![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Isompaa Transittia saa etuvetona, takavetona tai nelivetona, tonniluokan Transit Customia vain etuvetoisena.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kävin kokeilemassa ransettia moottoritiellä ja taajamassa. Hyvältä tuntui ajaa.
Kutosvaihde ei taida olla Suomen nopeusrajoituksiin tarkoitettu? Mittarinopeutta 105-110 ja kone kiertää noin 1600. Tyhjä auto, mutta alkaa olla väännön ja koneen äänien perusteella sellaisella rajalla, ollaanko jo alikierroksilla siinä tuulenvastuksessa. Kun nosti mittarinopeuden 120 paikkeille, veti mukavammin ja vastasi kaasuun selkeästi puhdikkaammin. Tiedä sitten sen mittarivirheestä, kun ei tullut gps:ää mukaan. Silti tuntuu olevan turhan pitkä perävälitys täkäläisiin rajoituksiin, jos on tarkoitus ne kaikki kuusi pykälää hyödyntää. Kun jätti kutosen käyttämättä, meni oikein mukavasti ja tomeran tuntuisesti kaikissa tilanteissa. Näkyvyys oli käytännön tilanteissa hyvä. A-pilarit ei pahasti tehneet katveita. Koeajoautossa oli oikean liukuoven ikkuna. Se ikkuna auttaa juuri silloin, kun kääntyy risteyksessä oikealle. Hytin takaikkunan ja sen sivuikkunan läpi näkee, mitä takaviistosta on tulossa. Ilman sitä sivuikkunaa jää kevyt liikenne aika katveeseen oikealle kääntyessä. Laajakulmaisempi oikean puolen sivupeili auttaisi samassa asiassa. Prooeissi pitää käydä seuraavaksi kokeilemassa.
__________________
Jukka |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Älä käy
![]() Tai jos kuitenkin käyt, niin uskoisin sun pettyvän ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ahaa, vaikuttaa siis jo testatulta tapaukselta
![]() ![]() Taidan kumminkin käydä tutustumassa, kun Toyo-kauppa on ruokareissulla ihan matkan varrella.
__________________
Jukka |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Customiin verrattuna ei kannata, toi PSA/Toyota tuote on jo ikivanha, myyty jo -07 lähtien.
Eikä muutenkaan kovinkaan vakuuttava laite ole Fordiin verrattuna, pieni, matala, Toyotaa tosin tais saada vain pitkänä versiona, mut ei paljoa auta. Tässä meillä kun näitä molempia huolletaan, niin tulleet tutuiksi ja Customin alkuvaivat jo hiottu poiskin muutaman vuoden aikana. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jep, proo-aasia en huoli, ja koska en oo saanu customia vielä, niin "joudun" ajelemaan sillä "isommalla" v.2010 mallin heikkotehoisimmalla (85hv), lyhyellä, mutta korkealla tavaransiirtimellä.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kävin frouvan kanssa koeajolla. Siis ProAcea koeajamassa
![]() Kyllähän prooeissi ihan hyvin ja vakaasti kulki. Ei mitään ihme kiemurtelua urissa eikä muutenkaan mitään selkeästi heikkoa ominaisuutta. Sivutuulta ei moottoritiellä ikävä kyllä tänään juuri ollut, eli se tuuliherkkyys jäi testaamatta. Rengasmelu tunki kabinettiin voimakkaammin kuin ransetissa. Matalammalla istutaan ja tietä katsellaan kuin ransetissa. Puhtia löytyi riittävän tuntuisesti, mutta kaasun liikerata on sen verran pitkä, että pitää muistaa painaa lappu lattiaan asti, eikä jäädä ihmettelemään. Ransetissa oli polkimien liikeradat lyhyemmän tuntuiset. Vääntöä tuntuu kuitenkin proeississä olevan vähemmän. Mittaristossa hieman häiritsi se, että oli merkitty nopeus 90 ja 110km/h ja ne käytetymmät 80 ja 100 piti sihdata siitä välistä. Tai sitten mittarivirhettä on sen verran, että antaa mennä niillä 90/110 nopeuksilla. Eipä muistanut taaskaan ottaa gepsiä mukaan ![]() Prooeississä kun on kuutonen laatikossa ja mittarinopeutta 100-105, niin kone kiertää noin 2000. Vitonen nostaa samassa vauhdissa kierroksia n. 500. Kutonen on käyttökelpoisemman tuntuinen vaihde kuin ransetissa. Pelkääjän paikan penkit oli ihan inasen leveämmän tuntuiset kuin ransetissa. Prooeissin käsijarrukahva on vasemmalla, kun ransetissa oikealla, kuskin kyynärnojan alla. Pron penkkiväli kuskin ja keskipaikan välillä on kapea. Ehkä apparien penkit siksi on saatu vähän leveämmäksi. Tavaratilan puolella ei isoja eroja ollut muuten, mutta ohjaamon takaseinän muodostama "pahka" sikaosaston puolelle tuntui olevan prooeississä isompi kuin ransetissa. Jos sivuovesta pitää lastata trukillla lava sisään, rajoittaa se pahka täysleveän lavan korkeutta.
__________________
Jukka |
#9
|
||||
|
||||
![]()
No nyt on mulle töihin uusi Transu tilattu; Ford Transit Custom Trend, 125hv M6 (L2H1, eli pitkämatala).
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Custom Culture 2014 | Ex_inkkari | Linkit | 2 | 16.02.2014 13:58 |
Kiinnostusta Custom jakolaatikkoon? | Jari | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 15.03.2012 20:51 |
Ostettu custom prätkä | Nostokurki | O/M/V Ajoneuvot | 17 | 21.02.2012 18:42 |
Myydään custom moottoripyörä | jupe69 | O/M/V Muut | 0 | 06.03.2009 10:14 |