Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.05.2014, 23:04
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
En millään muotoa halua kyseenalaistaa noiden boksien vaikutusta, mutta olisi kiva nähdä käytännön vaikutus; siis esim. maksimipainoilla jyrkkään mäkeen, jonka orkkiksena ei jaksanut kivuta kuin 70km/h ylös asti...
Kyllä se 30% tehonlisä tuntuu myös todellisessa elämässä, tai alhaalla reilusti kohonnut vääntömomentti se mukavinta on.

Kivasti on Marcuksen Hiluxiinkin tullut lisää potkua, olipa tehoa ennen ja jälkeen sitten mitä vain, niin prosentteina nousu melkoinen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.05.2014, 21:42
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

tuleekos noilla bokseilla jo nykyään sinne aivan alimmille kuolleille kierroksillekin jotain eloa? että edes yritetään turboa savulla härnätä mukaan?

kyllähän saabit on kautta aikain lykännyt pyöriltä vähintään sen mitä koneelta luvattu, paitsi tietysti joltain nyt joku poikkeus löytyy mutta pääsääntöisesti tämä on näin..

todellakin, inertia dyno ei tosiaan ole mikään absoluuttisen tehon mittari, se on juurikin tehon muutoksien havainnointia helpottava laite...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.05.2014, 23:03
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Tälläiselle tavantallaajalle mielenkiintoista luettavaa ja "opettavaa" nuo kommentit.

Oman auton boksia säädettiin vielä tuon dynolapun jälkeen alaväännön suhteen.
(Boksi irti ja kiinni tietokoneeseen)

Ylhäällä käyrät aika tappissa. Savutus rupesi olemaan kohtuu kovaa, kun mentiin tosta vielä ylemmäs.

Mikään tykki tuo ei säädön jälkeenkää ole, mutta ok ajettava jopa alhaisilla kierroksilla.

Täytyy joskus laittaa traileri+puntti perään ja testailla vetoja boksilla ja ilman.
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.05.2014, 23:37
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Minkäs merkkinen boksi kyseessä kun kerran oikein voi läppärillä säätää?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.05.2014, 09:16
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Itsellä ei oikein hahmotu miten jollain boxilla saisi auton moottoriin ihmeemmin jytkyvoimaa, mutta jos sen avulla pystyis helpommin säätää esim. syöttöä ja tekisi samalla muita muutoksia, miksei paukut paranisi.

Omaan vehkeeseen ei mitkään boxit taida auttaa kun on niin vanhaa tekniikkaa, mutta veikkaisin vetojen olevan toista luokkaa jos vaihtas vaikka turbon VNT tyyppiseen ja tekisi siihen toimivan ohjaussysteemin, tuli välijäähy ja virtaavampi pakoputkisto ja siihen sitten syöttöjä lisää...

Mutta ei se silti vahvista vaihteistoa, kytkintä, eikä perää.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.05.2014, 18:30
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lahdesta löytyy myös pyörä-tehopenkki patrollista löyty 109hv( takapyörä tehoksi) ja tehdas ilmotti 130hv(moottori tehoksi )
hiluksista3.0td mitattiin samaisessa penkissä 174hv taka pyörältä ja reilusti yli 400nm vääntöä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.05.2014, 18:39
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
Lahdesta löytyy myös pyörä-tehopenkki patrollista löyty 109hv( takapyörä tehoksi) ja tehdas ilmotti 130hv(moottori tehoksi )
hiluksista3.0td mitattiin samaisessa penkissä 174hv taka pyörältä ja reilusti yli 400nm vääntöä

Koulun penkki ilmotti aikalailla samat vakio GR:stä kun haettiin vertailu paperit. Olikohan moottoritehot sen 127hv kun häviöt lisättiin.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.05.2014, 23:07
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Minkäs merkkinen boksi kyseessä kun kerran oikein voi läppärillä säätää?
http://www.dte-diesel-tuning.com/
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.05.2014, 07:13
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Ekan tankillisen jälkeen kulutus aikalailla sama. 9.8ltr/100km Seka-ajoa ja hiukan kärryn vetoa.
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.05.2014, 08:01
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

BJ-40/76 kirjoitti: " Siis vm.-88 Toyota HJ-60 ja HJ-61 on molemmat käytännössä samalla moottorin lohkolla ja voimansiirrolla, mutta tuo HJ-61, esikammiodiesel turbolla, +n.30% tehoa ja vääntöä, on todella surkea ajaa offroadia kivikossa tms, kun mekaanisen pumpun ohjaus on tehty mukavaksi kadulla, tuo hj-60 esikammio diesel on puolestaan suunniteltu maastoon tms. ja se (syöttöpumppu) huolehtii moottorin tasaisesta pyörintänopeudesta, niin hyvässä kuin pahassa."

HJ61 on suoraruisku ja 60 esikammiokone. Tälläkin jonkinlainen vaikutus ihan pienillä kierroksilla vedossa "rynkytykseen". Tosin ruiskupumpulla varmaan suurempi vaikutus, esim. ruiskupumpun nokka-akseli täysin eri profiilinen, muista pumpun eroista puhumattakaan.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.05.2014, 20:12
popo99:n Avatar
popo99 popo99 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.06.04
Sijainti: Salo
Viestit: 1.306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Marcus78 Näytä viesti
hintavan oloisia...
__________________
Mouho Motorsport
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.05.2014, 22:18
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Juu ei varmasti halvimmasta päästä. En muista mitä ite maksoin, mutta nyt kuulemma Hiluxiin 600esis.alv, säätö ja dynotuksen.
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.05.2014, 23:07
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Kyllä se 30% tehonlisä tuntuu myös todellisessa elämässä, tai alhaalla reilusti kohonnut vääntömomentti se mukavinta on.

Kivasti on Marcuksen Hiluxiinkin tullut lisää potkua, olipa tehoa ennen ja jälkeen sitten mitä vain, niin prosentteina nousu melkoinen.
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux 2007 tehot häviää/pätkii -Hiluski- Tekniikka & Jutustelu 12 05.05.2014 15:14
Toyota Hilux d-4d 88kw ahtopaineet ja koneen kestävyys Marcus78 Tekniikka & Jutustelu 0 05.11.2013 16:23
Myyty Mittarivaijeri Hilux Ln110 ja VW Taro 2.4D 4x4 UUSI 75€ bluevan O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 11.03.2013 21:20
Myydään / Vaihdetaan Myydään Hilux LN110 4x4 2.4D (33x12,5 ja 2L-T) Ramo O/M/V Ajoneuvot 0 23.09.2011 15:14
Hilux 110 2.4d 4.3 välityksellä etu ja takaperä O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 19.05.2006 11:00


Sivu luotu: 00:30 (GMT +2).