![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() no kyllä täytyy sanoa että vaikka säännöt aina lajin kun lajin pilaa niin siinä vaiheessa kun se vahinko käy olis parempi kun se ei tapahtuisi ainakaan minkään semmoisen syyn takia mitä ei pienellä ohjastamisella olisi voitu välttää. ja siinä sammuttimen leimaamattomuuden puollustamisessa on kyllä kyse enemmän viitsimättömyydestä kun rahasta ku niitä ilmankin väliin vakuutusyhtiöt tarkastelee mainomielessä ja se vihreällä oleva mittari ei kyllä ole mikään toiminnan tae.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mitäs siihen vakuutusyhtiöiden tarkastukseen sitten kuuluu muuta, kun kumivasaralla napautus pohjaan ja vilkaisu mittariin?
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
se tarra siihen kylkeen että koputeltu ja vilkaistu on. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eikös se nyt oo ihan sama jos kilpailu katsastuksessa koputtaa ja vilkasee mittariin?
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mulla olis tiedossa pikku rata missä pääsis ajaa crossia. Olis leveät urat, ei välttämättä tarvitsisi vinssata jos ei halua. Yleisölle pientä katsomoa ja mikä parasta, autonpesu mahdollisuutta ei edes tarvii. Crossirata
__________________
-kari- FS Motorsport ry |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Crossiratahan soveltuu kyseiselle lajille oikein loistavasti. Valmis rata, jossa sopiovasti haasteita, pärjää kaikenlaisilla autoilla, yleisölle hyvät paikat jne. Ja muutamalla lisälenkillä (jos mahdollista) voi lisätä haastetta eri luokille tms. Eikös tuola Oulussa ollut jotain tämän tyylistä viimevuonna? Rata suunnittelussa luovuus on valttia. Katsojille turvalliset paikat ja tietenkin kilpailijoiden turvallisuutta unohtmatta. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Hinnasto
Kokopäivä viikonloppuna 09.00-18.00: 1665,- sis.alv. 10 Ns. “Melupäivät myydään vain kokonaisina päivinä ja etusijalla ovat kilpailut: 2150,- sis alv. 10 % + vesi, sähkö, jätehuolto yms... hmm...Osallistumismaksu 200e/ auto ja yleisöltä liput... Jos haluaa ajaa rataa, edullisesti, ilman vinssausta ja vaatteiden likaantumista on siihen vaihtoehto: http://www.rokkiralli.info/ Sori pieni trolli, wapun kunniaksi! ![]() Edit: tuo sammutin homma nyt oli osittain siitä että yleensä pakolliset varusteet esim suunistuksessa "Leimattu sammutin 2kg ja ensiapulaukku" - Laukun sisällöllä tai koolla ei ole väliä!!?!? Vaikka en maastoautoilusta mitään tiedäkkään, niin noista laukun sisällöistä aika paljon ![]()
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- Viimeksi muokannut mikaelt : 01.05.2014 04:39 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#9
|
||||
|
||||
![]()
kai siitä joskus tarvis paineetkin tarkistaa ja pullokin koeponnistaa mutta jos joku katsastaja sen vastuun haluaa ottaa niin ilman muuta, en usko että se nyt vaan se tärkein asia crossisäännöissä
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Pienestä on kiinni jos sammuttimeen kilpaileminen kaatuu. Jos laji alkaa muotoutumaan enemmän vauhticrossin kuin kannokossa kolistelun puolelle,alan kattelemaan Englannista valmista autoa. Siellä vauhdikkaat nummikisat on jo pitkä perinne ja valmista kalustoa on kohtuu edullisesti tarjolla. Viimeksi muokannut Racingrabbit : 08.10.2014 07:48 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Jos ohituspaikkoja vähän niin lisää kierroksia, eli kisaan pituutta! Kyllä tollaseissa kolmessa tunnissa luulis paikkoja löytyvän, vähän kapeemallakin radalla
![]()
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
eli sammuttimen paikka olisi myös merkattava tarralla, että sen myös toimitsija/toinen kilpailija löytää jos kuski/apukuski on taju parkissa ja auto palaa.. mie oon sitä mieltä, että jos sääntöjä aletaan yhtenäistämään, niin tuo sammutinhomma on sellanen et siitei tule tingata ollenkaan, mielummin niitä sais olla vaikka 2kpl ja viellä siten sijotettu, että ainakin toisen saa ulkopuolelta käyttöön ilman ovien tms aukomisia.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä sammuttimet kannattaa pitää ihan virallisesti kunnossa, sen verran tärkeä laite kuitenkin. Kunnollinen ensiapulaukku pitäisi joka maasturissa olla automaattisesti, ambulanssi ei välttämättä ihan heti tule viereen keskellä korpea!
Worrykrossissa 2013 oli minun mielestä kouluesimerkki hyvästä radasta, Sopivasti nopeaa ja leveää tasaista kenttää, nopeaa, mutta tarkasti ajettavaa metsä/kalliopohjaa, vaihtoehtoisia reittejä ja kovapohjaista mutakuoppaa, jossa piti hiukan kikkailla että sieltä pääsi ylös ja heti perään syvät traktori urat joista kuitenkin pääsi kohtuudella läpi (paitsi takavedolla ![]() Kaikki radathan EI saa olla saman kaavan mukaan tehtyjä, kaikki ovat tekijöiden näköisiä ja kuuluvatkin olla. Jos on oletettavaa, että radalta ei kuivaa reittiä löydy, niin on hyvä laittaa ilmoitukseen että vinssiä tarvitaan. Viimeinen eli Honkakosken rata ei todellakaan ollut huono rata, täytyy joskus OFFIkrossissa kunnon metsääkin olla ja kyllä niistä puiden väleistä mahtui, hiukan vekslaamalla olisi päässyt ilman kosketuksia hyvin läpi, me luotettiin kyllä puskureihin ehkä hiukan liikaakin ahtaissa paikoissa. Törröttäviä kantoja olisi ehkä pari voinut olla vähemmän suora-akseliselle autolle, mutta mönkkäreille ja mutka-akseleille todella hyvä pätkä! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Trial säännöt 2013!! Säännöt julkaistu! | tare | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 18.03.2013 23:05 |
Myyty V8- LJ 70 vaikka OffiCrossiin kilpuriksi tai Trialiin | hoojii | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 28.11.2011 17:59 |
säännöt | mersuonkiva | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 3 | 25.03.2009 21:48 |
Rakentelu säännöt | pjkorkko | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 11.02.2006 12:31 |