Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.10.2015, 09:32
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vormula77 Näytä viesti
Tuossa aiemmin oli jakiksesta juttua. Kuinka pitkään jakis kestää ilman remonttia noin suurinpiirtein. Mulla on ton H.On jatkeena 242 muistaakseni ja sillä on ajettu n240tkm. Joko kohta pitäs remontti tehdä ettei hajoa kokonaan? Sen kummempaa oireilua ei vielä esiinny.
Kai sieltä joskus laakerit kuluu, ja jossain vaiheessa siirtohaaruoiden muovit. Myös ketju voi venyä. Kaikki on käytöstä ja huollosta kiinni.. kuten Jamant totesi, öljynpuute/ väärät/ huonot öljyt on pahin tappaja.

300-400tkm voi odottaa hyvinkin jos käyttö ei ole kovin rajua.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.10.2015, 10:23
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

sellanen tuli mieleen, et miten tuo jakovaihteiston öljyhomma, kun ATFää pyytää jakikseen ja luulis et siel tarviaisi olla joku eväs joka kestää painetta aivan holtittomasti ja pysyisi rattaan pinnalla. en nyt sen paremmin nesteitä tunne, mutta äkkiä luulisi, että ATF on aika luirakkaa ja valahtaa kovin äkkiä rattaiden hampailta pois ja siten lisää kulumista siellä jakiksessa?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.10.2015, 10:28
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
sellanen tuli mieleen, et miten tuo jakovaihteiston öljyhomma, kun ATFää pyytää jakikseen ja luulis et siel tarviaisi olla joku eväs joka kestää painetta aivan holtittomasti ja pysyisi rattaan pinnalla. en nyt sen paremmin nesteitä tunne, mutta äkkiä luulisi, että ATF on aika luirakkaa ja valahtaa kovin äkkiä rattaiden hampailta pois ja siten lisää kulumista siellä jakiksessa?
Nope, voitelee ihan hyvin, toimiihan se automaatissakin ja siellä on kumminkin isommat paineet/kuormat...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.10.2015, 10:27
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kai sieltä joskus laakerit kuluu, ja jossain vaiheessa siirtohaaruoiden muovit. Myös ketju voi venyä. Kaikki on käytöstä ja huollosta kiinni.. kuten Jamant totesi, öljynpuute/ väärät/ huonot öljyt on pahin tappaja.

300-400tkm voi odottaa hyvinkin jos käyttö ei ole kovin rajua.
Normiajossa ketju ei kyllä veny ja jos öljyä on, ei ne laakeritkaan kyllä alle 500.000km:n ole loppu, eikä pitäis sittenkään olla ekiä ne muovitkaan kulu, jos voitelu pelaa...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.10.2015, 11:05
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Normiajossa ketju ei kyllä veny ja jos öljyä on, ei ne laakeritkaan kyllä alle 500.000km:n ole loppu, eikä pitäis sittenkään olla ekiä ne muovitkaan kulu, jos voitelu pelaa...
Juu, nuo minun sanomiseni liittyen jos auto on vähän "aktiivisemmassa" käytössä. Katuajossa kestää kyllä hyvin sen 400tkm ja enemmänkin. Toisaalta esim. oman XJ:n laakereista osa oli kuluneita, kilsoja silloin n.270tkm, toki ei hajua miten aiemmat omistajat oli laatikkoa kohdellut. Uusilla laakereilla sama laatikko edelleen käytössä ZJ:ssä ja pelaa kuin unelma

Kovemmassa käytössä voi sitten kulua huomattavastikin nopeammin. Käytöstä ja huolloata siis kiinni.. en kuitenkaan menettäisi yöuniani, jos vakiokuntoisessa on 300tkm mittarissa eikä outoja ääniä kuulu. 242:n yleisin kulumapaikka ylipäätään tahtoo olla planeettapyörästön laakerointi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 16.10.2015 11:07
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.10.2015, 19:24
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Jarrupaineventtiili?


Tänään tuli jokusen päivän seisoilun jälkeen lähdettyä kylärinksoille ja ekassa risteyksessä jarruttaessa takanakit meni sitten justiinsa lukkoon heti kun polkimeen koski.Poljeskelin poljinta jokusen kerran reippaammin siinä seistessä ja liikkeelläkin koittelin vähän herätellä.Arvelin että kosteus kiusaa mutta en nyt sitten tiä..?? Tosin pikku härnäämisen jälkeen jarrut tuli normaaleiks..
Autossa normi alipainetehostetut vaihdettu abs tilalle.
__________________
J E E P
just empty every pocket
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.10.2015, 20:30
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Jarrupaineventtiili, tai olisiko vain takana jarrukengät syystä tai toisesta puraisseet kiinni kunnolla? Muistaakseni XJ:n takajarrujen rakenne eteenpäin ajaessa on itsestääntehostava, jos vähän jarruissa häikkää niin jarruttaa liikaa.. tämä nyt ihan mutuna, kun en tarkkaan muista.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.10.2015, 03:08
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

mikä näissä pitäs olla normaalit tyhjäkäyntikiekat lämpösellä koneella?

tuntuu olevan hiukan ylhäällä kun tuossa -91 XJ:ssä huitelee jossain 1100rpm, tosin grandissäkin oli jossain tunnin huitteilla mut tää Xjeeppi tuntuu jotenkin "huutavan" tyhjäkäynnillä. nii ja mitä tuosta tointas tutkia jos kuumalla koneella tosiaan on hiukan koholla tyhjäkäynti?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.10.2015, 08:04
pstj pstj ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.14
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 79
Perusasetus

IAC-venttiiin putsauksella kannattaa aloittaa. Video, jossa joku ulkomaan bööna esittelee operaation: https://youtu.be/fpYSfvAxSkk
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 13:12 (GMT +2).