![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Ja jos tarkoitit polttoainekäyttöistä lämmitintä,niin kait se on vähän kustannuskysymys sijoittaako sisätilalämmittimeen muutaman kympin vai webastoon 1500e?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ei vaan kyllä suikassa oli kätevä, kun on riittävä letkulämppäri kiertopumpulla+ sisätila lämppärillä. auto on mukavan lämmin, lasit puhtaana, ja ennenkaikkea moottori on lämmin, eli se kalliilla sähköllä sisältä lämmitys ei mene hukkaan, ku puhaltaa haaleaa/lämmintä heti startista alkaen. webasto ylläpitolaturilla olis kyllä hyvä, sillä voi tarvittaessa lämmittää muuallakin, mutta kotona en käyttäis koska auto on katoksessa makkarin seinäntakana
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#3
|
||||
|
||||
![]()
ja vähän OT: joskus mietin sitäkin, jos laittais pikaliittimillä kotona seinästä lattialämmityksen glygoolit kiertämään koneessa, olis edukasta lämmittää maalämmöllä ja olis nopeasti lämmin
![]()
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Korsisaarella bussit lämmitetään ulkoisella vesikierrolla, pikaliittimet edessä ja lämmönvaihdin. Sähköiset pumput jotka kierrättää sitten patterilinjastossa lämmintä vettä.
__________________
Hilux 2.4TD + MADzuki 3.0 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
-Jussi-
__________________
---sitä saa mitä tilaa--- |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Ja homma perustuu siihen, että Zombit eivät aja... (kuinka moni peruuttaa autotallista ulos, jos ovi on kiinni....) Muttaa asiaan; tuo otsikon mukainen 500w letkulämppäri on sopiva esim. mopoautoon/taikka muuhun extra/hyvä/nykyauto, alle 2 litran koneella, mutta ei reilu 4 litraiseen umpirautaiseen bensakrematorioon.... toki tuo 500w lämmittää vaikka uima-allasta, mutta jos tarkoitus on lämmittää moottori niin lämpimäksi, että "normipakkasella" olisko esim. -15c, että jää tuulilasissa alkaa sulaa, kun muut ikkunat on saatu rapattua... tms. Mutta jos tolpassa on esim. 2 tunnin kello, ja 4 amppeerin(tai 6A tai 10A) niin silloin sähköverkosta ei saa sähköä kovinkaan paljon.... Ja on paljon noissa wanhoissa, sellaisia tolpparyhmiä, että tuo 500w on todella maksimi.... |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Hmmm...Lainaus:
(siis tarkoitat varmaan tuota Hilux-topiikkia http://forums.offipalsta.com/showthr...00#post1167300 ja siinä viestini 09.10.2014, 22:30) Tarkoitukseni on/oli opastaa/neuvoa niitä harrastajia, joilla ei ole yhtä paljoa kokemusta letkulämppäreistä, kuin esim. minulla. Jos ja Kun itseäni nuoremmat? ihmiset alkaa harrastamaan "vanhoja" autoja, niin mieluummin neuvon/herätän keskustelua, kuin jälkikäteen nauran räkänä, että minullekkin kävi justiinsa noin... Mutta jos pahoitin mielesi, niin olen pahoillani. p.s mulla on tuossa -80 luvun 90hv dieselissä 1500w vapaakiertoinen letkulämppäri 19mm? letkussa, ja ylilämpösuoja ei ole lauennut kertaakaan sen jälkeen, kun korjasin lämppärin letkuvetoja muutaman sentin eri asentoon, ja käänsin lämppäriä parempaan asentoon... Ja mulla olisi puolivalmiina letkulämppäri 19mm letkuun, säädettävällä termostaatilla ja kolmella eri teholla; 1-2-3kw p.s.s mulla oli nimimerkin mukaisessa bj:ssä (silloin minun käyttis) kaasutoholla toimiva lämppäri, ja nimenomaan konehuoneeseen asennettuna, koska silloin asuin Oulun ydinkeskustassa ilman parkkipaikkaa, ja Webastot yms. dsl lämmittimet maksoi suhteessa huomattavan paljon enemmän kuin nykyään... |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Suzuki SJ410 1.9TD -82 Volkswagen tiguan 2.0TDI -11 OFFROAD OULU |
#11
|
|||
|
|||
![]()
2008 d4d hiluxiin laitoin 1,85 kWn letkulämppärin. Muuten hyvä mutta lämmittää syylärinkin. Oisko tuolle joku parempikin letku olemassa?
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mites onko näissä sähköistä termaria? Avensiksessa ainakin d4d koneessa on sähköinen termari (toyotalta äijä väitti niin) ja niitä on molempia malleja olemassa Siinä onneksi oli virrat pois aukeava, eli Wanha letkulämppäri alaletkuun joka nousee koneeseen ja ensin lämpeää lohko ja sitten kiertää ajastaan syylarille Jos sulkeutuva termari, niin ei voi laittaa letkulämppäriä. Ja webastoa varten pitää termari vaihtaa (näin sano toyotan äijä) Sitä en ees uskaltanu kysyä paljonko se termari maksaa
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lämpöä kylmään...Lainaus:
![]() -Lämpöähän se tuottaa nopeammin...? ![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#14
|
|||
|
|||
![]()
turhaa kait sitä on syyläriä lämmittää. kone ei ole eikä voi mennä tuolla letkulämppärillä niin kuumaks että termarin kuuluis vielä aueta ja laskee neste syyläriin. tai sitten tuo letku mihin tuon laitoin tulee juuri sen termarin kylkeen joka päästä suoraan kuuman nesteen syyläriin.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty letkulämmitin DEFA | liero | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.07.2013 20:33 |
Defa letkulämmitin (12ht) | Raakakone | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 31.01.2012 16:48 |
Myyty Defa 550w letkulämmitin (type 423) | Reetu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 25.11.2011 23:49 |
Ostettu Defa Letkulämmitin | toyovoima | O/M/V Muut | 2 | 28.09.2010 09:56 |
Myyty Letkulämmitin defa 420 | 1Chevy80 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 10 | 20.11.2009 19:12 |