Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.06.2015, 10:57
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HaKu Näytä viesti
ja nyt kun kaikki jeeppi tietäjät kanavilla niin

mulla yj jeep -90 orginal kaasarilla ja probleema on että ei meinaa lähteä kylmänä +20c käyntiin sitten millään. kuumana heti tulille.
Kaasarilla? Siis 4.2 -kuutonen vai? Kun neloskoneet on jo TBI:llä!! Se on elektroniikan ohjaama kaasari ja ihan mekaanisella polttoainepumpulla. Lisää tietoa tarvitaan: kylmänä ei lähde käyntiin, seisottuaan kuinka kauan siis? Ehkä kaasarissa bensa höyrystynyt ja pumppu tehoton, kestää hetken pumpata bensaa kohokammioon ja sitten lähtee...

__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.06.2015, 11:19
HaKu HaKu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 527
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Kaasarilla? Siis 4.2 -kuutonen vai? Kun neloskoneet on jo TBI:llä!! Se on elektroniikan ohjaama kaasari ja ihan mekaanisella polttoainepumpulla. Lisää tietoa tarvitaan: kylmänä ei lähde käyntiin, seisottuaan kuinka kauan siis? Ehkä kaasarissa bensa höyrystynyt ja pumppu tehoton, kestää hetken pumpata bensaa kohokammioon ja sitten lähtee...
joo 4,2 :lla kuutosella ja kun seisoo pitkään esim. viikon.

toi bensapumppu voisi olla hyvinkin todennäköinen vaihtoehto kun alkaa saamaan bensaa niin sitten käy ja toimii hienosti
__________________
www.facebook.com/TeamTostanoin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.06.2015, 12:05
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HaKu Näytä viesti
joo 4,2 :lla kuutosella ja kun seisoo pitkään esim. viikon.

toi bensapumppu voisi olla hyvinkin todennäköinen vaihtoehto kun alkaa saamaan bensaa niin sitten käy ja toimii hienosti
Ei muuta kuin uutta pumppua kokeilemaan, tuossa: http://www.jamant.fi/polttoainepumpp...91-p-1384.html , edellyttäen että imuletku tulee vanhassa pumppuun takaapäin.... Eri pumppu jos imuletku tulee edestäpäin ja saattaa tämä silloinkin sopia, mutta joutuu letkua pidentämään...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.07.2015, 19:37
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.283
Perusasetus

Dodii... Perä on nyt lähes entisellä tasolla, putjettikorjaus lähes täyspitkällä vanhalla latilla, pysyi melko pehmeänäkin.
Tässä viimeset 2000km oon ihmetelly tuota kolinaa ja napsutusta. Alkoi venäjällä, sen jälkeen öljyt vaihdoin ja oli aika mustaa sisältäen paljon karstaa. n. 200km ajon jälkeen vaihdoi uudet öljyt, kun lykkäsin vielä vanhoihin jotain pesuainetta ja lopuksi jotain nostaja lisäainetta. Ääni vaimeni kyllä noilla, mutta ei loppunut. Koneen yläpuolelta kuuluu napsutus, sellainen...kluk kluk kluk ja alhaalta kolina. Välillä ääntä ei kulu ollenkaan, yleensä häviää lämpimänä ja kun antaa kierroksia. Mutta ei aina niinkään, joskus ei kuulu kylmänä, käynnistäessä mutta alkaa sitten kun antaa kierroksia (lähtee liikkeelle). Eli siis ei oikeen mitään logikkaa. Kierroksia ottaa hyvin eikä mitään muuta sivuääntä tms. kuulu.

Olisiko kyseessä hydrailinostajan jumitus? Tuossapa vielä näytevideo, känny ottaa noi äänet vaa ni huonosti:
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.07.2015, 22:27
fj40 mörö:n Avatar
fj40 mörö fj40 mörö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: ivalo
Viestit: 301
Perusasetus

samma de häär


Hep hep sama kolina alhalla ja ei mithän logiikkaa minkhän liikun kans mutta sain vinkin että turpiini vois olla kymysyksessä ja niinpä täytyy sinne hyökätä ko kerkiäis... kyllä maailmhan ääntä mahtuu :-)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.07.2015, 23:41
ValoMa ValoMa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.03.15
Sijainti: Valkeakoski
Viestit: 33
Perusasetus

kierrevieteriä taakse


Onko kukaan laitellut kierrejousia taka-akselille lehtien kaveriksi? Kuva toteutuksesta olis kiva, vois apinoida.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.07.2015, 10:04
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ValoMa Näytä viesti
Onko kukaan laitellut kierrejousia taka-akselille lehtien kaveriksi? Kuva toteutuksesta olis kiva, vois apinoida.
Tuossa siitä oli ylempänä puhetta.. tee niin jos siltä tuntuu, mutta itse tekisin ehdottomasti ihan jotenkin muulla tavalla.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.07.2015, 10:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Mutta ei aina niinkään, joskus ei kuulu kylmänä, käynnistäessä mutta alkaa sitten kun antaa kierroksia (lähtee liikkeelle). Eli siis ei oikeen mitään logikkaa. Kierroksia ottaa hyvin eikä mitään muuta sivuääntä tms. kuulu.

Olisiko kyseessä hydrailinostajan jumitus?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fj40 mörö Näytä viesti
Hep hep sama kolina alhaalla ja ei mitään logiikkaa minkään liikun kans mutta sain vinkin että turpiini vois olla kymysyksessä

Nostajat voi naputtaa, mutta omaan korvaan kuulostaa aika kovalta naputukselta tuo videolla kuuluva. Mitenkäs on öljynpaineet kylmänä/ kuumana ja tyhjäkäynnillä/ kierroksilla, öljynpaineen nousu startatessa? Jos öljynpaineet on kohdallaan ja varsinkin kun ääni ei kuulu aina tai loogisesti, niin vaikeaa kuvitella että olisi vielä kauheasti laakerivikaa koneessa.
Satuitko ollenkaan koittamaan työntötankoja kun oli venttiilikoppa auki? Muistan nähneeni ihan täällä kotomaan foorumeillakin, että oli työntötanko(ja) hieman vääntynyt.

Mitä tulee tuohon turbiiniin, niin on kohtalaisen yleinen juttu että vetolevyn ja turbiinin väliset pultit löystyy tai jopa irtoaa. Voi myös olla flexplate murtunut. Aiheuttaa epämääräistä kolinaa/ naputusta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 15:38 (GMT +2).