![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() http://www.racechip.com/racechip-pro2/ tuollaista meikäläinen pähkäili Hyndaikkeliin kun se vielä oli. 250€ olisi maksanut kotiin toimitettuna. Tuosta oli vielä halvempi versio mikä taisi maksaa joku 125€. Myöskin tuolta sivustolta saatavissa. Mutta mitä siitä lueskelin juttuja niin kaikki tuota vähän parempaa mallia suositteli. Broidi laittoi omaan TDi Leoniin tuollaisen kaltaisen boxin. Siinä se ainakin toimi ja alkoi menopeli kulkea huomattavasti paremmin. Kuulemma kulutuskin tippui kun se sitä seuraili. Itse muinoin kokeilin samankaltaista boxia Ford Tourneo Connectissa ja nokalla oli 1.8TD kone. Ei mitään vaikutusta menoon tai kulutukseen. Tosin näin jälkikäteen on kyllä selvinnyt että Ford ei todellakaan osaa tehdä diesel moottoria. Aivan paskoja laitoksia. Nyt kun nokan alla on huikea 1.3TD kone niin siihenkin olen hieman pähkäillyt tuollaista lastua. Tosin se menopeli liikkuu tällä hetkellä niin hyvin että veikkaan jonkun jo lastuttaneen sen. Sen pitäisi imeä kaupungissa joku 6-7 litraa niin viimeksi kun mittailin niin meni huikeat 5.6-litraa kaupunkiajossa. Hieman eroa Hyndaikkelin kulutuksiin.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
kahtelin tuon evry modin ja ei varmaan olis huono sekään. turboa yms en ala vaihtamaan kun mopo karkaa kuitenkin käsistä viimelopussa
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mites muuten, kun siitä on reilusti eri teorioita, et miksi lastutus tehoaa niin hyvin ja kun kuitenkin kaikki ohjelmat on optimoitu (perseelleen) kaikkii autoihin
Esim. avensiksen tietokone ei varmastikkaan passaa suoraan hi-lux;iin tai hiace saati muihin d4d koneisiin? Niin miksi sen parin sadan lastulla saadaan siipastua lisää heppoja ja kulutusta pois ![]() ![]() Kun ei oikeen päästöilläkään selity? Ja taas tuli oikeen fiksua tekstiä, mut toivottavasti kaikki ymmärtää ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Keskittyisin ko. merkin "omiin" lastuihin/softiin tai muuten tunnettuun merkkiin. Sellaiset palikat mitkä käy kymmeneen eri malliin sama purkki, unohtaisin jo kättelyssä. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
itekkin tuossa surffailin ja hyvin varauksella lueskelin noita firmojen sivuja ja käyttäjien kokemuksia ... tuo matin päätelmä pitää tod.näk kutinsa ja halpaa ja hyvää ei ole vielä yhdistetty. kuitenkin vag diisseleihin näkyy tarjontaa olevan ihan riittävästi, että pystyy vertailemaan ja harkitsemaan eri vaihtoehtoja. ja vielä ku kriittisesti suhtautuu lupauksiin uusista tehoista niin ei ainakaan pahasti pety
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tuota tuota eikös 2.5 td oo mekaanisella pumpulla ja 2.5tdi sähkö ohjatulla pumpulla
__________________
Volvo TGB 20 Toyota HJ 61 MB Sprinter 311 CDI Löytökylän Offroad ry |
#7
|
||||
|
||||
![]()
ei ole tietoa pumpuista. kertokee kuka tietää
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
E: Virittämisen kannattavuus on aika paljon kiinni kumpi laatikkoversio siellä on jatkona. Pikkulaatikot ei kestä kunnolla vakioissakaan.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Joo, ehdottomasti ohjelmointi eikä boksia, jos vaan ohjelmoimaan pystyy.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Tiijä lastuista mutta ohjelmoinneiissa ei tarvii välittää typen oksideista koska ei niitä missään mitata, liittyy vissiin jotenkin palolämpötiloihin ? Leimalla mahoton tai ainakin hankala huomata, kylhä ne ton halutessaan löytäis.
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Etelä-suomesta löytyy vag-(ohjelmointi)osaamista ainakin tuolta: www.kamitec.net
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Itse vaan ohjelmoimaan
![]() Laitat softan ja käyt ottamassa VCDS:n kanssa logit ja taas kotiin viilaamaan ohjelmaa. Näin jatkat 2-3 vuotta ja olet oppinut joitain perus asioita. VAG:n EDC15 ecut melko simppeleitä. EVRYt ja muut kusetukset voit unohtaa. Niissä pakolämpötilat nousee savutuksen myötä turhan korkeiksi, lyhentäen ahtimen ikää. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
jos tietokoneen käsittely taidot riittävät offipalstan , vasepuukin ja redtuben käyttöön voi olla parempi, että en ala ite ohjelmoimaan
![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]()
http://www.ltr-racing.fi/
Oheisen puulaakin muokkaukseen kutakuinkin tyytyväinen 99 acv syncro oli potilaana kulutus tippui vaunun vedossaa huomattavasti. Ja kun otettiin tuo alavääntö käyttöön muuttui volkkari inhimillisemmäksi . Eikä ole ihan hinnan kiroissa .Lastut joutui tuohon vaihtammaan, tinailuksi meni. |
#15
|
|||
|
|||
![]()
En oikein ymmärrä mitä vikaa noissa boxeissa on? Jos boxia saa halvimmillaan 125€ ja se tuo selkeästi lisää potkua niin en oikein ymmärrä kuka ihme menee maksamaan yli 600€ jostain ohjelmoinnista niin että saadaan ne pari lisäheppaa vielä sinne. Tosin nuo ihan halvimmat purkit ei välttämättä ole kovin kehuttavia, mutta esim. rachechipsin n.250€ maksava purkki on ainakin googletuksen perusteella toimiva purkki. En ainakaan itse ole valmis maksamaan 600e jollekin kaverille mikä käyttää tuohon 5min aikaa kun se tiputtaa softan auton ecuun. Se on ihan paska puhetta että joka automalliin muka optimoidaan erikseen. Koska kyseessä on kuitenkin massatuotannolla tehtyjä autoja niin miksi ihmeessä esim. jokaiseen T4 Transportteriin pitäisi oma softa kirjoittaa? Sama softa se on jos on sama kone. Joten optimoit sen yhteen autoon niin sama softa tippuu sen jälkeen miljoonaan muuhun. Eikä varmasti vie kovin kauaa kun sen softan tiputtaa. Aikaa tuossa vie kun sitä lähdetään jollain rullilla optimoimaan, mutta tuskin kovin moni firma sellaista tekee jos ne ottaa 600e siitä. Joten vain se ensimmäinen optimointi vie aikaa ja sen jälkeen alat muuten takomaan hilloa kun kaikki typerykset on valmiina maksamaan 600e sulle juuri siihen hänen autoonsa optimoidusta softasta, joka oikeesti on tehty kokonaan toisen auton perusteella.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
pajeron lastutus | nkpaja | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 11.05.2014 08:28 |
DiD Pajeron lastutus | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 06.07.2008 23:22 |
OIIIIIIIO Crd -lastutus/ohjelmointi | hunteri | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 12.02.2008 21:45 |
Ohjelmointi linkki | 007 | URL | 0 | 06.07.2002 17:16 |