![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kiitti -Mikki- taas, kompura ja säiliöt ja kuivaimet suodatimineen onkin autossa jo alunperin ... Tarvii taas kokkeloida lisää, kuten esim tuommoinen http://varaosatedullisesti.kotisivuk...ml?id=349/4407 Mitä tuollainen tarvii kiinnityksiinsä, käsittääkseni tuo on pelkkä palje
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 22.06.2014 17:09 |
#2
|
|||
|
|||
![]() En ole asiantuntija, mutta...
Siis käsitinkö oikein, että meinaat laittaa taka-akselille ilmapussit, ja nimenomaan yhdellä tason/korkeuden säätimellä?
Tuo asennus vaatii todella järeän kallistuksen vakaajan, sillä JOS nuo ilmajouset on suoraan samassa letkussa, niin tilanne on käytännössä se, että akselin keskellä olisi vain yksi jousi. -> tulee kallistus/kaatumisherkkä. Jos minä tekisin k.o ilmajousituksen, niin tasonsäätö maksimissaan puoliautomaattiseksi, ja siihenkin mahdollisuus valita pussikohtaisesti nolla/max paine. (helpottaa kiinnijuuttuneen auton irroitusta tms. kun jonkun renkaan kuormituksesta voi poistaa yli puolet, esim. kivelle/kannolle noustessa) Noihin teollisuusmallin paineilmaventtiileihin löytyy yleensä myös 12v dc kelat, monesti samaan hintaan taikka noin euron lisäkustannuksella. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei oo mitään päätöksiä säädöistä tehty, todnäk kuitenkin molemmat puolet erikseen säädettäviks
Aika jerkku tuo moGin takavakaaja kyl on, moni ois tuon paksuisest ihan iloinen
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Muistaakseni mulla ei ole scaniassa kuin 1 tasosäädin etuakselille. Taka-akselille on kummallekin omansa. Edessä on kuitenkin kummallekin puolelle ilma pussukka. Tässähän saa napista nostettua ylös tarvittaessa (offroad asento)
Niin ja kyseessä on Scania K92 asuntoauto. t. Juha |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Siitähän puuttuu vielä ylä- ja alamalja, mutta Onninautossa nuo ei kauheita maksa, ja ovat lisäksi sinkittyjä (orkkis vain maalattu) Lainaus:
![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuos ois yhet pussukat, 220 - 550 mm pitkät ja kantavuus 5 barilla 2000 kg / 7 barilla 3000 kg
Onks nää jo liian järeät, ja miten lasketaan ajokorkeuden vaatima paine ?? Mieluummin kuitenki isot kun pienet ??
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Liian suuri palje vastaa löysää kierrejousta, joten silloin tarvitaan hyvä iskunvaimennus että perä pysyy aisoissa. Jousivakion olis varmaan hyvä olla aika lähelle sama kuin nykyisissä kierrejousissa. Ilmajousen pitkäikäisyyden kannalta paineen olisi hyvä olla 2.7 - 5.5 baria erään ohjeen mukaan.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ilmajousitus maastoajossa | Hek0 | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 25.02.2012 19:49 |
calminin tuotteiden tilaus??? | offisuikka | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 28.01.2009 00:11 |
Ilmajousitus | jaiksis | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 30.09.2007 11:28 |
OT: Passatin ruiskukoneen tuntijaa ? | pee | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 11.01.2007 16:50 |
Tuotteiden omituisuuksia | Laskos | Business | 1 | 11.12.2004 17:51 |