|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Rangen laatikotMitähän vaihteisto jakolaatikko yhdistelmiä ihmiset on rakennellut Rangen V8:n jatkoksi? Omassa suzukissa nyt rangen omat manuaali laatikot, mutta kun meinaa mennä 35" pyörillä vähän turhan haipakkaa mun makuun.
__________________
Vain huusissa pytyt on pystyssä! Islevillages offroad group |
#2
|
||||
|
||||
Mitkä akselit/perävälitykset sulla on? Roverin V8:n jatkona päälaatikossa 1. vaihde 4.07 (4-vaihteiset) tai ~3.3(5-vaihteiset) ja jakolaatikossa pikkupuoli lähes aina 3.32.
Ei ainakaan vakiona tiheämpää jakolaatikkoa helpolla löydy?
__________________
Harbor Cruisers |
#3
|
|||
|
|||
Akseleina molemmissa päissä rangen omat etuakselit.. Niiden välityksistä ei ole tietoa.. Onko rangen laatikkoon laitettu jonkun toisen auton vaihdelaatikkoa perään eli kahta vaihdelaatikkoa peräkkäin?
__________________
Vain huusissa pytyt on pystyssä! Islevillages offroad group |
#4
|
||||
|
||||
volvosta borgwarner65 ja siihen suikan välitetty jakis saa ainakin riittävän hitaan
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#5
|
|||
|
|||
Noihin ranken periin saa tiheämmät välitykset, enemmän niitä vaidetaan kuin askin tai jakiksen välityksiä ...
|
#6
|
|||
|
|||
Mistähän noita tiheämpiä välityksiä voisi etsiskellä? Mitkähän välitykset tuollaisissa rangen perissä vakiona on?
__________________
Vain huusissa pytyt on pystyssä! Islevillages offroad group |
#7
|
|||
|
|||
3.54 on vakiona ja mm. täältä löytyy tihieämpiä periä: http://www.ashcroft-transmissions.co...g-pinions.html Mielestäni noi käy Rangeenkin, mutta tarkista ennen tilausta.
__________________
"If in doubt - flat out" |
#8
|
||||
|
||||
Nuo passaa roverin periin, eli kaikkiin sarjalaisiin ja rangeen. (P38:iin on omansa)
Vakio series välityksetkin passaa kun laittaa tuollaisen speiserin: http://www.ashcroft-transmissions.co...acer-ring.html On tosin heikompi kuin nuo ashcroftin omat. 4,75 on passeli muutoin vakiolle Rangen koneelle ja laatikolle kolmeviitosilla renkailla. Nuo vakiot seriekset on 4,7
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#9
|
||||
|
||||
Itsellä myös kiinnostaisi sovittaa joku muu laatikko ja jakis rangeen, mitäs vaihteistoja tuohon moottoriin saa kohtuutyöllä kiinni? Rangen vakiolaatikoiden välitykset kun ei vaan riitä omaan käyttöön ilman järkyttäviä perävälityksiä ja tuolla autolla olis kumminkin tarkoitus ajaa maantielläkin niin se perävälitysten muokkaaminen on poissuljettu vaihtoehto.
|
#10
|
||||
|
||||
Oletettavasti kaikki haluaa hitaalle puolelle vielä tiheämpää välitystä?
Jos on LT230 jakolaatikko,niin tollanen sinne ja on riittävän hitaat välitykset: http://www.ashcroft-transmissions.co...nderdrive.html |
#11
|
|||
|
|||
↑ Tolla ratkaisulla pakkikaan ei mee liian pieneksi.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#12
|
||||
|
||||
Lainataas topikkia ku kerta rangen laatikoista puhe.
Eli kysymyksiä jakolaatikosta: -kestävyys verrattuna toyotan splitcase jakikseen? -takakardaanin lähtö, onko sivussa vai keskellä? -saako hitaan takavedon kytkettyä mitenkää? Sais vaa toyotan 1,98 jakiksen tilalle huomattavasti tiuhemmat välitykset...
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com |
#13
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#14
|
||||
|
||||
Lainaus:
-kestävyydestä ei kokemusta Toyotan laatikkoon verrattuna -takakardaanin lähtö/käsijarrurumpu oikealla keskilinjasta -hitaan takavedon saa tehtyä tarvittaessa tolla: http://www.ashcroft-transmissions.co...-time-kit.html |
#15
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#16
|
||||
|
||||
Lainaus:
Alun mukaa mitä luin tota ni vaikuttas vahvalta. Eli jostai 70-luvun rangesta löytys tollai jakis? Luulis löytyvän joka kulmalta puoli-ilmasiks, kiitti tosta linkistä. Pitää tutustua oikein ajatuksella.
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com |
#17
|
||||
|
||||
70-lukulaisissa nelivaihteisten perässä jakovaihteisto aina "samaa puuta".
Erillinen ratasjakolaatikko (LT230) tuli joskus 80-luvun alkupuolella. Sitten on vielä irrallinen Borg Warnerin viskojakolaatikko,joka toimii kyllä siviiliautossa,mutta en suosittele hard core offiin. |
#18
|
||||
|
||||
Tässä Jeepin rakentelutopicissa oli juttua myös Roverin LT230 jakolaatikosta: http://forums.offipalsta.com/showthr...=62424&page=12
|
#19
|
||||
|
||||
Lainaus:
Oli sitten kumpi tahansa jakolaatikko, kannattaa se keskitasauspyörästö ottaa irti ja vaihtaa paineprikat. Ja kummankin laatikon saa puolikkaalla kemppilukolla tehty jatkuvalle takavedolle ja kytkettävälle etuvedolle.
__________________
Harbor Cruisers |
#20
|
|||
|
|||
Ainakin nelivaihteisen (LT95) jakiksesta kun käyttää sen tasauspyörästön auki niin kannattaa kasata lukitteella ne tasauspyörästön koossapitävät pultit. Mulla on yhdet pultit pyöriny auki. Toki siihenkin kului aikaa varmaan se 7-8 vuotta.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#21
|
||||
|
||||
Mullahan tulee toyota akselit tuohon omaan enkä oikeen jaksa uskoa että olis vieläkään riittävä välitys, yhtenä vaihtoehtona olen miettiny tuommosen underdriven väsäämistä jeepin osista lt95 laatikkoon.
|
#22
|
|||
|
|||
LT95 ja 3.7 perät on ihan siedettävät 35" renkailla maastossa. Ajaminen alkaa olemaan vähän pomppusta ja suohiippailusta ei oikein voi puhua mutta tosiaan on mulla ainakin sietorajalla. LT230 ja ZF automaatilla noilla perillä kokonaisvälitys jää karvan alle 30. 37" renkailla saa päästellä hyvää vauhtia jos ei meinaa koko aikaa ajaa turbiininluistolla. Pari jeepin jakista on kans hommattuna UD rakentamista varten.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#23
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#24
|
|||
|
|||
Lisää tietämättömän opiskelijan kysymyksiä.. Kummassakos jakolaatikossa on tiheämmät välitykset, rangen omassa vai valottomassa suzukin laatikossa tossun välityksellä??
__________________
Vain huusissa pytyt on pystyssä! Islevillages offroad group |
#25
|
||||
|
||||
Rangessa aina pikkupuoli 3.321 (LT95) ja Tossun valottomassa myynti ilmoitusten perusteella 4.23, 4.25 tai 4.6.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
Luokat |
range, range rover |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
LJ laatikot vs LN65 laatikot | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 23.12.2015 19:02 | |
Myyty Volvon Portaalit, kone laatikot+ rangen alusta 3000e | PIRSSI | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 22.02.2011 16:23 |
toyon laatikot.. | oojiikoo | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 04.08.2008 20:14 |
M:rangen laatikot-varattu- | lintta | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 09.11.2007 14:47 |
Rockyn laatikot | Daidai | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.04.2006 13:13 |