|  |   | 
| 
 | |||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen | 
|  | 
|  | Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä | 
|  | 
| 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
 Lainaus: 
   
 | 
| 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Pistä pelkällä harmaalla loctitella Se pohja kii. Ne huopa tiivisteet on ihan paskoja    | 
| 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Tuo löpö/öljy sotku koneeseen kaadettuna on ihan toimiva ratkaisu moottorin pesemiseen. 15min käyttöä hieman korkeemmilla kierroksilla toimii. Kone vikaisena ostetusta audista pestiin vika pois,tuli nätti ja tasainen käyntiääni   Jossain nyt luulis että on ihan vikaakin kun on tullut kesken ajon. Ehdottaisin samaa mitä hiluvitkutinkin. Auttaisko mitään kuunnella ympäri mottia letkun kans? Jos sais vähä edes vinkkiä mistä tulee. 
				__________________ -ISORY OFFROAD- Viimeksi muokannut -JoNe- : 18.03.2014 22:52 | 
| 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Muistaakseni jollakulla oli juminut se paineventtiilin mäntä joskus, samanlaisia matalia paineita piti.
		 
				__________________ Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori | 
| 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Nyt on kylmällä koneella ihan normaalit (toyotan mittarin mukaan, luotto tuohon on kyllä kova) paineet, lämpimällä ei tahdo nousta asteikolle. Eilen raotin varovasti ykkösen takaiskua irti ja totesin ettei siellä mitään likaa oo eikä se sinne jää pyörimään kun on niin isot reiät mistä tavaran kulkea. 50/50 2t-öljy seoksella kurvailtu ilta-auringossa ilman mitään vaikutuksia kumpaankaan suuntaan (tämä yllätti). Ei edes mottori ruvennu savuttamaan tuolla. Nyt tuli annettua koneelle jo kenkää enemmän ku ikinä ennen tuon auton omistussuhteen aikana. Tuossahan on siis korpivaaran jälkiturbo ja reikä tuossa toisessa kaasuläpän letkussa, joten kone kiertää aivan höpelönä yli sen mitä sen ois tarkotus. Normaalisti ei tuu kierräteltyy yli punarajojen mutta eilen yritin leikkuuttaa jo konetta kiinni. En oikein tiiä enää ees mitä kolinaa kuuntelen ja mikä se oli joka ilmesty ajaessa sillon. Tuossa on nyt sellanen että ihan pienillä kierroksilla ei kuulu mitään ylimäärästä, vähän isommilla tulee "voimakas" kolina (kuulostaa kylmältä koneelta "KRÄNK KRÄNK"), jonka uskosin johtuvan polttoaineen syötöstä. Tuo voimakas kolina häviää kun mennään taas isommille kierroksille ja siellä ylärekisterissä alkaa kuulua sitten terävämpi, kirkkaampi ääni niinku venttiiliä **tuttais "KLINK KLINK". Jos jollakulla on myydä edukkaasti 2h tai 12h-t toimiva, kolisematon moottori lähellä Joensuuta, tai edes 300km säteellä, niin kannattaa privailla. | 
| 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Tjoo ja mä oon nyt oulussa ja ens viikolla kemissä, joten munkin kyytillä kulkee jostain asti.
		 | 
| 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
  ... 
				__________________ -ISORY OFFROAD- | 
| 
			 
			#8  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Jos tarkotat öljynpaineita, niin se auton oma mittari on ihan susi siinä mielessä, että siitä ei erota, että onko öljynpaineita hukassa. Ja siitäkin on kokemusta, että alkaa mittarit näyttämään parempia lukemia, kun on vaihtanut vanhan väsyneen öljynpainekellon uuteen.
		 
				__________________ 100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä | 
| 
			 
			#9  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Yksi halpa tarkistus. Onhan kammen pään mutteri oikeasti kiinni. Hihnapyörä osaa rallatella hassusti...
		 | 
| 
			 
			#10  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   Lainaus: 
 Käyttää koneen kuumaksi hieman korkeammilla kierroksilla kun tyhjäkäynti. Välillä polettaa kun kone on kuuma. | 
| 
			 
			#11  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   Lainaus: 
 Siis tuo dsl niin lirua/ohutta, että a) öljypumppu ei välttämättä ala edes nostamaan b) tulee jokavälistä pois, siis öljynpaineet alhaiset c) turbolla kun tuo öljy hoitaa tuon keskityksen, niin voi hajota turbo jo sen takia. Ja sitten tuo dsl. lämpötilan kesto: haihtuu/höyrystyy huomattavan herkästi, ja taitaapa palaakki turbon lämpötiloilla? Toki, remppaahan on mukavampi tehdä, kun moottori on jo purkaessa "puhdas" Kyllä se lika lähtee sieltä aikanaan, kun pistää laadukkaat öljyt, ja vaihtelee suodattimia.... ja öljytkin etuajassa. | 
| 
			 
			#12  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			eihän syöttöpumppu ole päässyt kääntyyn liian aikaselle? se vois kans aiheuttaa kilkatusta kierroksilla...
		 | 
| 
			 
			#13  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			ja dieselin sekaan jos eksyy liikaa bensaa, niin kolkatus on melkoinen. Itellä kerran meni kannut sekasin, ja kippasin traktoriin venäläistä bensaa 20l. Tankissa ole ennestään joku 10l dieseliä. ensin toimi ihan ok, mutta kun se bensa pääsi syodattimelta syöttöpumpulle asti, ihmettelin, ku ei meinaa oikein vastata kaasupolkimeen. Runttasin lintan tiskiin ja koneesta kuulu melkonen kolina. Siinä vaiheessa vasta hiipi mieleen epäilys, jotta oisko sittenkin ollu bensakannu, joka tuli tankkiin laitettua.  Eipä siinä polttoaineet vaihtoon ja taas pelas kun unelma. | 
|  | 
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | 
| Näkymä | |
| 
 | 
|  Samanlaisia viestiketjuja | ||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti | 
| HJ 61 moottorin öljysuihkuputki poikki | BENJAMIN | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 27.04.2013 15:33 | 
| Ostettu HJ:n moottorin kumityyny | piipari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 03.05.2011 23:35 | 
| Kolina Jeepissä | -TIMPPA- | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 19.01.2007 19:51 | 
| Patrollin kolina..kuvia lisätty | NHOffroadTeam | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 13.11.2006 17:04 | 
| Hj60-82 koneeseen tuli joku kolina?? | akp | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 10.04.2006 07:54 |