![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Meneekös toi 8x15" et -20 vanne jo hölmöilyn puolelle 31x10.5R15 kumien kanssa?
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Ei. Mutta kyllä se varmaan ylimääräistä levikettä saattaa vaatia. Eipä tuo sen ulommas tule kuin 32 x 11.50 rengas -12ET vanteella
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Ei pitäs tarvita levikkeitä tai jos tarttee niin ehkä 5mm riippuen renkaista. Kokeilin 30mm spaceria Jeepin vakiovanteella (= suunnilleen sama levitys kuin mainitussa 8" vanteessa) ja 31" Saharoita ZJ:hin ja ehkä sen 5mm olis tarvinnu levikettä. Tavallisella kesä/talvirenkaalla tuskin tarttee mitään. Saa ainakin reilusti enemmän kääntöjä kuin vakiovanteella, kun mahtuu paremmin pyöräaukkoihin, eikä tartte ruuvailla kääntöjä pienemmäksi. Kiinniruostuneiden ja hitsattujen käännönrajoitinpulttien irroitus on vain oma hommansa...
![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
eikös leimarengas pitäs mennä vakiovanteelle?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Olikos se niin, että ainakaan etupäässä ei pyöränlaakereita vaihdeltu, vaan koko napa kerralla?
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Jep.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Mulla on yksi ehjä napa laakereineen hyllyssä, jos on tarvetta.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Kävi napakaupat niin sukkelasti, että näinköhän tässä joutuu viikonloppuna hommiin. Vaimo tuolla melkein enemmän ajelee ja käski selvittää, miksi auto sanoo "vot-vot-vot" renkaiden pyörimisen tahdissa kun nopeus vähänkin nousee. Kaikenlaista ravistelin ja kolistelin, mutta repsikan puolen etupyörässä tuntuikin sitten aika hyvin olevan väljää. Toivotaan että ratkeaa tuolla, shoppaillaan WinChestein "puodista" sitten palikkaa sitä mukaan kun poissulkemisoperaatio etenee
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Pitänee tilata vanteet ja tutkailla että tajuaako rengas sisäänjoustossa väistää kaaren vai tarviiko korottaa/leikellä.
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Ei korottamalla renkaille lisää saa tilaa, vaan kaaria avartamalla ja/tai sisäänjoustoa rajoittamalla
Ilman ko. toimenpiteitä se rengas menee korotetussakin autossa ihan yhtä "syvälle". ..ainakin Jeepissä siis, missä on joustava alusta.Jos pitää ET:n riittävän maltillisena, niin 10.50 leveä rengas menee kaariin sisälle. Leveällä ET:llä joudut väkisin rälläkkäpuuhiin. Muistaakseni olen jenkkifoorumeilla nähnyt, että ~2" korotuksella ja suunnilleen samalla sisäänjouston rajoituksella on laitettu 33 x 10.50 renkaita hieman levittävillä 7" leveillä vanteilla.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 22.01.2015 21:57 |
|
#11
|
||||
|
||||
|
-93 grand cero. keskitappi oli lähteny luistelemaan ja tökänny pinjonin hampaasta nurkan pois. paikallaan olis 3.55 välitys ja mulla olis irto akseli jossa 3.73.
3.55 ja 3.73 välityksissä pinjoni molemmissa 11 hampainen. Eivät taida käydä ristiin? mites jos löydän vaikka ton 3.55 tilalle jotkin muut ni käyhän välitykset suoraan paikoilleen, tietty shimmaamista. tuo 3.73 vissii yleisin? |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Eli etuperässä 3.73 välitys ja sitä tiheämpi vaatii uuden murikan, taka-akselissa (D35) 3.55 ja 3.73 ja sitä tiehämmät menee samalla murikalla. XJ:ssä 4.0 + automaattilaatikolla käytännössä kaikki on vakiona 3.55 välityksellä, ZJ:ssä kuutoskoneiset käsittääkseni on 3.55, kasikoneiset 3.73
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
aattelin vaan jos ei löydy 3.55 välitystä takapäähän, ni laittasin ton 3.73 sinne jos eteen löytyy joltain 3.73 vai miten se kannattas tehä? tulikohan tästä ymmärrettävä sepustus... eli tuohon kävisi eteen 3.73 välityskin? |
|
#14
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Katulailliseksihan tuota en ole meinannutkaan, lainsäädäntö kun rajoittaa kaiken hauskan rakentamista. Tuskin leimasetä tykkäisi sen enempää 37" kumeista ZJ:ssä, kuin "boatside"- kyljistäkään.. ![]() Lainaus:
Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 23.01.2015 12:22 |
|
#15
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Jos jättää vielä kallistuksen vakaajan paikalleen, niin ei mene renkaat niin syvälle ja korotus nimenomaan auttaa renkaita mahtumaan paremmin. Sitten kun mennään metsään 33" renkailla ja 3-4" korotuksilla ilman vakaajia, niin eipä toinna jättää rajoituksia ja peltien hipistelyä pois, jos mielii pitää mm. vetarit ja renkaat ehjänä.Ai missäs ei olis? Sori, oli ihan pakko! ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#16
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Toisin sanoen, sisäänjouston rajoitus ja/tai kaarien avarrus tuo sen tarvittavan lisätilan, korotuksella saadaan sisäänjouston määrä (ja mahan korkeus maasta) halutuksi ![]() Minulla on pitkään ollut mietinnässä rakentaa Jeeppi lähes vakiokorkuisella alustalla, ja luoda peltitöillä niin paljon tilaa että saa 35"- 37" renkaat alle ilman sisäänjouston rajoitusta. Pysyisi auto paremmin renkaillaan, ja akseleiden alle hyvin tilaa. Esim. 37" renkaat + vaikkapa 50mm korotusta on paljon parempi maavara ja todennäköisesti myös ajettavuus (esim. officrossi), kuin 4" korotusta ja 33" renkaat
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 23.01.2015 10:58 |
|
#17
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Jos rakentelu menee samaksi kuin "mparty":llä, niin sittenhän se ei haittaa, mutta katulaillisuus menee ja joutuu hommaamaan kuljetuskalustoa. Onhan siinäkin oma jännityksensä, kun on "äijähommaa" vetää kalusto paikalle kisatyyliin.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.02.2012 21:06 |
| M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.03.2008 13:40 | |
| Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
| M: Jeep Grand Cherokee | O/M/V Muut | 1 | 01.11.2005 19:27 | |