Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.05.2015, 21:33
sake82 sake82 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.04.13
Sijainti: Iisalmi, Suomi
Viestit: 18
Perusasetus

Savossa ainaki onnistu ilman mitään lappuja katsatstaa noille renkaille.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.05.2015, 19:20
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Joensuussa onnistuu enää yhdellä konttorilla. Trafissa joku kyylä on ruvennu asiakseen kieltämään 33" renkaiden muutoskatsastuksen 10r15 vertailurenkaalla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.05.2015, 19:25
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 309
Perusasetus

Joensuussa ainakin vielä viime syksynä leimasin omaan Lj70:seen 33" renkaat tuossa K1-asemalla, katsastusmies vielä varmisti trafilta ja homma oli ok.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.05.2015, 19:27
hodarirok:n Avatar
hodarirok hodarirok ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.02.13
Sijainti: Kausala
Viestit: 630
Perusasetus

Katsuri puhuu paskaa!.....tai en usko et yks trafin henkilö voi noin mielivaltaisesti muutella mitään ilman pykäliä???? Lain mukaan max koko lj:hin on 33/13.50r15. Viime vuonna lakia tulkittiin konttorilla tunnin verran ennenkuin katsuri joutui luovuttamaan.
__________________
Ram.
Lj70.
Hodari.
Sj410.
Patrol.
-------
KYM#10
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.05.2015, 20:01
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hodarirok Näytä viesti
Katsuri puhuu paskaa!.....tai en usko et yks trafin henkilö voi noin mielivaltaisesti muutella mitään ilman pykäliä???? Lain mukaan max koko lj:hin on 33/13.50r15. Viime vuonna lakia tulkittiin konttorilla tunnin verran ennenkuin katsuri joutui luovuttamaan.
Tähämpä ne trafissa on tarttuneet. Lain mukaan saa laittaa 51mm isommat, eikä AKEn 53mm myönnytystä voida pitää hyväksyttävänä, koska AKE ei ollut virkamiesasemassa, niinku trafi on nyt, eikä se ois saanu ollakseen tehä omia tulkintoja lain edelle.

Reilu kymmenen vuotta sitten väännettiin toiseen suuntaan, ja yksi taunusharrastaja kävi pitkää tappelua, voiko AKE tehdä omia tulkintoja autojen muutoksien rajoittamiseksi. Sillon laki olisi antanu myöten, mut AKEn ohjeet rajoitti.
Nyt sitten trafin joku tyyppi on ruvennu eväilemään AKEn antamia myönnytyksiä...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.05.2015, 20:53
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.119
Perusasetus

Auttaisko vedota tohon 10§:ään (sivu 5): http://www.trafi.fi/filebank/a/14145...uttamisesa.pdf

Eli vedota siihen että -90 uudemman akselit on rakenteeltaan ja mitoitukseltaan samat, mitä nyt iskarit erilailla. Onhan siellä muutakin pientä eroo (jäähdytetyt laikat, takarummut ja takapyöränlaakerit), mut liittyykö ne tähän, kyseessä ratkaisevat muutamat millit.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.05.2015, 22:01
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Auttaisko vedota tohon 10§:ään (sivu 5): http://www.trafi.fi/filebank/a/14145...uttamisesa.pdf

Eli vedota siihen että -90 uudemman akselit on rakenteeltaan ja mitoitukseltaan samat, mitä nyt iskarit erilailla. Onhan siellä muutakin pientä eroo (jäähdytetyt laikat, takarummut ja takapyöränlaakerit), mut liittyykö ne tähän, kyseessä ratkaisevat muutamat millit.
mä just sain sen lapun todeten uudemman mallin renkaista lisäksi selvitys oli myös että akselit samat ym. en muista mikä se oli se rengas koko mikä siihen oli merkattu jos muistan oikein se ois ollut tyyliin 265/65/16 tms Matti osaa varmaan selventää mikä rengas kyseessä on.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.05.2015, 22:28
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.119
Perusasetus

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.05.2015, 06:34
hodarirok:n Avatar
hodarirok hodarirok ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.02.13
Sijainti: Kausala
Viestit: 630
Angry

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Tähämpä ne trafissa on tarttuneet. Lain mukaan saa laittaa 51mm isommat, eikä AKEn 53mm myönnytystä voida pitää hyväksyttävänä, koska AKE ei ollut virkamiesasemassa, niinku trafi on nyt, eikä se ois saanu ollakseen tehä omia tulkintoja lain edelle.

Reilu kymmenen vuotta sitten väännettiin toiseen suuntaan, ja yksi taunusharrastaja kävi pitkää tappelua, voiko AKE tehdä omia tulkintoja autojen muutoksien rajoittamiseksi. Sillon laki olisi antanu myöten, mut AKEn ohjeet rajoitti.
Nyt sitten trafin joku tyyppi on ruvennu eväilemään AKEn antamia myönnytyksiä...
?????? Tuntuu että jokainen vähänkin ylempänä oleva viskaali haluaa vaan pönkittää omaa ekoaan? Penskana saanu neppisauto kisoissa takkiisa joka kerta! Kyl tää Suomen touhu alkaa olee melko mahdotonta touhua! Kytätään ja kytätään,mut ei puututa mihinkään todelliseen ongelmaan!
__________________
Ram.
Lj70.
Hodari.
Sj410.
Patrol.
-------
KYM#10
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.06.2015, 05:08
vv87 vv87 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 97
Perusasetus

Eilen selvisi että 10R15 renkaita voi käyttää verrannollis renkaina kun muutoskatsastetaan suurempaa rengassta. olin konttorilla erin katsurin kanssa puheissa niin tämä sano että 10R15 kelpaa siihen. Tokasin asiasta sitten uusintakatsastuksessa samalle katsurille joka torppas muutoskatsastuksen reikkaitten osalta jolloin katsuri meni vaikiaksi mutta myönsi asian.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.06.2015, 09:47
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Pilkanmaa
Viestit: 2.316
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hodarirok Näytä viesti
Katsuri puhuu paskaa!.....tai en usko et yks trafin henkilö voi noin mielivaltaisesti muutella mitään ilman pykäliä???? Lain mukaan max koko lj:hin on 33/13.50r15. Viime vuonna lakia tulkittiin konttorilla tunnin verran ennenkuin katsuri joutui luovuttamaan.
Kävitkö teemu millä konttorilla?
__________________
KYM#5
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.06.2015, 16:32
Toyonder Toyonder ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.04.15
Sijainti: Ruovesi
Viestit: 118
Perusasetus

Huh, jännittävää käydä rengaskaupoilla, kun katsastajien pykälät elää jatkuvasti.

Onko jollain kokemusta siitä, että muutoskatsastuksessa voisi pyytää leveämpää merkintää otteeseen, kun mitä autossa on muutoskatsastettaessa alla? Aikomus on käydä kokeilemassa uusilla 33x10,5x15 renkailla 33x12,5x15 merkintää otteeseen.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.06.2015, 20:31
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toyonder Näytä viesti
Huh, jännittävää käydä rengaskaupoilla, kun katsastajien pykälät elää jatkuvasti.

Onko jollain kokemusta siitä, että muutoskatsastuksessa voisi pyytää leveämpää merkintää otteeseen, kun mitä autossa on muutoskatsastettaessa alla? Aikomus on käydä kokeilemassa uusilla 33x10,5x15 renkailla 33x12,5x15 merkintää otteeseen.
siis sulla otteessa 33x12,5x15? Mikäli näin on niin kaikki sitä pienemmät renkaat koossa kuin leveydessä käyvät leimalla ei ongelmia. Mikäli toisin niin silloin joku käyttänyt liian kapeeta rengasta muutos katsastuksessa tms ei ollut asennettu levikkeitä tai vanteet mallia liian ulostuovat
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 17.06.2015, 06:40
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.658
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
siis sulla otteessa 33x12,5x15? Mikäli näin on niin kaikki sitä pienemmät renkaat koossa kuin leveydessä käyvät leimalla ei ongelmia. Mikäli toisin niin silloin joku käyttänyt liian kapeeta rengasta muutos katsastuksessa tms ei ollut asennettu levikkeitä tai vanteet mallia liian ulostuovat
Ainakaan aiemmin pykälien mukaan ei ole mennyt noin. Renkaan tulee olla joko alkuperäisestä suurimmasta koosta ilman muutoskatsastusvaadetta olevan toleranssin sisällä tai sitten vastattava 1:1 muutoskatsastuksessa hyväksyttyä kokoa.

EDIT: 30s haulla löytyi mm. tämä:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=20460

Viimeksi muokannut H&K : 17.06.2015 06:43 Perustelu: Lisäys
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
33" renkaat Wrangler TJ:n otteeseen Wiikki Tekniikka & Jutustelu 35 30.04.2014 08:13
hj61 33" renkaat otteeseen.? tomppaa Tekniikka & Jutustelu 6 01.01.2013 19:57
33" RENKAAT OTTEESEEN carman Tekniikka & Jutustelu 6 25.09.2011 20:07
Hilux ln-46 33" otteeseen, mutta miten? fj40 Tekniikka & Jutustelu 1 03.03.2010 10:23
33"otteeseen? Hannu.P Tekniikka & Jutustelu 31 29.05.2006 20:10


Sivu luotu: 00:13 (GMT +2).