Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.03.2015, 12:55
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Ittellä on täällä hetkellä käyttiksenä chevyn perhemaasturi, ja tuossa kun oon katellu kaverin tappelu cherokeen kanssa, niin älä koske jeeppeihin, jos et halua kaikkea askarrella alusta asti uusiksi.
Itsellä ei ollut kahdessa Cherokeessa viiden vuoden aikana mitään normaalista poikkeavaa vikaa. 4.0- moottori ja AW4 on jotakuinkin juuri niin luotettavia kuin moottori tai automaattilaatikko voi olla.. sähkövikoja näissä toki jonkin verran on, mutta yleensä varsin simppeleitä korjata.
Grand Cherokee ollut nyt alla vajaa viisi vuotta/ 70tkm, ei-itseaiheutettuja vikoja on ollut äärimmäisen vähän. Laatikosta pitänyt vaihtaa pari solenoidia ja yksi tunnistin (Moparin laatikoiden tyyppivika merkistä riippumatta), sähköflektistä hajosi moottori. Siinäpä ne mekaaniset viat mitä ei ole itse aiheuttanut metsässä liian raskaalla kaasujalalla.

Kait se on paljon siitä kiinni miten autoa on edelliset huoltaneet. Joko minulla on käynyt pahuksen hyvä tuuri, tai sitten vain kaverillasi pahuksen huono tuuri?

Lainaus:
Eestä napsahtaa läkkipeltiset ylätukivarret poikki, ku moottorin käynnistää. Murrosristikot räjähtää D30 etuvetareista, ku nelivedon kytkee päälle.
Alkuperäiset tukivarret on lähinnä vitsi, mutta aftermarket- tukivarret millä saa samalla jousitukseen vielä alkuperäistä enemmän joustoa maksaa halvimmillaan pari satkua + toimituskulut. Eikä varmasti enää hajoa..
D30:n ristikotkin kesti Cherokeessa, vaikka alla oli 35" renkaat ja 4.88 välitykset. Toki jos taas on vanhempi Cherokee ilman abseja, niin niissä on pienemmät ristikot, mitkä on liian heikot. Isommilla ristikoilla vetareissa on samat ristikot kuin D44:ssä - eli siis vastaavat mitkä vaikkapa sinun Chevyssä todennäköisesti on


Lainaus:
Osta vaan nettiauton toiseksi halvin tojota, ja laita alle niin isot renkaat, ku budjetti antaa myöten, nii kyl se siitä.
Muuta ei oo pakko tehä.
On niitä muitaki ku se hilux ja HDJ. Land Cruisereissa riittää valinnanvaraa ja vielä on 4runner.
Ei ole pakko tehdä ei, eikä juuri Jeepillekään. 200€ "budget boost" korotus ja isommat renkaat alle, ja kovaa ajoa. Ehkä vielä lunchbox lockeri perään muutamalla satkulla - ja vielä ollaan halvemmassa hinnassa kuin hinnaston toiseksi halvin Toyota
Sijoitettuun rahaan nähden Jeepissä saa huomattavasti enemmän autoa ja kulkupuolta niin metsässä kuin kadulla Cherokeessa pieni koko on etu, jollei kuski satu olemaan +190cm pitkä ja vähän rotevamman kokoinen. Grand Cherokeehen sitten mahtuukin jo selvästi paremmin. Tällaisella pygmin kokoisella kummassakaan ei ole mitään ongelmaa.


Minulla ei ole sinällään mitään Toyotia vastaan, ovat pääsääntöisesti erittäin luotettavia, rakennettuna menee metsässäkin oikein hyvin, yms.. Ongelmana lähinnä on tuo aivan överi hintataso varsinkin sillä rahalla saataviin ominaisuuksiin/ kulkupuoleen nähden (jos siis jotakuinkin vakiosta puhutaan). Jos Toyotien hinta olisi järkevällä tasolla, olisi myös niiden hankkimisen järkevyys ihan toisella tasolla. Ovat selvästi työkalumaisempia verrattuna Jeeppiin, mikä voi olla joko hyvä puoli tai ei, riippuen mitä autolta hakee.
Tuntuvat vain tosiaan ko. kapineet aina maksavan vähintään 30% liikaa ominaisuuksiinsa ja kuntoonsa nähden. Siinä missä saat itsellesi kohtuukuntoisen vakion Toyotan, saat ostettua hintataulukon puolestavälistä olevan 5-10 vuotta uudemman ja puolet vähemmän ajetun Jeepin, siihen isommat renkaat, alustasarjan, järeämmät tukivarret ja pari lunchbox- lukkoa. Eikä tämä edes ole mikään vitsi..

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.03.2015, 13:40
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Komppaan tuota Timoa. Kyllä tuo Cherokee on auto joka ainakin allekirjoittaneelle on se oikea. Mitään muuta autoa en ole jaksanut pitää noin kauan ja joka kerta kun ajan sillä jaksan mainita kuinka paljon pidän siitä😛 tosin se on kyllä minun ja tyttären välinen vitsi.
Muttapa oikeesti. Miulla on noita nelikoita ollut Suska, hj60, isuzu, Daihatsu.. Mitkä nyt tulee mieleen ja kyllä tuo Jeeppi sellaisena sekakäyttö autona on se paras. Helvetin hyvä ajaa, menee vakionakin yllättävän hyvin hyvillä renkailla. Tuolla 6-koneella olen matka-ajossa päässyt jopa alle kympin kulutukseen, tosin tuo miun auto on ensinnäkin Lapista kotosin ja ajettu vasta 240 000. Jos edelliset omistajat olis hoitaneet edes pikkasen paremmin, niin ei paljon uutta häpesi, luulen.
Peltihommia noissa sattaa tulla vastaan, mutta ne on sitten kyllä helppoja tehdä. Ja Euroopasta saa edullisesti osia. Esim tyhjäkäyntimoottori eBayssa 14.90€+postit. Marmoritiskillä 220€ 😁.
Onneks sain sen kuntoon ite! Tekniikka noissa on loppujen lopuksi hyvin simppeliä, vaatii vaan vähän opiskelua. Ja asennetta....
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.03.2015, 13:42
jkoiv jkoiv ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.04.10
Sijainti: La
Viestit: 21
Perusasetus

Samaan lopputulokseen päädyin reilu vuosi sitten käyttistä hankkiessa kuin edellinen kirjoittaja. Vastaavan ikäinen ja samoilla kilometreillä oleva LC olisi ollut puolta kalliimpi kuin Jeep CG. Noita kauhutarinoita suutinongelmista löytyy netistä 120 Land Cruiserista melko reilusti, että ei tuntunut järkevältä maksaa sitä puolta lisää luotettavuudesta. Ongelmia voi tulla toki eteen jeepissäkin mutta tuolla erotuksella tekee melkein minkä remontin vain. Valintaa tehdessä ei myöskään haitannut että jeepissä oli 30% enemmän tehoa ja fiksummin toteutettu neliveto. Osia saa myös melko edullisesti jeeppiin kun jaksaa nähdä vähän vaivaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.03.2015, 14:00
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

..ja muistaa sitten jos Jeeppiin päätyy - on sitten Cherokee tai Grand Cherokee - katsoa pellit tarkasti. Varsinkin helmat ja jalkatilat on näiden pahimpia murheenkryynejä. Sormella tökkiminen saattaa riittää Eivät ole USA:laiset osanneet tehdä yhtään parempaa peltityötä kuin Japanilaiset
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.03.2015, 23:20
Divi Divi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.02.15
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 21
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
..ja muistaa sitten jos Jeeppiin päätyy - on sitten Cherokee tai Grand Cherokee - katsoa pellit tarkasti.
Nehän nyt saa kattoa kyllä ihan aina yli 5 vuotiasta autoa suomesta ostaessa. Merkkiä suurempi merkitys on edellisten omistajien huolloilla. Hyvä ajoittainen kotelosuojaus ja massaus vähentää hitsaamisen tarvetta aika paljon.

Olen tätä foorumia nyt parisen viikkoa tavannu semmosien aiheiden kohdalta jotka itseä näin aloittelijana kiinnostaa ja mietityttää. Joka perhanan langassa löytyy aina joku toijjotamies jonka mielestä pitäis nyt kuitenkin vielä miettiä löytyskö sieltä toyotan mallistosta kans joku hyvä laite. Onko ne Yotat oikeesti niin huonoja ja kalliita ettei mee kaupaksi ilman foorumilla tarjoamista? Itehän ostin mitsun, hurja alle 70 heppanen vapari, se on tämän foorumin mittapuulla ehkä huonoin valinta mitä löytyy, mutta piru vie että menee amatöörin mittapuulle jo hyvin mettässä kun ruuvas alle nankangin halvat kurapallot ja muistaa vielä käydä napsauttamassa napalukot kans päälle. Pääasia että on laite josta ite tykkää ja sillä pääsee harrastamaan. Mitä huonommin etenevän ostaa, sitä helpompi on löytää tarpeeks haastavia ajopaikkoja.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.03.2015, 23:33
Jaba:n Avatar
Jaba Jaba ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Iitti
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Divi Näytä viesti
:

Olen tätä foorumia nyt parisen viikkoa tavannu semmosien aiheiden kohdalta jotka itseä näin aloittelijana kiinnostaa ja mietityttää. Joka perhanan langassa löytyy aina joku toijjotamies jonka mielestä pitäis nyt kuitenkin vielä miettiä löytyskö sieltä toyotan mallistosta kans joku hyvä laite. Onko ne Yotat oikeesti niin huonoja ja kalliita ettei mee kaupaksi ilman foorumilla tarjoamista?
Kannattaa olla varovainen... Toyotan arvostelusta voi seurata rankkaa avautumista
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.03.2015, 15:39
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Alkuperäiset tukivarret on lähinnä vitsi, mutta aftermarket- tukivarret millä saa samalla jousitukseen vielä alkuperäistä enemmän joustoa maksaa halvimmillaan pari satkua + toimituskulut. .
Vaan vaihtuuko noilla tukivarsilla 4-linkki käytännössä jakari alustaan, kyl miu haave ois pitemmät tukivarret 4-linkkinä ja massiivisil korimuutoksil alle :-)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.03.2015, 15:54
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Vaan vaihtuuko noilla tukivarsilla 4-linkki käytännössä jakari alustaan, kyl miu haave ois pitemmät tukivarret 4-linkkinä ja massiivisil korimuutoksil alle :-)
Ei vaihdu, kun alkuperäisille paikoille laitetaan vaan vahvemmat varret, joissa niveletkin, että saa akseli elää muunkin kuin kumipuslien ja kiertyvien tukivarsien varassa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.03.2015, 16:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Vaan vaihtuuko noilla tukivarsilla 4-linkki käytännössä jakari alustaan, kyl miu haave ois pitemmät tukivarret 4-linkkinä ja massiivisil korimuutoksil alle :-)
Menee vähän off-topikiksi tässä ketjussa.. mutta lyhyillä tukivarsilla pysyy 4-linkki. Pitkillä tukivarsilla eteen ei ole 4-linkkiä, mutta löytyy 3-linkki + panhard (ts. vastaava toiminta kuin 4-linkki + panhard). Useimmat long-arm kitit tosin on jakarialustalla, mutta ei se auttamattoman huono ole jos oikein toteutettu.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.03.2015, 17:51
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Lainaan topicia kun kuitenkin samasta asiasta kyse

Mitähän arvon palstalaiset suosittelisi käyttöautoksi jolla pääsee tarvittaessa metsätien reunaa syvemmälle pusikkoon, ja mielellään poiskin. Kilometrejä itsellä tulee vähän johtuen kaupunkiajosta.

Vaatimukset olisi seuraavanlaiset:

-Kytkettävä neliveto kepistä (ei mitään sähköhärveleitä)
-Henkilömäärä 5 jotta sopii vaimo ja muksut kyytiin
-Ilmastointi
-max 10ke

Itsehän olen aina ollut "enimmäkseen" Toyota miehiä, ja Suzukitkin on tutuksi tulleet joten lantikoita ja grand vitaroita on tullut katseltua

Ehdotuksia otetaan avoimin mielin vastaan
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.03.2015, 17:55
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenppi Näytä viesti
Lainaan topicia kun kuitenkin samasta asiasta kyse

Mitähän arvon palstalaiset suosittelisi käyttöautoksi jolla pääsee tarvittaessa metsätien reunaa syvemmälle pusikkoon, ja mielellään poiskin. Kilometrejä itsellä tulee vähän johtuen kaupunkiajosta.

Vaatimukset olisi seuraavanlaiset:

-Kytkettävä neliveto kepistä (ei mitään sähköhärveleitä)
-Henkilömäärä 5 jotta sopii vaimo ja muksut kyytiin
-Ilmastointi
-max 10ke

Itsehän olen aina ollut "enimmäkseen" Toyota miehiä, ja Suzukitkin on tutuksi tulleet joten lantikoita ja grand vitaroita on tullut katseltua

Ehdotuksia otetaan avoimin mielin vastaan
y61 korinen patrol, tai kytkettavalla nelikolla oleva jeep.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.03.2015, 18:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

10k€ hinnalla saa jo Jeepin, missä on jatkuva neliveto (ei mikään sähköhimmeli), ja hidas puoli lukolla

Nuo Jeepien jatkuvat nelivedot on oikeasti aika päteviä, vanhempi on viskolla ja toimii hyvin. Uudempi on progressiivisella mekaanisella kytkimellä, ja toimii oikeastaan vielä paremmin. Kulutuksen osalta ei eroa takavetoon, kun Jeepissä pyörii joka tapauksessa kaikki nelivedon himmelit vaikka olisi takavetolaatikko (toki pelkät takaset vetää silti).
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 07.03.2015, 18:17
armas:n Avatar
armas armas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.07.05
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenppi Näytä viesti

Vaatimukset olisi seuraavanlaiset:

-Kytkettävä neliveto kepistä (ei mitään sähköhärveleitä)
-Henkilömäärä 5 jotta sopii vaimo ja muksut kyytiin
-Ilmastointi
-max 10ke

... joten lantikoita on tullut katseltua

Ehdotuksia otetaan avoimin mielin vastaan
Ei muuta kuin katselemaan...niitä lantikoita
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 07.03.2015, 18:41
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja armas Näytä viesti
Ei muuta kuin katselemaan...niitä lantikoita
Näin meinasin vähän tehdäkkin, mutta tuo hinta tahtoo karata turhan ylös toistaiseksi. Jeepeistä kaipaisin myös vähän infoa, vaikka Timo_L on hyvin tietoa jakanutkin. Äitillä on Jeep Cherokee 2.5 CRD ja voi juma kun on huono ajettava, varsinkin istuimien osalta. Itse en pysty tuolla ajamaan yli 100km matkaa pysähtymättä

Vaimollekin pitäisi auto vaihtaa, kun ei tunnu sisätilat eikä maavara Kia Ceedissä riittävän. Lantikoita sekä pathfindereita on katseltu, mutta jotenkin tulee tuossa Nissanissa epäileväinen olo renun moottoriin. Nämä kaksi vaihtoehtoina koska tarvii olla tosissaan tilava takakontti. (syy 3 Dogo Canariota)
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 07.03.2015, 19:07
armas:n Avatar
armas armas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.07.05
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 481
Perusasetus

No ei hinta karkaa lantikoissa, päinvastoin. Kuka nyt haluaisi saarella tehdyn auton...

Joo sarkasmi sikseen. Japanian autoissa on etunsa ja eurooppalaisissa omansa. On vain määritettävä tarpeensa ja sen mukaan hankittava pirssi, valmistusmaasta riippumatta
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 07.03.2015, 21:30
matke matke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.14
Sijainti: ilomantsi, suomi
Viestit: 373
Blog Entries: 1
Smile

Isä ukolla jahti/käyttis autona bensa hilux kitkalukoilla (SR5) mitä harvassa hilussa on. se on 2.2 bensa vm 1989 ajettu 202000. toiminu loistavasti ja pääsee iha hyvin riippuu tietysti kuskista. Itellä tuo patrolli vm81 se on tilava+pääsee,korkee,halvat osat ja vielä helppo korjata. mutta nuo on huonoja ajaa tiellä varsinkin tuo 160 koppanen. ei nuo maksa maltaita vaikka uudenmankin ostais. Monella tutulla on metätys ja käyttis autona cruiseri se on todella tilava ja mahtuu paljon kyytii ja lukot (jotka syö murroksia) ihan hyvä ajaa tiellä.siihenkin halvat osat ja helppo korjata.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 07.03.2015, 23:34
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matke Näytä viesti
Isä ukolla jahti/käyttis autona bensa hilux kitkalukoilla (SR5) mitä harvassa hilussa on. se on 2.2 bensa vm 1989 ajettu 202000. toiminu loistavasti ja pääsee iha hyvin riippuu tietysti kuskista. Itellä tuo patrolli vm81 se on tilava+pääsee,korkee,halvat osat ja vielä helppo korjata. mutta nuo on huonoja ajaa tiellä varsinkin tuo 160 koppanen. ei nuo maksa maltaita vaikka uudenmankin ostais. Monella tutulla on metätys ja käyttis autona cruiseri se on todella tilava ja mahtuu paljon kyytii ja lukot (jotka syö murroksia) ihan hyvä ajaa tiellä.siihenkin halvat osat ja helppo korjata.
Eikös se mene niin, että SR5 mallissa on kytkettävä 100 % takatasauspyörästönlukko (samantapainen kuin hj61:ssä) ja tavallisissa hiluxissa normi kitkalukko.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 07.03.2015, 20:36
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenppi Näytä viesti
Lainaan topicia kun kuitenkin samasta asiasta kyse

Mitähän arvon palstalaiset suosittelisi käyttöautoksi jolla pääsee tarvittaessa metsätien reunaa syvemmälle pusikkoon, ja mielellään poiskin. Kilometrejä itsellä tulee vähän johtuen kaupunkiajosta.

Vaatimukset olisi seuraavanlaiset:

-Kytkettävä neliveto kepistä (ei mitään sähköhärveleitä)
-Henkilömäärä 5 jotta sopii vaimo ja muksut kyytiin
-Ilmastointi
-max 10ke

Itsehän olen aina ollut "enimmäkseen" Toyota miehiä, ja Suzukitkin on tutuksi tulleet joten lantikoita ja grand vitaroita on tullut katseltua

Ehdotuksia otetaan avoimin mielin vastaan
Terrano II
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 07.03.2015, 21:44
BadAss BadAss ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.15
Sijainti: Waasa
Viestit: 49
Perusasetus

Oho, olipa tullut kommentteja vuorokauden sisään! Kiitos paljon vinkeistä. Arvasin, että vaihtoehtoja tulee paljon, sama juttu ku joku tulis kysyyn prätkäfoorumilla millainen pyörä kannattaa hankkia.

Ehkä eniten se Cherokee edelleen kiinnostaa, pitäis vaan päästä koeajolle, että tietäis millanen peli se on käytännössä. Toki sen koeajetun HDJn hinta voi asettua sen verran kohdalleen, että sitäkin pitää harkita.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 07.03.2015, 22:25
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Tuli vain mieleen että miten tuollaisen LR Discoveryn takaovesta mahtuis tuollainen prätkä sisälle, mahdollisesti eturengas irroitettuna tms. ?
Ovimittoja kellään käsillä? Tai muita kontin mittoja pakumallina?
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 07.03.2015, 23:24
Jaba:n Avatar
Jaba Jaba ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Iitti
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BadAss Näytä viesti
Oho, olipa tullut kommentteja vuorokauden sisään! Kiitos paljon vinkeistä. Arvasin, että vaihtoehtoja tulee paljon, sama juttu ku joku tulis kysyyn prätkäfoorumilla millainen pyörä kannattaa hankkia.

Ehkä eniten se Cherokee edelleen kiinnostaa, pitäis vaan päästä koeajolle, että tietäis millanen peli se on käytännössä. Toki sen koeajetun HDJn hinta voi asettua sen verran kohdalleen, että sitäkin pitää harkita.
Niinhän tää homma aina etenee. Kaikki kehuu omaansa Hyvää autoa ei oo vielä keksittykkään...

Jos ajat paljon, niin hommaa sellanen maasturi missä on kierrejouset...
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 08.03.2015, 00:13
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Pitkään mietin, että kirjoitanko vielä...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BadAss Näytä viesti
Oho, olipa tullut kommentteja vuorokauden sisään! Kiitos paljon vinkeistä. Arvasin, että vaihtoehtoja tulee paljon, sama juttu ku joku tulis kysyyn prätkäfoorumilla millainen pyörä kannattaa hankkia.

Ehkä eniten se Cherokee edelleen kiinnostaa, pitäis vaan päästä koeajolle, että tietäis millanen peli se on käytännössä. Toki sen koeajetun HDJn hinta voi asettua sen verran kohdalleen, että sitäkin pitää harkita.
Siis jos noilla sinun spekseillä hdj-80 on vaihtoehto tuossa hintaluokassa, ja nimenomaan tuolla rivien välistä olettamallani huolto- ja käytto budjetilla, niin....
joko tuo hdj on todella hyvä ja halpa, taikka....

Siis tämä on minun mielipide; ja moni ylläoleva kirjoittaja on enemmän taikka vähemmän oikeassa, n. 25v vanha, reilu puoli milliä ajettu ns. työkalu, ei ole ehkä ole paras vaihtoehto, jos "normi henkilöautolla".melkein tulisi toimeen, jotkut ns. citymaasturit, taikka sitten siitä välisistä.... voisi olla parempi 2.auto...
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 08.03.2015, 07:13
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BadAss Näytä viesti
Ehkä eniten se Cherokee edelleen kiinnostaa, pitäis vaan päästä koeajolle, että tietäis millanen peli se on käytännössä. Toki sen koeajetun HDJn hinta voi asettua sen verran kohdalleen, että sitäkin pitää harkita.
Jos meinaat koeajaa Cherokeen niin muista koeajaa myös Grand Cherokee
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 09.03.2015, 08:21
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenppi Näytä viesti
Mitähän arvon palstalaiset suosittelisi käyttöautoksi jolla pääsee tarvittaessa metsätien reunaa syvemmälle pusikkoon, ja mielellään poiskin. Kilometrejä itsellä tulee vähän johtuen kaupunkiajosta.

Vaatimukset olisi seuraavanlaiset:

-Kytkettävä neliveto kepistä (ei mitään sähköhärveleitä)
-Henkilömäärä 5 jotta sopii vaimo ja muksut kyytiin
-Ilmastointi
-max 10ke
Mahtaako tuolla saada sitä loppuun ajettua toitsua, mitä saa koko ajan hitsata ja korjata, mutta mikä kuitenkin on elämää suurempi auto.. Itsellä on ollut muutamia toitsuja ja kyllä ne on elämää suurempia kusetuksia. Vikaa vian perään ja autoo saa tosiaan hitsata joka hemmetin vuosi uusiksi. Siinä autossa muovikin ruostuu. Lisäksi sellainen ylikokoinen lahna mikä painaa vielä hemmetisti ei oikeasti etene siellä metsässä kovin kehuttavasti. Painon myötä se uppoaa sinne, koon puolesta se on vähän kuin valasta tunkisit sillipurkkiin. Ei se oikein mahdu. Pitää olla lentokenttä että toitsu mahtuu kääntymään. Toki jos pelleillä ei ole mitään merkitystä niin saahan sitä kavennettua kun puiden väliin ajelee. Voi sitä myös uudelleen muotoilla kun sitä tosiaan joka vuosi hitsailee. Tuo nyt on vielä tätä oma kohtaista kokemusta kun olen tuollaisen paskan erehtynyt ostamaan muinoin. Jeepissäkin oli ruoste ongelmaa ja lisäksi se yksilö mikä itsellä oli ei ollut kovin kehuttava. Eniten aiheutti ongelmia ne aidot alkuperäiset hillbilly sähköt mitä on tehtaalla jo duunattu. En tie miten niin perselleen voi sähköjä tehdä jo tehtaalla? Aivan kuin joku amiskeijo olisi päässyt itseään toteuttamaan niillä hyppysähköviritelmillä. Mutta se moottori kyllä yllätti kulutuksen suhteen. Ei se kauhea syöppö ollut. Hämärä muistikuva että kaupungissa meni joku 13-litraa sillä 4-litran bensakoneella. Vakiona se oli aivan onneton esitys metsään. Sitä olisi pitänyt rakentaa melkoisesti. Mutta sitten kun sen rakentaa niin kyllä ne näyttäisi aika hyvin etenevän.

Jos tulee vähän kaupunkiajoa niin kannattaisiko olla bensamalli? Mutta jos diesel peli niin Hyundai Terracan. Ne on tuoreita, ei tarvi hitsata. Niissä on myös tuoretta diesel tekniikkaa. Jokaisessa on ilmastointi (automaattina tai manuaalina). Sen jälkeen valinta onkin että ottaako manuaali vaihteisto vai automaatti. Nuo on myös huomattavasti halvempia kuin Toitsut, Nissanit tai Mitsut. Etenee metsässä siinä missä muutkin. Korottaminen todella halpaa ja helppoa. Osiakin saa saksasta ja ruotsista. Suomesta niitä ei kannata ostaa, mutta tuo sama juttu taitaa olla kaikissa autoissa.

Jos bensa mallia hakee niin ehkä silloin Terrano II tai Pajero? Pajero ainakin eteni kohtuu hyvin metsässä ihan vakiona. Toitsut oli vain hidasteena sen edessä

Oli valinta sitten mikä tahansa niin noista toitsun paskoista kannattaa pysyä erossa. Ne on vain elämää suurempi kusetus.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 09.03.2015, 09:11
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Terrano kakkosessa on kuitenkin oikea runko vielä ja kepillä kytkettävä neliveto Ilmastointia löytyy ja saa dieselinä sekä vähän ajettuna helposti kympillä, moottorit kestää kuten muukin tekniikka mukavasti.. Sellaisen minäkin laitan seuraavaksi jos en siirry kuorma-autoilemaan
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Maasturi aloittelijalle Hepsu O/M/V Ajoneuvot 18 19.03.2013 09:12
Aloittelijalle vinkkejä Tekniikka & Jutustelu 28 16.08.2007 21:20
naisen pitämisen vaikeus tjl Chit-Chat 5 31.12.2006 14:57
Valinnan paikka!!! wannabee Tekniikka & Jutustelu 6 27.03.2004 17:10
Renkaan valinnan vaikeus HeikkiH Tekniikka & Jutustelu 20 18.11.2003 09:18


Sivu luotu: 22:33 (GMT +2).