Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.06.2014, 20:34
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.914
Perusasetus

On nuo hurjan näköisiä turvatoimia, ei kyllä vapaaehtoisesti ottais lärviinsä ...

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.06.2014, 20:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.455
Perusasetus

Niinhän se kuulemma on että tuntuu vähän kun turpaan saisi nyrkkeilyhanska kädessä Toisaalta, jos vaihtoehtona on se mäjäys naamaan vs. muotoilla rattikehä omalla otsalla uuteen muotoon niin otan mieluusti tuon bägin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.06.2014, 21:38
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Kerran on pussi poksahtanut naamalle kolaritilanteessa ja kyllähän se nenän ja posket saa kipeäksi. Mutta verrattuna iskuun ohjauspyörään, helppo nakki.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.06.2014, 21:39
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Samaan sarjaan kuulemma menee turvavöiden kiristimet. Nehän kanssa toimii pyroteknisesti ja samoilla mekanismeillahan nekin laukeaa, kuin airbagitkin ja turvavyön mallista mustelmaa voi tulla ja kylkiluutkin olla kovilla. Maastoajossa voisi olla ikävämpi juttu, mutta kolarissa varmasti hyvä, kun ei saa alkuvauhtia ja sitten vyöhön pysähdy...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.06.2014, 22:43
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.336
Perusasetus



Kuka muistaa Audin 80-luvun turva systeemin?

Jos kone ja vaihdelaatikko siirtyy kolarissa taaksepäin, niin vaijerit vetää rattipylvästä eteenpäin, ja kiristää etu turvavyöt.

Yksinkertainen ja toimiva systeemi, eikä tartte pelätä "pommeja" ratissa/kojelaudassa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.06.2014, 22:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Yksinkertainen ja toimiva systeemi, eikä tartte pelätä "pommeja" ratissa/kojelaudassa.
Minä kyllä pelkäisin hemmetisti enemmän tuollaista mekaanista hirvitystä, kuin räjähdyspanoksella toimivia bägejä ja turvavyön esikiristimiä...


Tosin turvavyön esikiristimiinhän tuli voimanrajoittimet siksi, että hieman pienemmissä kolareissa ne kiristimet aiheutti mm. kylkiluun murtumia aivan turhaan. Ihmiskroppa ei kestä ihan kaikkea. Bägitkin on jo pidempään olleet kaksivaiheisia, eli ne ei välttämättä paukahda täydellä voimalla hitaassa törmäyksessä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.06.2014, 00:53
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Minä kyllä pelkäisin hemmetisti enemmän tuollaista mekaanista hirvitystä, kuin räjähdyspanoksella toimivia bägejä ja turvavyön esikiristimiä...


Tosin turvavyön esikiristimiinhän tuli voimanrajoittimet siksi, että hieman pienemmissä kolareissa ne kiristimet aiheutti mm. kylkiluun murtumia aivan turhaan. Ihmiskroppa ei kestä ihan kaikkea. Bägitkin on jo pidempään olleet kaksivaiheisia, eli ne ei välttämättä paukahda täydellä voimalla hitaassa törmäyksessä.
joissain autoissa voilla esim 10 eri laukaisu vaihtoa ehtoa, mm penkissa oleva antuturi /semmoinen kalvo tunnistaa kuljettajan/matkustajan painon ja kevyt kuski ei täyttä lojausta.jne..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.06.2014, 01:09
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti


Kuka muistaa Audin 80-luvun turva systeemin?

Jos kone ja vaihdelaatikko siirtyy kolarissa taaksepäin, niin vaijerit vetää rattipylvästä eteenpäin, ja kiristää etu turvavyöt.

Yksinkertainen ja toimiva systeemi, eikä tartte pelätä "pommeja" ratissa/kojelaudassa.
. mm maastureissakin kun on pitkä rattiakseli, niin on liuku joka menee törmäysessä sisään jos akseli pohjii niin ratti akselin nivel menee poikki.
ostin 92:n lj70:n joka oli ajettu kuskin mukaan mäntyyn noin +60-70km/h, jopa noin vanhoissa autossa on jotain jo ajateltu. vaihe loota kone paketti oli sukeltanut auton alle etutukivarret olivat taipuneet eivätkä menneet ohjaamoon, ratti akselin nivel oli mennyt poikki liuku osan pohjittua. mutta suurin syy miksi kuljettaja selvisi hengissä oli se että oli 2 promillen kännissä ja lihaksen rentoina kun kolari tapahtui, tätä asiaa autotehtaatkin ovat tutkineet miten ihmisen lihakset saisi lamauttua rennoksi törmäyshetkellä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.06.2014, 16:52
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.336
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
mutta suurin syy miksi kuljettaja selvisi hengissä oli se että oli 2 promillen kännissä ja lihaksen rentoina kun kolari tapahtui, tätä asiaa autotehtaatkin ovat tutkineet miten ihmisen lihakset saisi lamauttua rennoksi törmäyshetkellä.
Käänteinen alko-lukko pakolliseksi varusteeksi?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.06.2014, 16:56
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 608
Perusasetus

Jossakin keskusteluissa valiteltiin ettei rättiniveleen löydy korjaussarjaa.
Hankalasti löytyy, mutta löytyy:

http://www.jcwhitney.com/dorman-stee...11318d1163u0j1

"For Chrysler/Ford/GM 1965 and newer models"
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Annetaan Vikakoodienluku (nollaus) myös abs ja airbag Pälyilijä O/M/V Muut 0 14.07.2013 11:20
LN 170 Hiluksin Airbag, de-aktivointi? Ambula Tekniikka & Jutustelu 13 05.03.2013 22:28
ABS tai Airbag toimimattomuus katsastuksessa ? pee Chit-Chat 3 09.02.2013 23:18
Musson airbag-valo? ja jarrusatulat? teepee Tekniikka & Jutustelu 9 06.01.2012 17:41
Airbag Uazmies Linkit 1 10.12.2006 18:38


Sivu luotu: 05:09 (GMT +2).