![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() kaveri oliki ja vähä hermona ![]() ja ku oli jo myyny eteenpäinki...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eikös normaaleista takseissa ole vain joku alv hyvitys? Täysin verovapaita henkilöautoja on käsittääkseni vain paloautot, ambulanssit, ruumisautot, eläinlääkintäautot, ja invataksi, jotka lusivat veron neljän vuoden käytöllä sekä matkailuautot (yli 1800 Kg ja 190 cm seisomakorkeus).
Huoltoauto: "Huoltoauto on ajoneuvojen ja koneiden huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen tarkoitettu, tarvittavin työkaluin ja laittein varustettu N-luokan auto, jossa on tilaa enintään kahdelle henkilölle kuljettajan vieressä. Huoltoauto on myös valtion, valtion liikelaitoksen, sähkö-, lämpö-, tele-, kaasu- tai vesilaitoksen tai kunnan omistama tien, kadun, radan ja ratakaluston tai sähkö-, lämpö-, tele-, kaasu- ja vesilaitosten verkon ja laitteiden tai puolustusvoimien sotavarustuksen huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen tarkoitettu M1-luokan auto. Auto on varustettu tarvittavin työkaluin ja laittein, ja siinä on istuimet kuljettajan lisäksi enintään kahdeksalle henkilölle. Huoltoautoksi on mahdollista muuttaa pakettiauto tai korimallinsa perusteella pakettiautoksi hyväksyttävissä oleva henkilöauto. Muutos on verovapaa, mikäli auton omamassa on vähintään 1 875 kg. Yksityiskäytössä olevassa huoltoautossa tulee olla kiinteästi asennettu huoltovarustus ajoneuvojen ja koneiden huoltoa varten."
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on vanaha taksi pornstarter ja on rekattu 3.5v sitten matkailuautoksi. Eipä oo kuulunut veroista mittään. Eipä sillä että niitä kaipaisinkaan.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ei tuu täyden veron henkilöautoon jälkiveroja matkailuautona, olipa ollu taksina tai ei. Invatakseissa 4 vuoden kuoleentumisaika, tavallisissa 3 vuotta. Sen jälkeen ei tuu veroja kelleen.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jos alennetun veron M1G (esim Transporter) on ollut taksi joskus, onko siitä kuoleentunut maksamatta jäänyt veron osuus ja sen voisi muuttaa täyden veron matkailuautoksi, ilman että siitä täytyy maksaa tuota aikanaan maksamatta jäänyttä veroa?
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Taksi saa alennusta normaalisti kannettavasta autoverosta, invataksi saa autoverovapauden. Eli kohdellaan erilailla ja erilaisella tyylillä. Ymmärtääkseni invataksin vois muuttaa täydenveron matkailuautoksi, mutta normaalia autoveroalennusta jo alunpitäen saanutta sittemmin taksina ollutta se ei ainakaan koske. Tosin kukaan ei nyt varmastikaan ole taksia ajanut 3.5.1993 vanhemmalla maasturilla.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Joo, ja wanhojen (alle 36 kk ammattikäytössä) olleiden taksien autoveronpalautuksen max 9600€/36 kk kuoleutumatta jäänyt osuus laskutetaan siltä, jolle se on myönnetty, eli ostajan kannalta melko turvallista hommaa ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pakettiautosta matkailuautoksi | Eskimo | Chit-Chat | 29 | 09.06.2015 13:58 |
caravelle->pakuksi/matkailuautoksi/huoltoa=? | tonnisata | Tekniikka & Jutustelu | 35 | 15.08.2008 20:50 |
Varoittava esimerkki akselintuennasta | jnu | Linkit | 10 | 16.03.2007 00:18 |
Maasturi matkailuautoksi? | PIRSSI | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 28.10.2006 09:26 |
Ei liity maastureihin, mutta varoittava esimerkki! | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 11.08.2004 15:47 |