![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Samaan sarjaan kuulemma menee turvavöiden kiristimet. Nehän kanssa toimii pyroteknisesti ja samoilla mekanismeillahan nekin laukeaa, kuin airbagitkin ja turvavyön mallista mustelmaa voi tulla ja kylkiluutkin olla kovilla. Maastoajossa voisi olla ikävämpi juttu, mutta kolarissa varmasti hyvä, kun ei saa alkuvauhtia ja sitten vyöhön pysähdy...
|
#2
|
||||
|
||||
![]() ![]() Kuka muistaa Audin 80-luvun turva systeemin? Jos kone ja vaihdelaatikko siirtyy kolarissa taaksepäin, niin vaijerit vetää rattipylvästä eteenpäin, ja kiristää etu turvavyöt. Yksinkertainen ja toimiva systeemi, eikä tartte pelätä "pommeja" ratissa/kojelaudassa. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tosin turvavyön esikiristimiinhän tuli voimanrajoittimet siksi, että hieman pienemmissä kolareissa ne kiristimet aiheutti mm. kylkiluun murtumia aivan turhaan. Ihmiskroppa ei kestä ihan kaikkea. Bägitkin on jo pidempään olleet kaksivaiheisia, eli ne ei välttämättä paukahda täydellä voimalla hitaassa törmäyksessä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ostin 92:n lj70:n joka oli ajettu kuskin mukaan mäntyyn noin +60-70km/h, jopa noin vanhoissa autossa on jotain jo ajateltu. vaihe loota kone paketti oli sukeltanut auton alle etutukivarret olivat taipuneet eivätkä menneet ohjaamoon, ratti akselin nivel oli mennyt poikki liuku osan pohjittua. mutta suurin syy miksi kuljettaja selvisi hengissä oli se että oli 2 promillen kännissä ja lihaksen rentoina kun kolari tapahtui, tätä asiaa autotehtaatkin ovat tutkineet miten ihmisen lihakset saisi lamauttua rennoksi törmäyshetkellä. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jossakin keskusteluissa valiteltiin ettei rättiniveleen löydy korjaussarjaa.
Hankalasti löytyy, mutta löytyy: http://www.jcwhitney.com/dorman-stee...11318d1163u0j1 "For Chrysler/Ford/GM 1965 and newer models" |
#8
|
||||
|
||||
![]() eläinkokeet Swiftin airbageillä
Tässä on vielä tutkimuksesta otetut videot pitkinä versioina. Johannes saattaa tehdä vielä hidastetut version incar kameran otoksista.
http://youtu.be/TEGHnfEWsnE http://youtu.be/PPlKEiMZIdU http://youtu.be/Eu-7ah3nGGA http://youtu.be/9qWnrYZsNL0 Homman opetus oli ainakin se, että turhaa rojua ei kannata pitää ikkunalaudalla missä on airbagi. Paukun voimakkuus ei oikein välity videolla. Vastaa suunnilleen haulikon laukausta. Voi tulla korvat kipeäksi vaikka muuten pelastuisikin. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Kaasugeneraattorit
Tässä vielä muutama kuva kaasugeneraattoreista. Paukku räjäytetään selvästi paineastiassa mistä kaasu purkaantuu "hallitusti" pienistä reijistä tyynyyn. Kuskin tyynyyn oli palanut väkän jälkeäkin sisäpuolelle. Mielenkiintoinen havainto oli, että kaasugeneraattoreissa luki: Suzuki Deutschland ja valmistaja näyttäisi olevan BAG S.p.A Italiasta. Kontrolleripurkki oli Siemensin tekosia. Vaikka on Japanilainen auto niin nämä kamat näyttävät olevan kaikki Euroopasta.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Annetaan Vikakoodienluku (nollaus) myös abs ja airbag | Pälyilijä | O/M/V Muut | 0 | 14.07.2013 11:20 |
LN 170 Hiluksin Airbag, de-aktivointi? | Ambula | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 05.03.2013 22:28 |
ABS tai Airbag toimimattomuus katsastuksessa ? | pee | Chit-Chat | 3 | 09.02.2013 23:18 |
Musson airbag-valo? ja jarrusatulat? | teepee | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 06.01.2012 17:41 |
Airbag | Uazmies | Linkit | 1 | 10.12.2006 18:38 |