Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.11.2015, 17:08
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
nii veikkasin et kiristetty kerta antoi ahtaa reilusti enemmän kuin normaalisti.
No tottakai se ahtaa jos hukkaportti ei pelaa, ahtoja ei voi myös silloin rajoittaa. Normaalistahan se on 0,7-0,8bar noissa ahtopaine.
Ilman suurempia ruuvauksia saa ahdot nousemaan, hukkaportin kellolta vaan letku irti.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.11.2015, 22:39
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
No tottakai se ahtaa jos hukkaportti ei pelaa, ahtoja ei voi myös silloin rajoittaa. Normaalistahan se on 0,7-0,8bar noissa ahtopaine.
Ilman suurempia ruuvauksia saa ahdot nousemaan, hukkaportin kellolta vaan letku irti.
joo tätä mä veikkasin kans itsekkin että hukkaportti ei pelaa ollenkaan. Asia vain jäi sitten. Mutta sen verran mitä muutama kaveri kuunteli ainakin virityksen jälkeen ja siis sisälle kuului myös niin se kunnolla kyllä huokaisi kun kaasua helläs vähän kuin kuorma autot ja ahtopaineesta sen verran että tosiaan 2.0bar menee mittari ja silloin kuin sai alipaine letkut pysymään jotenkin paikoillaan ym niin se meni reilusti yli sen mittarin neula meinaa siis että varmaa se sen 2.5bar nappasi parhaillaan jollain 2-3 vaihteella kun isommilla vaihteilla se jaksoi sen tasan 2.0bar ottaa vaan
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.11.2015, 05:21
Leppape Leppape ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.06.15
Sijainti: Laukaa
Viestit: 31
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
joo tätä mä veikkasin kans itsekkin että hukkaportti ei pelaa ollenkaan. Asia vain jäi sitten. Mutta sen verran mitä muutama kaveri kuunteli ainakin virityksen jälkeen ja siis sisälle kuului myös niin se kunnolla kyllä huokaisi kun kaasua helläs vähän kuin kuorma autot ja ahtopaineesta sen verran että tosiaan 2.0bar menee mittari ja silloin kuin sai alipaine letkut pysymään jotenkin paikoillaan ym niin se meni reilusti yli sen mittarin neula meinaa siis että varmaa se sen 2.5bar nappasi parhaillaan jollain 2-3 vaihteella kun isommilla vaihteilla se jaksoi sen tasan 2.0bar ottaa vaan
Ja kaikki tämä vakioahtimella? mulla oli kellon letkussa pultti ja 1.5bar vaikka miten rääkkäs. ja sitäkin hupia kesti viikon kunnes kone sai öljyhulllut.Mitähän paineita sää oikeen oot mittaillu? Nyt Finn-Turbon 2L-T myllyyn tehty ahdin KKK K28 ja sillä tuo 2 kiloa rupee olemaan realistinen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.11.2015, 12:38
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Leppape Näytä viesti
Ja kaikki tämä vakioahtimella? mulla oli kellon letkussa pultti ja 1.5bar vaikka miten rääkkäs. ja sitäkin hupia kesti viikon kunnes kone sai öljyhulllut.Mitähän paineita sää oikeen oot mittaillu? Nyt Finn-Turbon 2L-T myllyyn tehty ahdin KKK K28 ja sillä tuo 2 kiloa rupee olemaan realistinen.
ahtopaine mittari on laitettu alipaine letkuihin joista lähtee myös tieto omille toyotan turbon mittareille että kyllä se ihan oikeessa kohdassa on. Eikä se varmaan paljoa voi kusta kun vihreä valo syttyi ahtojen ollessa 0.2bar ja punainen syttyi lisäksi 0.8bar kohdalla ja 0.9bar ja enemmän sammui vihreä turbon valo ja paloi pelkästään punainen valo.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.11.2015, 08:15
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
joo tätä mä veikkasin kans itsekkin että hukkaportti ei pelaa ollenkaan. Asia vain jäi sitten. Mutta sen verran mitä muutama kaveri kuunteli ainakin virityksen jälkeen ja siis sisälle kuului myös niin se kunnolla kyllä huokaisi kun kaasua helläs vähän kuin kuorma autot ja ahtopaineesta sen verran että tosiaan 2.0bar menee mittari ja silloin kuin sai alipaine letkut pysymään jotenkin paikoillaan ym niin se meni reilusti yli sen mittarin neula meinaa siis että varmaa se sen 2.5bar nappasi parhaillaan jollain 2-3 vaihteella kun isommilla vaihteilla se jaksoi sen tasan 2.0bar ottaa vaan
Kai ne alipaine letkut pysyy kiinni.
Onkohan sulla kaikki käsitteet hallussa? Ja tiijät mikä pitäs olla missäkin kun konetta lyöt nippuun. Esim se huohotin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.11.2015, 12:42
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Kai ne alipaine letkut pysyy kiinni.
Onkohan sulla kaikki käsitteet hallussa? Ja tiijät mikä pitäs olla missäkin kun konetta lyöt nippuun. Esim se huohotin.
tuota katsotaan letkujen sijaintia tarkemmin kun uusi kone nousee laatikko pakettina uudeksi tehdyn rungon päälle kun saan ensin jarrulinjat rakennettua akseleihin ja akselit väriin Huohotuksesta sen verran että jos sitä tekis erillisen säiliön mihin huohottaisi tms. Se että alipaine letkut olivat öljyiset niin minkäs mä sille mahdan ja kun ne sai pyyhittyä niin ain silloin tällöin jostain kohtaa halkes se alipaineletku
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.11.2015, 12:46
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.397
Blog Entries: 5
Perusasetus

Ainakin tätä ketjua on hauska lukea .... arvotaan minne seuraava letku laitetaan ja sitten katotaan mittarista mihin värähtää

Tästä ehdottomasti video kun kasassa ja päräytät ekaa kertaa käyntiin....
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.11.2015, 13:33
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Ainut letku minkä olen selkeesti havainnu vaikuttavan tehoon muuten vakiossa on jos ottaa syöttöpumpun päältä letkun irti, niin on jo aika lussua menoa. Turbon kellolle tulevan letkun irroitus nostaa ahdot muttei tehot vakiosäädöillä. EGR:n ohjausletku vaikuttaa muuten, mutta ei se irroituksellakaan kaasu pohjassa tunnu oikein lisätehoa tulevan.

Heh - no polttoaineletkun irroitus ainakin pienentäisi tehot!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.11.2015, 15:57
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Ettei ois ollut öljypaineet mitä se ahtomittari näytti, sen verran sekavalta tuo letkutus nyt kuulostaa.
Jos hukkaportille ei nyt mennyt mitään ohjausletkua oikeasta paikasta niin varmasti ahtaa koska hukkaportti ei aukea minkään muun vaikutuksesta kuin pakopaineiden voimalla.
Ja aivan varmasti huokaisee 2 bar ahdoilla kun kaasua höllää koska siivet ei tiedä mihin suuntaan ne pyörisi kun tulee paineisku takaisin ahtimelle. MUT SEHÄN ON VAIN KESTOIÄSTÄ POIS!
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hiluxin syöttöpumpun säätö ekaneliveto Tekniikka & Jutustelu 12 06.01.2015 19:06
Hilux syöttöpumpun säätö jupasierra Tekniikka & Jutustelu 34 25.03.2014 22:58
LJ:n syöttöpumpun säätö kihi Tekniikka & Jutustelu 1 12.12.2009 11:11
hj syöttöpumpun ennakon säätö? Jani E Tekniikka & Jutustelu 1 14.10.2007 17:04
syöttöpumpun säätö BJ...s turpolaattori Tekniikka & Jutustelu 1 11.05.2007 20:53


Sivu luotu: 19:25 (GMT +2).