Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.09.2015, 11:07
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

enempi ihmettelen kuka sinne on jakajapumpun laittanu?
sen malli sun pitää selvittää.

__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.09.2015, 11:37
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
enempi ihmettelen kuka sinne on jakajapumpun laittanu?
sen malli sun pitää selvittää.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.09.2015, 21:43
gr patrol:n Avatar
gr patrol gr patrol ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.12
Sijainti: nurmo
Viestit: 357
Perusasetus

Joo o
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.09.2015, 21:53
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
enempi ihmettelen kuka sinne on jakajapumpun laittanu?
sen malli sun pitää selvittää.
on niitä laitettu.. rd28t :n pumpun saa ainakin muutettua sd33t:n sopivaksi..
sit kuulema ois sitkeyttä alhaallakin.
edit: tuolla yksi myynnissäkin,koetin sitä ostaakin mut myyjä ei kait halunnu mulle sitä myydä tjs: http://forums.offipalsta.com/showthr...ghlight=pumppu
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.09.2015, 21:59
gr patrol:n Avatar
gr patrol gr patrol ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.12
Sijainti: nurmo
Viestit: 357
Perusasetus

On niitä varmaan joku laittanu mutta tuskin tuohon on laitettu
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.09.2015, 08:12
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.860
Perusasetus

Tos porttaali patrollissa oli sd33t koneessa sovitettuna laurellin pumppu johon tehty ahdonalainen kello lisäks ja kait siinä oli isompi nestepää.
Eli myös gr pumppu on silloin sovitettavissa samanlailla ja noihin saa 12mm nestepäätä helposti ja halvalla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.09.2015, 06:38
CitizenPatrol CitizenPatrol ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.08.14
Sijainti: Suomi
Viestit: 68
Perusasetus

Hei, turbomoottorin sain asennetua Patrolliin, soitin konttorille ja kysyin että miten muutoskatsastus onnistuu, meinasivat että kun on saman mallinen auto, että varaosa-auton rekisteri numero riittää tiedoksi. Menin konttorille, vuosikatsastus siinä samalla (eikä läpi, tai katsastajan työkalu meni kolmesta kohtaa ) Mutta eivät löytäneet tietoa siitä onko turbollisessa ja vaparissa alustan osat, jarrut yms samaa. Joten katsuri antoi sellaisen kaavakkeen mihin pitäisi molempien varaosanumerot. Tuleeko jollekkain mieleen sivua josta voisi luntata niitä varaosanumeroita, ne varmaan pitää olla ns alkuperäis varaosanumeroita?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.09.2015, 06:47
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja CitizenPatrol Näytä viesti
Hei, turbomoottorin sain asennetua Patrolliin, soitin konttorille ja kysyin että miten muutoskatsastus onnistuu, meinasivat että kun on saman mallinen auto, että varaosa-auton rekisteri numero riittää tiedoksi. Menin konttorille, vuosikatsastus siinä samalla (eikä läpi, tai katsastajan työkalu meni kolmesta kohtaa ) Mutta eivät löytäneet tietoa siitä onko turbollisessa ja vaparissa alustan osat, jarrut yms samaa. Joten katsuri antoi sellaisen kaavakkeen mihin pitäisi molempien varaosanumerot. Tuleeko jollekkain mieleen sivua josta voisi luntata niitä varaosanumeroita, ne varmaan pitää olla ns alkuperäis varaosanumeroita?
Kaippa siihen riittää vaikka motonetista.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.09.2015, 19:15
CitizenPatrol CitizenPatrol ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.08.14
Sijainti: Suomi
Viestit: 68
Perusasetus

Löytyi hyvä sivu jossa oli räjätyskuvat ja varaosanumerot: www.nissan4u.com Täyttelin lomakkeen ja kaikki osat on samaa alustassa olipa turbo tai ei. Sitten kolme reikää hitsata ja taas vuosi menee turbo hyristen
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.07.2017, 00:16
_LM_:n Avatar
_LM_ _LM_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.01.09
Sijainti: VALKEALA
Viestit: 513
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja CitizenPatrol Näytä viesti
Hei, turbomoottorin sain asennetua Patrolliin, soitin konttorille ja kysyin että miten muutoskatsastus onnistuu, meinasivat että kun on saman mallinen auto, että varaosa-auton rekisteri numero riittää tiedoksi. Menin konttorille, vuosikatsastus siinä samalla (eikä läpi, tai katsastajan työkalu meni kolmesta kohtaa ) Mutta eivät löytäneet tietoa siitä onko turbollisessa ja vaparissa alustan osat, jarrut yms samaa. Joten katsuri antoi sellaisen kaavakkeen mihin pitäisi molempien varaosanumerot. Tuleeko jollekkain mieleen sivua josta voisi luntata niitä varaosanumeroita, ne varmaan pitää olla ns alkuperäis varaosanumeroita?
Tässä viestiketjussa sivulla 45 oli käyty hieman keskustelua aiheesta. Alustan osissahan turbollisessa ja vaparissa ei taida olla mitään eroa että riittä kun pystyy varaosanumeroita vertailemalla tämän todistamaan katsurille.
Tämä pätee siis jos ihan vakio turbollista konetta laittamassa alkuperäisellä ahtimella.
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle.
GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.07.2017, 11:56
patrik:n Avatar
patrik patrik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.09.16
Sijainti: sodankylä
Viestit: 179
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ Näytä viesti
Tässä viestiketjussa sivulla 45 oli käyty hieman keskustelua aiheesta. Alustan osissahan turbollisessa ja vaparissa ei taida olla mitään eroa että riittä kun pystyy varaosanumeroita vertailemalla tämän todistamaan katsurille.
Tämä pätee siis jos ihan vakio turbollista konetta laittamassa alkuperäisellä ahtimella.
Tämähän pätee myös kun vapari turbotettu? Sen näkönen turbo että olis alkuperäinen, pakosarja ainakin.

Edittiä. Onko merkitystä kun välijäähy keulassa?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 30.09.2015, 00:10
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
enempi ihmettelen kuka sinne on jakajapumpun laittanu?
sen malli sun pitää selvittää.
kyl miulla Rähinässä on ihan GR:n oma jakajapumppu isolla nestepäällä ja jyrkällä nokkalevyllä ja koneena RD28

mut jos leikitellään ajatuksella et laitettas jakajapumppu tuon riviperkeleen tilalle, niin eikai se muuta tartte kun sopivan välityksen, että osaa ruutata oikeeseen aikaan kamaa oikeesta reijästä ja siel ei ole kun kuus putkee, mitkä pitää vetää oikeelle pytylle loppu ny kai on helvetillistä testaamista, sorminäppäryyttä ja pitkiä hermoja.. varmaan joku perustietämys turbodieseleiden sielunelämästäkin auttaa
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 30.09.2015, 05:48
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
kyl miulla Rähinässä on ihan GR:n oma jakajapumppu isolla nestepäällä ja jyrkällä nokkalevyllä ja koneena RD28

mut jos leikitellään ajatuksella et laitettas jakajapumppu tuon riviperkeleen tilalle, niin eikai se muuta tartte kun sopivan välityksen, että osaa ruutata oikeeseen aikaan kamaa oikeesta reijästä ja siel ei ole kun kuus putkee, mitkä pitää vetää oikeelle pytylle loppu ny kai on helvetillistä testaamista, sorminäppäryyttä ja pitkiä hermoja.. varmaan joku perustietämys turbodieseleiden sielunelämästäkin auttaa
Ei pumpun vaihto avaruustekniikkaa ole.
Sarkastinen kysymys oli sillä että onko siinä oikeesti tarvetta yhelle nestepäälle vai 6kpl tappeja?

Jos joku kysyy sd33 moottorin nestepäätä niin sitä ei maha pika googlaamisella löytyä kun semmoista ei käsittääkseni ole valmistettu.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 01.10.2015, 01:30
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

puhuin jakajapumpun naittamisesta rivipumpun tilalle, en ole koskaan purkanu rivipumppua, niin ei ole niistä elementeistä juurikaan selkeetä mielikuvaa, joku mäntähän sielläkin sitä nestetta paineistaa ja tuuttaa oikeella hetkellä oikeeseen suihkuun.. enkä sen paremmin kyllä enää pura jakajapumppuakaan, koska miun hermoilla niitä nippeleitä ei kasailla oikeessä järjestyksessä

jos tuosta enempi soppaa haluaa, niin kiinan pojat näkyy myyvän ihan kaikkia sisuskaluja kiki dieselin rivipumppuihin, eli eiköhän sieltä löydy tuninki mallin sisäkalut joilla tavara liikkuu hiukan paremmin ku vakiokaluilla ja näkyy tuolla olevan myynnissa cumminsin rivipumppuakin 5,9l diesel kutos koneeseen, luulis sopan piisaavan patrollin starttimoottorissa
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 01.10.2015, 05:46
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Cummelissaon 11m elementit 94 -96 muistaakseni ja 12mm siitä eteen päin.

Kuulemma suomessa ollu ~700hp rami 11mm pumpulla jos oikein muistan.

Eiköhän sillä tavara määrällä patrollinki mäntä liiku
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 01.10.2015, 05:52
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
puhuin jakajapumpun naittamisesta rivipumpun tilalle
Juu. Tekee vaan lohkon ja pumpun väliin adapterin ja uuden hammaspyörän pumppuun.
Periaatteessa simplex kuvio mutta onhan siinä tekemistä.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 01.10.2015, 18:29
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

joo tällästä mie just tarkotin, periaatteena heleppo, mut käytännössä joutuu varmaan miettimään parikin kohtaa aika hiton tarkkaan, tosin voishan se olla kiva paketti
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
patrolli


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HILUX- kysy ja vastaa- palsta KepesJokke Tekniikka & Jutustelu 5059 22.09.2025 13:58
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- Jouni_S Tekniikka & Jutustelu 332 01.04.2023 15:38
Jeep Wranglerien kysy ja vastaa-Ketju hoojii Tekniikka & Jutustelu 227 15.08.2020 20:03
Kysy Piinalta, Piina tietää! piina Kysy Piinalta 0 02.11.2005 22:21
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy sippis Tekniikka & Jutustelu 5 02.04.2004 07:20


Sivu luotu: 15:58 (GMT +2).