![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
eikä myöskään ollut antaa lappuja esim 4.2 motin tiedoista lisäksi puhui jotakin että jo 90 ja 91 vuosimalleissa on jotain suuria eroja ja neki oli muka eri mallisarjaa.... ![]() ![]() soitan huomenna konttorille ja kysyn sieltä mitä moottoria ne käyttää verrokkimoottorina....
__________________
RRC -87 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Käytännössä 3.9 ja 4.2 erottaa toisistaan pidempi iskunpituus, muuten likipitäen samanlaisia puputtimia. Ja sitä paitsi on niitä 4.2:sia vastaan tullut -pätkissäkin-, ilman että on siis jälkivaihdettu. Tuli kahvi nenästä tuossa mainitun mallisarjamuutoksen -90 ja -91 kohdalla. Tuo on käytännössä mahdoton väite, sillä joissain -90:ssä on sellaisia varusteita, joita ei taas kaikissa -91:ssa ole eli autoja on varusteltu jokseenkin tuntuman mukaan. Tekniikaltaan ei eroa saa aikaiseksi kuin ehkä noiden ABS:ien kanssa. Vakionopeudensäätimet, varashälyttimet, nahkasisustus, kattoluukku, ilmastointi yms. menee kivasti limittäin sen mukaan onko auto loppuvuoden -90 vai alkuvuoden -91. Jaa juu, onhan -91 täysin eri, sen erottaa -90:sta siitä että bensatankin läppä on pitkittäin ja ylempänä kuin -90:ssa )
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
jepulis jee,nyt soitin katsurille,asiallinen kaveri,otti yhteystiedot selvitteli asian ja soitti takaisin...ja kyllä vain niin on että tuo lse on eri mallisarjaa heidänkin mielestään...mistä lie oli selvittänyt asian mutta kai se on uskottava ku kahdesta paikasta tullut jo samaa tietoa.tämä kaveri on vissiin ns.erikoistunut muutoskatsastuksiin ku oli tietoa asioista ja halua selvitellä...mut näin se vaan on,suomesssa jostain syystä on eri mallisarjaa tuo pitemmällä akselivälillä oleva range...jostain tietokannastakin kuulemma löytyi speksit ja sielläkin se oli eri mallisarjassa,...
ps.noita 4.2l koneita ei kyllä pitäisi olla ku tuossa pitkässä mallissa,jostain ku sais faktaa että on ollu tuossa pätkässäkin uutena....
__________________
RRC -87 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Olisi vaan kiva nähdä nuo speksit, voisi siinä joutessaan osoittaa alan kirjallisuudesta miten sen kuuluisi mennä, mutta eipä tämä jupinani nyt projektiasi auta siellä päässä. Tyydyttävä vaan pienempään verrokkiin ja sen mukaan rakenneltava uutta, oli sitten GM tai Rover-sukuinen. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
selvitetään asia perinpohjaisesti...
__________________
RRC -87 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Yksittäiskappaleita on voinu olla noissa mitä armas mainitsi, mutta tehtaan tekemiä 4,2 ei ole kuin yhdellä jaksolla pitkää versiota. Pitkää on ollu jos minkälaista eri koripajojen tekeminä mutta niistä ei ole iloa.
Ja mallisarja kysymykseen heittona onko 110 ja 90 defet samaa sarjaa?
__________________
-kari- FS Motorsport ry |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Maahantuoja ja katsurit voivat hyvinkin vedota tuohon Holst:in mainitsemaan sarjan ainutlaatuisuuteen. Tyyppikoodia taitavat eniten tuijottaa. Tyyppikoodihan taasen vaihtuu mallisarjan sisällä herkästikin. Todennäköisesti yhden, kahden tai useammankin harrastajan vetoomus kaikuu kuuroille korville, vaikka Suomen rajojen ulkopuolella Range Rover Classic vuoteen -94 (-95) on yhtä ja samaa mallisarjaa (first generation) riippumatta voimanlähteestä ja takaovien pituudesta... Tuosta tyyppikoodista voisi Rangen suhteen saagata pitkäänkin. Sen kanssa tuli painittua oikein enemmänkin, kun tuontiautoon (Ruotsi) alkuperäisellä diesel-koneella (VM) ei meinattu saada minkäänlaisia vetopainoja. Valmistajan paperilla saatiin vihdoin painoja oikeaan kuosiin. Ei vaan ollut ihan ilmainen moinen käppyrä. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Laitanpa minäkin lusikkani soppaan, vaikka Rangea en omistakaan, mutta aktiivisesti sellaisesta haaveilen ja aiheeseen yrittänyt tutustua.
Tuon sivuston mukaan on ihan tehtaalta saanut erikoistilauksena 4.2:sta kummallekin akselipituudelle. Tilaustyötä toki, mutta tehtaan tekemänä kuitenkin... http://www.range-rover-classic.com/H...cles-Division- Edit: Tuohan ei toki mallisarja kysymykseen vaikuta, jos se tosiaan vaihtuu kesken valmistuksen eikä ole akselivälistä kiinni. Mutta viimeisimpiin SWB autoihin voisi siis ehkä saada... Ja mitä tuolla aikaisemmin oli puhetta 7/87 ikäisten moottorinvaihdosten päästörajoista, niin ainakin saman ikäinen tai uudempi on helppo nakki. Ei tarvitse maahantuojalta todistuksia pyydellä tai muuta. Riittää että laittaa katalysaattorin (tai ainakin kuoret) putkeen kiinni ja silloin katsotaan tarvittavan päästönormin täyttyvän. Päästömittauksessa kohdellaan normaalisti ei-vähäpäästöisenä. Viimeksi muokannut JuHem : 01.01.2015 16:14 |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Jaa juu, onhan -91 täysin eri, sen erottaa -90:sta siitä että bensatankin läppä on pitkittäin ja ylempänä kuin -90:ssa
)[/QUOTE]noniin,maahantuojahan puhui asiaa!!! ![]() ![]() täysin eri vehkeitä....
__________________
RRC -87 |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Jos kelpais muutkin koneet kun chevyn niin Fordillahan ois 260(paino 460 paunaa),tosin öljypummppu etupäässä kuten myös Moparin 273(550 paunaa) ja noi on valukansilla mut painonpuolest taitais mennä.Ja stroukkaamallahan noihin saa kuutiotuumia lisää jota kukaan ei näe
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
Mut eikös toi uusi moottori pidä pystyä todistamaan tehtaan tai maahantuojan papereilla että se täyttää vuoden 87 päästövaatimukset jos se onkin esim vm 80 autosta. Näin ne tässä naapuripitäjässä haluaa.. Ja mitä inssi tykkää jos ruisku vaihtuu kaasariksi? Sitä ei kait missään ole kielletty?
Tuosta 90 ja 91 auton eroavaisuudesta minäkään en oikeen lämpene. Mutta jos kyse olisi 89-90 autosta. Niissähän eroavaisuutta tulee jo enemmän kun moottori ja moottorinohjaus päivittyy parempaan. Eise inssi tajua mikä kone sielä on. Eine niin viisaita ole että erottaisi eri valmistajien koneita..
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
ja ei ole merkitystä onko kaasutin vai ruisku. kyllä se täytyy paperille uusi kone saada,trafilta voi odottaa kalliita yllätyksiä jos laiton peli ja jää kiinni,ei uskalla edes ajatella sen laskun summaa.... ![]() ![]()
__________________
RRC -87 |
|
#13
|
|||
|
|||
|
koneen paino on merkittävä juttu myös. Itsellä kokemusta liian painavasta dieselistä rangen nokalla, se paino pilaa auton muuten hyvät ajo-ominaisuudet tiellä ja maastossa..
Siksi itse laittaisin esim. jonkun tehokkaan keveän 4-koneen tai tehokkaan alu 8 koneen. alu ls v8 gm.. voisi olla ok ? Käykö rangen automaatti laatikkoon suoraan gm kasi, 305 tai 350 ? Viimeksi muokannut nevo : 31.12.2014 01:38 |
|
#14
|
||||
|
||||
|
Tossa edellisellä sivulla baxxter jo kysyikin käyttöönotto päivää... 1.7.1987 on se maaginen päivämäärä josta eteenpäin käyttöönotetussa moottorin pitää olla vähintään saman ikäinen, vanhempi ei saa olla.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
|
#15
|
||||
|
||||
|
Nii ja sit jos tollasta LSx-konetta haaveilee, niin tilavuuden puolesta menis 4.8 litrainen, mutta tehon kanssa ei kun köykäisin versio on 270 hv LR4. Painoa apulaitteineen about 220kg (~490lbs).
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 Viimeksi muokannut HeikkiH : 31.12.2014 09:23 |
|
#16
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
RRC -87 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Ladan uusi 1,5 moottori apulaitteineen | MBG | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.02.2013 11:15 |
| Huuto vinssin moottori ewx12000 24v uusi | Lalli bj40 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 21.05.2012 19:29 |
| Myydään venäläinen bensa moottori uusi GAZ ??? | hb-77 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 21.06.2010 10:55 |
| Myydään Mersun Moottori Rangeen | sössö84 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 23.10.2008 14:37 |
| Moottori Rangeen? | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 36 | 20.02.2008 23:01 |