Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.12.2014, 15:23
armas:n Avatar
armas armas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.07.05
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JNaukki Näytä viesti
jepulis jee,nyt soitin katsurille,asiallinen kaveri,otti yhteystiedot selvitteli asian ja soitti takaisin...ja kyllä vain niin on että tuo lse on eri mallisarjaa heidänkin mielestään...mistä lie oli selvittänyt asian mutta kai se on uskottava ku kahdesta paikasta tullut jo samaa tietoa.tämä kaveri on vissiin ns.erikoistunut muutoskatsastuksiin ku oli tietoa asioista ja halua selvitellä...mut näin se vaan on,suomesssa jostain syystä on eri mallisarjaa tuo pitemmällä akselivälillä oleva range...jostain tietokannastakin kuulemma löytyi speksit ja sielläkin se oli eri mallisarjassa,...

ps.noita 4.2l koneita ei kyllä pitäisi olla ku tuossa pitkässä mallissa,jostain ku sais faktaa että on ollu tuossa pätkässäkin uutena....
No turha meidän on tuota tässä sen koommin päivitellä, pitäkööt eri mallisarjana...Suomessa, vaikka eri puolella Suomeakin tätä tulkitaan toisin. Epäloogista tuo silti on, kun maailmalla ja Suomessakin on ollut pitkää 3.5 ja 3.9 koneilla... ja lyhyttä 4.2.

Olisi vaan kiva nähdä nuo speksit, voisi siinä joutessaan osoittaa alan kirjallisuudesta miten sen kuuluisi mennä, mutta eipä tämä jupinani nyt projektiasi auta siellä päässä.

Tyydyttävä vaan pienempään verrokkiin ja sen mukaan rakenneltava uutta, oli sitten GM tai Rover-sukuinen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.12.2014, 16:30
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja armas Näytä viesti
No turha meidän on tuota tässä sen koommin päivitellä, pitäkööt eri mallisarjana...Suomessa, vaikka eri puolella Suomeakin tätä tulkitaan toisin. Epäloogista tuo silti on, kun maailmalla ja Suomessakin on ollut pitkää 3.5 ja 3.9 koneilla... ja lyhyttä 4.2.

Olisi vaan kiva nähdä nuo speksit, voisi siinä joutessaan osoittaa alan kirjallisuudesta miten sen kuuluisi mennä, mutta eipä tämä jupinani nyt projektiasi auta siellä päässä.

Tyydyttävä vaan pienempään verrokkiin ja sen mukaan rakenneltava uutta, oli sitten GM tai Rover-sukuinen.
jos dokumenttia löytyy ni laita ihmeessä vaikka skannattuna sähköpostilla ni meen käymään sen katsurin juttusilla paikan päällä ja pyydän samalla siltä ne sen dokumentit... selvitetään asia perinpohjaisesti...
__________________
RRC -87
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.12.2014, 18:26
Holst:n Avatar
Holst Holst ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 793
Perusasetus

Yksittäiskappaleita on voinu olla noissa mitä armas mainitsi, mutta tehtaan tekemiä 4,2 ei ole kuin yhdellä jaksolla pitkää versiota. Pitkää on ollu jos minkälaista eri koripajojen tekeminä mutta niistä ei ole iloa.
Ja mallisarja kysymykseen heittona onko 110 ja 90 defet samaa sarjaa?
__________________
-kari-
FS Motorsport ry
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.12.2014, 20:29
armas:n Avatar
armas armas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.07.05
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JNaukki Näytä viesti
jos dokumenttia löytyy ni laita ihmeessä vaikka skannattuna sähköpostilla ni meen käymään sen katsurin juttusilla paikan päällä ja pyydän samalla siltä ne sen dokumentit... selvitetään asia perinpohjaisesti...
Saatanhan minä, vaikka kyllä tuossa on vaarana hopealle jääminen minkä näköisistä londonin kielisistä papereista huolimatta. Varsinkin jos nyt jo kaksi viranomaishenkilöä tulkitsee asiaa 4.2:n suhteen kielteisesti.

Maahantuoja ja katsurit voivat hyvinkin vedota tuohon Holst:in mainitsemaan sarjan ainutlaatuisuuteen. Tyyppikoodia taitavat eniten tuijottaa. Tyyppikoodihan taasen vaihtuu mallisarjan sisällä herkästikin. Todennäköisesti yhden, kahden tai useammankin harrastajan vetoomus kaikuu kuuroille korville, vaikka Suomen rajojen ulkopuolella Range Rover Classic vuoteen -94 (-95) on yhtä ja samaa mallisarjaa (first generation) riippumatta voimanlähteestä ja takaovien pituudesta...

Tuosta tyyppikoodista voisi Rangen suhteen saagata pitkäänkin. Sen kanssa tuli painittua oikein enemmänkin, kun tuontiautoon (Ruotsi) alkuperäisellä diesel-koneella (VM) ei meinattu saada minkäänlaisia vetopainoja. Valmistajan paperilla saatiin vihdoin painoja oikeaan kuosiin. Ei vaan ollut ihan ilmainen moinen käppyrä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.01.2015, 16:09
JuHem JuHem ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.01.05
Sijainti: Kuopio
Viestit: 47
Perusasetus

Laitanpa minäkin lusikkani soppaan, vaikka Rangea en omistakaan, mutta aktiivisesti sellaisesta haaveilen ja aiheeseen yrittänyt tutustua.
Tuon sivuston mukaan on ihan tehtaalta saanut erikoistilauksena 4.2:sta kummallekin akselipituudelle. Tilaustyötä toki, mutta tehtaan tekemänä kuitenkin...

http://www.range-rover-classic.com/H...cles-Division-

Edit: Tuohan ei toki mallisarja kysymykseen vaikuta, jos se tosiaan vaihtuu kesken valmistuksen eikä ole akselivälistä kiinni. Mutta viimeisimpiin SWB autoihin voisi siis ehkä saada...

Ja mitä tuolla aikaisemmin oli puhetta 7/87 ikäisten moottorinvaihdosten päästörajoista, niin ainakin saman ikäinen tai uudempi on helppo nakki. Ei tarvitse maahantuojalta todistuksia pyydellä tai muuta. Riittää että laittaa katalysaattorin (tai ainakin kuoret) putkeen kiinni ja silloin katsotaan tarvittavan päästönormin täyttyvän. Päästömittauksessa kohdellaan normaalisti ei-vähäpäästöisenä.

Viimeksi muokannut JuHem : 01.01.2015 16:14
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.01.2015, 19:53
armas:n Avatar
armas armas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.07.05
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 481
Perusasetus

Tuolta voi lähteä liikkeelle http://en.wikipedia.org/wiki/Range_Rover_Classic

Juu, tiedetään, että se on "vain" Wiki, mutta kyseisen artikkelin lähteet kertovat jo olennaista tuohon mallisarjakysymykseen, kuten

http://www.allisons.org/ll/4/LandRover/Range-Rover/
http://www.lrfaq.org/FAQ.2.Ident.RR.html
http://www.range-rover-classic.com/H...e-rover-1990-s

Aiemmin mainittu dokumenttien skannaus ei olekaan ihan simppeli. Skannaus kyllä onnistuu, mutta omina lähteinä ovat koko kirjat:
- Range Rover Workshop manual, covered all petrol (3.9, 4.2) and diesel (2.5 VM, 200 Tdi) engines. Tuommoinen harmaa 10 cm vahva piplia, jossa useasta kohtaa kykenee osoittamaan mallisarjan yhdenmukaisuuden. Ei löydy ihan joka marketista. Niin, kyllä Rangea on saanut tehdasvalmiina myös 200 Tdi:llä. Suomessa on muutama tehty jälkeenpäinkin.
- Haynes Range Rover '70 to '92 (up to K reg). Tämä puhuu mm. 3.9:sta samaa kieltä tuon ylläolevan kanssa
- Speed Pro Series How to power tune Rover V8 engines. Sillä pystyy osoittamaan moottorien muutokset eri ajanjaksoina ja eri generaatioissa. Vähän samaa kuin tuossa Allisonin linkissä.
Noilla on mm. omiin projekteihin saatu tolkkua.

Mutta edelleen vaikka joku viranomainen taipuisi tuohon saman mallisarjan ajatteluun, voi joutua painimaan eri tyyppikoodien kanssa ja niissä manuaalit ovat hieman heppoinen lähde.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.01.2015, 22:12
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Pidennä runkoa Lwb mittoihin niin pienenee peräylitys ja iso kasi keulille.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.01.2015, 07:32
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

asian selvittely jatkuu....ilmoitellaan jahka uusia juonenkäänteitä tulee...
__________________
RRC -87
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.01.2015, 05:33
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja samppas Näytä viesti
Pidennä runkoa Lwb mittoihin niin pienenee peräylitys ja iso kasi keulille.
tämäkin pyörinyt mielessä,MUTTA,jos eri mallisarjaksi katsovat tuon lwb:n ni ei onnistu.....
__________________
RRC -87
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Ladan uusi 1,5 moottori apulaitteineen MBG O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.02.2013 11:15
Huuto vinssin moottori ewx12000 24v uusi Lalli bj40 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 21.05.2012 19:29
Myydään venäläinen bensa moottori uusi GAZ ??? hb-77 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 21.06.2010 10:55
Myydään Mersun Moottori Rangeen sössö84 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 23.10.2008 14:37
Moottori Rangeen? Arska-tehtaalta Tekniikka & Jutustelu 36 20.02.2008 23:01


Sivu luotu: 11:26 (GMT +2).