![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Venttiilin kelalle kun antaa sähköä portit a ja b yhtyyy portteihin 3 ja4 jolloin lisäsylkky tulee käyttöön ja yhdysletku porteissa 1 ja 2 on nyt tulpattu. Yhdysletkuun voi laittaa vaikka säädettävän kuristuksen jolloin saadaan säädettävä ohjausiskari silloin kun lisäsylinteri ei ole tehostuskäytossä. En tiä toimiiko normisylkyllä koska männän eripuolilla on eri tilavuus...tuskin. E:Toimii normisylkylläkin jos ton yhdysletkun kummstakin portista vie paisuntasäiliöön joka tasaa tilavuuserot. Näin mä sen ainakin järkeilin.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? Viimeksi muokannut 88 : 23.10.2014 04:48 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=88;1170845]Juu ei oo pajotettu vielä paikoilleen. Tommonen 2/6 vaikka a ja b portit sekä 1 2 3 4. Sylinteriltä letkut a j b porttiin ja yhdistää letkulla ne jännitteettömänä sylinterille menevät portit, vaikka nyt sitte 1 ja2 Nyt renkaat pääsee kääntymään vapaasti koska sylkyssä oleva öljy pääsee männän ohi puolelta toiselle. Simpukalta tulevat letkut menee portteihin 3 ja 4 jotka ovat jännitteettömänä tukossa, eli sama tilanne kun simpukkaa ei olis edes porattu.
Venttiilin kelalle kun antaa sähköä portit a ja b yhtyyy portteihin 3 ja4 jolloin lisäsylkky tulee käyttöön ja yhdysletku porteissa 1 ja 2 on nyt tulpattu. Yhdysletkuun voi laittaa vaikka säädettävän kuristuksen jolloin saadaan säädettävä ohjausiskari silloin kun lisäsylinteri ei ole tehostuskäytossä. En tiä toimiiko normisylkyllä koska männän eripuolilla on eri tilavuus...tuskin. E:Toimii normisylkylläkin jos ton yhdysletkun kummstakin portista vie paisuntasäiliöön joka tasaa tilavuuserot. Mitä sit tapahtuu kun kesken ajoa häviää sähköt?
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Sylinterissä on r1/4 lähdöt...
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Onks jollain ajotuntuma huonontunut tuolla lisäsylinterillä? omassa ainakin parani ominaisuudet maantiellä, tosi vakaa eikä woblaile. Ja toki se on parempi myös maastossa!
![]() Edit: siis meinasin vaan tuon sähköventtiili rakennelman tarpeellisuutta, tuleeko vain turhaa monimutkaisuutta? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
HJ:hin laitoin lisäsylinterin, ku ei sillä muuten voinu ajaa maantiellä boggereitten voplauksen takia. Mut sille sylinterille ei riittäny enää öljyn virtaus kunnolla, joten äkillisissä ohjausliikkeissä apusylinteri pisti kunnolla hanttiin.
Et mihinkään officrossiin ei tuo apusylinteri ole hyvä idea, sivuluisun oikaisu ei nimittäin onnistu... Itellä sylinteri oli muistaakseni 20/40 ja letkut 3/8" jos joku sitä miettii... |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Jos sähköt häviää ajon aikana niin sylinterin antama lisätehostus vaan jää pois.
Itellä ajotuntuma tiellä huononi sylinterin myötä ja woblailu jäi pois. Sillä kuristuksella saa hillittyä sitä woblausta kun lisätehostus ei oo käytössä (tietty kaikkii muut jutut mistä se vatkaaminen johtuu pitää kattoa kuntoon ja tää kortti sitte vasta viimeisenä) Ihannehan olis jos lisäsylkyllä pystyis ratittamaan samoin kun ilmankin. Kuramato suskassa on toimiva ohjaus muuten mutta ei mitään tuntoa. Renkaitta kattomatta on rattituntumalla vaikea sanoa mihin suuntaan renkaat sojottaa tai mennääkö kantoa/kiveä päin.... siis mun mielestä. Esan kädet varmaan haistelee sitä ruoria erimalliin koska mä oon vaan koittanut sitä autoo joskus.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Minkäs kokonen reikä on sylinteriputkessa?
Eipähän se nippa kauheesti virtausta kurista ku on lyhyellämatkaa, se 3/8 letku varmaan ihan riittävä. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kuristaa riittävästi. Tuossa kun laitoin hytikkaletkuja sora-auton uuden lavan perälautaan, nii tuli varttisella letkulla vedettynä pikkasta vaille hätänen liikkeissään. Kuristettiin nopeutta laittamalla pienellä reiällä olevat peltirikat (ulkohalkaisija 10mm) helmiliitokseen teräsputken etupuolle. En muista oliko 2mm vai 3mm reikä, mut perälaudan liikkeet hidastu reilusti.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
sylinterissä on 6mm reikä? riittääkö? vai pitääkö purkaa ja porata isommaks?
kai tosta pumpusta vois sitä holkkia porata vähän vie isommaksi... pumppu on uusittu parivuotta sitten... |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ei kellää kuvia ole poratuista hjn simpukoista?
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut offroadjouni : 30.04.2018 14:25 |
#12
|
|||
|
|||
![]()
No en oo saanut aikaseks. Rakenna sä nyt tommonen kun mä en oo muka ehtinyt. Saahan sen venttiilin sieltä pois jos on susi systeemi.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: Tehostettu Ohjaussimpukka | tomikoo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 10 | 25.08.2006 08:13 |
m: hiacen tehostettu hammas tanko ohjaus | psychobilly | O/M/V Muut | 0 | 29.11.2005 02:23 |
M: Mersun tehostettu simpukka | Ahosensetä | O/M/V Muut | 0 | 13.09.2005 19:30 |
O: tehostettu simpukka | bertatisti | O/M/V Muut | 7 | 02.07.2005 11:17 |
m tehostettu ohjaussimpukka | jjtp | O/M/V Muut | 0 | 29.07.2004 17:24 |