![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#2
|
|||
|
|||
![]() letkulämmitin
Kertokaas ny fiksummat et mihin paikkaan ois hyvä laittaa letkulämppäri. Kyseessä on tollanen 87 ln65 hilux. Toimiiko jos heittää sen tohon alavesiletkuun? Jotkut on väittäny et ei ja sit taas muutamat on sanonu et juur siihen se kuuluu laittaa.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Minä laittasin semmoisen ohueen letkuun tulevan lämppärin, ja jos mahdollista pumpulla olevan. Jos vapaakiertoinen, niin esim. alavesiletkuun alimpaan paikkaan T-haara, josta otetaan letkulla vesi letkulämppärin ala-laidassa olevaan sisäänmenoliittimeen. Letkulämppärin pitäisi olla mahd. alhaalla, ja letkun pitää tulla nimenomaan vaakatasossa taikka sitä alempaa, (mieluummin ainakin 5-10 cm) Ja letkulämppäristä lähtevä kuuma vesi menee kokoajan ylöspäin, ja moottoriin sen saa varmaan helpoiten kanteen, esim. lämppärin paluuseen. Uskoisin että jopa 1500w letkulämppäri, jossa termostaatti, toimisi huomattavan hyvin, em. kytkennällä. Mutta jos mahdollista, niin hanki kiertovesipumpulla oleva letkulämmitin; tehoa kestää olla paljon enemmän, ja lämpeneminen on tasaisempaa. p.s ethän tarkoittanut sellaista letkulämppäriä, joka on asennetaan katkaistun alavesiletkun väliin? Toki sekin toimii joten kuten, ja näyttäisi toimivan sitä paremmin, mitä huonompi termostaatti koneessa on: Nimittäin tuo alavesiletkuun tuleva lämppäri lämmittää syyläristä tulevaa vettä, ja syyläriinhän menee vesi kannen yläreunasta; siis sieltä minne se kaikkein kuumin vesi nousee, siis syyläri lämpiää kaikkein eniten! Ja jos termostaatti ei vuotaisi tippaakaan, niin nesteet kiehuisi... |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Juurikin tällaisen vastauksen takia kirjoitin: montaa mieltäLainaus:
Ja tuota 2L pataa on senverran tullut pyöriteltyä käsissä, että en viitsinyt edes kertoa tuota "virallista" tapaa. Mutta tuohon "letkulämppäri" teemaan olen juotunut jopa työni puolesta sekomaan,... siis alavesiletkussa oleva lämppäri toimii helvetin hyvin, kun kone on käyntilämmin, mutta pakkasella laukaisee ylikuumenemissuojan (siis ei pumppua, ei termostaattia, vain n. 100 c asteinen ylilämpösuoja) siis kapine ei tarvinnut B-korttia Olit näkojään erimieltä jo aikaisemmin toisessa topiikissa: http://forums.offipalsta.com/showthr...=127975&page=2 Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 09.10.2014 22:47 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Sen enempää en ota asiaan kantaa kun että mulla oli juurisamas vehkeessä 400w lämmitin alavesiletkussa... en tiedä miksi ei ollut käytössä enäään nyt on lohkossa suoraan vastus.
Liekkö tullut vaan tunnit täyteen, ja kyllä 400w on mielestäni aika onneton tuollaseen. Eikös lohkolämppäri ole kuitenkin 700w luokkaa? Onko missään käsitelty trailgearin jakiksen välityksien asentamista hiluxiin?
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
http://www.nettiauto.com/toyota/hilux/6714775
Kellään tietoa tästä? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Luxi 110 TD
Joopasenjoo. Onkohan tolla mittään merkitystä että pa-pumppu vuotaa naftaa eikä se oikeen meinaa lähteä pakkasella käyntiin, tai no ei tartte ees olla pakkasen puolella ku saa startata akun tyhjäksi että käynnistyy. Nii se pumppu vuotaa sieltä kyljestä jostai akselin juuresta. Joskus kysyny siitä nii kuulemma joku kylmäkäynnistysjuttu? Joku yhteys näillä nyt tuntuu olevan...
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä sillä on erittäin vahva yhteys kun pumppu vuotaa tyhjäksi. Ilma palaa huonosti dieselin sijasta...
Pumppaa sillä suodattimen käsipumpulla ennen starttia niin pitäisi lähteä paremmin (jos sattuu se pumppu toimimaan).
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#10
|
|||
|
|||
![]() luxi
Joo pittääpä kokkeilla tota..kiitos
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Mistä porukka on ostellu stefat ja laakerit hilux ln65 päälootaan? Halvalla tietenkin
![]()
__________________
Hilux on luksus ![]() ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Mä ostin offrodtarvikkeelta alkuviikosta terraintamerin laakerisarjan ln65:sen g52 laatokkoon. Siinä oli kaikki tarvittavat laakerit, stefat ja tiivisteet. Hinta posteineen oli jotain 370 euroo. Eilen sain jo laakerit vaihdettua ja tänää jos kerkii ni kuoret paikalleen.
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Joo niin mie katoin sen hinnatkin. viimeks tein laatikko remppaa kingcappiin ja siihen sai stefat sekä laakerit 80€:lla
![]() ![]()
__________________
Hilux on luksus ![]() ![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() ln 65 neliveto
Nyt kaivataan taas viisaampia... Eli itellä on toi -87 ln 65 hilux, ni saako sillä ajaa neliveto pällä 80km/h.?? Oon taas saanu kuulla molempia mielipiteitä monesta paikkaa ja ei taas tiiä mihin uskois. Entäs tua et ilkeekö ajaa navat kytkettynä mut ilman nelivetoo?
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
Kertokaas mikä vikana ku satakymppi hilu on pirun laiska ja kuluttaa polttoainetta about 20l/100km, Syöttöpumppu uusittu ja vasta vaihdettu uudet suuttimet mutta näillä ei mitään vaikutusta kulkemiseen :/ Peräkärryä on ihan turha yrittää vetää perässä ku ei jaksa vääntää muutaku hitaan puolen ykkösellä. Toista samanmoista hilua kävin kokeilemassa ja ero sillä ja tuolla minun hilulla on ku yö ja päivä...
__________________
Meni se ainaki eilen siitä... Apostolin kyyti OY |
#16
|
||||
|
||||
![]()
ilmansuodatin ja pa suodatin ?
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Konehuoneeseen kanisteri josta pa. syöttö...
Ettei vaan ois putket mädäntyny tankilta,ja vetää ilmaa sekaan.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#19
|
|||
|
|||
![]() LN110
Vapari 2.4 diisseli ja sahaamalla käyntiin ku keli alle nollan (pötsäyttelee vain sillontällön).. ei auta lipsuttelu käsipumpulla enne starttia, uudet hehkut tempasin paikalleen mutta ei, suodattimenki vaihdoin ensitöikseni. mutta auto ku on hetken roikan perässä ni ei tarvi ku avaimesta pyöräyttää ni jo on kehräämässä... Mikä piru voi olla värkissä vikana.. eikai 460k ajettu auto voi olla niin harva etteikö lähtis pikkupakkasilla käyntiin, olis kiva löytää hiluxin kuuluisa hyvä kylmäkäynnistyvyys etteikö tarvis illalla metsästä lähtiessä olla pelkopersiissä et hörähtääkö auto vai ei..
edit. Varmaan auto haluais ennakkolipun afrikkaan... (ei kai vitutukseni paista läpi) Viimeksi muokannut Ponsse-po1ka : 02.11.2014 22:31 |
#20
|
|||
|
|||
![]()
Suodattimien vaihdolla ei ollut mitään virkaa... Täytyy vielä purkaa jakopää ja kahtoa onko sielä merkit kohillaan.
__________________
Meni se ainaki eilen siitä... Apostolin kyyti OY |
#21
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Meni se ainaki eilen siitä... Apostolin kyyti OY |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Perkule, täs nelivedolla ajelles alkanu kuuleen laatikosta sellasta helinää sanotaanko kolmosvaihteesta isommilla kun ajonopeus 40-90 kmh. Kuuluu vedossa että moottorijarrussa vaihde kytkettynä sekä vapaalla. Takavedolle kytkiessä ei juuri kuulu, etupään pyöriessä mukana. Voisi kuvailla sellaiseksi ääneksi kuin iso prikka helisisi tangossa. Muuten pelaa laatikko hyvin ja öljynvaihdossa ei tullut mitään ylimääräistä..
Ln65 460 tkm ajettu peli... Onkoha ominaisuus helinä paljon ajetulle laatikolle vai onko sieltä joku perskelee laakeri menossa ? Osaisko joku keltä laatikko hajonnut tai muuten toimivaa lootaa kuunnelllut kertoa ? On varmaan kuulunut ennenkin mutta en oo aikasemin juur nelivedolla ajanut kovempaa kun viime talvena ei tarvinnu. Viimeksi muokannut Pölli : 08.11.2014 14:34 |
#23
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#24
|
|||
|
|||
![]()
muutama kysymys aloittelijalta.
Minulla on hilux 1992 ln110 2.2 bensakoneella(kaasutin), kone syö öljyä aika paljon ja jos teen koneremontin niin mitä kaikkea kannattaa vaihtaa koneeseen? vai kannattaako konetta edes kokonaa ottaa irti? Ja semmoinen vielä kun tuo on aivan järkyttävän laiska 69kw ja kuluttaa bensaa 15-20l, niin saisiko jotenkin vähäsen lisaa tehoa (turbo)? vai kannattaako jättää suosiolla vain väliin? |
#25
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |