![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tarviiko lisäillä nesteitä, vajuuko säiliö? Ei vissiin vuoda ulospäin? Nykyisessä tojotassa oli sellainen että poljin käyttäytyi vähän miten sattuu, jarrut oli kuitenkin aina kelvolliset. Pari vuotta ajoin vikaa esille ja lopulta se löytyi. Säiliöstä hävisi nestettä pikkuhiljaa muttei vuotanut mistään ulos. Pääsylinterissä jokin vika ja vuoti jarrutehostajaan josta (RJ) imeksi ne koneeseen. Vaihtaisin seuraavaksi pääsylinterin, voi aiheuttaa ihmeellisiä vikoja.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jos jarrunestettä ei häviä, niin ainut vaihtoehto on pääsylinterin tiivisteet; siis päästää takaisin säiliöön. Ja miksi vajuu vain moottori käynnissä; jos alipaine puuttuu, niin jarru on niin kova/raskas painaa, että ei jaksa painaa tarpeeksi.
Ja nuo jarrupääsylinterit on sikäli ikäviä kapineita, että siellä sylinterissä on reikä, jonka ohi kumi joutuu liukumaan jakaisessa jarrutuksessa, ja jos/kon on ollut irrallaa, niin reijän ympäristö kuivuu, ja silloin kumi saa siipeensä juuri sen verran, että alkaa vuotaa. jos oikein tarkkaa katsot, niin säiliön pinnan nousun voi havaita, kun poljin painuu lattiiaan. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei häviä nestettä, ja tosiaan jarrut toimii hyvin.
Pitääpäs ilmata tuolla omatekoisella alipainehärvelillä jarrut ensin, jos vika jatkuu niin sitten otan kaverin mukaan ja testaan että nouseeko säiliön pinta silloin kun poljin menee pohjaan... Kiitokset vinkeistä ![]()
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Miks muuten uusissa ehjissäkin autoissa poljin painuu pohjiin, kun oikein reilusti paikoillaan polkimen päällä seisoo
![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mitään varmaa tiedä mutta tuli vaan mieleen tommonen vaihtoehto.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#6
|
||||
|
||||
![]()
täänää vaihdettu uuet palat ei vaikutusta
3.jarrupää sylkkä kiinni ei vaikutusta ilmattu 2 tuntia 1Lkierrätetty nestettä ei vaikutusta |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eihän pääse mikään letku turpoamaan paineesta.(jäis yleensä kyllä patille)
Ite joutunu parista autosta ilmaamaan jarrut et kallistelee ja nostelee autoa eri kulmiin ku ei muuten oo tullu ilmat pois, ei edes sillä ilmauslaitteella. Suzukissa lotrattiin varmaan 2l nestettä ennen ku kokeiltiin auton kallistelua/nostelua.
__________________
-ISORY OFFROAD-
Viimeksi muokannut -JoNe- : 20.10.2014 21:41 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Onko nyt edelleen sama tilanne, poljin ei vaju vaikka auto käy jos letkun pää tukittu?
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Mitäs moottori tykkäs jarrunesteestä? Työkaverilla meni kone vaihtoon kun oli imenyt jarrunesteet moottoriin.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Käy miten käy, kuten aina ennenkin. Muutama rytmihäiriö tuli silloin tällöin kun rullasi ylämäkeen, ei meinannu kestää käynnissä. Ilmeisesti jarrunesteet pyrki silloin koneeseen. Oire poistui samalla kun korjasi jarrupääsylinterin.
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
dieselissä yleensä pumpataan/menee suoraan moottoriöljyn joukkoon, ja tunnetusti jarruneste ja öljy eivät viihdy samoissa paikoissa. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
juu kumipallo jarru on vieläkin, koitin ajella muutaman kilsan muttei ominaisuus parane . ajamallakaan. +tukin pääsylkän ja se ei vaju kyllä mihinkään.
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Ootko kokeillu tulpata suoraan pää sylkyltä lähtöjä että vaikuttaako.
Mulla lyhyt hyttisessä ln65 missä oli ne kierrejouset niin siinä toi samavaiva poistuis kun vaihtoi pääsylkän tiivisteet. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Onks kuormaventtiili ilmatessa ollut kokonaan auki
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#15
|
||||
|
||||
![]()
poistettu käytöstä nyt
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
onkos pääsylinteri ilmattu?
eli putket sylkyn lähdöistä säiliöön ja pumppaa niin kauan ettei enää kupli, sitten vasta jarruputket kiinni. sinne sylinteriin tahtoo jäädä ilmaa eikä oikeen tuu pois normi ilmauksella... useasti omissa rojekteissa auttanut kun ei meinaa jarrut toimia...varsinkin jos on pääsylkky vaihdettu... |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajeron hämärä sähköoire? | Caddy | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 18.01.2013 09:41 |
Pikkusen hämärä työpaikkailmoitus & työnantaja... :D | Rompe1 | Linkit | 1 | 11.01.2012 12:12 |
isuzu sportscab jarrumysteeri | kurgo1 | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 28.02.2010 21:40 |
HILUXIN napalukko ääntää.apua..apua..:) | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 03.01.2006 00:36 | |
Apua! | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 10.04.2004 21:43 |