![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() because race car. Paino on suht ylhäällä joten keventämällä kaatumaherkkyys pienenee ja kevyempänä akselit kestävät paremmin. Sisälle tulee joko ohut kuitu tai kumi. -Helpottaahan tuo huoltoakin. Kiinni ottamisen suhteen Jesse oli melkein oikeassa, jää pari milliä. Autossa on 2" korottavat jouset joiden päällä vielä 1" alumiinilätyt. Tarkoitus olisi avartaa lokareita lisää ja mahdollisesti madaltaa autoa tuon alumiinilätyn verran.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry Viimeksi muokannut A.I : 25.11.2015 17:09 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
mikset nosta koppaa 2" ja sen jälkeen leikkailet lokarin kaaria viel? meinaa ei taida paljoo jäävän varsinkin jos joustoja parantelee niin jossei rajoita sisäänjoustoja aikaisemmin
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
-korinkorotuksella painopiste nousee (kaatuu herkemmin) ja maavara ei kasva milliäkään lisäksi joustoja ole tarve rajoittaa. päinvastoin. Lokareiden avartamisessa kun ei ole yhtään negatiivista puolta. ja saattaa olla että nekin tulevat lasikuidusta jos on ns "motii" (suom. motivaatiota).
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry Viimeksi muokannut A.I : 30.09.2015 18:14 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
miks pitää kaaria suurentaa kun on noin pienet renkaatki
![]() ![]()
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Homma jatkuu ensiviikolla jolloin ruuvataan 5.29 perävälityksen alle ja katsotaan miten pirssi muuttuu. Mitäs ihmiset on mieltä ajatuksesta jos heivaisi ton kaasarikoneen askeineen päivineen verkonpainoksi ja laittaisi tilalle jonkun fiksumman ruisku-automaatti yhdistelmän.. ja mistä kannattaisi hommata kardaanillinen jakoloota vai kannattaako lyödä valmis kone + aski + jakis paketti suoraan kiinni.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry Viimeksi muokannut A.I : 31.10.2015 20:03 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mersun turbokutonen kuulosti aika miehekkäältä, jotain sensuuntaista? Ehkä HJ:n kone mahtuis tai joku tuoreempi vois olla vähän köykäsempikin?
kun kattelin se G:n menoa tänään niin ei ne joustovarat, vaan voima, pito ja ajotaito... Oli se aika kyrv***s peli! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
1.8t vag kone vois olla hyvä.. Kevyt ja viriosat suhkot halpoja ja paljon saatavilla kone on edullinen hankkia ja kestävyys on hyvä yli300hp tehoille helppo virittää sinne 300-400hp tehoille..
![]() Mietittiin meidän turbo rj jo tuota 1.8t vag konetta. Viimeksi muokannut dynamics1 : 31.10.2015 20:29 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei kyllä taida keventyä kuin korkeintaan parikymmentä kiloa. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Nii... kilpa-autothan on yleisesti tooosi mukavia
![]() ei kyllä vaikuta vielä yhtään mihinkään joku lasikuitunen konepelli jos sitä painoa ei ota pois sieltä mistä tartteis... köykästähän siitä vehkeestä ei saa vaikka mitä tekis... pelkkä runko ja tekniikka painaa jo kahden suzukin verran ![]() joku tollanen vähän jo näyttää kilpurilta: |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ihan sama kuinka painava se sun auto on, mut mun mielestä on hyvä idea keventää sitä sieltä mistä voi, 100 kiloa on jo paljon vaikka pehmeellä suolla ajaessa, ite ainakin huomannu että jos tuo mun auto joka kuitenkin painaa n.2500 kiloa meinaaa alkaa vajoon suolla niin kun appari hyppää pois vajoaminen yleensä loppuu, toisinaan pitänyt itekin hypätä pois ja antaa auton mennä.
Siitä koneesta niin supran moottorihan tuohon on helppo laittaa. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Meidän tiimin G-Mersuun taidettiin tuolla aiemmin viitata kun moottoreita ehdoteltiin. Mersun 6-pyttyinen turbodiiseli + automaatti on _painava_ setti, jota ei ainakaan vakavissaan kannata ehdottaa tällaiseen kevennysprojektiin.
Meillä jotain vastaavaa kevennysprojektia tulossa talven mittaan. Kaikki mahdollinen paino kannattaa tietty siirtää pois etupäästä. Jos ei voi jotain heittää kokonaan mäelle, niin mieluummin sitten sinne kevyempään takapäähän. Juu - ei olla luopumassa moottorista. Mukavuusvaatimukset siis meilläkin. ![]() PS. Mikä mahtoi olla RJ:n lähtöpaino? |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vakiopaino on hieman yli 1600kg Keväällä katsastuksessa auto painoi hieman yli 1600kg. Autossa oli silloin jo alusta, vinssi, turvakaaret turvatankki (puolillaan) ja autoa takaata 20cm lyhennettynä + vakio renkaat alla. Painojakauma oli aika lähellä 50/50 muistaakseni etupää painoi 80-100kg enempi. nyt kun edestä on painoa lähtenyt se 70kg ja taakse lisääntynyt 20kg on painojakauma aika liki 50/50 Autoon tuli myös kuppipenkit ja pudotus oli vakioihin n.20kg eli auto on nyt vakiorenkailla kevyempi kuin tehtaalta tullessa. Tavoite olisi että auton kokonaispaino 35" mutikoilla ja beadlockeilla olisi tuo 1600kg. ![]() Etupään kevennyksessä tärkein idea on akseleiden kestävyyden lisäys (en meinaa longfieldejä katkoa) peräpään kevennystä jatketaan seuraavaksi mm. plexi sivulaseilla. Takapään lisätypistyskin on käynyt mielessä. katsotaan nyt. ![]() Tänään tuli ruuvattua etuperään arpin kaveriksi 5.29 nitrot. samalla tuunattiin jarrusatulat punaiseksi. satuloiden vaikutusta ei vielä penkitetty mutta oletettavasti +50hv. ![]()
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry Viimeksi muokannut A.I : 05.11.2015 23:25 |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Moniventtiiliviitosesta syntyy ihan pätevä teho/painosuhde.
Tai suoraan nykyaikaan ja cdi hiukan optimoituna. Nyt siis tarkoitan MB koneita.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#14
|
|||
|
|||
![]()
perkules jos sie kevyttä tekniikkaa sinne tahdot niin miten ois tuollainen 1.3 wankel luulis vakionakin olevan tarpeeksi tehokas
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() mutta jos oikeesti tuollasesta malmikasasta haluaa painoa pois niin eihän sinne silloin voi paljon mukavuusvarusteita jättää... subbarikoteloki painaa jo kymmeniä kiloja... ![]() ![]() aika paljon lähtee painoo kun riisuu sisustan ja kojelaudan pois... lattiamatotkin painaa varmaan toistakymmentä kiloa... köykänen pitäis olla, ajettavuus ja mukavuudet kuin rollsroycessa ja sitten sillä pitäis vielä ajaa paris-dakar ralli... helppo yhtälö, eikö ![]() tietysti jos ajetaan vaan kilpaa lepa77:n kanssa makkaranpaistolaavulle niin siihen ehkä riittää vähempikin ![]() mites katsastusmies suhtautuu tuollaseen supran myllyyn? |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Tottahan se siitä tykkää
![]() ![]() Olihan se juur myynnis tarokin mis ol se 1JZ leimattuna, huimat 90 heppaako(vai kW) siin oli papereis ![]() kai se riippuu ihan mimmosen katsurin sattuu löytämään tai tuntemaan Sithää tää ois peli kun semmosen sinne "pellin" alle nakkaat ![]()
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
#17
|
||||
|
||||
![]()
jasso, näyttääpä siltä että jos kilvissä haluaa pitää niin paljoa ei enää voi laihduttaa.
Kuten jo todettiin niin suurin painohan on ovissa ja katossa. uutena visiona olikin että tehdään autosta pick up flat bedillä. -selvitin jo trafilta että autoa ei saa muutoskatsastettua kun ei ole tehty samaa mallisarjaa pick uppina, eli ei ole vertailukohtaa. Tehdään nyt sitten vielä mitä voi eli avarretaan takapyörän kaaret, välitetään jakoloota ja vaihdetaan isommat pyörät alle. Samalla siivotaan sisältä johtosarjat siten että jäljelle jää vain pakolliset, näin auton mahdollisten sähkövikojen etsiminen helpottuu huomattavasti. kuvia tulee kun jotain tapahtuu. ![]()
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Avoksi saa leimattua 😉
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#19
|
|||
|
|||
![]()
Ennenkuin alkaa siirtää painoa taakse, kannattaa selvittää todellinen painojakauma.
Täälläpäin lj:t on liian takapainoisia ja kuvittelisin että rj ei ainakaan parempi ole. Tiivistetysti voisin sanoa että pätkämalleissa painojakaumaan pitää kiinnittää huomiota, pitkissä se on luonnostaa parempi eikä vaikuta etenemiseen niin herkästi. Itsekkin Suzukia rakentaessani kuvittelin että etupäästä pitää siirtää painoa taakse ja nyt punnituksen jälkeen koitan keksiä keinoja saada se takaisin eteen. Jos parasta etenemistä haluaa niin imo ajokunnossa ja kuormassa painoa pitäis olla etuakselilla enemmän jotta nousutilanteessa painonsiirtymä taka-akselille ei ole ihan niin paha.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Sivulasit uudistuivat polycarbonaattiin. alkuperäiset painoi karmeineen n.10kg per puoli. näistä lähti yhteensä -15kg
Samalla vaihdettiin takalasi -4kg yhteensä kevennetty taas -19kg Koitan ehtiä tällä tai ensiviikolla käymään puntarilla niin saadaan todellinen paino tietää. ![]()
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry Viimeksi muokannut A.I : 25.11.2015 17:08 |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Kaaret kun tekisit lentokone alumiinisistä lähtis varmaan 100kg pois kestävyys kärsimättä
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä uudeksi (city)maasturiksi? Myös metsään. | Rinssi | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 19.02.2013 10:01 |
V: Ford farmi maasturiksi | mechanic-71 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 27.03.2007 22:20 |
Mikä maasturiksi? | legro | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 06.01.2007 16:48 |
L200 Maasturiksi | L200-01 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 05.09.2005 19:19 |
O: Rj70 | Ykä | O/M/V Muut | 0 | 27.02.2004 10:37 |