Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.12.2015, 15:58
hemmobj40 hemmobj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.03.07
Sijainti: Rauma, Suomi
Viestit: 116
Perusasetus

Mysteerimöykky


Mysteerimöykky on alipainesäiliö. Voi ottaa pois tai korvata vaikka HJ:n pienemmällä säiliöllä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.12.2015, 16:51
Ab3:n Avatar
Ab3 Ab3 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 775
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hemmobj40 Näytä viesti
Mysteerimöykky on alipainesäiliö. Voi ottaa pois tai korvata vaikka HJ:n pienemmällä säiliöllä.
Eli mie voin vaikka palosammuttimesta tehdä sinne säiliön?
__________________

-ISORY-

Itä-suomen off road yhdistys


SLCK #539


Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.12.2015, 18:30
piipari:n Avatar
piipari piipari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.08
Sijainti: Joensuu
Viestit: 804
Perusasetus

Voipi tehä vaikka sammuttimesta, mut tuossa aikasemmin mainittu hj:n säiliö ehottomasti helpoin ratkasu, koska saatavuuskin on erinomainen...:P Kait se onnistuu nykysinkin leimata saman mallisarjan isommalle akselivälille, eli kyllä täältä ainakin suositus etuakselin siirrolle eteenpäin. Toki siinä tulee kaikkee jännää sivutuotetta, kuten kartaanin joutuu tekemään uusiks, lokarit uusiks (jatke) jne....Mut helposti etuylitys pois kokonaan ja pidempi akseliväli tuntus olevan mukavampi vähän joka suhteessa. Helpoin on varmasti leikellä vaan tilaa siihen korin kannakkeeseen tai siirtää se eri kohtaan, ei varmasti oo katsurilla mitään sanomista kunhan on kunnolla tehty.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.12.2015, 19:48
Tappokirves Tappokirves ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.11.13
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 143
Perusasetus

Tunkkaa kori kantamaan tunkin varaan ja levennät vanhaa kiinnikettä. Näin itse lähtisin tekemään. En usko että katsuri mitään sanoo, itsellä ei tule olemaan kuin pari niittiä alkuperäisiä. Loput pulteilla ja hitsaamalla, jos inssi inisee vien muualle katsastettavaksi
__________________
Kahta en vaihda: Stihl ja Toyota!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.12.2015, 20:01
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piipari Näytä viesti
Voipi tehä vaikka sammuttimesta, mut tuossa aikasemmin mainittu hj:n säiliö ehottomasti helpoin ratkasu, koska saatavuuskin on erinomainen...:P Kait se onnistuu nykysinkin leimata saman mallisarjan isommalle akselivälille, eli kyllä täältä ainakin suositus etuakselin siirrolle eteenpäin. Toki siinä tulee kaikkee jännää sivutuotetta, kuten kartaanin joutuu tekemään uusiks, lokarit uusiks (jatke) jne....Mut helposti etuylitys pois kokonaan ja pidempi akseliväli tuntus olevan mukavampi vähän joka suhteessa. Helpoin on varmasti leikellä vaan tilaa siihen korin kannakkeeseen tai siirtää se eri kohtaan, ei varmasti oo katsurilla mitään sanomista kunhan on kunnolla tehty.
Paljon saa jatkaa lokareita ja siirrellä simpukkaa jne jos pelkkää etuakselia siirtää.. Bj42 akseliväli on 228,5cm ja bj43 243,cm
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.12.2015, 20:21
Ab3:n Avatar
Ab3 Ab3 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 775
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Paljon saa jatkaa lokareita ja siirrellä simpukkaa jne jos pelkkää etuakselia siirtää.. Bj42 akseliväli on 228,5cm ja bj43 243,cm
Tuossa piipari:n kanssa soiteltiin ja selvis samalla nuo akselivälit mullekki.
Eivaa huomenna käyn konttorilla kysymässä seuraavaa;

BJ42 228,5cm
BJ43 243cm
Erotus; 14,5cm

Onko mahdollista siirtää akselia se minun tarpeiden vaatima ~5cm, että saan tukivarren rungonpuoleisen kiinnikkeen hitsattua. Vai ruvetaanko tuon auton akseliväliä kasvattamaan 14,5cm että se olisi verrattavissa J43.
Jos ruvetaan akseliväliä kasvattamaan, niin taka-akseli hyppää kanssa taaksepäin. Selvitellä vaan paljon mahtuu ottamaan simpukkaa eteenpäin, koska siellon syyläriki jossaikohtaa ns. pelimestoilla.


Tässä varaudutaan nyt sit rattiakselin jatkamiseen, ja kardaanin jatkamiseen. Koko kardaanityömaan ulkoistan paikalliselle moottorikoneistamolle, minne on entuudestaan hyvät välit..
__________________

-ISORY-

Itä-suomen off road yhdistys


SLCK #539


Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.12.2015, 20:49
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ab3 Näytä viesti
Tuossa piipari:n kanssa soiteltiin ja selvis samalla nuo akselivälit mullekki.
Eivaa huomenna käyn konttorilla kysymässä seuraavaa;

BJ42 228,5cm
BJ43 243cm
Erotus; 14,5cm

Onko mahdollista siirtää akselia se minun tarpeiden vaatima ~5cm, että saan tukivarren rungonpuoleisen kiinnikkeen hitsattua. Vai ruvetaanko tuon auton akseliväliä kasvattamaan 14,5cm että se olisi verrattavissa J43.
Jos ruvetaan akseliväliä kasvattamaan, niin taka-akseli hyppää kanssa taaksepäin. Selvitellä vaan paljon mahtuu ottamaan simpukkaa eteenpäin, koska siellon syyläriki jossaikohtaa ns. pelimestoilla.


Tässä varaudutaan nyt sit rattiakselin jatkamiseen, ja kardaanin jatkamiseen. Koko kardaanityömaan ulkoistan paikalliselle moottorikoneistamolle, minne on entuudestaan hyvät välit..
Kartaaniin vaan pidemmät pultit ja vitusti prikkoja väliin noin 400x helpoimmalla pääsee kun teet jakarin kiinnikkeet tai korinkiinnikkeet uusiksi. Riittäiskö etujortaanin liikkuma alueella tilaa tuoda ne rungon sisäpuolelle? Akselinpään korvakoita joutuu vähä rälläköimään. noin pitkät tukivarret ei piittaa mitää jos ne on muutaman asteen V-asennos.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.12.2015, 21:22
Ab3:n Avatar
Ab3 Ab3 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 775
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Kartaaniin vaan pidemmät pultit ja vitusti prikkoja väliin noin 400x helpoimmalla pääsee kun teet jakarin kiinnikkeet tai korinkiinnikkeet uusiksi. Riittäiskö etujortaanin liikkuma alueella tilaa tuoda ne rungon sisäpuolelle? Akselinpään korvakoita joutuu vähä rälläköimään. noin pitkät tukivarret ei piittaa mitää jos ne on muutaman asteen V-asennos.
Voihan prikka siun kanssa..
En toteuta V-muotoon. Kahtoo huomenna hallilla että siirränkö tota kannaketta, vai ruvetaanko akselinsiirtohommiin. Matkalla kävis konttorilla kysyy mitä ne on mieltä, ihanne olis jos sitä Sais sen ~5cm eteenpäin.
__________________

-ISORY-

Itä-suomen off road yhdistys


SLCK #539


Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.12.2015, 20:23
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

voihan siihen kardaaniin tehä "spaserin" väliin, ni käy originelli.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.12.2015, 20:25
Ab3:n Avatar
Ab3 Ab3 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 775
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
voihan siihen kardaaniin tehä "spaserin" väliin, ni käy originelli.
Tästäkin oli puhe Stedt:in kanssa, mutta jäätiin miettii mitä tykkää kardaaninkulmat...
__________________

-ISORY-

Itä-suomen off road yhdistys


SLCK #539


Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.12.2015, 20:37
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

nii, loivempihan se periaatteessa olis ilman.
patrollissa mulla oli ku laitoin 5lovisen laatikon, jäi kardaani lyhyeks sehän hyvä puoli siinä oli jos hajos ni ois käyny sitte 4 tai 5 vaihteisen kardaani.
hiluxissaki oli ku siinä kävi etuakseli vähä etempänä, onneks tein rillukan ku nyt taas alkup. paikalla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj60 Tepi_p Tekniikka & Jutustelu 1 05.06.2011 15:14
Ostetaan 16" vanteet (HJ60) ja startti (HJ60) Juuz O/M/V Renkaat ja vanteet 3 25.07.2010 12:13
Ostetaan HJ60 61 tai HJ60 bolt on sopivan moottorin! Karvanaama O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.12.2009 23:29
M: HJ60 ja HJ60,5 ZTR O/M/V Ajoneuvot 2 12.10.2007 13:51
M: hj60/61 5v laatikko+muita hj60:sen osia Ahma O/M/V Muut 14 26.07.2004 20:19


Sivu luotu: 16:45 (GMT +2).