![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Voit varmasti kuvitella, miten tuommoiset pikiklöntit menee öljynsuodattimesta läpi? siis suodatin tukossa, ylipaineventtiilin kautta kiertää puhdistumatta. -> sinulla oikeastaan ollu sikamainen tuuri, että ei ole tukkinut yhtään öljykanavaa. Olen monesti muistuttanut tuosta Öljylaadun muutoksesta, ja sen yhteydessä ylimääräisistä suodattimen vaihdoista. siis minä olen pahimmillaan vaihtanut uuden suodattimen 500km ajon jälkeen, uudelleen n. 2500 km kohdalla, ja taas 5000km öljynvaihdossa uusi. p.s teurastappa se vanha suodatin, löytyykö mitään ylläriä?
|
|
|||
|
|||
![]()
Kaverilla piti joskus 2h naputusta ni oli esikammio irti, samalla kansipaskaksi ja tais siin mennä se lohkokin.
|
|
||||
|
||||
![]()
esikammiohan on puristuneena lohkon ja kannen väliin. puolittain vaan sie palotilan puolella. eikai se hajoomatta voi sie mihkää liikkua?
|
|
||||
|
||||
![]()
Tuosta esikammiosta oli puhetta täälläki ku spekuloitiin. Tosiaan se ei kyllä pääse alaspäin tulemaan ilman totaalista murskautumista ja sen jäliltä moottori ei kyllä toimi enää kovin hyvin.
Nyt on taas mjotori nipussa ja pitäs laittaa huuhteluöljyt sisään ja käytellä taas...Onko suosituksia, laitanko ihan pelkkää öljyy ja kovaa ajoo, 90% dieseliä 10% öljyy -seoksella lyhyt käyttö ja sit vasta normiöljyt sisään? Pitäs saaha ne öljynkaltaiset jankit pois sieltä koneesta. |
|
|||
|
|||
![]()
Pistä vaikkapa tebbarin superHPD:t, ainakin oman kokemuksen mukaan hyvin pesevä öljy. Vanhasta DCarinasta 2 putsaria tukkoon alle 1tkm...
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Esim juurikin nuo shpd koneeseen, uusi suodatin ja vaihdat sitä suodatinta tosiaankin aika tiheään! sen tuukkoonmenoa ei pysty näkemään mistään.... ja kannattaa vaihtaa nuo öljytkin hyvissä ajoin ekakerran, esim. 2000 km ajon jälkeen. |
|
||||
|
||||
![]()
Eilen laiteltu pelkkää öljyy. Alkuun nosti öljynpaineetkin asteikolle ihan normaalisti; kierroksilla siellä ylärajalla, tyhjäkäynnillä alarajalla. 30km ajon jälkeen ei kierroksillakaan enää lähelläkään alarajaa. Tänään töiden jälestä koneeseen litra dieseliä ja reissu motonettiin hakemaan nippu suodattimia ja 20l halvinta öljykuraa (delvac). Litralla disukkaa tuo eilen laitettu öljy tuli aika livakkaan pihalle lämpimänä (nimim. aluspaitaa- ja housuja myöten mustana). Sen jälkeen 5l delvaccia ja 4l disukkaa (nordic). 5min käyttö tallissa ja taas litkut pihalle, tuntu huuhtovan aika hyvin. Joka välissä toki uus suodatin. Äskön pelkkää öljyä taas sisään ja 50km koeajo, ei vaikutusta mihinkään. Nyt taas öljynpaineet lämpimällä koneella ja 50km ajetuilla öljyillä kierroksillaki asteikon alarajalla. Pumppukin lienee tulossa tiensä päähän, tai sit siellon vieläki niin paljon röhkää että tukkii suodatinta?
Huomenna takaiskujen puhistus ja sitä 50/50 2t-ölppä/diesel sotkua pumpulle. |
|
|||
|
|||
![]()
Tyhmä kysymys. Kuka luottaa tojotan öljynpainemittariin? Samanlaisia lukuja näytti oman hojon mittari viimeisen 150 tkm. Saattaahan se toki paikkansakin pitää. Toimiiko sammuttimen öljynpainevahti?
|
|
|||
|
|||
![]() Hyvä!, siis jos ostit öljynsuodattimia nipun!Lainaus:
ja sitten tuo minun resepti; että pumpulle kunnon 2T öljyvoitelu, kannataisi siirtää hetkeksi eteenpäin, sillä jos sattuu esim. semmoinen vaurio, että kiertokangenlaakeri leipoo kiinni (kun tuota pikeä kertyy/tukkii esim. 5 kaulan) niin sitten viidakkorumpu/"asiantuntijat" kertoo faktana, että jos laittaa 2T-öljyä tankkiin, niin kiertokangenlaakerit leikkaa kiinni. Siis jätä tuo pumpun/takaiskuventtiilien/suihkujen voitelu tulevaisuuteen! Ja tosiaankin tuo museoikäisen HJ:n öljynpainemittari on "lievästi sanotusti epätarkka", ja jos sinulla on jo, taikka mahdollista hankkia mekaaninen mittari, niin niissä näyttö on huomattavan tarkka... ja löytyisi jostain nuo öljynpaineet kuumallekkin koneelle, nyt en vaan muista mistä. mutta "luotettavalla" (esim. uusi biltema/motonet mekaninen) kuumalla koneella voisi olla yli 3,5 kg kierroksilla, ja tyhjäkäynnillä minusta pitäisi olla mieluusti kilo, mutta jossain 0,6 kg alapuolella alkaa ongelmat jossain vaiheessa. -> siis pistä puhdasta öljyä koneeseen, ajele normaalisti, ja vaihda suodatin, kun alkaa tuntua siltä/kilometrejä esim. 500? Ja suodatin(ja öljyt? jos ns kuraa?) 1000 km kohdalla? Sorry, minulla ei ole kokemusta noista mobilin öljyistä, viimmeisten vuosikymmenien ajan olen ostanut/käyttänyt teboilin öljyjä, ja tuo "paras" raskaankaluston öljy, super hpd, maksaa puuilossa vajaa 70 e/20 litraa viskositeelilla 15w-40, 5w-40 huomattavasti kalliimpaa... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ 61 moottorin öljysuihkuputki poikki | BENJAMIN | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 27.04.2013 15:33 |
Ostettu HJ:n moottorin kumityyny | piipari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 03.05.2011 23:35 |
Kolina Jeepissä | -TIMPPA- | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 19.01.2007 19:51 |
Patrollin kolina..kuvia lisätty | NHOffroadTeam | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 13.11.2006 17:04 |
Hj60-82 koneeseen tuli joku kolina?? | akp | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 10.04.2006 07:54 |