![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Sinne pumpun taakse on vähä paha nähdä, mutta mikä tuon "alumiinilevyn" tehtävä on? Näyttäis ainakin siltä että puoli moottoria saa purkaa että pääsee käsiksi sinne syöttöpumpun taakse.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Sen levyn alla on moottoriöljynjäähdytin. Turbottomasta motista pääsi levyyn käsiksi kun otti suutinputket irti
__________________
RASOR Rauman Seudun OffRoad ry Vain kääpiöt madaltavat autojaan... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ja turbollisesta pitää irrotella syöttöpumppu enneku sen laipan saa pois.
Muistaakseni yhtä pulttia ei saanu mitenkään irti sielt välist ilman pumpun irrotusta ![]()
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Millanen homma se syöttöpumpun irrotus on? Kannattaako pumppu viedä samalla vaikka mynädiisseliin "päivitettäväksi"? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
ei sitten kannata kovin kauan ajaa pelkällä vedellä tai pääsee tekemään isommankin remontin
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Näinhän se on. Eiköhän siellä sitä glykolia mös vielä jonkunverran kierrä. Mielelläni kuulisin kokemuksia tuosta syöttöpumpun irroitukesta. Kuinka paha rasti se on? Mitä pitää huomioida?
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Maksimoitu puhtaus pumpun ja suutinputkien liitäntöjen osalta purkaessa ja kasatessa. En oo koskaa nähny miltä hoojiin jakopää näyttää, niin joku muu kommentoikoon siitä, että tarviiko sieltä irroittaa pumppua pyörittävä hammaspyörä ja onko toi jakopää edes puolikskaan niin pelottava rasti, kuin remmikoneissa.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mitä meinaat ? Talveksi tietty pitää saada pakkasnesteet sisään mutta kesällä jäähdytys toimii parhaiten pelkällä vedellä.
__________________
Tumpula Racing Team |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Jäähdytinnesteessä on nuita muitakin ominaisuuksia, kuten korroosionesto. Pelkkä vesi osaa tehdä kummia varsinkin alumiinisille osille jäähdytinnestekierrossa.
Eräässäkin tapauksessa käyttivät pelkkää vettä, kun ei sitä pakkasenkestoa tarvita maassa, jossa lämpötila aina plussalla, mutta pahus vaan, kun olikin sylinteriputkeen syöpynyt reikä. Tämä oli kotimaisessa panssariajoneuvossa ja sen Valmet-moottorissa.
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rekka ajoi rajusti kaiteeseen – kuljettaja masturboi | VonLeka | Chit-Chat | 14 | 04.02.2011 17:48 |
Hj61 siirtopumppu vuotaa diiseliä | _kekkula_ | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.07.2009 18:41 |
rengas vuotaa | ahku | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.02.2009 06:03 |
Rover 2,5 Tdi huohottaa rajusti | Aki74 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 17.03.2008 05:25 |
4runnerin kulutus nousi rajusti | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 13.12.2005 12:09 |