Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hami
Viddu, kytke niinko ohojeet sannoo ja hauku sitte kaikki muut niinko aina.
Tai oikeasthan vie se taimaanlahaja jonnekki korjaamolle missä oikeat ihmiset tekkee oikeita töitä niin ehkä siis ehkä se toimii niinko haluat tai sitte ei
On taas kyllä ihme vänkyttämistä että myyjä on paska niinko nerdolla on totuttu vitu,
ja taas oma moka? voi perse nyt kyrpii
Ja en, siis EN ole myyjän enkä kenekhän muun asialla ko omalla kännisellä mielipitheelä ja pysyn sanojeni takana ko selviän,
perkele että kyllä nyt uituttaa.
|
Sen hyvän huollon kun vielä löytäisi missä eivät tekisi täyttä paskaa ja yrittäisi kusettaa. Esim. tähän samaiseen autoon on kohta kolme viikkoa odoteltu pyyhkijöitä kun huolto ei tiedä millaiset pyyhkijät autoon kuuluu. Eikä kyllä maahantuojakaan tiedä ja ilmeisesti valmistajakaan ei tiedä. Jotenkin kummallista. Pitääkö asiakkaan itse alkaa selvittään pyyhkijöitä? Tuon auton pitäisi vastaa vuosimallin 2016 autoa ja siinä on syystä tai toisesta täysin erilainen pyyhinkiinnitystapa kuin 2015 mallisessa autossa. Mutta jotenkin olettaisi, että kyllä huollon silti pitäisi tietää mitä sinne tulee. Virallinen merkkihuolto antoi myös suosituksia nesteistä, mitä autoon EI SAISI laittaa. Taas piti itse selvitellä, että pitääköhän tuo nyt ihan paikkaansa. Ei pitänyt ja kun kysyi niiltä, että kuis tämä neste on valmistajan virallinen suositus niin johan tuli meriselityksiä.. Mitä olisi taas tapahtunut kun olisin noudattanut huollon ohjeita ja kone olisi vaikka hajonnut? Minun vikahan se olisi vaikka olin noudattanut huollon ohjeita. Tällä hetkellä myös vähän näyttää siltä että kaikki mitä etukäteen myyjältä selvitin autosta ei ole pitänyt paikkaansa. Myyjä saanut tietää huollosta vastaukset kysymyksiin. Ei se merkkihuolto ole siis mikään ratkaisu asiaan. Esim. autossa ei pitänyt olla rengaspainetunnistimia renkaissa vaan se piti abs:n kehältä mittaa paine. No se sitten oli täyttä paskaa taas kerran. Yksi anturi 120€/kpl, eli 480€/sarja. Talvirenkaat + työt maksoi 320€. Nuo hemmetin anturit maksaa enemmän kuin renkaat ja työt! Tosin tuo firma mikä renkaat vaihtoi ilmoitti, että heidän kauttaa anturit saa 40€/kpl. Lisäksi kun tuossa talvirenkaita laitettiin alle niin nämä anturithan hajosi joka renkaasta kun etukäteen oltiin sanottu ettei siellä ole antureita ja näin toimittiin. No kun siellä oli anturit niin tästähän pestiin kädet koko touhusta sanomalla, että teidän olisi pitänyt itse varmistaa onko ne anturit siellä vai ei. Eikä näin ollen takuuseen saa uusia antureita. Toisin sanoen ihan sama mitä huolto/myyjä sanoo niin itse olet siitä loppupeleissä vastuussa. Vaikka huolto/myyjä antaa vääriä tietoja. Ei se mun mielestä ihan noin pitäisi mennä. Jos valmistajan virallisesta huollosta saa väärää tietoa niin ei se asiakkaan syyksi pitäisi laittaa. Onneksi en noita kysele koskaan puhelimella vaan aina sähköpostilla niin on todiste mitä taas on väitetty. Toinen mikä aiheuttaa ongelmia on rekisterinumero. Koska auto on sen verran tuore niin se ei näy missään huoltojen rekistereissä. Runkonumerolla ei taas tee mitään kun sillä ei etsitä tietoa. Tähän on ratkaisuna vaan odottaa joku puolisen vuotta, että se ilmestyy sinne. Yritä siinä sitten tilailla huoltoja/asennuksia kun mikään liike ei tunnista koko autoa. Eikä kelpaa auton merkki ja malli. On tuokin vähän kummallista. Eikä tuo ongelma koske vain tätä autoa. Ainakin pk-seudulla nuo kaikki huollot tuntuu osaavan tuon kusettamisen, mutta ei sitä oikeaa korjausta. Tai sitten nykyään vaan luotetaan niin paljon noihin auton kertomiin tietoihin ja vaihdetaan täysin turhaan kalliita osia sinne. Lopuksi kun vika ei selviä niin aina pestään kädet koko touhusta ja käsketään menemään jonnekin muualle. Syy miksi mielummin itse asentelen noita kuin annan jonkun liikkeen tehdä ne. Itse ainakin tiedän mitä sinne olen tehnyt, koska kuitenkin loppupeleissä itse sen joudun maksamaan. Jos jälki on paskaa niin itseä saa syyttää.
Ja mitä tuohon sarjaan tulee niin en todellakaan lähde alkuperäisiä piuhoja vetämään poikki ilman että tiedän mitä ne tekee. Edelleenkin auton valmistajan virallisen ohjeen mukaan sitä piuhaa ei vedetä poikki, mutta koukun valmistajan mukaan vedetään. Tässä on pieni ristiriita. Vedän sen piuhan poikki niin koko auto ei enää käynnisty. No meinaatko että se korjaaminen menee valmistajan piikkiin? Ei taida mennä. Riittääkö että piuhan yhdistää takaisin? Ei mitään varmuutta. Vien sen johonkin liikkeeseen niin minähän sen taas maksan kun huolto töpeksii..
Mitä tuohon myyjään taas tulee niin ei ole koko kaverista enää kuulunut yhtään mitään. Kysyin siltä vielä voinko jostain vaikka ostaa erillisen releen niin ei mitään ole kuulunut. Näin sitä Hami ilmeisesti asiat kuuluu hoitaa? Myydään uutta tavaraa perävalotakuulla.