![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Voitko saada tuon lausuman kirjallisena? Vois olla mielenkiintoinen projekti lyödä johonkin jenkkiin kolmas akseli.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Ainakin kermeedestä ja fiudea on tehty 3-akselisena. Tosin vetämättömillä taka-akseleilla luultavasti, mut kuitenkin. Joensuussa torin nurkalla pyörii viikonloppuisin 3-akselinen kebaasikioski, ja leppävirralta vähä kuopioon päin on pitkään ollu myynnissä 3-akselinen pakettimersu.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Sepä se, saahan sitä puhelimessa jutella mukavia, mutta kirjallisena nuo olis saatava niin konttorilla onnistuu homma paremmin kun on mustaa valkoisella. Mutta paremmin se homma luonaa jo suunnitteluvaiheessa kun laittaa paperille kaikki tehtävät muutokset, mitä osia käytetään ja miten rakenteita muutetaan (akselien tuenta, jousitus, kolmanne akselin veto jne.), ja menee sit konttorille neuvottelemaan asiasta.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Käytännön tasolla kantavuus loppuu autosta äkkiä kesken lisätyllä akselilla/jatketulla rungolla/lavalla, kokonaismassaa kun ei voi muuttaa vaikka akselit kestäisikin reippaasti enemmän.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
..toki siis olettaen, että runko/ kori kestää akseleiden lisärasituksen. Äkkiäkös runkoonkin hitsaa kylkeen vaikka 3mm L- palkista vahvikkeet..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Joskus pohdittiin tuota lisäaskelin asennusta, että laki ei kiellä asentamasta autoon vararengastelinettä, ja mikään ei estä, että tässä vararengastelineessä olisi myös kyky pyörittää näitä varapyöriä.
Eli nostoteli vaan auton perään. Tiellä joutuisi ajamaan sitten teli ylhäällä. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Sitten ku tollasen tekee pitkälavaisesta, akseliväli ~4 metriä, ja laittaa ensimmäisen vetävän lyhylavaisen akselivälin mukaan ~3,5 metrin kohdalle niin eikös tuo ole aika lailla lain kirjaimen mukainen? Säädettävillä etupään tukivarsilla tuettuna ja 2500-alustaisen lehtijousi ylös alaisin siten että norran päät ovat akselien päällä. Kolmas vetävä etuakselista ja nostettavana jopa. Aijai, nyt alkoi taas rattaat raksuttaa
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Näistä kun nyt on puhe, niin tällainen juuri eilen tuli laivassa Suomeen. En tiedä onko jäämässä tänne vai meneekö itänaapuriin, mutta ainakin se on selkeästi palokunnan kalustoa
Jäi kiireessä katsomatta, oliko taaimmainenkin akseli vetävä, mutta ainakin etu- ja keskiakseli oli. Onhan MB:llä G:tä 6 x 6 versiona eli läpivetävä akseli löytyisi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Mulla on kyllä perustelut mitkä muutoksen vaativat Se lähinnä yllätti että luurin päässä vastassa ei ollut Pävi Räsäs- tyyppinen vastaan otto. Vaan pyydettiin tekemään suunnitelmat ja lähettämään sähköpostilla arvioitavaksi. Voihan homma tyssätä johonkin pykälän tulkintaan, mutta sitten tyssää. Elämä jatkuu....
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Onko tietoa/ ihan dokumenttia G mersun 6x ja 4x mallin jarru osista että vastaavatko toisiaan? esim tehostin ja pääsylinteri... Ei ole meset vahvin osaamis alue..
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Nuo taitavat kaikki tehtaan 3 akseliset olla kuorkkeja, ainakin kuudella raapivat. Pystyykö vertaamaan paku-kuorkki?
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Sitähän ei tiedä ku trafin inssit, jos nekään mutta voihan sitä tarjota verrokiks.
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostettu Jarruton 1-akselinen 750kg peräkärry/raato | ranke | O/M/V Muut | 3 | 14.12.2014 17:03 |
| Myydään perävaunu 2 akselinen | MBG | O/M/V Muut | 0 | 25.10.2012 16:18 |
| Myyty asuntovaunun alusta 2 akselinen | jupe69 | O/M/V Muut | 12 | 29.12.2009 10:02 |
| Jäykkä akselinen pajero? | piparix | Tekniikka & Jutustelu | 36 | 02.07.2008 10:42 |
| 3 akselinen mersun maasturi nettiautossa | SL | O/M/V Ajoneuvot | 14 | 09.08.2006 19:11 |