Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.04.2014, 14:58
juzzi77 juzzi77 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.11
Sijainti: Turku
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Olkku Näytä viesti
Olisko se alumiinilevy lohkon kyljes joka vuotaa.
Sinne pumpun taakse on vähä paha nähdä, mutta mikä tuon "alumiinilevyn" tehtävä on? Näyttäis ainakin siltä että puoli moottoria saa purkaa että pääsee käsiksi sinne syöttöpumpun taakse.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.04.2014, 16:14
Olkku:n Avatar
Olkku Olkku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.03.06
Sijainti: Vermuntila Rauma Finland.
Viestit: 1.900
Perusasetus

Sen levyn alla on moottoriöljynjäähdytin. Turbottomasta motista pääsi levyyn käsiksi kun otti suutinputket irti
__________________
RASOR
Rauman Seudun OffRoad ry
Vain kääpiöt madaltavat autojaan...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.04.2014, 20:27
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Ja turbollisesta pitää irrotella syöttöpumppu enneku sen laipan saa pois.
Muistaakseni yhtä pulttia ei saanu mitenkään irti sielt välist ilman pumpun irrotusta
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.04.2014, 21:31
juzzi77 juzzi77 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.11
Sijainti: Turku
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja t.haapala Näytä viesti
Ja turbollisesta pitää irrotella syöttöpumppu enneku sen laipan saa pois.
Muistaakseni yhtä pulttia ei saanu mitenkään irti sielt välist ilman pumpun irrotusta
Tätä mä vähän pelkäsin. Se laippa on tosiaan melkosen pitkä ja nopeella vilkasulla huomasin kanssa että ilmeisesti se öljynsuodattimen jalka pitää myös ottaa pois? Laipassa näyttää olevan noita pultteja ihan tarpeeksi. Ilmesti se iso tiiviste laipan ja lohkon välistä rikki.

Millanen homma se syöttöpumpun irrotus on? Kannattaako pumppu viedä samalla vaikka mynädiisseliin "päivitettäväksi"?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.04.2014, 09:21
tikkukuski:n Avatar
tikkukuski tikkukuski ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: viitasaari
Viestit: 471
Perusasetus

ei sitten kannata kovin kauan ajaa pelkällä vedellä tai pääsee tekemään isommankin remontin
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.04.2014, 13:15
juzzi77 juzzi77 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.11
Sijainti: Turku
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tikkukuski Näytä viesti
ei sitten kannata kovin kauan ajaa pelkällä vedellä tai pääsee tekemään isommankin remontin
Näinhän se on. Eiköhän siellä sitä glykolia mös vielä jonkunverran kierrä. Mielelläni kuulisin kokemuksia tuosta syöttöpumpun irroitukesta. Kuinka paha rasti se on? Mitä pitää huomioida?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.04.2014, 11:19
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juzzi77 Näytä viesti
tuosta syöttöpumpun irroitukesta. Kuinka paha rasti se on? Mitä pitää huomioida?
Maksimoitu puhtaus pumpun ja suutinputkien liitäntöjen osalta purkaessa ja kasatessa. En oo koskaa nähny miltä hoojiin jakopää näyttää, niin joku muu kommentoikoon siitä, että tarviiko sieltä irroittaa pumppua pyörittävä hammaspyörä ja onko toi jakopää edes puolikskaan niin pelottava rasti, kuin remmikoneissa.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.04.2014, 07:01
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tikkukuski Näytä viesti
ei sitten kannata kovin kauan ajaa pelkällä vedellä tai pääsee tekemään isommankin remontin
Mitä meinaat ? Talveksi tietty pitää saada pakkasnesteet sisään mutta kesällä jäähdytys toimii parhaiten pelkällä vedellä.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.04.2014, 07:24
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

Jäähdytinnesteessä on nuita muitakin ominaisuuksia, kuten korroosionesto. Pelkkä vesi osaa tehdä kummia varsinkin alumiinisille osille jäähdytinnestekierrossa.

Eräässäkin tapauksessa käyttivät pelkkää vettä, kun ei sitä pakkasenkestoa tarvita maassa, jossa lämpötila aina plussalla, mutta pahus vaan, kun olikin sylinteriputkeen syöpynyt reikä. Tämä oli kotimaisessa panssariajoneuvossa ja sen Valmet-moottorissa.
__________________
A-P
*Muovi on saatanasta*
KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rekka ajoi rajusti kaiteeseen – kuljettaja masturboi VonLeka Chit-Chat 14 04.02.2011 17:48
Hj61 siirtopumppu vuotaa diiseliä _kekkula_ Tekniikka & Jutustelu 1 13.07.2009 18:41
rengas vuotaa ahku Tekniikka & Jutustelu 3 18.02.2009 06:03
Rover 2,5 Tdi huohottaa rajusti Aki74 Tekniikka & Jutustelu 6 17.03.2008 05:25
4runnerin kulutus nousi rajusti Tekniikka & Jutustelu 9 13.12.2005 12:09


Sivu luotu: 04:17 (GMT +2).