Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.12.2015, 12:28
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
http://osanetti.fi/vetokoukun-sahkos...2-p-37774.html

Tuollainen sarja siellä on. Tuota myyjää ei paljon asia tunnu kiinnostavan.
Ei kyseisestä sarjasta kokemusta, mutta kyseisestä myyjästä kylläkin. Ostin koukun ja sähkösarjan ja jotaki ongelmaa oli toimituksessa niin myyjältä ei saanut kuin vittuilut, halua ongelman selvittelyyn ei löytynyt minunkaan tapauksessa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.12.2015, 14:01
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiKo Näytä viesti
Ostin koukun ja sähkösarjan ja jotaki ongelmaa oli toimituksessa niin myyjältä ei saanut kuin vittuilut, halua ongelman selvittelyyn ei löytynyt minunkaan tapauksessa.
Myyjän ensimmäinen kommetti oli vaan että väärin kytketty ja sarjoissa ei ole koskaan mitään vikaa. Noh. Voihan niissä vikaa olla. Edelleen veikkaan tuota relettä vialliseksi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.12.2015, 17:11
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Onks sulla siellä kytketty ne 13-napaisen kaikki plussat ja maat jo kiinni, saattaa johtua siitäkin, et se releboxi saa syötöt niistä ja ei ilman toimi.

Juuri laitettiin uuteen Mondeoon tarvikesähköjä, ei tarvinnu koodata, eikä 13-sarjassa tullut mukana ollenkaan akku plussan välijohtoja akulle asti, vaan hankitaan tarvittaessa lisäsarjana...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.12.2015, 20:42
pipo_esa pipo_esa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.10
Sijainti: Kangasala
Viestit: 183
Perusasetus

Menee hieman muistikuvalliseksi mutta audin laitoin aikoinaan myös jaegerin sähkösarjan niin vilkut ei pelannut ennenkuin sai sähköä sille purkille. Tuolta hakee oikeet ohjeet http://www.jaeger-automotive.de/2/service/
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.12.2015, 07:41
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Siinä oli yksi ainoa maapiuha, minkä kytkin samaan kohtaan mistä jo ennestään otettiin maa. Kaksi piuhaa roikkuu irtonaisena. Mutta jos nyt oikein tulkitsin sitä ohjetta niin ne pitäs siitä viedä suoraan akulle. Toinen kait kuuluisi kytkeä jotenkin virtalukon taakse? En ole tuota tehnyt kun siihen ei tullut piuhoja mukana. Kokeilin kuitenkin syöttää niihin virtaa. Ei vaikutusta asiaan. Lisäksi siihen kuskin penkin kohdalle menee yksi piuha, minkä vedin sinne asti. Siinä pitäisi yksi alkuperäinen piuha vetää poikki ja kytkeä tuo uusi piuha siihen sitten. No en ole lähtenyt alkuperäisiä piuhoja vetämään poikki kun sen enempää ei edes kerrota mitä se piuha tekee. Kokeilin tähänkin piuhaan syöttää virtaa akulta. Ei vaikutusta asiaan.

http://www.jaeger-automotive.de/file...//21620506.pdf

Tuossahan se ohje onkin.

Eli kohta 16 tekemättä. En ole sitä piuhaa vetänyt poikki. Tätä ei muuten tehdä tuossa Renaultin omassa ohjeessa.
Kohta 22 kytkemättä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.12.2015, 07:56
HartSan HartSan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 97
Perusasetus

Näyttäisi että tuo poikkilaittamaton piuha olisi takasten sähkön syöttö. Tulkitseisin sen silleen, että tuo kärryn sarja alkaa syöttämään sähkön tuonne takasille piuhan katkaisun ja yhdistämisen jälkeen, ottaa ohjauksen auton sarjasta. Saatan olla kyllä aivan väärässä , mutta muuten en tuota ymmärrä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.12.2015, 07:58
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Kyllä kai se auto jotain tietoa pistokkeelta saa ja kaipaakin kun nuo johtosarjamuutokset ohjeessa on, eikai niitä huvikseen sinne ole piirretty. Ja se, että tarjoaa sähköä ohi muutosten, ei ole sama asia.

Ja tuohon 7/13 adapteriin, ei kestä saksalaisessa pitää paikallaan ilman kärryn kytkentää, kun herjaa just vilkuista, eikä ole mikrokytkintä.
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.12.2015, 12:09
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Mutta miten siellä sitten jarruvalo, parkkivalo ja sumuvalo voi toimia? Eihän niidenkään pitäisi silloin toimia. Ihan sama onko siellä tuo 7-napainen adapteri kiinni vai ei.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.12.2015, 18:18
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Siks, kun ne toimii. Vilkut kaipaa nyt sähköä, ja auto lopettaa takavilkkuken käytön kun kaikki ei täsmää. Mikä tuon katkaistavan funktio on ? Ylimääräisen releen syöttöjännite, ohjaushan siellä naksuttaakin jo ?
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 11.12.2015 18:21
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.12.2015, 18:42
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Siks, kun ne toimii. Vilkut kaipaa nyt sähköä, ja auto lopettaa takavilkkuken käytön kun kaikki ei täsmää. Mikä tuon katkaistavan funktio on ? Ylimääräisen releen syöttöjännite, ohjaushan siellä naksuttaakin jo ?

Voisko olla, et se katkaistava johto on se joka kertoo oikarista takavaloissa

Nykyautot kun osaa kertoa jo mikä vika ja missä lampussa se on


Ny kun sitä purkilta tulevaa johtoa joka kertoo "hai sie auto, teäl on purkki kaikki jeppistä antaa vilkkua vaan", niin auto lopettaa taakse vilkuttamisen, ettei koko paska ole tulessa kun sähköjohto hinkkaa runkoon ja kipinöi mahdollisesti syttyvien materiaalien lähellä



Olikos, et smart;ille pitää kertoa lampun vaihdetun tietokoneella, et kytkee jännitteet lampulle
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.12.2015, 10:04
hami hami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.05.05
Sijainti: kitula
Viestit: 115
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Myyjän ensimmäinen kommetti oli vaan että väärin kytketty ja sarjoissa ei ole koskaan mitään vikaa. Noh. Voihan niissä vikaa olla. Edelleen veikkaan tuota relettä vialliseksi.
Viddu, kytke niinko ohojeet sannoo ja hauku sitte kaikki muut niinko aina.
Tai oikeasthan vie se taimaanlahaja jonnekki korjaamolle missä oikeat ihmiset tekkee oikeita töitä niin ehkä siis ehkä se toimii niinko haluat tai sitte ei
On taas kyllä ihme vänkyttämistä että myyjä on paska niinko nerdolla on totuttu vitu,
ja taas oma moka? voi perse nyt kyrpii
Ja en, siis EN ole myyjän enkä kenekhän muun asialla ko omalla kännisellä mielipitheelä ja pysyn sanojeni takana ko selviän,
perkele että kyllä nyt uituttaa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.12.2015, 08:22
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hami Näytä viesti
Viddu, kytke niinko ohojeet sannoo ja hauku sitte kaikki muut niinko aina.
Tai oikeasthan vie se taimaanlahaja jonnekki korjaamolle missä oikeat ihmiset tekkee oikeita töitä niin ehkä siis ehkä se toimii niinko haluat tai sitte ei
On taas kyllä ihme vänkyttämistä että myyjä on paska niinko nerdolla on totuttu vitu,
ja taas oma moka? voi perse nyt kyrpii
Ja en, siis EN ole myyjän enkä kenekhän muun asialla ko omalla kännisellä mielipitheelä ja pysyn sanojeni takana ko selviän,
perkele että kyllä nyt uituttaa.
Sen hyvän huollon kun vielä löytäisi missä eivät tekisi täyttä paskaa ja yrittäisi kusettaa. Esim. tähän samaiseen autoon on kohta kolme viikkoa odoteltu pyyhkijöitä kun huolto ei tiedä millaiset pyyhkijät autoon kuuluu. Eikä kyllä maahantuojakaan tiedä ja ilmeisesti valmistajakaan ei tiedä. Jotenkin kummallista. Pitääkö asiakkaan itse alkaa selvittään pyyhkijöitä? Tuon auton pitäisi vastaa vuosimallin 2016 autoa ja siinä on syystä tai toisesta täysin erilainen pyyhinkiinnitystapa kuin 2015 mallisessa autossa. Mutta jotenkin olettaisi, että kyllä huollon silti pitäisi tietää mitä sinne tulee. Virallinen merkkihuolto antoi myös suosituksia nesteistä, mitä autoon EI SAISI laittaa. Taas piti itse selvitellä, että pitääköhän tuo nyt ihan paikkaansa. Ei pitänyt ja kun kysyi niiltä, että kuis tämä neste on valmistajan virallinen suositus niin johan tuli meriselityksiä.. Mitä olisi taas tapahtunut kun olisin noudattanut huollon ohjeita ja kone olisi vaikka hajonnut? Minun vikahan se olisi vaikka olin noudattanut huollon ohjeita. Tällä hetkellä myös vähän näyttää siltä että kaikki mitä etukäteen myyjältä selvitin autosta ei ole pitänyt paikkaansa. Myyjä saanut tietää huollosta vastaukset kysymyksiin. Ei se merkkihuolto ole siis mikään ratkaisu asiaan. Esim. autossa ei pitänyt olla rengaspainetunnistimia renkaissa vaan se piti abs:n kehältä mittaa paine. No se sitten oli täyttä paskaa taas kerran. Yksi anturi 120€/kpl, eli 480€/sarja. Talvirenkaat + työt maksoi 320€. Nuo hemmetin anturit maksaa enemmän kuin renkaat ja työt! Tosin tuo firma mikä renkaat vaihtoi ilmoitti, että heidän kauttaa anturit saa 40€/kpl. Lisäksi kun tuossa talvirenkaita laitettiin alle niin nämä anturithan hajosi joka renkaasta kun etukäteen oltiin sanottu ettei siellä ole antureita ja näin toimittiin. No kun siellä oli anturit niin tästähän pestiin kädet koko touhusta sanomalla, että teidän olisi pitänyt itse varmistaa onko ne anturit siellä vai ei. Eikä näin ollen takuuseen saa uusia antureita. Toisin sanoen ihan sama mitä huolto/myyjä sanoo niin itse olet siitä loppupeleissä vastuussa. Vaikka huolto/myyjä antaa vääriä tietoja. Ei se mun mielestä ihan noin pitäisi mennä. Jos valmistajan virallisesta huollosta saa väärää tietoa niin ei se asiakkaan syyksi pitäisi laittaa. Onneksi en noita kysele koskaan puhelimella vaan aina sähköpostilla niin on todiste mitä taas on väitetty. Toinen mikä aiheuttaa ongelmia on rekisterinumero. Koska auto on sen verran tuore niin se ei näy missään huoltojen rekistereissä. Runkonumerolla ei taas tee mitään kun sillä ei etsitä tietoa. Tähän on ratkaisuna vaan odottaa joku puolisen vuotta, että se ilmestyy sinne. Yritä siinä sitten tilailla huoltoja/asennuksia kun mikään liike ei tunnista koko autoa. Eikä kelpaa auton merkki ja malli. On tuokin vähän kummallista. Eikä tuo ongelma koske vain tätä autoa. Ainakin pk-seudulla nuo kaikki huollot tuntuu osaavan tuon kusettamisen, mutta ei sitä oikeaa korjausta. Tai sitten nykyään vaan luotetaan niin paljon noihin auton kertomiin tietoihin ja vaihdetaan täysin turhaan kalliita osia sinne. Lopuksi kun vika ei selviä niin aina pestään kädet koko touhusta ja käsketään menemään jonnekin muualle. Syy miksi mielummin itse asentelen noita kuin annan jonkun liikkeen tehdä ne. Itse ainakin tiedän mitä sinne olen tehnyt, koska kuitenkin loppupeleissä itse sen joudun maksamaan. Jos jälki on paskaa niin itseä saa syyttää.

Ja mitä tuohon sarjaan tulee niin en todellakaan lähde alkuperäisiä piuhoja vetämään poikki ilman että tiedän mitä ne tekee. Edelleenkin auton valmistajan virallisen ohjeen mukaan sitä piuhaa ei vedetä poikki, mutta koukun valmistajan mukaan vedetään. Tässä on pieni ristiriita. Vedän sen piuhan poikki niin koko auto ei enää käynnisty. No meinaatko että se korjaaminen menee valmistajan piikkiin? Ei taida mennä. Riittääkö että piuhan yhdistää takaisin? Ei mitään varmuutta. Vien sen johonkin liikkeeseen niin minähän sen taas maksan kun huolto töpeksii..

Mitä tuohon myyjään taas tulee niin ei ole koko kaverista enää kuulunut yhtään mitään. Kysyin siltä vielä voinko jostain vaikka ostaa erillisen releen niin ei mitään ole kuulunut. Näin sitä Hami ilmeisesti asiat kuuluu hoitaa? Myydään uutta tavaraa perävalotakuulla.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 14.12.2015, 11:48
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Kohdassa 16 kerrotaan selvästi liittimen B1 nastan olevan akkujännitteelle (B+/30). Punainen 2.5 neliömillin piuha poikki, puristetaan liitin kiinni ja kytketään punakeltaiseen johtoon, joka syöttää jännitteen oikeaan osoitteeseen. Auton kytkiksiä tutkimalla selviäisi miksi vilkut eivät toimi, mutta tässä ei taida olla kuin tuo koukun kytkis tarjolla niin pitää tehdä sen mukaan.
Jos huolto kerran on noinkin hyvällä tolalla kuin kehut, niin en luottaisi ohjeeseen olla katkomatta ja kytkemättä sitä johtoa. Se ei kuitenkaan ole mikään väyläjohto tms, sen katkaisu vastaa akkukaapelin irroitusta. Jätät vaan jonkun sentin varaa liittimeen, jos tuleekin tilanne että se tarvitsee kytkeä takaisin.

Ja tuo kohta 22 on sitä varten jos vedät vaunua minkä akkua täytyy saada ladattua. Eivät vaikuta vilkujen toimintaan, eivätkä ole tarpeellisia jos tavan Muuli on perseessä kiinni
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 14.12.2015, 13:09
HartSan HartSan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 97
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti

Ja mitä tuohon sarjaan tulee niin en todellakaan lähde alkuperäisiä piuhoja vetämään poikki ilman että tiedän mitä ne tekee. Edelleenkin auton valmistajan virallisen ohjeen mukaan sitä piuhaa ei vedetä poikki, mutta koukun valmistajan mukaan vedetään. Tässä on pieni ristiriita.

Todennäköisesti koukkuvalmistajan (-myyjän) ja autonvalmistajan (jälleenmyyjäorganisaation) piuhasarjat ovat eritavalla toteutettuja. Siitä tulee tuo ero.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 15.12.2015, 01:16
mechanic-71 mechanic-71 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.07
Sijainti: Finland.Sastamala
Viestit: 121
Perusasetus

On se hyvä


Että oma käyttis on vuodelta 1983 eikä mikään uus ni saa rauhassa kytkeä kärryn rasiat (3 kpl) ilman mitään tietokone ja muita valo onkelmii
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 15.12.2015, 07:58
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mechanic-71 Näytä viesti
Että oma käyttis on vuodelta 1983 eikä mikään uus ni saa rauhassa kytkeä kärryn rasiat (3 kpl) ilman mitään tietokone ja muita valo onkelmii
Näin se meni myös tuohon edelliseen 2007 vuodelta olevaan autoon. Tökkäsi vaan liittimet valmiisiin tökkeleihin ja se oli siinä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ61 Sammutin kytkennät ..Marko.. Tekniikka & Jutustelu 0 11.03.2014 16:39
G Mersun koukun massasta Gee. Tekniikka & Jutustelu 4 29.07.2013 22:11
Vinssin vaijerin koukun kiinnitys osilpi Tekniikka & Jutustelu 36 07.02.2009 20:54
Chevyn generaattorin kytkennät Sten Tekniikka & Jutustelu 3 04.10.2007 07:08
patrollin mittarin kytkennät american Tekniikka & Jutustelu 2 28.03.2006 13:32


Sivu luotu: 09:50 (GMT +2).