Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.02.2015, 08:10
jame80:n Avatar
jame80 jame80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.10.07
Sijainti: suonenjoki
Viestit: 428
Perusasetus

kahtelin tuon evry modin ja ei varmaan olis huono sekään. turboa yms en ala vaihtamaan kun mopo karkaa kuitenkin käsistä viimelopussa . näkyvät lupailevan jotain +10-+25 hp ja vääntöjä 30-40 lisää melkein jokaisella boxilla ja ohjelmalla. sen vertainen tehon/väännön lisäys ois riittävä tuohon caravelleen . eli autohan on vw caravelle syncro 2.5td 88hp

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.02.2015, 08:30
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Mites muuten, kun siitä on reilusti eri teorioita, et miksi lastutus tehoaa niin hyvin ja kun kuitenkin kaikki ohjelmat on optimoitu (perseelleen) kaikkii autoihin

Esim. avensiksen tietokone ei varmastikkaan passaa suoraan hi-lux;iin tai hiace saati muihin d4d koneisiin?

Niin miksi sen parin sadan lastulla saadaan siipastua lisää heppoja ja kulutusta pois
Kun ei oikeen päästöilläkään selity?



Ja taas tuli oikeen fiksua tekstiä, mut toivottavasti kaikki ymmärtää
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.02.2015, 10:16
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja escorvet Näytä viesti
Jos on obd2 portti niin optimointi mahdollinen. Ja siis ilmeisesti tdi kyseessä?
Ei välttämättä, esim. Toyotan purkkeihin (pl. diisselijaris) ei pääse käsiks/softaa muuttamaan muuten kuin ulkosilla lisäbokseilla.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ajelija Näytä viesti
Ei se pelkkä lastu tai ohjelmointi kuitenkaan paljoa vaikuta.
Riippuu autosta, kyllä melkosen mojivia tehon ja etenkin väännön lisäyksiä saadaan aikaiseksi ihan turvallisellakin tasolla.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Niin miksi sen parin sadan lastulla saadaan siipastua lisää heppoja ja kulutusta pois
Ei se kulutus yleensä juuri putoa, mitä putoo niin putoo sen takia kun vääntöä on käyttöalueella enempi. Tehoa saadaan lisää, mutta se ei välttämättä näillä halpispurkeilla tule "oikeasta paikasta", esim. railipaineen nosto ei pitkässä juoksussa tee hyvää.

Keskittyisin ko. merkin "omiin" lastuihin/softiin tai muuten tunnettuun merkkiin. Sellaiset palikat mitkä käy kymmeneen eri malliin sama purkki, unohtaisin jo kättelyssä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.02.2015, 10:54
jame80:n Avatar
jame80 jame80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.10.07
Sijainti: suonenjoki
Viestit: 428
Perusasetus

itekkin tuossa surffailin ja hyvin varauksella lueskelin noita firmojen sivuja ja käyttäjien kokemuksia ... tuo matin päätelmä pitää tod.näk kutinsa ja halpaa ja hyvää ei ole vielä yhdistetty. kuitenkin vag diisseleihin näkyy tarjontaa olevan ihan riittävästi, että pystyy vertailemaan ja harkitsemaan eri vaihtoehtoja. ja vielä ku kriittisesti suhtautuu lupauksiin uusista tehoista niin ei ainakaan pahasti pety . aika monta ihan kotimaista firmaa kauppaa tuota uudelleen ohjelmointia joten semmonen tunne tuli, että saattaa kannattaa kääntyä niitten puoleen kuhan alkaa operoimaan ja antaa boxien olla ihan rauhassa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.02.2015, 15:28
Hirvonen Hirvonen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.01.12
Sijainti: Savonranta
Viestit: 147
Perusasetus

Tuota tuota eikös 2.5 td oo mekaanisella pumpulla ja 2.5tdi sähkö ohjatulla pumpulla
__________________
Volvo TGB 20
Toyota HJ 61
MB Sprinter 311 CDI

Löytökylän Offroad ry
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.02.2015, 15:36
jame80:n Avatar
jame80 jame80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.10.07
Sijainti: suonenjoki
Viestit: 428
Perusasetus

ei ole tietoa pumpuista. kertokee kuka tietää
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.02.2015, 16:18
rulez:n Avatar
rulez rulez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.09
Sijainti: vimpeli
Viestit: 299
Perusasetus

Tuohon en ota kantaa onko mekaanisella vai sähkösellä pumpulla mutta senhän sen saat selville kun kurkkaat nokkapellinalle tuleeko kaasu vaijerilla vaiko ilman vaijeria.

Jos on mekaanisella pumpulla saat unohtaa kaikki evry ja ohjelmointi viritykset paraan tuloksen saat syöttöruuvilla ja ahtoja mekaanisesti nostamalla.

Jos taas sähköpumpulla halvimmalla saat tehoa evryllä mutta kulutus ei todellakaan pienene hyvällä tuurilla pysyy samassa. Jokainen ulkoinen boksi tekee juuri saman kun euron evry viritys ainoana etuna noissa bokseissa joita kaupataan vaikka millä merkeillä on pieni lisäelektroniikka jolla käynnistetään "boksi" vasta kun auto on käynnissä ja vikavalo "hehkun merkkivalo vilkkuu" ei herjaa kuten joissain vw malleissa kun evry viritellään liian suurelle (eli liian pieni vastus ja tehoa maksimaalinen määrä) tämä vikaherja ei koske kun harvoja tapauksia ja selviää kokeilemalla.

Evryt ja johdonväliin tulevat boksit eivät osaa muuta tehdä kun valehdella eculle väärän ennakon ja polttoaineen lämmön joten ecu lisää polttoainetta ja muuttaa ennakkoa perustuen väärin saamaansa tietoon ja tämä luonnollisesti lisää tehoa kuten myös mustaa savua kun ahto ei nouse näillä virityksillä !!


Optimoinnilla/ohjelmoinnilla voidaan taas muutella koko ruiskutuskarttaa ja ahtoja joten autosta saadaan oikeasti taloudellisempi ja tehoa voidaan lisätä reilustikkin eli tällä voidaan vaikuttaa esim. polttoaineen ruiskutusmäärään, ahtoihin, ruiskutus ennakkoon ja ruiskutusannoksen pituuteen myöskin lisätehoa voidaan säätää vain tietyille kierrosalueille toisin kun evry/boksi virityksillä.

Eli eivät todellakaan Johdonväliin tuleva Boksi ja Ohjelmointi vertailukelpoisia viritysmuotoja vaikka boksivalmistajat niin monesti sivuillaan kehuvat !
__________________
www.motourakointi.com
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.02.2015, 21:18
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hirvonen Näytä viesti
Tuota tuota eikös 2.5 td oo mekaanisella pumpulla ja 2.5tdi sähkö ohjatulla pumpulla
2,4 on mekaaninen, 2,5 on aina Tdi eli sähköpumppu tai vielä kehittyneempi.

E: Virittämisen kannattavuus on aika paljon kiinni kumpi laatikkoversio siellä on jatkona. Pikkulaatikot ei kestä kunnolla vakioissakaan.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.02.2015, 10:54
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jame80 Näytä viesti
aika monta ihan kotimaista firmaa kauppaa tuota uudelleen ohjelmointia joten semmonen tunne tuli, että saattaa kannattaa kääntyä niitten puoleen kuhan alkaa operoimaan ja antaa boxien olla ihan rauhassa.
Joo, ehdottomasti ohjelmointi eikä boksia, jos vaan ohjelmoimaan pystyy.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.02.2015, 20:37
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Niin miksi sen parin sadan lastulla saadaan siipastua lisää heppoja ja kulutusta pois
Kun ei oikeen päästöilläkään selity?
Tiijä lastuista mutta ohjelmoinneiissa ei tarvii välittää typen oksideista koska ei niitä missään mitata, liittyy vissiin jotenkin palolämpötiloihin ? Leimalla mahoton tai ainakin hankala huomata, kylhä ne ton halutessaan löytäis.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.02.2015, 12:31
Uazmies:n Avatar
Uazmies Uazmies ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.05
Sijainti: suami
Viestit: 716
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jame80 Näytä viesti
kahtelin tuon evry modin ja ei varmaan olis huono sekään. turboa yms en ala vaihtamaan kun mopo karkaa kuitenkin käsistä viimelopussa . näkyvät lupailevan jotain +10-+25 hp ja vääntöjä 30-40 lisää melkein jokaisella boxilla ja ohjelmalla. sen vertainen tehon/väännön lisäys ois riittävä tuohon caravelleen . eli autohan on vw caravelle syncro 2.5td 88hp
Kyseessä siis T4 -portteri? Sikälimikäli on pidemmällä keulalla kun on caravelle, niin cooleri on maskissa ja voimaa tulee vähän hereämmin, jos taas se pienenpienenpieni cooleri koneen päällä niin herkemmin tulee vaan lämpöä.

Etelä-suomesta löytyy vag-(ohjelmointi)osaamista ainakin tuolta:

www.kamitec.net
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.03.2015, 19:27
khager khager ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.07.13
Sijainti: Lohja
Viestit: 208
Perusasetus

Itse vaan ohjelmoimaan Mukava harrastus ja aina on pientä viilaamista.
Laitat softan ja käyt ottamassa VCDS:n kanssa logit ja taas kotiin viilaamaan ohjelmaa.
Näin jatkat 2-3 vuotta ja olet oppinut joitain perus asioita.
VAG:n EDC15 ecut melko simppeleitä.

EVRYt ja muut kusetukset voit unohtaa. Niissä pakolämpötilat nousee savutuksen myötä turhan korkeiksi, lyhentäen ahtimen ikää.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 03.03.2015, 18:09
jame80:n Avatar
jame80 jame80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.10.07
Sijainti: suonenjoki
Viestit: 428
Perusasetus

jos tietokoneen käsittely taidot riittävät offipalstan , vasepuukin ja redtuben käyttöön voi olla parempi, että en ala ite ohjelmoimaan
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 04.03.2015, 08:06
HMy HMy ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.04.11
Sijainti: Etelä-savo
Viestit: 52
Perusasetus

http://www.ltr-racing.fi/
Oheisen puulaakin muokkaukseen kutakuinkin tyytyväinen 99 acv syncro
oli potilaana kulutus tippui vaunun vedossaa huomattavasti. Ja kun otettiin tuo alavääntö käyttöön muuttui volkkari inhimillisemmäksi .
Eikä ole ihan hinnan kiroissa .Lastut joutui tuohon vaihtammaan, tinailuksi meni.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 04.03.2015, 15:54
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

En oikein ymmärrä mitä vikaa noissa boxeissa on? Jos boxia saa halvimmillaan 125€ ja se tuo selkeästi lisää potkua niin en oikein ymmärrä kuka ihme menee maksamaan yli 600€ jostain ohjelmoinnista niin että saadaan ne pari lisäheppaa vielä sinne. Tosin nuo ihan halvimmat purkit ei välttämättä ole kovin kehuttavia, mutta esim. rachechipsin n.250€ maksava purkki on ainakin googletuksen perusteella toimiva purkki. En ainakaan itse ole valmis maksamaan 600e jollekin kaverille mikä käyttää tuohon 5min aikaa kun se tiputtaa softan auton ecuun. Se on ihan paska puhetta että joka automalliin muka optimoidaan erikseen. Koska kyseessä on kuitenkin massatuotannolla tehtyjä autoja niin miksi ihmeessä esim. jokaiseen T4 Transportteriin pitäisi oma softa kirjoittaa? Sama softa se on jos on sama kone. Joten optimoit sen yhteen autoon niin sama softa tippuu sen jälkeen miljoonaan muuhun. Eikä varmasti vie kovin kauaa kun sen softan tiputtaa. Aikaa tuossa vie kun sitä lähdetään jollain rullilla optimoimaan, mutta tuskin kovin moni firma sellaista tekee jos ne ottaa 600e siitä. Joten vain se ensimmäinen optimointi vie aikaa ja sen jälkeen alat muuten takomaan hilloa kun kaikki typerykset on valmiina maksamaan 600e sulle juuri siihen hänen autoonsa optimoidusta softasta, joka oikeesti on tehty kokonaan toisen auton perusteella.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 04.03.2015, 19:28
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
En oikein ymmärrä mitä vikaa noissa boxeissa on? Jos boxia saa halvimmillaan 125€ ja se tuo selkeästi lisää potkua niin en oikein ymmärrä kuka ihme menee maksamaan yli 600€ jostain ohjelmoinnista niin että saadaan ne pari lisäheppaa vielä sinne. Tosin nuo ihan halvimmat purkit ei välttämättä ole kovin kehuttavia, mutta esim. rachechipsin n.250€ maksava purkki on ainakin googletuksen perusteella toimiva purkki. En ainakaan itse ole valmis maksamaan 600e jollekin kaverille mikä käyttää tuohon 5min aikaa kun se tiputtaa softan auton ecuun. Se on ihan paska puhetta että joka automalliin muka optimoidaan erikseen. Koska kyseessä on kuitenkin massatuotannolla tehtyjä autoja niin miksi ihmeessä esim. jokaiseen T4 Transportteriin pitäisi oma softa kirjoittaa? Sama softa se on jos on sama kone. Joten optimoit sen yhteen autoon niin sama softa tippuu sen jälkeen miljoonaan muuhun. Eikä varmasti vie kovin kauaa kun sen softan tiputtaa. Aikaa tuossa vie kun sitä lähdetään jollain rullilla optimoimaan, mutta tuskin kovin moni firma sellaista tekee jos ne ottaa 600e siitä. Joten vain se ensimmäinen optimointi vie aikaa ja sen jälkeen alat muuten takomaan hilloa kun kaikki typerykset on valmiina maksamaan 600e sulle juuri siihen hänen autoonsa optimoidusta softasta, joka oikeesti on tehty kokonaan toisen auton perusteella.
Sama softa tosiaan käy kaikkiin samalla koneella oleviin mutta softan vaihto ja viriboxi on 2 eri asiaa, se viri boxi ei muuta mitään orkkis softassa vaan huijaa tiettyjä antureiden signaaleja.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
pajeron lastutus nkpaja Tekniikka & Jutustelu 3 11.05.2014 08:28
DiD Pajeron lastutus Arska-tehtaalta Tekniikka & Jutustelu 2 06.07.2008 23:22
OIIIIIIIO Crd -lastutus/ohjelmointi hunteri Tekniikka & Jutustelu 3 12.02.2008 21:45
Ohjelmointi linkki 007 URL 0 06.07.2002 17:16


Sivu luotu: 15:06 (GMT +2).