Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.04.2014, 09:02
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.451
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sull45 Näytä viesti
Moi,kysyisin et jos jättaisin iskarit oleenkan laittamatta,HJ60 ja vain offikäyttonen ,tuleko tapahtuman jotain paha tai onks kellaan kokemusta.Kiitos.
Miksi?

Iskarit on siellä kuitenkin parantamassa ajokäytöstä yhtälailla kadulla kuin metsässäkin. Lehtijouset vaimentaa (varsinkin jos on ruosteiset eikä ole enää lehtien välisistä liukupaloista mitään jäljellä) itsessään kohtalaisesti, mutta kyllä se silti tahtoo pompottaa - ja lisäksi pohjaa turhan herkästi.

Minulla jäi aikanaan Jeepissä (lehtijouset takana) takaiskarit pitkäksi kun nostin iskarikorvakkeet akselilla ylemmäs, ja ennenkuin uudet tuli ajoin hetken ilman niitä. Kyllä sillä ajaa pystyi, mutta huomasi sekä kadulla että tiellä ylimääräisen heilumisen.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.04.2014, 09:30
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Ilman iskareita maastossa.


Kyllähän iskarittomalla autolla maastossakin pääsee jos ajelee vaan lähes tasaista ja hiljalleen. mukavasti keihtelevaa menoa.

Maantiellä pystyy paremmin ajamaan ilman iskareita vaan sieläkin rauhallista vauhtia tai peli voi loikkaa töyssystä pomppien metsää ja kuski muuttuu matkustajaksi.

Kun tulee eteen se kallionousu maastossa josta ei pääsekkään tyhjäkäynnillä niin pyörät ruopeavat helposti pomppimaan ja pito samalla häviää.
Iskarin hommahan on estää juurikin pyörän pomppiminen ja näin pyörä om mahdollisimman paljon maasa ja pitoa maksimaalinen määrä etenemiseen.

Ehdottomasti iskarit maastoon ja mitä paremmat sitä enemmän on pitoa.

Ja tämähän on ihan vaan minun mielipiteeni asiasta.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.04.2014, 10:09
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

En ole koskaan huomannut, että auto olis tullut missään käytössä paremmaksi jos iskareista on teho lähtenyt mikä olisi ehkä jollain lailla rinnastettavissa siihen, että ne on pois kokonaan.

Omaan autoon haluisin säädettävät iskarit, jotta voin säätää ne tarpeeksi jäykäksi kun vakioissa ei ole huomioitu rankempaa käyttöä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.04.2014, 13:04
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.451
Perusasetus

Haettaisikohan tässä ehkä sitä, että iskarit poistamalla saadaan lisää ulosjoustoa jos on lyhkäset iskarit rajoittamassa..? Mutta tuo ei todellakaan ole hyvä ratkaisu, kyllä ne iskarit siellä alustassa on ihan hyvästä syystä. Jos ei iskareissa pituus riitä niin sitten kaupasta ostamaan pidempiä tai vähintään siirtää iskarin kiinnityspisteitä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.04.2014, 13:41
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Ihan hyvin voi hojolla käydä räppäilemässä ilman iskareita. Itekkin ajelin soa-hojolla puoli kesää ilman takaiskareita, kun putos koko iskareiden kiinnityspalkki. Eihän siitä mihinkään aavikkoralliin ole ilman iskareita, mut hyvin sillä hissukseen möyrii menemään metikössä ja tiellä.
Ainut, mitä kannattaa tarkkailla, ettei riiput pääse kääntymään ympäri maksimi ulosjoustossa, kun iskari ei ole rajoittamassa. Mulla pari kertaa edestä käänty riiput ympäri, kun etuiskarit katkes.

btw, katsastusaseman iskaritesterikään ei HJ:ssa huomaa, onko paikoillaan iskareita vai ei. Kerran vein hojon leimalle, ja testeri anto tasasesti 70% joka puolelle autoa. Takana oli ehjät iskarit, mut edessä oli molemmilla puolin murtunu alapää irti tikusta.

Eikä muuten tuossa A45-sisussakaan ole takana iskareita ollenkaan...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.04.2014, 15:36
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Ja kyllä se murroksille ja muillekin vetovehkeille tekee hallaa ku ruovituksessa rengas pomppii ku kumipallo
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.04.2014, 15:47
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 608
Perusasetus

Iskareiden kanssa on pitempi ilo ei niitä turhaan ole laitettu.

Tietysti, jos tarkoitus on ajaa Hojo loppuun niin siitä vaan!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.04.2014, 17:36
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
btw, katsastusaseman iskaritesterikään ei HJ:ssa huomaa, onko paikoillaan iskareita vai ei. Kerran vein hojon leimalle, ja testeri anto tasasesti 70% joka puolelle autoa. Takana oli ehjät iskarit, mut edessä oli molemmilla puolin murtunu alapää irti tikusta.
Mä en ole katsastusaseman iskaritestikoneesta huomannu paljon muuta hyötyä kuin ehkä silloin jos vaikka erilisjousitettua etu- tai takpyöräntuentaa testataan ja tulee toisella puolella eri tulos.

Toinen hyöty on, että koneessa näkee vähän missä painoissa liikutaan.

Ajaminen oikeissa olosuhteissa on ollut yksi parhaita tapoja testata iskunvaimennuksen toimimista!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.04.2014, 18:44
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Pitkässä bertassa jossa oli 9 lehteä takana ei ainakaan siinä päässä ollut mitään merkitystä oliko iskarit vanhat, uudet tai oliko niitä ollenkaan siellä. Ei väliä oliko kuormaa tai ei.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.04.2014, 18:55
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Mä en ole katsastusaseman iskaritestikoneesta huomannu paljon muuta hyötyä kuin ehkä silloin jos vaikka erilisjousitettua etu- tai takpyöräntuentaa testataan ja tulee toisella puolella eri tulos.

Toinen hyöty on, että koneessa näkee vähän missä painoissa liikutaan.

Ajaminen oikeissa olosuhteissa on ollut yksi parhaita tapoja testata iskunvaimennuksen toimimista!
Mun pösöstä alkuaikoina sanottiin, että täytynee ensivuodeksi vaihtaa takapään iskarit. Mitään vikaa ei ole vielä seitsemän vutta myöhemminkään. Käynyt välillä mielessä, että ravistellaanko sillä testerillä vaan niveliä "auki" jotta mahdolliset vialliset näkyisi paremmin nosturilla.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.04.2014, 21:12
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.913
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Mä en ole katsastusaseman iskaritestikoneesta huomannu paljon muuta hyötyä kuin ehkä silloin jos vaikka erilisjousitettua etu- tai takpyöräntuentaa testataan ja tulee toisella puolella eri tulos.

Toinen hyöty on, että koneessa näkee vähän missä painoissa liikutaan.

Ajaminen oikeissa olosuhteissa on ollut yksi parhaita tapoja testata iskunvaimennuksen toimimista!

kolmas "hyöty" on se, että se hakkaa löysät sulakkeet irti pesistään
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Poistettu *pois* Heering80 O/M/V Muut 1 11.12.2013 23:06
Ostetaan Pois mara90 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 14.10.2013 20:35
Myyty Pois mara90 O/M/V Muut 0 11.09.2013 19:26
Myyty Pois mara90 O/M/V Muut 5 14.05.2013 18:09
Myyty pois popo99 O/M/V Ajoneuvot 5 07.12.2008 23:56


Sivu luotu: 16:35 (GMT +2).