Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.04.2014, 16:29
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
tuntuisi pienellä kaasulla kulkevan vähän herkemmin vaikka kun lähtee pienillä kierroksilla risteyksestä ja olisko, että turbokin reagoi paremmin kun se on pois.
Tän pitäis olla faktaa,koska ennen egr:n kautta pakeni osa pakokaasusta eli pakopaineesta imusarjaan. Nyt menee kaikki ahtimen kautta,eli pitäis herätä aiemmin.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Liekö luulottelua, mutta ajoin myös talven jälkeen moottoritiellä ilman EGR:rää kaasu pohjassa ja olisko sekin vähän raikastanut moottoria.
Tuttu ilmiö. Mut veikkaan että tuos omassa autossa tuo johtu siitä että kovempi hapettaminen puhdisti moskaa imusarjasta ja virtaukset parani sen myötä.

Huomas selvän eron ku lähti ekaakertaa nuohousremontin jälkeen testaamaan.
Kulki paljon herkemmin ja pienemmällä kaasunpainamisella ku tukkoisilla kanavilla.
Tuolla pelkällä EGR:n tulppaamisella ei suurta eroa ollu havaittavissa,paitsi ehkä tuo turbon herääminen hiukan aiemmin.
Ei sytyttäny moottorin vikavaloa eikä näy OBD testilläkään että olis EGR pois pelistä.
Huohottimen ulkoistin myös ainakin tilapäisesti. Pakokaasuahan se on tuo huohottimestakin tuleva huuru ja öljysumulla kyllästettyä,eli ei varsinaisesti paranna palamistapahtumaa..

__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.05.2014, 19:33
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Outo juttu. Toiminu moitteetta egr:n tulppaamisesta asti ilman vikailmoituksia,mut tänään tasan kuukausi siitä ku laitoin peitelevyn paikoilleen sytty moottorinohjauksen vikavalo.
OBD testi anto vian: egr system fault.
Nollattii vika pois ja toimi taas normaalisti ilman vikailmoituksia. Tuleekohan taas kuukauden päästä vikailmoitus uudelleen?? Vai oliko sattumaa että moottorinohjaus keksi jostain että egr ei oo pelissä??
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.05.2014, 21:02
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Ei noista tiedä. Välillä tulee noita koodeja ihan randomisti eli ei kannata välittää..
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
D-Max EGR Osaton Tekniikka & Jutustelu 7 10.05.2012 21:41
Myydään EGR-venttiili. Napalukko O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.11.2010 01:06
EGR venttili Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 12.07.2010 00:13
Jeepin EGR -TIMPPA- Tekniikka & Jutustelu 0 03.06.2008 13:27
EGR:n poisto Mikko Virtanen Tekniikka & Jutustelu 10 28.10.2005 15:15


Sivu luotu: 21:10 (GMT +2).