nevo : 27.12.2015 13:44
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.12.2015, 00:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Paljonhan akseleiden kestävyys riippuu auton painosta, kuskin kaasujalasta, onko automaatti vai manuaali, minkäkokoiset renkaat, yms..
Se mikä hajoaa 2,5 tonnin painoisessa reilulla 5- litran koneella olevassa V8- vehkeessä 35" renkailla pintakaasulla, voi kestää 1,3 litran isolohkolla olevassa tonnin Suitsassa 37" renkailla melkein mitä vain.

35" Boggerit Rangen kasilla on toki jo kohtalainen yhdistelmä Suzukissakin - D44 ehkä kestää, tai sitten ei. Jos pedaalin käyttö on reilua, niin nuo ylemäpänä ehdotetut Toyotan akselit full-floater takaperällä ei olisi ehkä ihan huono idea. Kevyemmät ja kapeammat kuin D60 + 14bolt, eli Suzukin alle toimivampi paketti.


Toki jos on jo olemassa D44:t tallissa, niin niitä vain alle jos eivät ole ihan susipaskat versiot. Paljon jo selviää sillä kun tsekkaa onko ne 30- spoorisilla vetareilla, ja millaiset kääntöpäät etuakselilla on. Paremmat D44:t on ihan päteviä akseleita ja kestää varsin reiluakin käyttöä kevyen auton alla 35" renkailla.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.12.2015, 00:35
tainioite tainioite ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.07.13
Sijainti: pälkäne
Viestit: 82
Perusasetus

belarukser
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.12.2015, 09:53
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 606
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TimJus Näytä viesti
vakio dana 44 ilman cromo vetareita on kuitenki aika heikko kun mennään yli 35" rengas kokoihin ja suuri murhe d44 akselissa on kun sopivasti rusauttaa ristikon rikki ni vetari kiilaa pallonivele irti ja koko kääntöpää tipahtaa irti.
En ole aikaisemmin kuullut D44 kääntöpään tippumisesta. Olis kiva tietää tästä enemmän!

Ylä ja alapallo on lähellä vetoakselia ja niihin kyllä tulee pintavikoja kun vetari antautuu varsinkin kun ajelee katkenneella vetoakselilla

Kuvassa D44 vakio vetari kun ristikko katkesi metsään. Lenkit on kuluneet pois liikuteltaessa autoa.

Minusta Danojen Open knuckle-rakenne on turvallisuuden kannalta hyvä koska vikaantuneet osat tippuvat pois eivätkä jumiuta ohjausta kuten monella muulla akselin valmistajalla


Viimeksi muokannut Fruehauf-CJ : 27.12.2015 10:29
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kestäviä Uniball niveliä. Mappe Chit-Chat 9 11.04.2009 23:29
Mistä saa kestäviä koneita? Nerd-O Chit-Chat 30 05.09.2006 13:55
Juu tosi kestäviä ovat Hippo Chit-Chat 16 21.01.2006 21:21
Kestäviä akseleita? SamiN Tekniikka & Jutustelu 17 31.08.2005 17:09
Kestäviä nuo foordit? ugly_hj Chit-Chat 3 25.04.2005 23:46


Sivu luotu: 14:16 (GMT +2).