Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.03.2014, 10:29
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HannuN Näytä viesti
Mukava ku saadaan lisää valappi miehiä palstalle . Eipä liiaksi ole rakentelukuvia näkyny, joten mielenkiinnolla odottelen mitä tästä kaapista on tulollaan. Varsinki tuo ohjaustehostin asennuskuvat kiinnostaa kovasti.
Selvitikkö ittelle mitä tapahtuu ku käännät kartaanin toisenpään murroskulman nollille...jos hyvän haluaa niin vaatis laatikonpuolelle tuplanivelen, jotta nopeuserot pysys kurissa.
No ei ihan niin hyvää pyritä tekeen Käännetään ny tuota murikkaa eka niin ei tartte kardaaniin sen pahemmin koskee, laippa tuolla takan jo on välissä. Täytyy sitä vaan hiukan parantaa. Eipä noilla ajoilla toi nopeusero pahemmin tule varmaan haittaamaan.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JubaJulle Näytä viesti
Jesh.
Huikeeta nähdä että jollakulla muullakin on samanlainen projekti, lähestulkoon samassa kunnossa. Oma vaan seisoo vielä akselipukeilla . Jos sitä joskus kehtiais itsekkin ottaa kuvan.

http://www.c202.org -> saa ladattua alkuperäisen varaosakuvaston.

Volvoa voi onneksi pellittä suoralla levyllä. Siinä on kyllä hyvä aihio.
Täällä on pidetään peukkua pystyssä projektille.
Ota kuvia vaan Volvosta niistä näkee kuitenkin aina kaikkia kivaa puuttuvaa tietoo. Liikaa näitä ei enää misään tule vastaan. Joo toi varaosakuvasto jo aikasemmin löytyi ja sähkökaavio, johdinvärit kun vielä olis. Tuntuu kyllä olevan puolet punasia ja loput vihreitä tai mustia, että tuskinpa niillä väreillä hirveitä tekee. Paljon täytyy sähköjä kuitenkin ihan kokonaan tehdä uusiksi jos tässä nyt edes paljoa on sähköö...
Kuinkahan konttorilla suhtaudutaan jos tekee putkipalkista tuon lavan rungon ja painekyllästetystä lankusta rakolattian taa. Eipä silti, muita laitteita on tullut ihan riittävästi pellitettyä ja tää on kyllä helpoimmasta päästä. Suoraa pintaa ilman äänieristeitä ja bitumeita
Soittelin volvolle tuon osista, puhelimen päässä oleva myyjä väittä ettei volvolla ole maasturia ollut ennen 2000 lukua Norjasta löytys valpin osia, mutta sopivuutta tähän ei osattu sanoo.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.03.2014, 12:09
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Opelin ja Volvo 164 simpukat on kyllä pitkälti samanlaiset, mulla oli molemmat kun tuota omaa muutostani tein.

Valppien osat ja kirjat löytyy Volvon kuorma-autopuolelta. Yleensä valpeissa käytetyt osat on ollu käytössä myös henkilöautoissa, joten osia yleensä kyllä löytyy.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.03.2014, 20:18
VOLIATTI VOLIATTI ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.09
Sijainti: vantaa
Viestit: 743
Perusasetus

En muista oliko A vai B omega mistä tein ekan koe vedoksen 3314:jään ja se teki semmosen tempun kun käännät oikealle niin renkaat kääntyivät vasemalle eli tarkistappa viellä se pyörimis suunta alkuperäiseen, itse leikkelin korvat pois ja hieoin putken sileäksi ja rungonreiän isommaksi ja simpukan työnsin rungon läpi että ei tarttis runkoa pilkkoa sen enempää, harmi kun kuvat kadoneet, tänhetkinen simpukka hj60 ruko lovettuna kestänyt edelliseltä omistajalta vuodest 96 kisa käyttöä tähän päivään saakka. Kuvia toisesta autosta profiilissa

Viimeksi muokannut VOLIATTI : 12.03.2014 23:04
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.03.2014, 08:13
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI Näytä viesti
En muista oliko A vai B omega mistä tein ekan koe vedoksen 3314:jään ja se teki semmosen tempun kun käännät oikealle niin renkaat kääntyivät vasemalle eli tarkistappa viellä se pyörimis suunta alkuperäiseen, itse leikkelin korvat pois ja hieoin putken sileäksi ja rungonreiän isommaksi ja simpukan työnsin rungon läpi että ei tarttis runkoa pilkkoa sen enempää, harmi kun kuvat kadoneet, tänhetkinen simpukka hj60 ruko lovettuna kestänyt edelliseltä omistajalta vuodest 96 kisa käyttöä tähän päivään saakka. Kuvia toisesta autosta profiilissa
Tuota kääntymissuuntaa ei tullu itellä tarkistettua, Volvon simpukka valikoitui aikanaan puhtaasti sattuman kauppana - tais olla onnea mukana . Omegan simpukan möin sitten myöhemmin johonkin Suzuki projektiin.

VOLIATTIn tapa kuulostaa hyvältä, välttyy suuremmalta rungon raiskaamiselta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.03.2014, 08:46
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kany Näytä viesti
Opelin ja Volvo 164 simpukat on kyllä pitkälti samanlaiset, mulla oli molemmat kun tuota omaa muutostani tein.

Valppien osat ja kirjat löytyy Volvon kuorma-autopuolelta. Yleensä valpeissa käytetyt osat on ollu käytössä myös henkilöautoissa, joten osia yleensä kyllä löytyy.
Kyllähän noi moottorin ja voimansiirron osat jakolootaan asti on tuttuja vanhoista volvoista, jarruosat tuppas oleen vaan murheena kun ei paikillinen varaosapulju pystynyt enään vanhojen Volvojen jarruletkuja toimittaan. Joutu vaihtaan sitte eteen accordin jarruletkutx4, eipä se haitannu kun joutu putken kuitenkin uusiin niin samalla ne juntturit putkien päihin sitte vaihto. Näyttää tuossa valpissa olevan etujarrut yhdellä piirillä, kun tuossa c202:ssa on tupla letkut/putket. Niin ja jarrukengät on nopiaan loppu, ne täytys kattella. Löytys edes niitattavat pinnat kengän runkoihin.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI Näytä viesti
En muista oliko A vai B omega mistä tein ekan koe vedoksen 3314:jään ja se teki semmosen tempun kun käännät oikealle niin renkaat kääntyivät vasemalle eli tarkistappa viellä se pyörimis suunta alkuperäiseen, itse leikkelin korvat pois ja hieoin putken sileäksi ja rungonreiän isommaksi ja simpukan työnsin rungon läpi että ei tarttis runkoa pilkkoa sen enempää, harmi kun kuvat kadoneet, tänhetkinen simpukka hj60 ruko lovettuna kestänyt edelliseltä omistajalta vuodest 96 kisa käyttöä tähän päivään saakka. Kuvia toisesta autosta profiilissa
täytyy toi pyörimissuunta tarkistaa. Ei tullut tosiaan edes mietittyä kun kuulin vaan huhua et b-omegan ja 164 volvon simpukka olis sama. Täytyy ny miettiä katkooko runkoo vai mitä tekee, ei pahalta toikaan vaihtoehto kuulosta. Kuinkas toi hj:n simpukka istuu tuohon kääntövarteen?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.03.2014, 20:18
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

välihommina mietin tuollasta imusarjaa koneeseen, sitten kun tulee ajankohtaseks megan istuttelu. Suuttimen paikat olis varmaan paremmat lähempänä kantta, mutta tulee hiukan ahtautta. Tietenkin jos veis kotelon venakopan toiselle puolelle pitkillä imuputkilla... Tuli tuon takakardaaninkulman kans mietittyä että kuinkahan mahtais audin nelikon kardaanin vakionopeusnivel kestää tuossa volvo käytössä jakolaatikon päässä. Pari sellaista vääntynyttä audin kardaania jääny nurkkaan 1,8t ja 2.5 tdi malleista, kaippa ne volvon huikeen hitaanpuolen väännön kestää. Lähinnä se mitä murtokulmia kestää, onkos joku kokeillu?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	volvo imusarja.jpg‎
Views:	401
Size:	50,4 Kt
ID:	47248  
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.03.2014, 21:29
VOLIATTI VOLIATTI ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.09
Sijainti: vantaa
Viestit: 743
Perusasetus

Ite rakentelin tommosta imusarjaa aikanaan alku innostuksissani ja ois varmaan toimiva mut putket pitää olla jollain kumi letkuilla että saa katkastua lähinnä öljy huollon osalta ja venasäätöjen takia, lisäähän tuo pitkä imusarja alavääntöä, joo olise omegan simpukka mikä pyöri väärään suuntaan, en kannata itse tuota simpukan pilkkomista kun on aika työläs hioa sopivaksi tuohon runkoon, varsinkin hj simpukka kun on lyhyemmällä putkella kun omegan ei meinaa saada rungon sisäpuolelta kiinni millään eikä kiinnitys pisteitä oikeen ulkopuolellakaan ole uskon että tulee tukevammaksi kun loveaa sen runkoon,
kun viellä miettii siltä kantilta jos ja kun se simpukka hajoaa niin taas hioo simpukan sopivaksi reikää nähden oli tosiaan kammo duuni laikata nuo simpukat sopiviks,

Kiva kun muutkin rakentaa autoja joihin ei voi ostaa valmiita bolt on paloja meinaan voidaan sit nauraa kaikki yhessä virityksille
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.03.2014, 07:31
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI Näytä viesti
Ite rakentelin tommosta imusarjaa aikanaan alku innostuksissani ja ois varmaan toimiva mut putket pitää olla jollain kumi letkuilla että saa katkastua lähinnä öljy huollon osalta ja venasäätöjen takia, lisäähän tuo pitkä imusarja alavääntöä, joo olise omegan simpukka mikä pyöri väärään suuntaan, en kannata itse tuota simpukan pilkkomista kun on aika työläs hioa sopivaksi tuohon runkoon, varsinkin hj simpukka kun on lyhyemmällä putkella kun omegan ei meinaa saada rungon sisäpuolelta kiinni millään eikä kiinnitys pisteitä oikeen ulkopuolellakaan ole uskon että tulee tukevammaksi kun loveaa sen runkoon,
kun viellä miettii siltä kantilta jos ja kun se simpukka hajoaa niin taas hioo simpukan sopivaksi reikää nähden oli tosiaan kammo duuni laikata nuo simpukat sopiviks,

joo tarkotus olis tuo imusatsi tehdä katkaistavaksi jollain laipalla jos sen vetää koneen yli. Kumiset imuputket vaatis jonku jäykisteen ettei vedä lyttyyn alipaineella. Kaverilla on samaan tyyliin rakenneltu imusatsi eri laitteessa ja on villin näköinen kun kumiputket vetää lontolle ja palautuu (on tosin rautaputket sisällä, mutta hiukan löysää) kaasun mukaan.

Täytyy varmaan sitten etsiä toinen simpukka ja arkistoida omegan ohjaus muiden romujen sekaan.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI Näytä viesti
Kiva kun muutkin rakentaa autoja joihin ei voi ostaa valmiita bolt on paloja meinaan voidaan sit nauraa kaikki yhessä virityksille
Nimenomaan, tiedän että tulossa on monta yritys ja erehdys osasta kunhan pääsee noihin erikoisempiin kohtiin kiinni, ja varmaan ennen sitäkin
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.03.2014, 18:43
HannuN HannuN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.09.05
Sijainti: N/A
Viestit: 521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI Näytä viesti
En muista oliko A vai B omega mistä tein ekan koe vedoksen 3314:jään ja se teki semmosen tempun kun käännät oikealle niin renkaat kääntyivät vasemalle eli tarkistappa viellä se pyörimis suunta alkuperäiseen, itse leikkelin korvat pois ja hieoin putken sileäksi ja rungonreiän isommaksi ja simpukan työnsin rungon läpi että ei tarttis runkoa pilkkoa sen enempää, harmi kun kuvat kadoneet, tänhetkinen simpukka hj60 ruko lovettuna kestänyt edelliseltä omistajalta vuodest 96 kisa käyttöä tähän päivään saakka. Kuvia toisesta autosta profiilissa
oon ollu siinä luulossa että ooppelin simpulla homma onnistuu.
muistakko minnepäin simpukan kääntövarsi törrötti kun ratti oli keskiasennossa...ylös vaiko alas ? tuo määrää renkaiden kääntösuunnan.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.03.2014, 21:57
VOLIATTI VOLIATTI ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.09
Sijainti: vantaa
Viestit: 743
Perusasetus

muistaakseni kokeiltiin eri asentoihin tuota vartta saaha, nutta ei vaan kääntö riittäny niin että ois sopivaks saanu, toyon simpukan muokkasin samalailla ja tuntu toimivan, kohta saa tän ns. lapsuuden projektin käyntiin potkaista uudelleen,onhan tuosta kohta 5vuotta kun viimeks koskenu koko laitteeseen
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.03.2014, 07:23
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

täytyy tuota simpukka asiaa viikonloppuna hieman tutkia ja mittailla kun se omegan simpukka kuitenkin hyllystä jo löytyy. En nyt ulkoo muista kuinka tuolla oli tilaa, mut mahtuuko toi kääntövarsi oleen alaspäin ja riittääkö kääntövarren tangon liikeradat ja nivelien kulmat silloin?. Vakionahan se törröttää ylös.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 20.03.2014, 20:46
VOLIATTI VOLIATTI ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.09
Sijainti: vantaa
Viestit: 743
Perusasetus

Ja muutenkin kannatan tota jojotaa kun miettii mitta suhdetta valpin ja jojotan välillä luulis että toy kestää paremmin kun suuniteltu isoon autoon, kumminkin suht. isot renkaat ja pahat paikat missää simpukka aika kovilla (ainakin omalla ajotavalla)

Ainot osat mitä voi toyjosta ottaa on bj peilit ja hj simpukka.

Viimeksi muokannut VOLIATTI : 20.03.2014 20:48
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään volvo c202 SAMROCK O/M/V Ajoneuvot 19 10.09.2012 13:16
Annetaan volvo c202 jeepisti O/M/V Muut 0 22.08.2009 19:10
volvo c202 tjl Tekniikka & Jutustelu 3 07.10.2007 17:48
Volvo C202 ? Tekniikka & Jutustelu 2 20.03.2006 17:19
M:VOLVO C202 O/M/V Muut 0 11.10.2005 19:42


Sivu luotu: 15:27 (GMT +2).