Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.04.2014, 23:34
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

no kyllä täytyy sanoa että vaikka säännöt aina lajin kun lajin pilaa niin siinä vaiheessa kun se vahinko käy olis parempi kun se ei tapahtuisi ainakaan minkään semmoisen syyn takia mitä ei pienellä ohjastamisella olisi voitu välttää.

ja siinä sammuttimen leimaamattomuuden puollustamisessa on kyllä kyse enemmän viitsimättömyydestä kun rahasta ku niitä ilmankin väliin vakuutusyhtiöt tarkastelee mainomielessä ja se vihreällä oleva mittari ei kyllä ole mikään toiminnan tae.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.04.2014, 06:12
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
ja siinä sammuttimen leimaamattomuuden puollustamisessa on kyllä kyse enemmän viitsimättömyydestä kun rahasta ku niitä ilmankin väliin vakuutusyhtiöt tarkastelee mainomielessä ja se vihreällä oleva mittari ei kyllä ole mikään toiminnan tae.
Mitäs siihen vakuutusyhtiöiden tarkastukseen sitten kuuluu muuta, kun kumivasaralla napautus pohjaan ja vilkaisu mittariin?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.04.2014, 08:33
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Mitäs siihen vakuutusyhtiöiden tarkastukseen sitten kuuluu muuta, kun kumivasaralla napautus pohjaan ja vilkaisu mittariin?



se tarra siihen kylkeen että koputeltu ja vilkaistu on.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.04.2014, 08:55
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
se tarra siihen kylkeen että koputeltu ja vilkaistu on.
Eikös se nyt oo ihan sama jos kilpailu katsastuksessa koputtaa ja vilkasee mittariin?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.04.2014, 09:39
Holst:n Avatar
Holst Holst ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 793
Talking

Mulla olis tiedossa pikku rata missä pääsis ajaa crossia. Olis leveät urat, ei välttämättä tarvitsisi vinssata jos ei halua. Yleisölle pientä katsomoa ja mikä parasta, autonpesu mahdollisuutta ei edes tarvii. Crossirata
__________________
-kari-
FS Motorsport ry
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.04.2014, 09:50
MikkoVuorsola:n Avatar
MikkoVuorsola MikkoVuorsola ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.05
Sijainti: PORI, Finland.
Viestit: 678
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Holst Näytä viesti
Mulla olis tiedossa pikku rata missä pääsis ajaa crossia. Olis leveät urat, ei välttämättä tarvitsisi vinssata jos ei halua. Yleisölle pientä katsomoa ja mikä parasta, autonpesu mahdollisuutta ei edes tarvii. Crossirata
Juuri näin.
Crossiratahan soveltuu kyseiselle lajille oikein loistavasti. Valmis rata, jossa sopiovasti haasteita, pärjää kaikenlaisilla autoilla, yleisölle hyvät paikat jne. Ja muutamalla lisälenkillä (jos mahdollista) voi lisätä haastetta eri luokille tms.

Eikös tuola Oulussa ollut jotain tämän tyylistä viimevuonna?

Rata suunnittelussa luovuus on valttia. Katsojille turvalliset paikat ja tietenkin kilpailijoiden turvallisuutta unohtmatta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.04.2014, 22:38
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Hinnasto
Kokopäivä viikonloppuna 09.00-18.00: 1665,- sis.alv. 10
Ns. “Melupäivät myydään vain kokonaisina päivinä ja etusijalla ovat kilpailut: 2150,- sis alv. 10 %
+ vesi, sähkö, jätehuolto yms...

hmm...Osallistumismaksu 200e/ auto ja yleisöltä liput...

Jos haluaa ajaa rataa, edullisesti, ilman vinssausta ja vaatteiden likaantumista on siihen vaihtoehto:
http://www.rokkiralli.info/

Sori pieni trolli, wapun kunniaksi!

Edit: tuo sammutin homma nyt oli osittain siitä että yleensä pakolliset varusteet esim suunistuksessa "Leimattu sammutin 2kg ja ensiapulaukku"
- Laukun sisällöllä tai koolla ei ole väliä!!?!? Vaikka en maastoautoilusta mitään tiedäkkään, niin noista laukun sisällöistä aika paljon
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------

Viimeksi muokannut mikaelt : 01.05.2014 04:39
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.05.2014, 10:41
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MikkoVuorsola Näytä viesti
Juuri näin.
Crossiratahan soveltuu kyseiselle lajille oikein loistavasti. Valmis rata, jossa sopiovasti haasteita, pärjää kaikenlaisilla autoilla, yleisölle hyvät paikat jne. Ja muutamalla lisälenkillä (jos mahdollista) voi lisätä haastetta eri luokille tms.

Eikös tuola Oulussa ollut jotain tämän tyylistä viimevuonna?

Rata suunnittelussa luovuus on valttia. Katsojille turvalliset paikat ja tietenkin kilpailijoiden turvallisuutta unohtmatta.
Oli joo, rata sijoittui osaltaan motocrossiradalle, siihen oli sitten tehty mahdollisuuksien mukaan poikkeamia jotta saa vauhtia alas ja joutuu vähä kahtomaankin mihin ajaa ja lisäksi osan matkaa rata meni metsässä ajourilla jossa oli sitten kosteuttaki mausteeksi
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.04.2014, 23:40
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
Eikös se nyt oo ihan sama jos kilpailu katsastuksessa koputtaa ja vilkasee mittariin?
kai siitä joskus tarvis paineetkin tarkistaa ja pullokin koeponnistaa mutta jos joku katsastaja sen vastuun haluaa ottaa niin ilman muuta, en usko että se nyt vaan se tärkein asia crossisäännöissä
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.10.2014, 07:36
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
Eikös se nyt oo ihan sama jos kilpailu katsastuksessa koputtaa ja vilkasee mittariin?
Mulla ei ole Glorian 2kg sammuttimessa mittaria ja jollain pirun tavalla ne sai sen sammutinhuollossa silti tarkastettua.
Pienestä on kiinni jos sammuttimeen kilpaileminen kaatuu.

Jos laji alkaa muotoutumaan enemmän vauhticrossin kuin kannokossa kolistelun puolelle,alan kattelemaan Englannista valmista autoa.
Siellä vauhdikkaat nummikisat on jo pitkä perinne ja valmista kalustoa on kohtuu edullisesti tarjolla.

Viimeksi muokannut Racingrabbit : 08.10.2014 07:48
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.10.2014, 09:03
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Jos ohituspaikkoja vähän niin lisää kierroksia, eli kisaan pituutta! Kyllä tollaseissa kolmessa tunnissa luulis paikkoja löytyvän, vähän kapeemallakin radalla
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.05.2014, 07:41
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
no kyllä täytyy sanoa että vaikka säännöt aina lajin kun lajin pilaa niin siinä vaiheessa kun se vahinko käy olis parempi kun se ei tapahtuisi ainakaan minkään semmoisen syyn takia mitä ei pienellä ohjastamisella olisi voitu välttää.

ja siinä sammuttimen leimaamattomuuden puollustamisessa on kyllä kyse enemmän viitsimättömyydestä kun rahasta ku niitä ilmankin väliin vakuutusyhtiöt tarkastelee mainomielessä ja se vihreällä oleva mittari ei kyllä ole mikään toiminnan tae.
kyl mie täs komppaan rytaria, jos kisoihin on määritelty autoon tietyt turvavarusteet, esmes sammutin ja ne samat on oltava joka kisassa, niin nehän on siel autossa jo valmiina AINA kun lähet vkl kisareissulle ja ei aiheuta toimenpiteitä tahi kuluja sen enempee kun kerran vuodessa tarkastat sen sammuttimen ja hankit uuden (max 40€ sijotus) parin vuoden välein ja homma on aina kunnossansa.. se on perkeleellinen tilanne koko yhteisölle jos joku kuolee vaikka tulipalon takia tahi edes vammautuu pysyvästi siks, ettet viittiny hankkia toimivaa alkusammutuskalustoa ja/tai sitä ei omasta tahi viereisen autokunnan autosta löytyny kun tilanne oli päällä.

eli sammuttimen paikka olisi myös merkattava tarralla, että sen myös toimitsija/toinen kilpailija löytää jos kuski/apukuski on taju parkissa ja auto palaa..

mie oon sitä mieltä, että jos sääntöjä aletaan yhtenäistämään, niin tuo sammutinhomma on sellanen et siitei tule tingata ollenkaan, mielummin niitä sais olla vaikka 2kpl ja viellä siten sijotettu, että ainakin toisen saa ulkopuolelta käyttöön ilman ovien tms aukomisia.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.05.2014, 09:48
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Kyllä sammuttimet kannattaa pitää ihan virallisesti kunnossa, sen verran tärkeä laite kuitenkin. Kunnollinen ensiapulaukku pitäisi joka maasturissa olla automaattisesti, ambulanssi ei välttämättä ihan heti tule viereen keskellä korpea!

Worrykrossissa 2013 oli minun mielestä kouluesimerkki hyvästä radasta, Sopivasti nopeaa ja leveää tasaista kenttää, nopeaa, mutta tarkasti ajettavaa metsä/kalliopohjaa, vaihtoehtoisia reittejä ja kovapohjaista mutakuoppaa, jossa piti hiukan kikkailla että sieltä pääsi ylös ja heti perään syvät traktori urat joista kuitenkin pääsi kohtuudella läpi (paitsi takavedolla). Lisäksi mutakuopan jälkeen muodostui parikin vaihtoehtoista reittiä kisan aikana, kun joku jäi traktoriuriin jumiin.

Kaikki radathan EI saa olla saman kaavan mukaan tehtyjä, kaikki ovat tekijöiden näköisiä ja kuuluvatkin olla. Jos on oletettavaa, että radalta ei kuivaa reittiä löydy, niin on hyvä laittaa ilmoitukseen että vinssiä tarvitaan.

Viimeinen eli Honkakosken rata ei todellakaan ollut huono rata, täytyy joskus OFFIkrossissa kunnon metsääkin olla ja kyllä niistä puiden väleistä mahtui, hiukan vekslaamalla olisi päässyt ilman kosketuksia hyvin läpi, me luotettiin kyllä puskureihin ehkä hiukan liikaakin ahtaissa paikoissa. Törröttäviä kantoja olisi ehkä pari voinut olla vähemmän suora-akseliselle autolle, mutta mönkkäreille ja mutka-akseleille todella hyvä pätkä!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Trial säännöt 2013!! Säännöt julkaistu! tare Tekniikka & Jutustelu 10 18.03.2013 23:05
Myyty V8- LJ 70 vaikka OffiCrossiin kilpuriksi tai Trialiin hoojii O/M/V Ajoneuvot 0 28.11.2011 17:59
säännöt mersuonkiva Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? 3 25.03.2009 21:48
Rakentelu säännöt pjkorkko Tekniikka & Jutustelu 3 11.02.2006 12:31


Sivu luotu: 10:45 (GMT +2).