Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.11.2014, 19:43
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunoksa Näytä viesti
No nyt sitten on oikein kahta tietoa

Kumpihan se nyt sitten on? Vai meenkö halliin ja mittaan ku takaperä on purettuna pöydällä
Usko noita viipon mittoja. Mul tuli ajatuskatkos.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.11.2014, 19:44
Koivunoksa:n Avatar
Koivunoksa Koivunoksa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.04.10
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 300
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
Usko noita viipon mittoja. Mul tuli ajatuskatkos.
Ahhie kunnossa!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.11.2014, 19:47
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Itellä kanssa käynyt mielessä moinen swappi. Viipon mitat btw. Oikein. Miten samilla on patun omat kestänyt? Lukkoja ei ole ja sehän säästää varmasti paikkoja.. patun omiin kun ei oikein saa mitään järkevää.. vai mitä muuta sinne voisi tunkea?ps. Volvo ei ole vaihtoehto..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.11.2014, 20:09
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitoy Näytä viesti
Itellä kanssa käynyt mielessä moinen swappi. Viipon mitat btw. Oikein. Miten samilla on patun omat kestänyt? Lukkoja ei ole ja sehän säästää varmasti paikkoja.. patun omiin kun ei oikein saa mitään järkevää.. vai mitä muuta sinne voisi tunkea?ps. Volvo ei ole vaihtoehto..
Patun akselit on ollu paljon kestävämmät. Ei oo särkyny ku kaks TLP murrosta ja yks uus. Ja yks etuperä mut se kuoli kuivuuteen. Toki lukkoja ei oo mut melko hyvin on ilmanki pärjänny. Arbbi himottais etee hommata mutkun maksaa vaa niin tuhottomast..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.11.2014, 21:52
Koivunoksa:n Avatar
Koivunoksa Koivunoksa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.04.10
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 300
Perusasetus

Kyselen lisää.

Jos ja kun nyt lähdetään siitä oletuksesta että välitykset menee vaihtoon niin mikä on liikaa.

Meinaan vain että kun vaihtamaan niin onko liian hurja ajatus jos laittaa kerralla esim tuon 5,29 vlityksen mitä esim GROS4WD on tarjolla??

Autossa kuten kuvassa näkyy on tällä hetkellä alla 35 kumit ja patun vakio välitykset. Ja aivan liian lujaa menee minun makuun.

Autoon olisi tarkoitus jos kaikki toiveet toteutuu niin laittaa 38,5 kumit. Eli olisikko hajua miten laulaa vähäisessa maantie ajossa tuolla 5,29 välityksellä?

Autolla tullaan pitämään kilvissä joten maantie ajoa tulee mutta tosi vähän. Vähäiset työ ajot n.40-50km päivässä mutta varmasti nuilla 35 kumeilla. Ja jos jonnekkin pohjoiseen on meno safaria ajamaan niin sitten ajetaan koko keksintä kuorma auton lavalle

Heitelkää ideoita ku ei ole kokemuksia välitys hommista (lähinnä että kuinka paljon mikäkin välitys vaikuttaa, muistaen kuitenkin että metsä renkaat tulee olemaan 38,5 jas siirto renkaat 35)


Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.11.2014, 21:55
Koivunoksa:n Avatar
Koivunoksa Koivunoksa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.04.10
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 300
Perusasetus

Ja sitten vielä että kun ootte vaihelleet välityksiä niin oletteko ottaneet välitys sarjan kanssa jotain tälläista vastaavaa??

http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...5,487,492&lang=

Kannattaako tuommosen sarjan laitto vai vaihellaanko pelkät laakerit vai miten?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.11.2014, 22:42
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Maantieajosta ei niin hirveesti oo kokemusta mut 38,5 / 15 / 15 boggereilla ja 4,88 perillä patrollin mittariin 100km/h oli naviin melko tarkasti 100. Ja metässä noilla pyörillä tais olla pikkupuolella 2 liian pien ja 3 liian iso. Mut isolla puolella ykkönen oli sit siihen väliin käypänen. Eli kun oli reilu puol metrii lunta ni lukot kiinni pitkällä ykkösellä nilkka suorana ajamalla eteni. niin kauan ennenk räjähti.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.11.2014, 23:31
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

tuollla on yokon gearin sivuilla uskoisin että oikea koko löytyy http://www.yukongear.com/DiffDetails...%2b30%2bSpline

ja milleissä koot suzukin perä 180mm
patrollin etu perä 200mm
toyotan 9.5" hj 61:n 240mm
ilmeisesti tuo suzukin perä on sit kestävin kun se on pienin?? vai oliko se toisin päin?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
toyotan väljä perä VonLeka Tekniikka & Jutustelu 7 05.10.2014 02:32
Ostetaan toyotan taka perä kiire Te€mu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 02.01.2012 20:32
Infoa blazerista Säätäjä_83 Tekniikka & Jutustelu 4 23.09.2010 18:52
Toyotan perä? Mikä? Angelo Tekniikka & Jutustelu 9 02.12.2009 21:15
Pajero infoa PaJeRo Chit-Chat 18 14.02.2005 22:26


Sivu luotu: 06:04 (GMT +2).