Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.01.2015, 23:09
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jari Näytä viesti
ajoin 25tkm v70 ykkös korilla ja diselinä, vois ostaa taas, toki uudempi kori houkuttas? rouvalla ensimmäisiä s80 2,4 bensa, se vtun kallis kaasuläppäkotelo vaihettiin, mutta sen jälkeen taas kulkenut. on olleet mielekkäitä

Niitäkin saa jo tarvikkeina melko järkihintaan, oisko ollu alle 300 euron moponetis

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.01.2015, 23:24
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Niitäkin saa jo tarvikkeina melko järkihintaan, oisko ollu alle 300 euron moponetis
joo, mutta vaatii silti käynnin volvolla, ittellä korjaantuin noin 1,5h niin taas ajossa, osan tilaamalla olis mennnyt päiviä. hinta kaikkineen oli 600?

kallsi ja kallis, kyl se ainakin tuntu ko ei oo tottunut rahaa käsitteleen.
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.01.2015, 00:04
Julle vaan Julle vaan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.11.09
Sijainti: Sibbo
Viestit: 136
Perusasetus

Tismalleen samat vaatimukset oli meilläkin 4 vuotta sitten kun alko jälkikasvua tulla ja emännän civikki piti päivittää isompaan. Japsi piti olla kun oon laiska tekemään remonttia niin farkku Subaru Legacy -98 tuli hommattua. Makso sillon reilu kolmetonnia, nyt saa samanlaisen alta kahteen. On ilmastointi, sähköherkkuja, neliveto, koukku, alennusvaihde. Neljän vuoden aikana remonttia etuiskarit, lämppärin puhallin, 1 nivelen suojakumi, syylari. Väittävät Subarukuskeja merkkiuskollisiks ja kyllä toikin samaan merkkiin vaihtuu joskus kun aika koittaa. Vähän jo katellu muutaman vuoden uudempia outpäkkejä, mutta antaa vielä hintojen pudota
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.01.2015, 01:44
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Subaru. Bensana mieluummin.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.01.2015, 02:21
Jaba:n Avatar
Jaba Jaba ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Iitti
Viestit: 550
Perusasetus

Subaru varmaan oikeestaan ainut järkevä vaihtoehto nelikkona tolla budjetilla. Todella varmoja autoja. Pikkusen juoppoja laitteita noi Subarut,
mutta tankkaaminen on kuitenkin todella helppoa ja jopa halvempaa, kun jatkuva remontin teko
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.01.2015, 08:16
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

HJ. Meidän taloudessa on molemmilla, eikä ole ahdistanut. Henkilömallia parempaa perheautoa en voisi kuvitella.
__________________
A-P
*Muovi on saatanasta*
KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.01.2015, 09:19
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Osta kuitenkin se ranskanpulla niin voit valkata 150tkm vähemmän ajetun melkein kymmenen vuotta uudemman tohon samaan rahaan. Tietysti jos sen käyttiksen pitää samalla toimia peenisjatkeena niin sitten kannattaa unohtaa
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.01.2015, 22:03
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaba Näytä viesti
Subaru varmaan oikeestaan ainut järkevä vaihtoehto nelikkona tolla budjetilla. Todella varmoja autoja. Pikkusen juoppoja laitteita noi Subarut,
mutta tankkaaminen on kuitenkin todella helppoa ja jopa halvempaa, kun jatkuva remontin teko
Ei ole edes juoppoja nuo uudemmat eli 2000-lukuiset.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.01.2015, 23:52
Jaba:n Avatar
Jaba Jaba ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Iitti
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Ei ole edes juoppoja nuo uudemmat eli 2000-lukuiset.
No juu. Näin olen kuullut kerrottavan. Impreza EJ20 pannulla vei sekalaisessa ajossa suurin piirtein 10l/100km. Veikkaisin että Lecacy ei ainakaan juuri pienemmällä mene, mutta nämä mun Subarut on olleet vanhemmalla 116hp moottorilla.
Uudemmista ei ole omakohtaista kokemusta. Kylän jyväjemmareilla noita uudempia Subaruita on käytössä. Kovasti ne kehuu autojaan. Ennen nuo ajeli Saabeilla, mutta nykyään ne käyttää Subaruita ja Volvoja.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.01.2015, 11:20
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Julle vaan Näytä viesti
Tismalleen samat vaatimukset oli meilläkin 4 vuotta sitten kun alko jälkikasvua tulla ja emännän civikki piti päivittää isompaan. Japsi piti olla kun oon laiska tekemään remonttia niin farkku Subaru Legacy -98 tuli hommattua. Makso sillon reilu kolmetonnia, nyt saa samanlaisen alta kahteen. On ilmastointi, sähköherkkuja, neliveto, koukku, alennusvaihde. Neljän vuoden aikana remonttia etuiskarit, lämppärin puhallin, 1 nivelen suojakumi, syylari. Väittävät Subarukuskeja merkkiuskollisiks ja kyllä toikin samaan merkkiin vaihtuu joskus kun aika koittaa. Vähän jo katellu muutaman vuoden uudempia outpäkkejä, mutta antaa vielä hintojen pudota
Erittäin mukavia ajokäytökseltään ja onhan tuo kulutus johonkin 1.4 verrattuna miltei tuplat mutta eipä kiukuta suomen kesäkelit, senkun syöttää menemään taloudessa nyt kolmas bokseri säksätin ja ensimmäinen oli ainut josta en käyttäny konetta irti tai jotain muuta isompaa, eli joko on vaan sattunut huonoja yksilöitä tai sit tuolle emännälle pitäs hommata joku tankki mitä ei sais särki

Nykyinen, n.200tkm rullattu -00 2.5 farkku legacy. ensin vaihdoin kytkimen eli kone poies, hetken kuluttua laatikko irti ja laakerointi, n. vuoden kuluttua keskitasauspyörästön vaihto ja nyt oottelen kauan tuo jaksaa tiputtaa jäähytysnestettä ennen ku on pakko pahvi vaihtaa, tai huomattavan öljynkulutuksen takia jotain muuta korkkaa koneesta.. ja ruostettakin riittävästi.. vähän usko horjuu mut toimiessaan ihan loistava laite

Edellinen 96 farkku imppu ois sitten jo ihan oma lukunsa

e. ja oon saman ikäluokan vaggeja koittanu enkä oikeen mistään tykänny, ennemmin remppailen suparua puoli-ilmaisilla osilla ja ajelen tyytyväisenä
__________________
WUOKSI OFFROAD

Viimeksi muokannut aslakki : 18.01.2015 11:31
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.01.2015, 11:58
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

En kehdannut tohon Ranskiksia laittaa kun ne oli erikseen kielletty. Siinä on kyllä perää että niissä on ostajan markkinat, eikä ne kaikki ole yhtään sen huonompia kuin jumaloidut Vaagenit.
Meillä ollut kaksi Ranskista, 306 Pösö ja Rellu Scenic. -98 malleja molemmat ja perusvarusteilla, erittäin varmatoimisia autoja. (nämä myytiin pois muista kuin teknisistä syistä)

Nämä ovat kyllä sitten vähän semmoisia loppukäyttäjän autoja jos haluaa sitä myyntiarvoa laskeskella ajellessaan(~2000e autossa?), myydessä ei taida saada oikein mitään. Paitsi ne väsyneet ranskisvitsit kaupanpäälle.

Noi vähän isommat Pösöt sun muut on kyllä mukavia pelejä ajoltaan, ja lämpöisiäkin vielä ovat. Ranskiksissa taitaa myös vaikuttaa vielä se edellisen omistajan viitseliäisyys tavanomaista enemmän, näistä kun tykkäävät jo muutenkin hieman boheemiuteen taipuvaiset ihmiset...
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.01.2015, 20:22
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
En kehdannut tohon Ranskiksia laittaa kun ne oli erikseen kielletty. Siinä on kyllä perää että niissä on ostajan markkinat, eikä ne kaikki ole yhtään sen huonompia kuin jumaloidut Vaagenit.
Meillä ollut kaksi Ranskista, 306 Pösö ja Rellu Scenic. -98 malleja molemmat ja perusvarusteilla, erittäin varmatoimisia autoja. (nämä myytiin pois muista kuin teknisistä syistä)

Nämä ovat kyllä sitten vähän semmoisia loppukäyttäjän autoja jos haluaa sitä myyntiarvoa laskeskella ajellessaan(~2000e autossa?), myydessä ei taida saada oikein mitään. Paitsi ne väsyneet ranskisvitsit kaupanpäälle.

Noi vähän isommat Pösöt sun muut on kyllä mukavia pelejä ajoltaan, ja lämpöisiäkin vielä ovat. Ranskiksissa taitaa myös vaikuttaa vielä se edellisen omistajan viitseliäisyys tavanomaista enemmän, näistä kun tykkäävät jo muutenkin hieman boheemiuteen taipuvaiset ihmiset...
Vähän samoilla linjoilla noista ranskiksista.
Perhepiirissä on ollut viimeisen 15v aikana 106, 205x3, 306x4, 307x2 ja 508.
205 melko kurjia esityksiä, paitsi 1,9 gti hauskuuden vuoksi, vaikka siinäkin vaihteisto epätarkka soppakauha.

Muissa selvitty melko perus remonteilla ja joitakin sähkövikoja, mutta ei mitään isompaa.

Tietenkään ei nelivetoja, mutta ok käyttiksiä. Eikä ruostu.

Ja saa aina nauramaan vedet silmissä, kun kuulee 'ranskikset grilliltä'-vitsin. On se vaan hyvä läppä...
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.01.2015, 21:34
Clint:n Avatar
Clint Clint ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Koski Tl
Viestit: 68
Perusasetus

Ite BMW-uskovaisena ostaisin jonkun tollasen, ei kylläkään neliveto: http://www.nettiauto.com/bmw/520/6071877

Itellä on ollut useampikin E39 bemu, ja muuta pahaa en keksi äkkiseltään kuin sen että ainakin isomman dieselkoneen omaavissa malleissa etupään kuluvia osia saa olla kohtuu usein vaihtamassa (painava ja matala auto), toisaalta osat eivät kovinkaan paljoa maksa.
Minun autoni ovat olleet ruosteettomia ja tekniikka pelannut moitteettomasti.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä on maasturi ja mikä citymaasturi JouniN Chit-Chat 73 26.04.2016 17:14
Mikä alennin mikä teho? p3ku Tekniikka & Jutustelu 6 07.02.2006 22:33
tunnistus apua, mikä vinssi mikä kartaani? Hiprakka Tekniikka & Jutustelu 12 03.12.2005 18:30
mikä mikä auto.äänestys. Tekniikka & Jutustelu 19 09.08.2004 23:07
Koteloa vaihdettaessa mikä kestää ja mikä hajoaa mika Hardware 0 26.12.2001 14:04


Sivu luotu: 16:06 (GMT +2).