![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Iskarit on siellä kuitenkin parantamassa ajokäytöstä yhtälailla kadulla kuin metsässäkin. Lehtijouset vaimentaa (varsinkin jos on ruosteiset eikä ole enää lehtien välisistä liukupaloista mitään jäljellä) itsessään kohtalaisesti, mutta kyllä se silti tahtoo pompottaa - ja lisäksi pohjaa turhan herkästi. Minulla jäi aikanaan Jeepissä (lehtijouset takana) takaiskarit pitkäksi kun nostin iskarikorvakkeet akselilla ylemmäs, ja ennenkuin uudet tuli ajoin hetken ilman niitä. Kyllä sillä ajaa pystyi, mutta huomasi sekä kadulla että tiellä ylimääräisen heilumisen.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#2
|
||||
|
||||
Ilman iskareita maastossa.
Kyllähän iskarittomalla autolla maastossakin pääsee jos ajelee vaan lähes tasaista ja hiljalleen. mukavasti keihtelevaa menoa.
Maantiellä pystyy paremmin ajamaan ilman iskareita vaan sieläkin rauhallista vauhtia tai peli voi loikkaa töyssystä pomppien metsää ja kuski muuttuu matkustajaksi. Kun tulee eteen se kallionousu maastossa josta ei pääsekkään tyhjäkäynnillä niin pyörät ruopeavat helposti pomppimaan ja pito samalla häviää. Iskarin hommahan on estää juurikin pyörän pomppiminen ja näin pyörä om mahdollisimman paljon maasa ja pitoa maksimaalinen määrä etenemiseen. Ehdottomasti iskarit maastoon ja mitä paremmat sitä enemmän on pitoa. Ja tämähän on ihan vaan minun mielipiteeni asiasta. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
|
#3
|
|||
|
|||
|
En ole koskaan huomannut, että auto olis tullut missään käytössä paremmaksi jos iskareista on teho lähtenyt mikä olisi ehkä jollain lailla rinnastettavissa siihen, että ne on pois kokonaan.
Omaan autoon haluisin säädettävät iskarit, jotta voin säätää ne tarpeeksi jäykäksi kun vakioissa ei ole huomioitu rankempaa käyttöä. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Haettaisikohan tässä ehkä sitä, että iskarit poistamalla saadaan lisää ulosjoustoa jos on lyhkäset iskarit rajoittamassa..? Mutta tuo ei todellakaan ole hyvä ratkaisu, kyllä ne iskarit siellä alustassa on ihan hyvästä syystä. Jos ei iskareissa pituus riitä niin sitten kaupasta ostamaan pidempiä tai vähintään siirtää iskarin kiinnityspisteitä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Ihan hyvin voi hojolla käydä räppäilemässä ilman iskareita. Itekkin ajelin soa-hojolla puoli kesää ilman takaiskareita, kun putos koko iskareiden kiinnityspalkki. Eihän siitä mihinkään aavikkoralliin ole ilman iskareita, mut hyvin sillä hissukseen möyrii menemään metikössä ja tiellä.
Ainut, mitä kannattaa tarkkailla, ettei riiput pääse kääntymään ympäri maksimi ulosjoustossa, kun iskari ei ole rajoittamassa. Mulla pari kertaa edestä käänty riiput ympäri, kun etuiskarit katkes. btw, katsastusaseman iskaritesterikään ei HJ:ssa huomaa, onko paikoillaan iskareita vai ei. Kerran vein hojon leimalle, ja testeri anto tasasesti 70% joka puolelle autoa. Takana oli ehjät iskarit, mut edessä oli molemmilla puolin murtunu alapää irti tikusta. Eikä muuten tuossa A45-sisussakaan ole takana iskareita ollenkaan... |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Ja kyllä se murroksille ja muillekin vetovehkeille tekee hallaa ku ruovituksessa rengas pomppii ku kumipallo
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Iskareiden kanssa on pitempi ilo ei niitä turhaan ole laitettu.
Tietysti, jos tarkoitus on ajaa Hojo loppuun niin siitä vaan! |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Toinen hyöty on, että koneessa näkee vähän missä painoissa liikutaan. Ajaminen oikeissa olosuhteissa on ollut yksi parhaita tapoja testata iskunvaimennuksen toimimista! |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Pitkässä bertassa jossa oli 9 lehteä takana ei ainakaan siinä päässä ollut mitään merkitystä oliko iskarit vanhat, uudet tai oliko niitä ollenkaan siellä. Ei väliä oliko kuormaa tai ei.
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
RASOR |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
kolmas "hyöty" on se, että se hakkaa löysät sulakkeet irti pesistään
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Poistettu *pois* | Heering80 | O/M/V Muut | 1 | 11.12.2013 23:06 |
| Ostetaan Pois | mara90 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 14.10.2013 20:35 |
| Myyty Pois | mara90 | O/M/V Muut | 0 | 11.09.2013 19:26 |
| Myyty Pois | mara90 | O/M/V Muut | 5 | 14.05.2013 18:09 |
| Myyty pois | popo99 | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 07.12.2008 23:56 |