![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Joo, runnerissa oli kans vähä sellasta oiretta, et 450tkm nivelet naputti ihan vitusti käännellessä ja sauvat kirrattuna. Uudet tarvikenivelet tamgearsilta ja on ollu hiljasta poikaa. Tosta korin korottamisesta: korin korotussarjat on jotain 250-750e, riippuen miten paljon palikoita mukana tulee. Yksinkertaisimmillaan vaan uudet, pidemmät 10mm pultit ja jonniinlaiset palikat. Sitten lisänä trimmauspalikoita puskureille ym. ja sittenkään ne ei ole "bolt on" Jos nyt vois neuvoa, niin asiat, mistä hirttää korin korotuksessa: Johtosarjat: onko moottoritilassa tai korin ja rungon välillä johtrosarjoja, jotka on osin kiinni rungossa? rattiakseli: Onko rattiakselissö booria, mistä jatkaa ylöspäin mentäessä? Rintapellin jommalla kummalla puolella. yli 50mm saattaa joutua trimmaamaan rattiakselin läpivientiä. Polttoaineen täyttöputki: Onko tankki kiinni korissa vai rungossa. Hyvin usein onnistuu klemmaria löusäämällä ja "huulille" kiristämällä. Varmempi on sitten vaihtaa pidempi täyttöputki. jäähdyttimen tuulitunnelit, letkut: Jos keulilla on erilaisia jäähdyttimiä niin kannattaa ottaa huomioon niiden letkut ja sitten jos vesipumpun päässä pyörii mekaanionen tuuletin, niin miten se suhtautuu tuulitunneliin. Joko jäähdytintä alaspäin tai rälläköimään tuulitunnelin alalaitaa. Puskurit: hyvin usein puskurit on kiinni rungossa, ja koria nostaessa ne jää häiritsevän alas. Väliin joutuu tekemään jonkinlaiset korotuspalikat.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Korin korotus maksoi n.100e, eli pätkä nylon tankoa ja nippu pitkiä m10 kuumasinkittyjä pultteja. Sitten hiukan sorvia ja palikat olikin valmiit. 50mm korinkorotuksessa rattiakselille ei tarvinnut tehdä mitään, edestä abs anturin piuhan kiinnikeitä vähän tarvi muokata, tankin letkulle ei tarvinnut tehdä mitään. Tuulitunnelista sai ala osan erikseen irti, jolloin loput mahtui olemaan paikallaan. Takapuskurin tein uuden putkesta ja etupuskurin kiinnikkeitä hiukan muokkasi, niin sai sen istumaan nätisi.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on havaittavissa että nakutus vähenee kun on aikansa ajanut, joten saattaapi olla tuo kulman muutos syynä siihen. Varmaan nivelet jo kuluneet siihen normaali asentoon ja hakee paikkaansa noston jälkeen. Yritän raportoida tänne muutoksista jos siitä olis apua vaikka muillekin harrastusta aloitteleville. Kiitos kaikille vastauksista.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Patrollin vetonivelet! | samiu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 01.12.2008 14:48 |
Hammassärky ongelmana | jtj | Chit-Chat | 30 | 18.04.2008 18:35 |
Daihatsu Rocky pitkät valot ongelmana | LaaLaa | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 22.08.2007 18:06 |
vetonivelet | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 28.07.2004 22:05 | |
suzukin korotus ongelmana | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 20.09.2003 21:13 |