![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Olisi vaan kiva nähdä nuo speksit, voisi siinä joutessaan osoittaa alan kirjallisuudesta miten sen kuuluisi mennä, mutta eipä tämä jupinani nyt projektiasi auta siellä päässä. Tyydyttävä vaan pienempään verrokkiin ja sen mukaan rakenneltava uutta, oli sitten GM tai Rover-sukuinen.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
selvitetään asia perinpohjaisesti...
__________________
RRC -87 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Yksittäiskappaleita on voinu olla noissa mitä armas mainitsi, mutta tehtaan tekemiä 4,2 ei ole kuin yhdellä jaksolla pitkää versiota. Pitkää on ollu jos minkälaista eri koripajojen tekeminä mutta niistä ei ole iloa.
Ja mallisarja kysymykseen heittona onko 110 ja 90 defet samaa sarjaa?
__________________
-kari- FS Motorsport ry |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Maahantuoja ja katsurit voivat hyvinkin vedota tuohon Holst:in mainitsemaan sarjan ainutlaatuisuuteen. Tyyppikoodia taitavat eniten tuijottaa. Tyyppikoodihan taasen vaihtuu mallisarjan sisällä herkästikin. Todennäköisesti yhden, kahden tai useammankin harrastajan vetoomus kaikuu kuuroille korville, vaikka Suomen rajojen ulkopuolella Range Rover Classic vuoteen -94 (-95) on yhtä ja samaa mallisarjaa (first generation) riippumatta voimanlähteestä ja takaovien pituudesta... Tuosta tyyppikoodista voisi Rangen suhteen saagata pitkäänkin. Sen kanssa tuli painittua oikein enemmänkin, kun tuontiautoon (Ruotsi) alkuperäisellä diesel-koneella (VM) ei meinattu saada minkäänlaisia vetopainoja. Valmistajan paperilla saatiin vihdoin painoja oikeaan kuosiin. Ei vaan ollut ihan ilmainen moinen käppyrä. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Laitanpa minäkin lusikkani soppaan, vaikka Rangea en omistakaan, mutta aktiivisesti sellaisesta haaveilen ja aiheeseen yrittänyt tutustua.
Tuon sivuston mukaan on ihan tehtaalta saanut erikoistilauksena 4.2:sta kummallekin akselipituudelle. Tilaustyötä toki, mutta tehtaan tekemänä kuitenkin... http://www.range-rover-classic.com/H...cles-Division- Edit: Tuohan ei toki mallisarja kysymykseen vaikuta, jos se tosiaan vaihtuu kesken valmistuksen eikä ole akselivälistä kiinni. Mutta viimeisimpiin SWB autoihin voisi siis ehkä saada... Ja mitä tuolla aikaisemmin oli puhetta 7/87 ikäisten moottorinvaihdosten päästörajoista, niin ainakin saman ikäinen tai uudempi on helppo nakki. Ei tarvitse maahantuojalta todistuksia pyydellä tai muuta. Riittää että laittaa katalysaattorin (tai ainakin kuoret) putkeen kiinni ja silloin katsotaan tarvittavan päästönormin täyttyvän. Päästömittauksessa kohdellaan normaalisti ei-vähäpäästöisenä. Viimeksi muokannut JuHem : 01.01.2015 16:14 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Tuolta voi lähteä liikkeelle http://en.wikipedia.org/wiki/Range_Rover_Classic
Juu, tiedetään, että se on "vain" Wiki, mutta kyseisen artikkelin lähteet kertovat jo olennaista tuohon mallisarjakysymykseen, kuten http://www.allisons.org/ll/4/LandRover/Range-Rover/ http://www.lrfaq.org/FAQ.2.Ident.RR.html http://www.range-rover-classic.com/H...e-rover-1990-s Aiemmin mainittu dokumenttien skannaus ei olekaan ihan simppeli. Skannaus kyllä onnistuu, mutta omina lähteinä ovat koko kirjat: - Range Rover Workshop manual, covered all petrol (3.9, 4.2) and diesel (2.5 VM, 200 Tdi) engines. Tuommoinen harmaa 10 cm vahva piplia, jossa useasta kohtaa kykenee osoittamaan mallisarjan yhdenmukaisuuden. Ei löydy ihan joka marketista. Niin, kyllä Rangea on saanut tehdasvalmiina myös 200 Tdi:llä. Suomessa on muutama tehty jälkeenpäinkin. - Haynes Range Rover '70 to '92 (up to K reg). Tämä puhuu mm. 3.9:sta samaa kieltä tuon ylläolevan kanssa - Speed Pro Series How to power tune Rover V8 engines. Sillä pystyy osoittamaan moottorien muutokset eri ajanjaksoina ja eri generaatioissa. Vähän samaa kuin tuossa Allisonin linkissä. Noilla on mm. omiin projekteihin saatu tolkkua. Mutta edelleen vaikka joku viranomainen taipuisi tuohon saman mallisarjan ajatteluun, voi joutua painimaan eri tyyppikoodien kanssa ja niissä manuaalit ovat hieman heppoinen lähde. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Pidennä runkoa Lwb mittoihin niin pienenee peräylitys ja iso kasi keulille.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
asian selvittely jatkuu....ilmoitellaan jahka uusia juonenkäänteitä tulee...
__________________
RRC -87 |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
RRC -87 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Ladan uusi 1,5 moottori apulaitteineen | MBG | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.02.2013 11:15 |
| Huuto vinssin moottori ewx12000 24v uusi | Lalli bj40 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 21.05.2012 19:29 |
| Myydään venäläinen bensa moottori uusi GAZ ??? | hb-77 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 21.06.2010 10:55 |
| Myydään Mersun Moottori Rangeen | sössö84 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 23.10.2008 14:37 |
| Moottori Rangeen? | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 36 | 20.02.2008 23:01 |