![]() |
![]() |
|
Linkit Off-Road -linkkejä ympäri maailman. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tekevälle sattuuItsellä kokemusta autotrailereiden vinsseistä ja tarkemmin niiden vaijereiden kestämättömyydestä. Yleensä ovat aivan liian ohuita, rispaantuvat herkästi. Kaksi olen saanut poikki. Kummallakaan kerralla ei henkilö vahinkoja kun ei ollut ketään vedettävän auton edessä jonne vaijeri sivalsi. Ja autoja hinatessa köydet tietty katkeilleet, kerran olen hinausköyden metallikierukan polvilumpioon saanut, mustelma tuli ei muuta. Nykyään mielummin ylimitoitan kaiken mihin liittyy vetämistä\nostamista. Kaksin kertainen ylimitoitus on mielestäni sopiva näissä asioissa. Ilman nyppäilyjä. Venyvät vetoliinat on hyviä kuntoiluvälineitä aeropiikkiin...
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=124181 Pyrkii nuo vetopisteet irtoilemaan kun aletaan normaali nostoliinalla oikeasti nyppimään... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ei mikään ihme, että vetopisteet paukkuu, kun kattelee joidenkin projektien kanankakkoja, joiden tulisi muistuttaa hitsaussaumoja. Oikein hirvittää katsella tuommoisia.
Mun mielestä pitäisi olla hitsausluokat HETI kun hitsaa jotakin jonka pitäisi kestää. Runkopalkkeja, vetopisteitä, vetokoukkua, iskareiden kiinnikkeitä ym ym. Helmoja voi kuka vaan räkiä, niistä ei taida koitua niinpaljon vahinkoja, mutta jos 500g painava lenkki irtoaa, ja tulee vauhdilla päin, kuten ketjun aloittajan videossa näimme, jälki voi olla aika pahaa. Opetelkaa ihmiset hitsaamaan, ja mitoittamaan kamppeet oikein, vähän reilummalle puolelle, vältytte monilta vahingoilta ja "läheltä liippasi" tilanteilta.. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ps. Itse en osaa hitsata kunnolla silti monesti saan nätin sauma aikaseksi, mutta saattaa monesti olla sauma kiinni kunnolla vain toisessa kappaleessa
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
En epäile, etteikö kestäs mutta tasainen veto ja "nyppäys" ni kestävyydeltään ihan eriasia, joku osais varmaan laskeakkin mitkä voimat kohdistuu, jos esim 2t painonen auto nyppää esim 5kmh ja 10kmh verrataen vinssillä, kun vedetään 5000kg voimalla
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu...carcr.html#cc3 2000kg painavalle autolle on törmäysenergia 10kmh vauhdissa ainoastaan 2.8t Mutta, kokeileppa nyppästä natoliinalla. Kiinnitä liina tukevaan kohtaan, joka EI anna periksi. Sitten, neliveto päälle, ja nyppäse liinalle tarkoitetulla vauhdilla. Kokeile, onko vetopisteet siinä missä olivatkin ennen testiä. Itse kokeilin vetopisteitä kiinnittämällä ketjun vetopisteeseen, ja toisen pään profiilitelineeseen. Kamaa arviolta 10t telineessä. Pakitin kaikki 6 metriä, jotka ketju antoi myötä, tämän jälkeen teline liikahti puoli metriä. Vetopisteet saman näköiset kuin ennen testiä. Tosin, 24t kestävät nostolenkit, ja 16t sakkelit ja 20t ketjun ei pitäisi antaa periksi, kun nyppäsee reippaalla 2t massalla. Nuo hitsausluokat ei ole pahitteeksi, tietääpä että osaa hitsata, ja uskaltaa luottaa siihen. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tietoisen riskin hallittu tulos...
![]() Lähtihän se liina repäisyssä kohtuu vauhdilla, melkein sain kopin ![]() Paksun liinan päässä kaksi sakkelia peräkkäin niin ei silti kauheasti varoittanut tullessaan. Ja tosiaankin kyseessä kokeneiden ukkojen kokeilu, älä kokeile kotona ![]() Ainii, se kuva ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
10km/h=2,78m/s 2000kg x 2.78m/s x 2.78m/s /2 = 7728 Jäikö nopeuden neliö pois? |
#10
|
||||
|
||||
![]()
no on tarkoitettu nostamiseen, ei sivuvetoon.
![]() t: luokattoman huono hitsaaja. |
![]() |
Luokat |
hinaus, naru, onnettomuus, vaijeri, vetopiste |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
vinssaus tien yli | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 19 | 06.02.2010 16:13 |
onnettomuus | -hatsuni- | Chit-Chat | 6 | 25.10.2008 21:51 |
Vinssaus ankkuri! | Gravedigger | Chit-Chat | 4 | 16.08.2008 19:06 |
Poitsun eka vinssaus | Karhu67 | Chit-Chat | 4 | 06.06.2006 07:57 |
Kiinalainen vinssaus | JanneBlomgren | Chit-Chat | 17 | 07.11.2005 18:43 |