![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Täytyy sanoa että kyllä tämän vaihtuessa tähän Ei oo harmittanut kuorkkikortin hankinta. ja ei kyllä suikkaa raskaampaa vaparikoneella olis kehannut kuskata... tai no, tuli silllä kyllä vietyä. jopa bjtäkin. mutta aikanaankun lähti niin kerkis. mutta 80 hp -> 180 on se aika ero silti. ehkä vois olla kaupan toi iveco?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tuosta VW:n paripyörällisestä LT:stä tuli mieleen myös tämännäköinen pieni MAN:
http://www.nettikone.com/man/7800-ko...m-lava/1253531 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Väännöllä auto kulkee, eikä hevosilla..
![]() Saahan vapari- Hiacellakin kiskoa yli parin tonnin perävaunua, mutta hullu pitää olla jos niin tekee ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Niin ei tää mikään helppo homma pitäny ollakaan. C-kortin ajaminen maksaa luokkaa 1500€, ja turha itkeä ettei tullu ajettua sitä jo persaukisena teininä kun se ois maksanu saman verran markkoina lisää B-korttiin. Kun C-kortille ei ole muuta käyttöä, niin vähän turhaa ja kallista hommaa.
Jos tollasen ison LT:n sais RAKENNETTUA B-kortille ja isolle kuormalle, niin siinä ois taas toinen haaste, joka voisi vaihteeksi kiinnostaa enemmän kuin offipelin korjailu.... Tässä maassa on takuulla muitakin kitubudjettisia ja persaukisia B-korttilaisia, joilla ois tarve kulettaa autoja sun muuta rojua halvalla. Kun iso telikärri maksaa luokkaa 3k€, niin mieluummin sen rahan pitäs kiinni moottoroidussa kalustossa. Sit jos lavalla on vielä pikku-Hiiappi, niin homma muuttuu vielä mielenkiintosemmaksi... ![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 16.03.2014 07:58 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Joo mersu om617 oli kyllä hengetön, kun sen sai vauhtiin niin kyllä Se sitten puksutti ku juna. LT turbokoneella jäis kyllä nyt mun mielestä voittajaks, siihen Pitäs vaan rakentaa mahd kevyet rampit offiauton kuljetukseen ettei tarvis renkaita vaihdella perillä. Se turbokone kyllä jaksaa, itellä oli 55 ja kärry perässä täys kuorma just jakso kaasupohjassa pori-tamperetien mäet 80km\h niin en usko että oikeesti 3.5t yhdistelmä hyytyis. Se melu vaan....
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ehkä jos auto olis tehty jostain tavallisuudesta poikkeavista ja kalliista materiaaleista, mutta siltikin ongelmaksi tulisi liian painava kuorma autoon nähden. Renkaat pitää olla myös aika tukevat jos siihen tulis taka-akselille suurimmaksi osaksi vaikka tuo 1850 kiloa. Jos siinä olis 1000 kiloa taka-akselilla ennestään painoa, siihen kuorma, vaikka keskelle akselia, tilanne olisi 2850 kiloa akselilla. Yhdellä renkaalla tai paripyörällä 1425 kiloa. Silloin myös etupäällä pitäs olla aika paljon painoo, ettei auto ihan paska ajaa. Jos siellä olis vaikka 1200 kiloa, tarvitaan yli 4000 kilon kokonaismassa, mieluummin kuitenkin ehkä 5000 kiloa. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Miulla oli aikoinaan ajossa LT 45 turpo, alusta oli jämäkkä ja vetoa piisas ihan riittävästi. Eihän nuo mitään kilpa-autoja kuitenkaan ole?
Paperilla tais olla kantavuutta tosin alle tonni.... ![]() Joskus ajelin KA 3,3 turpo Cantterilla, se veti iha hitoksee.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.nettiauto.com/volkswagen/lt/5783405 ... vois omatoimisesti rakentaa tämmösen, eli omamassa vähenee: http://www.nettikone.com/volkswagen/lt-35/1206457 Tyhjänä on takuulla keulapainonen, joten tonni taka-akselilla on liikaa. Jos toi pohjosen vekotin on kerta 1820kg hyötykuormalla, niin keulapainoinen V8-Jeeppi luulis menevän kyytiin ilman akselikuormaongelmia. Toinen juttu tietysti on kuskin tuoma lisäpaino... ![]() ![]() ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Täytä koppi heliumilla
![]() ![]() Meillä menee töissä aika usein koppimallin 80- luvun LT25 ja isompia kohti afrikan mannerta, niissä on yleensä takana pari samanlaista osiin pilkottuna. Ihan hyväkuntoisia yksilöitä sinällään olleet, mutta se koppimelu on todellakin aivan infernaalinen. Varsinkin turbottomat pikkuvehkeet hyytyy laivan ramppiin ihan totaalisesti, kakkonen päällä saa huudattaa että jaksaa ylös. Tosin painoakin niissä on varmasti yli sallitun, mutta silti. Toki satunnaiseen käyttöön eikä kauhean pitkille matkoille niin onhan LT jotenkin toimiva ratkaisu.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Muutton merkeissä tutustuin tämännäköiseen 7500 kilon Ivecoon:
http://www.kaislapojat.com/page.php?sivu=10 Itselle jäi mieleen, että joku 7500 kilon kuormuri olis moneen hommaan kätevä. Mua epäilyttää noi hurjalla kantavuudella olevat pakettiautot, olisko niissä kuiteski painot merkattu väärin vai mikä on homman nimi. Kaverin kanssa yhteinen 406 Mersu eli sellanen vanhan 508:sin näkönen oli yllättävän kevyt otteessa, mutta jäi epäilyttää voiko paino pitää paikkaansa kun rakenne vaikuttaa kuiteskin ihan perus pickuppia aika paljon vahvemmalta. Kuormurissa olis se hyvä puoli, että sitä saa vapaammin muutta omaan tarpeeseen ja kuskata ihmisiäkin jouheemmin kuin pakulla. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
mites ne ammattiluvathan tule ongelmaks kanssa jossain vaiheessa
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Juu kuormuri olis varmasti parempi vaihtoehto, mutta Winchesterin tapauksessa kuten todettu jos ei ole c-korttia, niin ehkä sitä ei kannata ajaa sen pelkän harrasteauton satunnaisen kuskaamisen takia.
Pakettiauto kun täytyy olla niin semmonen lt volkkari on varmaan kevyimpiä omamassaltaan noista 3500kg autoista ja siitä sen vois ehkä saada tehtyä. Ainoo kysymysmerkki on se että jos kokonaismassa menee ratsiassa ylikuorman puolelle niin alkaako se käymään kortin päälle?
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td ![]() -Miekka ja nakki risa polkupyörä ![]() ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Iveco Daily 35-10 TurboLainaus:
Kyllähän toi on aika puhditon ja lämä tiskissä saa painaa ylämäkiin. Suunnitelmissa ajaa se pikku e jossain vaiheessa ja hankkia traileri....
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 16.03.2014 12:47 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Veturi pic-up jatko-ohjaamolla ja B kortilla? | Heikki L | Chit-Chat | 28 | 16.05.2012 01:34 |
Myydään MYYTY: -96 GMC Suburban - B-Kortilla ajettava M1G maastohenkilöauto | heicola | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 12.01.2011 10:43 |
Ostettu B-kortilla ajettava avolava | kivinen | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 05.08.2009 18:44 |
Eihän sitä kortilla ajeta...??? | secretary | Chit-Chat | 9 | 11.02.2007 10:12 |