![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Myyjän ensimmäinen kommetti oli vaan että väärin kytketty ja sarjoissa ei ole koskaan mitään vikaa. Noh. Voihan niissä vikaa olla. Edelleen veikkaan tuota relettä vialliseksi.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Onks sulla siellä kytketty ne 13-napaisen kaikki plussat ja maat jo kiinni, saattaa johtua siitäkin, et se releboxi saa syötöt niistä ja ei ilman toimi.
Juuri laitettiin uuteen Mondeoon tarvikesähköjä, ei tarvinnu koodata, eikä 13-sarjassa tullut mukana ollenkaan akku plussan välijohtoja akulle asti, vaan hankitaan tarvittaessa lisäsarjana... |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Menee hieman muistikuvalliseksi mutta audin laitoin aikoinaan myös jaegerin sähkösarjan niin vilkut ei pelannut ennenkuin sai sähköä sille purkille. Tuolta hakee oikeet ohjeet http://www.jaeger-automotive.de/2/service/
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Siinä oli yksi ainoa maapiuha, minkä kytkin samaan kohtaan mistä jo ennestään otettiin maa. Kaksi piuhaa roikkuu irtonaisena. Mutta jos nyt oikein tulkitsin sitä ohjetta niin ne pitäs siitä viedä suoraan akulle. Toinen kait kuuluisi kytkeä jotenkin virtalukon taakse? En ole tuota tehnyt kun siihen ei tullut piuhoja mukana. Kokeilin kuitenkin syöttää niihin virtaa. Ei vaikutusta asiaan. Lisäksi siihen kuskin penkin kohdalle menee yksi piuha, minkä vedin sinne asti. Siinä pitäisi yksi alkuperäinen piuha vetää poikki ja kytkeä tuo uusi piuha siihen sitten. No en ole lähtenyt alkuperäisiä piuhoja vetämään poikki kun sen enempää ei edes kerrota mitä se piuha tekee. Kokeilin tähänkin piuhaan syöttää virtaa akulta. Ei vaikutusta asiaan.
http://www.jaeger-automotive.de/file...//21620506.pdf Tuossahan se ohje onkin. Eli kohta 16 tekemättä. En ole sitä piuhaa vetänyt poikki. Tätä ei muuten tehdä tuossa Renaultin omassa ohjeessa. Kohta 22 kytkemättä. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Näyttäisi että tuo poikkilaittamaton piuha olisi takasten sähkön syöttö. Tulkitseisin sen silleen, että tuo kärryn sarja alkaa syöttämään sähkön tuonne takasille piuhan katkaisun ja yhdistämisen jälkeen, ottaa ohjauksen auton sarjasta. Saatan olla kyllä aivan väärässä
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä kai se auto jotain tietoa pistokkeelta saa ja kaipaakin kun nuo johtosarjamuutokset ohjeessa on, eikai niitä huvikseen sinne ole piirretty. Ja se, että tarjoaa sähköä ohi muutosten, ei ole sama asia.
Ja tuohon 7/13 adapteriin, ei kestä saksalaisessa pitää paikallaan ilman kärryn kytkentää, kun herjaa just vilkuista, eikä ole mikrokytkintä.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mutta miten siellä sitten jarruvalo, parkkivalo ja sumuvalo voi toimia? Eihän niidenkään pitäisi silloin toimia. Ihan sama onko siellä tuo 7-napainen adapteri kiinni vai ei.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Siks, kun ne toimii. Vilkut kaipaa nyt sähköä, ja auto lopettaa takavilkkuken käytön kun kaikki ei täsmää. Mikä tuon katkaistavan funktio on ? Ylimääräisen releen syöttöjännite, ohjaushan siellä naksuttaakin jo ?
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 11.12.2015 18:21 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Voisko olla, et se katkaistava johto on se joka kertoo oikarista takavaloissa Nykyautot kun osaa kertoa jo mikä vika ja missä lampussa se on Ny kun sitä purkilta tulevaa johtoa joka kertoo "hai sie auto, teäl on purkki kaikki jeppistä antaa vilkkua vaan", niin auto lopettaa taakse vilkuttamisen, ettei koko paska ole tulessa kun sähköjohto hinkkaa runkoon ja kipinöi mahdollisesti syttyvien materiaalien lähellä Olikos, et smart;ille pitää kertoa lampun vaihdetun tietokoneella, et kytkee jännitteet lampulle
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tai oikeasthan vie se taimaanlahaja jonnekki korjaamolle missä oikeat ihmiset tekkee oikeita töitä niin ehkä siis ehkä se toimii niinko haluat tai sitte ei On taas kyllä ihme vänkyttämistä että myyjä on paska niinko nerdolla on totuttu vitu, ja taas oma moka? voi perse nyt kyrpii Ja en, siis EN ole myyjän enkä kenekhän muun asialla ko omalla kännisellä mielipitheelä ja pysyn sanojeni takana ko selviän, perkele että kyllä nyt uituttaa. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja mitä tuohon sarjaan tulee niin en todellakaan lähde alkuperäisiä piuhoja vetämään poikki ilman että tiedän mitä ne tekee. Edelleenkin auton valmistajan virallisen ohjeen mukaan sitä piuhaa ei vedetä poikki, mutta koukun valmistajan mukaan vedetään. Tässä on pieni ristiriita. Vedän sen piuhan poikki niin koko auto ei enää käynnisty. No meinaatko että se korjaaminen menee valmistajan piikkiin? Ei taida mennä. Riittääkö että piuhan yhdistää takaisin? Ei mitään varmuutta. Vien sen johonkin liikkeeseen niin minähän sen taas maksan kun huolto töpeksii.. Mitä tuohon myyjään taas tulee niin ei ole koko kaverista enää kuulunut yhtään mitään. Kysyin siltä vielä voinko jostain vaikka ostaa erillisen releen niin ei mitään ole kuulunut. Näin sitä Hami ilmeisesti asiat kuuluu hoitaa? Myydään uutta tavaraa perävalotakuulla. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Kohdassa 16 kerrotaan selvästi liittimen B1 nastan olevan akkujännitteelle (B+/30). Punainen 2.5 neliömillin piuha poikki, puristetaan liitin kiinni ja kytketään punakeltaiseen johtoon, joka syöttää jännitteen oikeaan osoitteeseen. Auton kytkiksiä tutkimalla selviäisi miksi vilkut eivät toimi, mutta tässä ei taida olla kuin tuo koukun kytkis tarjolla niin pitää tehdä sen mukaan.
Jos huolto kerran on noinkin hyvällä tolalla kuin kehut, niin en luottaisi ohjeeseen olla katkomatta ja kytkemättä sitä johtoa. Se ei kuitenkaan ole mikään väyläjohto tms, sen katkaisu vastaa akkukaapelin irroitusta. Jätät vaan jonkun sentin varaa liittimeen, jos tuleekin tilanne että se tarvitsee kytkeä takaisin. Ja tuo kohta 22 on sitä varten jos vedät vaunua minkä akkua täytyy saada ladattua. Eivät vaikuta vilkujen toimintaan, eivätkä ole tarpeellisia jos tavan Muuli on perseessä kiinni ![]()
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Todennäköisesti koukkuvalmistajan (-myyjän) ja autonvalmistajan (jälleenmyyjäorganisaation) piuhasarjat ovat eritavalla toteutettuja. Siitä tulee tuo ero. |
#15
|
|||
|
|||
![]() On se hyvä
Että oma käyttis on vuodelta 1983 eikä mikään uus ni saa rauhassa kytkeä kärryn rasiat (3 kpl) ilman mitään tietokone ja muita valo onkelmii
![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Näin se meni myös tuohon edelliseen 2007 vuodelta olevaan autoon. Tökkäsi vaan liittimet valmiisiin tökkeleihin ja se oli siinä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ61 Sammutin kytkennät | ..Marko.. | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 11.03.2014 16:39 |
G Mersun koukun massasta | Gee. | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 29.07.2013 22:11 |
Vinssin vaijerin koukun kiinnitys | osilpi | Tekniikka & Jutustelu | 36 | 07.02.2009 20:54 |
Chevyn generaattorin kytkennät | Sten | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 04.10.2007 07:08 |
patrollin mittarin kytkennät | american | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.03.2006 13:32 |