![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
enempi ihmettelen kuka sinne on jakajapumpun laittanu? sen malli sun pitää selvittää.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() ![]()
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Joo o
![]()
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
sit kuulema ois sitkeyttä alhaallakin. edit: tuolla yksi myynnissäkin,koetin sitä ostaakin mut myyjä ei kait halunnu mulle sitä myydä tjs: http://forums.offipalsta.com/showthr...ghlight=pumppu |
|
#5
|
||||
|
||||
|
On niitä varmaan joku laittanu mutta tuskin tuohon on laitettu
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Tos porttaali patrollissa oli sd33t koneessa sovitettuna laurellin pumppu johon tehty ahdonalainen kello lisäks ja kait siinä oli isompi nestepää.
Eli myös gr pumppu on silloin sovitettavissa samanlailla ja noihin saa 12mm nestepäätä helposti ja halvalla. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Hei, turbomoottorin sain asennetua Patrolliin, soitin konttorille ja kysyin että miten muutoskatsastus onnistuu, meinasivat että kun on saman mallinen auto, että varaosa-auton rekisteri numero riittää tiedoksi. Menin konttorille, vuosikatsastus siinä samalla (eikä läpi, tai katsastajan työkalu meni kolmesta kohtaa
) Mutta eivät löytäneet tietoa siitä onko turbollisessa ja vaparissa alustan osat, jarrut yms samaa. Joten katsuri antoi sellaisen kaavakkeen mihin pitäisi molempien varaosanumerot. Tuleeko jollekkain mieleen sivua josta voisi luntata niitä varaosanumeroita, ne varmaan pitää olla ns alkuperäis varaosanumeroita?
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Löytyi hyvä sivu jossa oli räjätyskuvat ja varaosanumerot: www.nissan4u.com Täyttelin lomakkeen ja kaikki osat on samaa alustassa olipa turbo tai ei. Sitten kolme reikää hitsata ja taas vuosi menee turbo hyristen
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tämä pätee siis jos ihan vakio turbollista konetta laittamassa alkuperäisellä ahtimella.
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Edittiä. Onko merkitystä kun välijäähy keulassa? |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() mut jos leikitellään ajatuksella et laitettas jakajapumppu tuon riviperkeleen tilalle, niin eikai se muuta tartte kun sopivan välityksen, että osaa ruutata oikeeseen aikaan kamaa oikeesta reijästä ja siel ei ole kun kuus putkee, mitkä pitää vetää oikeelle pytylle loppu ny kai on helvetillistä testaamista, sorminäppäryyttä ja pitkiä hermoja.. varmaan joku perustietämys turbodieseleiden sielunelämästäkin auttaa
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Sarkastinen kysymys oli sillä että onko siinä oikeesti tarvetta yhelle nestepäälle vai 6kpl tappeja? Jos joku kysyy sd33 moottorin nestepäätä niin sitä ei maha pika googlaamisella löytyä kun semmoista ei käsittääkseni ole valmistettu.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
|
|
#14
|
||||
|
||||
|
puhuin jakajapumpun naittamisesta rivipumpun tilalle, en ole koskaan purkanu rivipumppua, niin ei ole niistä elementeistä juurikaan selkeetä mielikuvaa, joku mäntähän sielläkin sitä nestetta paineistaa ja tuuttaa oikeella hetkellä oikeeseen suihkuun.. enkä sen paremmin kyllä enää pura jakajapumppuakaan, koska miun hermoilla niitä nippeleitä ei kasailla oikeessä järjestyksessä
![]() jos tuosta enempi soppaa haluaa, niin kiinan pojat näkyy myyvän ihan kaikkia sisuskaluja kiki dieselin rivipumppuihin, eli eiköhän sieltä löydy tuninki mallin sisäkalut joilla tavara liikkuu hiukan paremmin ku vakiokaluilla ja näkyy tuolla olevan myynnissa cumminsin rivipumppuakin 5,9l diesel kutos koneeseen, luulis sopan piisaavan patrollin starttimoottorissa
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#15
|
||||
|
||||
|
Cummelissaon 11m elementit 94 -96 muistaakseni ja 12mm siitä eteen päin.
Kuulemma suomessa ollu ~700hp rami 11mm pumpulla jos oikein muistan. Eiköhän sillä tavara määrällä patrollinki mäntä liiku
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
|
|
#16
|
||||
|
||||
|
Juu. Tekee vaan lohkon ja pumpun väliin adapterin ja uuden hammaspyörän pumppuun.
Periaatteessa simplex kuvio mutta onhan siinä tekemistä.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
|
|
#17
|
||||
|
||||
|
joo tällästä mie just tarkotin, periaatteena heleppo, mut käytännössä joutuu varmaan miettimään parikin kohtaa aika hiton tarkkaan, tosin voishan se olla kiva paketti
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
![]() |
| Luokat |
| patrolli |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| HILUX- kysy ja vastaa- palsta | KepesJokke | Tekniikka & Jutustelu | 5059 | 22.09.2025 13:58 |
| Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- | Jouni_S | Tekniikka & Jutustelu | 332 | 01.04.2023 15:38 |
| Jeep Wranglerien kysy ja vastaa-Ketju | hoojii | Tekniikka & Jutustelu | 227 | 15.08.2020 20:03 |
| Kysy Piinalta, Piina tietää! | piina | Kysy Piinalta | 0 | 02.11.2005 22:21 |
| Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 02.04.2004 07:20 |