Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.01.2015, 11:51
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 Näytä viesti
Voitko saada tuon lausuman kirjallisena? Vois olla mielenkiintoinen projekti lyödä johonkin jenkkiin kolmas akseli.
Sepä se, saahan sitä puhelimessa jutella mukavia, mutta kirjallisena nuo olis saatava niin konttorilla onnistuu homma paremmin kun on mustaa valkoisella. Mutta paremmin se homma luonaa jo suunnitteluvaiheessa kun laittaa paperille kaikki tehtävät muutokset, mitä osia käytetään ja miten rakenteita muutetaan (akselien tuenta, jousitus, kolmanne akselin veto jne.), ja menee sit konttorille neuvottelemaan asiasta.

__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.01.2015, 12:26
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Käytännön tasolla kantavuus loppuu autosta äkkiä kesken lisätyllä akselilla/jatketulla rungolla/lavalla, kokonaismassaa kun ei voi muuttaa vaikka akselit kestäisikin reippaasti enemmän.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.01.2015, 12:35
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Käytännön tasolla kantavuus loppuu autosta äkkiä kesken lisätyllä akselilla/jatketulla rungolla/lavalla, kokonaismassaa kun ei voi muuttaa vaikka akselit kestäisikin reippaasti enemmän.
Tämäkin on muuten hassu juttu, että auton alle lisätty akseli kutistaa kantavuutta, kun sehän oikeasti lisää sitä ..toki siis olettaen, että runko/ kori kestää akseleiden lisärasituksen. Äkkiäkös runkoonkin hitsaa kylkeen vaikka 3mm L- palkista vahvikkeet..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.01.2015, 13:20
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Joskus pohdittiin tuota lisäaskelin asennusta, että laki ei kiellä asentamasta autoon vararengastelinettä, ja mikään ei estä, että tässä vararengastelineessä olisi myös kyky pyörittää näitä varapyöriä.
Eli nostoteli vaan auton perään. Tiellä joutuisi ajamaan sitten teli ylhäällä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.01.2015, 13:56
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Käytännön tasolla kantavuus loppuu autosta äkkiä kesken lisätyllä akselilla/jatketulla rungolla/lavalla, kokonaismassaa kun ei voi muuttaa vaikka akselit kestäisikin reippaasti enemmän.
Eli käytännössä joku 3500-alustainen Dodge/Ford/Chevy ois sellasia missä jäis vielä tolkun kantavuus, vähän toista tonnia.

Sitten ku tollasen tekee pitkälavaisesta, akseliväli ~4 metriä, ja laittaa ensimmäisen vetävän lyhylavaisen akselivälin mukaan ~3,5 metrin kohdalle niin eikös tuo ole aika lailla lain kirjaimen mukainen?
Säädettävillä etupään tukivarsilla tuettuna ja 2500-alustaisen lehtijousi ylös alaisin siten että norran päät ovat akselien päällä. Kolmas vetävä etuakselista ja nostettavana jopa. Aijai, nyt alkoi taas rattaat raksuttaa
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.01.2015, 12:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Näistä kun nyt on puhe, niin tällainen juuri eilen tuli laivassa Suomeen. En tiedä onko jäämässä tänne vai meneekö itänaapuriin, mutta ainakin se on selkeästi palokunnan kalustoa Jäi kiireessä katsomatta, oliko taaimmainenkin akseli vetävä, mutta ainakin etu- ja keskiakseli oli. Onhan MB:llä G:tä 6 x 6 versiona eli läpivetävä akseli löytyisi.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.01.2015, 14:47
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HeikkiH Näytä viesti
Sepä se, saahan sitä puhelimessa jutella mukavia, mutta kirjallisena nuo olis saatava niin konttorilla onnistuu homma paremmin kun on mustaa valkoisella. Mutta paremmin se homma luonaa jo suunnitteluvaiheessa kun laittaa paperille kaikki tehtävät muutokset, mitä osia käytetään ja miten rakenteita muutetaan (akselien tuenta, jousitus, kolmanne akselin veto jne.), ja menee sit konttorille neuvottelemaan asiasta.
Joo, ei ole millään tapaa helppo homma. Ja melkosen essee kasan vaatii trafille taustatietoa toteutuksesta ja dokumentteja ennen kuin edes poikkeuslupaa kannattaa hakea. Kantavuus käy pieneksi mutta se on vaakamiesten murhe... Mulla on kyllä perustelut mitkä muutoksen vaativat Se lähinnä yllätti että luurin päässä vastassa ei ollut Pävi Räsäs- tyyppinen vastaan otto. Vaan pyydettiin tekemään suunnitelmat ja lähettämään sähköpostilla arvioitavaksi. Voihan homma tyssätä johonkin pykälän tulkintaan, mutta sitten tyssää. Elämä jatkuu....
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.01.2015, 14:52
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Onko tietoa/ ihan dokumenttia G mersun 6x ja 4x mallin jarru osista että vastaavatko toisiaan? esim tehostin ja pääsylinteri... Ei ole meset vahvin osaamis alue..
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.01.2015, 18:23
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Nuo taitavat kaikki tehtaan 3 akseliset olla kuorkkeja, ainakin kuudella raapivat. Pystyykö vertaamaan paku-kuorkki?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.01.2015, 21:13
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turakki Näytä viesti
Nuo taitavat kaikki tehtaan 3 akseliset olla kuorkkeja, ainakin kuudella raapivat. Pystyykö vertaamaan paku-kuorkki?
Sitähän ei tiedä ku trafin inssit, jos nekään mutta voihan sitä tarjota verrokiks.
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Jarruton 1-akselinen 750kg peräkärry/raato ranke O/M/V Muut 3 14.12.2014 17:03
Myydään perävaunu 2 akselinen MBG O/M/V Muut 0 25.10.2012 16:18
Myyty asuntovaunun alusta 2 akselinen jupe69 O/M/V Muut 12 29.12.2009 10:02
Jäykkä akselinen pajero? piparix Tekniikka & Jutustelu 36 02.07.2008 10:42
3 akselinen mersun maasturi nettiautossa SL O/M/V Ajoneuvot 14 09.08.2006 19:11


Sivu luotu: 06:15 (GMT +2).