Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.10.2014, 12:48
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Eikös se ole 100 000km remmin vaihtoväli Hilulla, vuosirajaa ei muistaakseni ole ilmoitettu.
Volvossa on 150 000km tai 5v annettu hihnanvaihtoon.
ja volvohan oli ensimmäinen automerkki joka suositteli tuota hihnan vaihtoa. kyllä itse pyrin vaihtamaan viimeistään 100 000km nurkilla tuota hihnaa, ja kun sen hihnan hintakaan ei kovin paha ole ja suht simppeli laitella kiinni.

__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.10.2014, 15:51
jmtr83 jmtr83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.12.12
Sijainti: loimaa, suomi
Viestit: 122
Perusasetus

letkulämmitin


Kertokaas ny fiksummat et mihin paikkaan ois hyvä laittaa letkulämppäri. Kyseessä on tollanen 87 ln65 hilux. Toimiiko jos heittää sen tohon alavesiletkuun? Jotkut on väittäny et ei ja sit taas muutamat on sanonu et juur siihen se kuuluu laittaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.10.2014, 21:30
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmtr83 Näytä viesti
Kertokaas ny fiksummat et mihin paikkaan ois hyvä laittaa letkulämppäri. Kyseessä on tollanen 87 ln65 hilux. Toimiiko jos heittää sen tohon alavesiletkuun? Jotkut on väittäny et ei ja sit taas muutamat on sanonu et juur siihen se kuuluu laittaa.
Montaa mieltä sijoituksesta...

Minä laittasin semmoisen ohueen letkuun tulevan lämppärin, ja jos mahdollista pumpulla olevan.
Jos vapaakiertoinen, niin esim. alavesiletkuun alimpaan paikkaan T-haara, josta otetaan letkulla vesi letkulämppärin ala-laidassa olevaan sisäänmenoliittimeen. Letkulämppärin pitäisi olla mahd. alhaalla, ja letkun pitää tulla nimenomaan vaakatasossa taikka sitä alempaa, (mieluummin ainakin 5-10 cm)
Ja letkulämppäristä lähtevä kuuma vesi menee kokoajan ylöspäin, ja moottoriin sen saa varmaan helpoiten kanteen, esim. lämppärin paluuseen.
Uskoisin että jopa 1500w letkulämppäri, jossa termostaatti, toimisi huomattavan hyvin, em. kytkennällä. Mutta jos mahdollista, niin hanki kiertovesipumpulla oleva letkulämmitin; tehoa kestää olla paljon enemmän, ja lämpeneminen on tasaisempaa.

p.s ethän tarkoittanut sellaista letkulämppäriä, joka on asennetaan katkaistun alavesiletkun väliin? Toki sekin toimii joten kuten, ja näyttäisi toimivan sitä paremmin, mitä huonompi termostaatti koneessa on: Nimittäin tuo alavesiletkuun tuleva lämppäri lämmittää syyläristä tulevaa vettä, ja syyläriinhän menee vesi kannen yläreunasta; siis sieltä minne se kaikkein kuumin vesi nousee, siis syyläri lämpiää kaikkein eniten! Ja jos termostaatti ei vuotaisi tippaakaan, niin nesteet kiehuisi...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.10.2014, 21:41
TARO59 TARO59 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.07.13
Sijainti: porvoo
Viestit: 162
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Montaa mieltä sijoituksesta...

Minä laittasin semmoisen ohueen letkuun tulevan lämppärin, ja jos mahdollista pumpulla olevan.
Jos vapaakiertoinen, niin esim. alavesiletkuun alimpaan paikkaan T-haara, josta otetaan letkulla vesi letkulämppärin ala-laidassa olevaan sisäänmenoliittimeen. Letkulämppärin pitäisi olla mahd. alhaalla, ja letkun pitää tulla nimenomaan vaakatasossa taikka sitä alempaa, (mieluummin ainakin 5-10 cm)
Ja letkulämppäristä lähtevä kuuma vesi menee kokoajan ylöspäin, ja moottoriin sen saa varmaan helpoiten kanteen, esim. lämppärin paluuseen.
Uskoisin että jopa 1500w letkulämppäri, jossa termostaatti, toimisi huomattavan hyvin, em. kytkennällä. Mutta jos mahdollista, niin hanki kiertovesipumpulla oleva letkulämmitin; tehoa kestää olla paljon enemmän, ja lämpeneminen on tasaisempaa.

p.s ethän tarkoittanut sellaista letkulämppäriä, joka on asennetaan katkaistun alavesiletkun väliin? Toki sekin toimii joten kuten, ja näyttäisi toimivan sitä paremmin, mitä huonompi termostaatti koneessa on: Nimittäin tuo alavesiletkuun tuleva lämppäri lämmittää syyläristä tulevaa vettä, ja syyläriinhän menee vesi kannen yläreunasta; siis sieltä minne se kaikkein kuumin vesi nousee, siis syyläri lämpiää kaikkein eniten! Ja jos termostaatti ei vuotaisi tippaakaan, niin nesteet kiehuisi...
No voihan nyt olla vaikeata. Kyllä se vesi lämpiää tänäkin päivänä katkaisemalla alaletkun ja vastus väliin. Ei siitä tarvii tehdä yhtään sen vaikeammaksi ja jos haluaa niin kone ulos ja tulppa pois ja vastus kanteen tai jos nyt ihan haluaa askarrella niin pääseehän koelaudan alta poraamalla reijän torpedopeltiin. Järkeä käteen ja ajatuksille hyvä mies.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.10.2014, 22:31
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Juurikin tällaisen vastauksen takia kirjoitin: montaa mieltä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TARO59 Näytä viesti
No voihan nyt olla vaikeata. Kyllä se vesi lämpiää tänäkin päivänä katkaisemalla alaletkun ja vastus väliin. Ei siitä tarvii tehdä yhtään sen vaikeammaksi ja jos haluaa niin kone ulos ja tulppa pois ja vastus kanteen tai jos nyt ihan haluaa askarrella niin pääseehän koelaudan alta poraamalla reijän torpedopeltiin. Järkeä käteen ja ajatuksille hyvä mies.
Ja vesi lämpiää alaletkuun sijoitetulla vastuksella, kuten kirjoitin, Mutta vesi lämmittimelle tulee jäähdyttimen läpi, sikäli mikäli termostaatti vuotaa... sitä n. 80 astetta ei termostaatin vedessä saavuteta, taikka kone on tosi lämmin.

Ja tuota 2L pataa on senverran tullut pyöriteltyä käsissä, että en viitsinyt edes kertoa tuota "virallista" tapaa.

Mutta tuohon "letkulämppäri" teemaan olen juotunut jopa työni puolesta sekomaan,... siis alavesiletkussa oleva lämppäri toimii helvetin hyvin, kun kone on käyntilämmin, mutta pakkasella laukaisee ylikuumenemissuojan (siis ei pumppua, ei termostaattia, vain n. 100 c asteinen ylilämpösuoja) siis kapine ei tarvinnut B-korttia

Olit näkojään erimieltä jo aikaisemmin toisessa topiikissa: http://forums.offipalsta.com/showthr...=127975&page=2

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 09.10.2014 22:47
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.10.2014, 06:36
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Sen enempää en ota asiaan kantaa kun että mulla oli juurisamas vehkeessä 400w lämmitin alavesiletkussa... en tiedä miksi ei ollut käytössä enäään nyt on lohkossa suoraan vastus.
Liekkö tullut vaan tunnit täyteen, ja kyllä 400w on mielestäni aika onneton tuollaseen.
Eikös lohkolämppäri ole kuitenkin 700w luokkaa?


Onko missään käsitelty trailgearin jakiksen välityksien asentamista hiluxiin?
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.10.2014, 18:05
Aaltonen:n Avatar
Aaltonen Aaltonen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.09.10
Sijainti: Karuna
Viestit: 344
Perusasetus

http://www.nettiauto.com/toyota/hilux/6714775
Kellään tietoa tästä?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.10.2014, 10:44
Rottah Rottah ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 19.07.13
Sijainti: Pohojoispohojanmaa
Viestit: 7
Perusasetus

Luxi 110 TD


Joopasenjoo. Onkohan tolla mittään merkitystä että pa-pumppu vuotaa naftaa eikä se oikeen meinaa lähteä pakkasella käyntiin, tai no ei tartte ees olla pakkasen puolella ku saa startata akun tyhjäksi että käynnistyy. Nii se pumppu vuotaa sieltä kyljestä jostai akselin juuresta. Joskus kysyny siitä nii kuulemma joku kylmäkäynnistysjuttu? Joku yhteys näillä nyt tuntuu olevan...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.10.2014, 12:47
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Kyllä sillä on erittäin vahva yhteys kun pumppu vuotaa tyhjäksi. Ilma palaa huonosti dieselin sijasta...

Pumppaa sillä suodattimen käsipumpulla ennen starttia niin pitäisi lähteä paremmin (jos sattuu se pumppu toimimaan).
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.10.2014, 13:28
Rottah Rottah ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 19.07.13
Sijainti: Pohojoispohojanmaa
Viestit: 7
Perusasetus

luxi


Joo pittääpä kokkeilla tota..kiitos
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 31.10.2014, 20:23
Sorjonen Sorjonen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.13
Sijainti: Joensuu
Viestit: 415
Perusasetus

Mistä porukka on ostellu stefat ja laakerit hilux ln65 päälootaan? Halvalla tietenkin
__________________
Hilux on luksus ja perse eellä puuhun, vaikka sitten projekteissa
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.11.2014, 06:18
Talvela Talvela ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.07.09
Sijainti: Humppila
Viestit: 22
Perusasetus

Mä ostin offrodtarvikkeelta alkuviikosta terraintamerin laakerisarjan ln65:sen g52 laatokkoon. Siinä oli kaikki tarvittavat laakerit, stefat ja tiivisteet. Hinta posteineen oli jotain 370 euroo. Eilen sain jo laakerit vaihdettua ja tänää jos kerkii ni kuoret paikalleen.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.11.2014, 13:42
Sorjonen Sorjonen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.13
Sijainti: Joensuu
Viestit: 415
Perusasetus

Joo niin mie katoin sen hinnatkin. viimeks tein laatikko remppaa kingcappiin ja siihen sai stefat sekä laakerit 80€:lla pitää toivoo et löytyy hiluksin lootaan myös paikallisesta laakeri liikkeestä
__________________
Hilux on luksus ja perse eellä puuhun, vaikka sitten projekteissa
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 01.11.2014, 22:48
jmtr83 jmtr83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.12.12
Sijainti: loimaa, suomi
Viestit: 122
Perusasetus

ln 65 neliveto


Nyt kaivataan taas viisaampia... Eli itellä on toi -87 ln 65 hilux, ni saako sillä ajaa neliveto pällä 80km/h.?? Oon taas saanu kuulla molempia mielipiteitä monesta paikkaa ja ei taas tiiä mihin uskois. Entäs tua et ilkeekö ajaa navat kytkettynä mut ilman nelivetoo?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 01.11.2014, 23:36
tieros tieros ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.12
Sijainti: sodankylä
Viestit: 229
Perusasetus

Kertokaas mikä vikana ku satakymppi hilu on pirun laiska ja kuluttaa polttoainetta about 20l/100km, Syöttöpumppu uusittu ja vasta vaihdettu uudet suuttimet mutta näillä ei mitään vaikutusta kulkemiseen :/ Peräkärryä on ihan turha yrittää vetää perässä ku ei jaksa vääntää muutaku hitaan puolen ykkösellä. Toista samanmoista hilua kävin kokeilemassa ja ero sillä ja tuolla minun hilulla on ku yö ja päivä...
__________________
Meni se ainaki eilen siitä...

Apostolin kyyti OY
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 02.11.2014, 01:00
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

ilmansuodatin ja pa suodatin ?
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 02.11.2014, 16:49
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tieros Näytä viesti
Kertokaas mikä vikana ku satakymppi hilu on pirun laiska ja kuluttaa polttoainetta about 20l/100km, Syöttöpumppu uusittu ja vasta vaihdettu uudet suuttimet mutta näillä ei mitään vaikutusta kulkemiseen :/ Peräkärryä on ihan turha yrittää vetää perässä ku ei jaksa vääntää muutaku hitaan puolen ykkösellä. Toista samanmoista hilua kävin kokeilemassa ja ero sillä ja tuolla minun hilulla on ku yö ja päivä...
Ajoitus, puristukset jos nuo suodatinasiat on kunnossa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 02.11.2014, 19:46
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Konehuoneeseen kanisteri josta pa. syöttö...
Ettei vaan ois putket mädäntyny tankilta,ja vetää ilmaa sekaan.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 02.11.2014, 22:28
Ponsse-po1ka Ponsse-po1ka ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.11.09
Sijainti: Kouvostoliitto
Viestit: 12
Perusasetus

LN110


Vapari 2.4 diisseli ja sahaamalla käyntiin ku keli alle nollan (pötsäyttelee vain sillontällön).. ei auta lipsuttelu käsipumpulla enne starttia, uudet hehkut tempasin paikalleen mutta ei, suodattimenki vaihdoin ensitöikseni. mutta auto ku on hetken roikan perässä ni ei tarvi ku avaimesta pyöräyttää ni jo on kehräämässä... Mikä piru voi olla värkissä vikana.. eikai 460k ajettu auto voi olla niin harva etteikö lähtis pikkupakkasilla käyntiin, olis kiva löytää hiluxin kuuluisa hyvä kylmäkäynnistyvyys etteikö tarvis illalla metsästä lähtiessä olla pelkopersiissä et hörähtääkö auto vai ei..

edit. Varmaan auto haluais ennakkolipun afrikkaan... (ei kai vitutukseni paista läpi)

Viimeksi muokannut Ponsse-po1ka : 02.11.2014 22:31
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 02.11.2014, 22:32
tieros tieros ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.12
Sijainti: sodankylä
Viestit: 229
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Ajoitus, puristukset jos nuo suodatinasiat on kunnossa.
Suodattimien vaihdolla ei ollut mitään virkaa... Täytyy vielä purkaa jakopää ja kahtoa onko sielä merkit kohillaan.
__________________
Meni se ainaki eilen siitä...

Apostolin kyyti OY
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 07.11.2014, 18:57
tieros tieros ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.12
Sijainti: sodankylä
Viestit: 229
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tieros Näytä viesti
Kertokaas mikä vikana ku satakymppi hilu on pirun laiska ja kuluttaa polttoainetta about 20l/100km, Syöttöpumppu uusittu ja vasta vaihdettu uudet suuttimet mutta näillä ei mitään vaikutusta kulkemiseen :/ Peräkärryä on ihan turha yrittää vetää perässä ku ei jaksa vääntää muutaku hitaan puolen ykkösellä. Toista samanmoista hilua kävin kokeilemassa ja ero sillä ja tuolla minun hilulla on ku yö ja päivä...
Nyt olis puristuksetki mitattu ja joka pytyltä näytti bilteman mittari 26-27 baaria. Pumpun ajotusta muutettu hampaanverran myöhäselle jolloin alko nakuttaan ja sitten taas aikaselle jolloin ei käynyt ollenkaan, ulkosesti säädin pumpun aikaselle ja jätin merkit jakopäästä kohilleen, ei huomattavaa vaikutusta... Nyt alkaa jo ideat loppumaan tuon kans että onko siinä vikkaa vai onko se vain ominaisuus!?! Kylmä tai ei niin lähtee ilman roikkaa käymään ku palmun alta ja käy hyvin.
__________________
Meni se ainaki eilen siitä...

Apostolin kyyti OY
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 08.11.2014, 14:32
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Perkule, täs nelivedolla ajelles alkanu kuuleen laatikosta sellasta helinää sanotaanko kolmosvaihteesta isommilla kun ajonopeus 40-90 kmh. Kuuluu vedossa että moottorijarrussa vaihde kytkettynä sekä vapaalla. Takavedolle kytkiessä ei juuri kuulu, etupään pyöriessä mukana. Voisi kuvailla sellaiseksi ääneksi kuin iso prikka helisisi tangossa. Muuten pelaa laatikko hyvin ja öljynvaihdossa ei tullut mitään ylimääräistä..

Ln65 460 tkm ajettu peli... Onkoha ominaisuus helinä paljon ajetulle laatikolle vai onko sieltä joku perskelee laakeri menossa ? Osaisko joku keltä laatikko hajonnut tai muuten toimivaa lootaa kuunnelllut kertoa ? On varmaan kuulunut ennenkin mutta en oo aikasemin juur nelivedolla ajanut kovempaa kun viime talvena ei tarvinnu.

Viimeksi muokannut Pölli : 08.11.2014 14:34
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 08.11.2014, 14:52
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Perkule, täs nelivedolla ajelles alkanu kuuleen laatikosta sellasta helinää sanotaanko kolmosvaihteesta isommilla kun ajonopeus 40-90 kmh. Kuuluu vedossa että moottorijarrussa vaihde kytkettynä sekä vapaalla. Takavedolle kytkiessä ei juuri kuulu, etupään pyöriessä mukana. Voisi kuvailla sellaiseksi ääneksi kuin iso prikka helisisi tangossa. Muuten pelaa laatikko hyvin ja öljynvaihdossa ei tullut mitään ylimääräistä..

Ln65 460 tkm ajettu peli... Onkoha ominaisuus helinä paljon ajetulle laatikolle vai onko sieltä joku perskelee laakeri menossa ? Osaisko joku keltä laatikko hajonnut tai muuten toimivaa lootaa kuunnelllut kertoa ? On varmaan kuulunut ennenkin mutta en oo aikasemin juur nelivedolla ajanut kovempaa kun viime talvena ei tarvinnu.
omassa oli asetelma mennyt silpuksi niin piteli helinää kytkinkopan sisällä mutta se teki sitä kyllä neli ja takavedolla.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 11.11.2014, 13:20
morini morini ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: kokkola
Viestit: 11
Perusasetus

muutama kysymys aloittelijalta.

Minulla on hilux 1992 ln110 2.2 bensakoneella(kaasutin), kone syö öljyä aika paljon ja jos teen koneremontin niin mitä kaikkea kannattaa vaihtaa koneeseen? vai kannattaako konetta edes kokonaa ottaa irti?

Ja semmoinen vielä kun tuo on aivan järkyttävän laiska 69kw ja kuluttaa bensaa 15-20l, niin saisiko jotenkin vähäsen lisaa tehoa (turbo)? vai kannattaako jättää suosiolla vain väliin?
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 11.11.2014, 16:44
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja morini Näytä viesti
muutama kysymys aloittelijalta.

Minulla on hilux 1992 ln110 2.2 bensakoneella(kaasutin), kone syö öljyä aika paljon ja jos teen koneremontin niin mitä kaikkea kannattaa vaihtaa koneeseen? vai kannattaako konetta edes kokonaa ottaa irti?

Ja semmoinen vielä kun tuo on aivan järkyttävän laiska 69kw ja kuluttaa bensaa 15-20l, niin saisiko jotenkin vähäsen lisaa tehoa (turbo)? vai kannattaako jättää suosiolla vain väliin?
suosiolla kone pois säästyy monelta ongelmalta ja on tilaa. suosittelen vaihtamaan kaikki kulutus osat jos kerta 15-20l imee keittoa.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 05:44 (GMT +2).