![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Ei kyl ehkä oo laskettu ihan oikein, tuskinpa nelivetomallissa on vero ollu 54000 mk pienempi uutena, ei kai noi mitään 300 tmk pelejä ollu uutena? Verot kun lasketaan verotusarvosta (verotusarvo oli n. 30% uuden auton (muistaakseni verollisesta) hinnasta) autoveroprosentin ollessa 35% VEROTUSARVOSTA 31.7.1990 asti, sen jälkeen 50%. Eli jos auto olis maksanu uutena kaupassa 300000 mk niin veroja tulis n. 0,3x200000x0,65=58500 mk jos menee täysi henkilöautovero maksuun.
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 21.11.2014 08:23 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.stat.fi/til/khi/2013/khi_...5_tau_001.html
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
25 vuotta vanhalle autolle tollanen maksu
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Haiseva vastalause. Lähetetään kaikki Trafin paskaa palvelua nauttivat kirjessä sinne hieman ulostetta.
__________________
Pitäähän ratsuhousujen henkseleissä sen verran löysää olla, että manne kyykkyn pääsee. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
tästäkin omasta tyhmyydestä ois selvinny ku ois käyttäny muutaman sekunnin ja kattonu säädökset.
Henkilö- ja maastohenkilöauto Henkilöauto (M1-luokka) Henkilöauto on henkilöiden kuljetukseen valmistettu ajoneuvo, jossa on kuljettajan lisäksi tilaa enintään kahdeksalle henkilölle. Henkilöauto, jonka omamassa on alle 6 000 kilogrammaa, on autoveron alainen ajoneuvo. Henkilöauton autoveron määrä on auton CO2-päästöistä (g/km) tai kokonaismassasta ja käyttövoimasta riippuen 5–50 prosenttia auton yleisestä vähittäismyyntiarvosta (autoverolain 6 § ja lain liitteen verotaulukko 1). Henkilöauto, jonka omamassa on vähintään 6 000 kilogrammaa, on autoverosta vapaa ajo-neuvo. Tavallisen henkilöauton sekä 3.5.1993 ja sen jälkeen maahantuodun maastohenkilöauton muuttaminen Tavallinen henkilöauto sekä 3.5.1993 ja sen jälkeen maahantuotu maastohenkilöauto ovat täysimääräisen autoveron alaisia ajoneuvoja, joten niiden ajoneuvoluokan muuttaminen ei aiheuta autoveroseuraamuksia. Ennen 3.5.1993 maahantuodun maastohenkilöauton muuttaminen Ennen 3.5.1993 maahantuodusta maastohenkilöautosta ei ole suoritettu täysimääräistä autoveroa. •Ennen 1.11.1983 maahantuodut maastohenkilöautot ovat olleet kokonaan verovapaita. •1.11.1983–31.7.1990 maahantuoduista on suoritettu 30 %:n autovero. •1.8.1990–2.5.1993 maahantuoduista on suoritettu 50 %:n autovero. Verovapaudelle tai veronalennukselle ei ole säädetty kuoleutumisaikaa. Muutoksesta ei ole veroseuraamuksia, jos maastohenkilöauto muutetaan •pakettiautoksi, joka täyttää autoverolain 23 ja 24 §:n ehdot •linja-autoksi, jonka omamassa on vähintään 1 800 kg •kuorma-autoksi •invataksiksi •sairasautoksi •pelastusautoksi •eläinlääkintäautoksi •ruumisautoksi •verovapaaksi matkailuautoksi, jonka omamassa on vähintään 1 800 kg ja sisäkorkeus vähintään 1,90 metriä. •huoltoautoksi, jonka omamassa on vähintään 1 800 kg. Muutoksesta on maksettava autoveroa, jos maastohenkilöauto muutetaan •tavalliseksi henkilöautoksi •pakettiautoksi, joka ei täytä autoverolain 23 ja 24 §:n ehtoja •linja-autoksi, jonka omamassa on alle 1 800 kg •matkailuautoksi, jonka omamassa on alle 1 800 kg ja/tai jonka sisäkorkeus on alle 1,90 metriä. •huoltoautoksi, jonka omamassa on alle 1 800 kg. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä tyhmyyttä mielestäni on nuo säädökset. Eihän tuossa summassa ole mitään tolkkua.
Jos tuommoisen tekee ajattelemattomuuttaan tai tyhmyyttään, niin kyllä se pitäisi olla mahdollista myös perua. Jos laki on rakennettu niin, että tyhmät maksaa tyhjästä, niin joku on heiman mennyt vituilleen.
__________________
Pitäähän ratsuhousujen henkseleissä sen verran löysää olla, että manne kyykkyn pääsee. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eiköhän tässä ole takana taas veronkierto ollut perimmäisenä ajatuksena.
Saadaan täydestä "dieselverosta" alennusta muuttamalla auto matkailuautoksi, samalla säilyttämällä täydet istumapaikat. Ei vain mennyt ihan putkeen... Eikä ole tohdittu kysyä viisaammilta oikeaa tietoa, jottei idea paljastu? Tuo peruuttamattomuus / korjaus mahdollisuus on kyllä väärin...
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
RR L322 EX-RRC EX-LR 110 HCPU FF stw S 580JJET-A1 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Juurikin noin, kyllä niillä (ja tullilla) hinnat on tallessa. Sikshän tuolla laskukaavassa oli tuo 0,65. Piti kylläkin olla toisinpäin, verotusarvo tappiin autovero-%:n pysyessä samana eli esim uutena 200 tmk autosta loppuvero 0,7x200000x0,35=49000 mk
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Ei tuossa mitään laskukaavoja tai hintoja tarvita vaan alkuperäinen verotuspäätös, niillähän piilofarkkujen ja pikcuppienkin verot määrättiin.
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Tuotahan olen "toitottanut" hermostumiseen asti
Siis Maastohenkilöauto, VW caravel vm. 1989, on katsastettu Matkailuautoksi, tod. näk. dieselveron takia, niin "ylläri"- kirje Trafilta:
Reilu 9 000 euroa mätkyjä! Ihanan kallista säästämistä dsl-verosta! Ja tosiaankin tilanne on se, että varo paukkuu ulosottoon, kun on todettu muutos p.s Olisipa joku kertonut, että tässä käy näin ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]()
No sieltähän ne hinnat tietysti loppupelissä otetaan ja lasketaan mitä jäi saamatta. Pitäähän laskukaava olla tiedossa jos haluaa laskeskella paljonko mahollisesti tulis hintaa jos siitä huoltoautohoojiista unohtuu joskus lakisääteiset kiinteästi asennetut huoltokamppeet kyydistä.
|
#17
|
|||
|
|||
![]()
Ei siinä mitään laskukaavoja tarvita vaan alkuperäinen verotuspäätös, vai millä kaavalla lasketaan esim. vuonna 89 käyttöönotetun suomeen -92 ensikertaa verotetun pakettiauton muutos retkeily autoksi ??? Onko suomessa mahdollista ostaa rekisteröity auto johon ei ole verotuspäätöstä ?
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Miten vanhat muuttoautot, nehän on tuotu nollaverolla. -> trafi varmaan laskee kalleimman mukaan, mutta valitusten yms. jälkeen se verotetaan vastaavalla tavalla kuin alkuperäiset suomiautot. Mutta jos on halua JA mahdollisuuksia maksaa jokusia tonneja k.o veroa, niin miksi tuhlaa aikaa moiseen laskemiseen? Trafissa asia selvitetään, ja lähetetään valmiiksi tulostettu lasku, JA MIKÄ ERIKOISTA, päätöksen saa ilman mitään (tyhmiä) ylimääräisiä päätös/palvelumaksuja ![]() Jos taasen haluaa suunnitella verot alas, niin kannattaa tutkia vaihtoehtoa, että käyttää pakun Viron? rekisterissä ja ulkomaisessa omistuksessa, ja ostaa sitten takaisin suomeen, ja tekee suoraan k.o retkeilyauton. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Lainaus:
Ei onnistu, Suomi-historia on rasitteena lopunikää, autoa ei uudelleenveroteta jos tuodaan takaisin Suomeen. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pakettiautosta matkailuautoksi | Eskimo | Chit-Chat | 29 | 09.06.2015 13:58 |
caravelle->pakuksi/matkailuautoksi/huoltoa=? | tonnisata | Tekniikka & Jutustelu | 35 | 15.08.2008 20:50 |
Varoittava esimerkki akselintuennasta | jnu | Linkit | 10 | 16.03.2007 00:18 |
Maasturi matkailuautoksi? | PIRSSI | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 28.10.2006 09:26 |
Ei liity maastureihin, mutta varoittava esimerkki! | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 11.08.2004 15:47 |