![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Thread Tools | Search this Thread | Display Modes |
|
|
|||
|
|||
![]() Suuttimiin vaihdetaan vain se kärkiosa. Denso merkkiset (alkuperäinen merkki) tai sitten Toyotan laatikossa. Useamman satasen saa varata vaihtoineen ja säätöineen.
|
|||
|
|||
![]()
Jaaha. Mitä säätöjä se tarvitsee, ja eikä niitä pysty itse vaihtamaan?
|
|
|||
|
|||
![]()
suuttimen sisällä on jousi ja ohut säätölevy eli suutinpenkissä ne nähdään uusilla kärjillä tarviiko säättää jouset jäykkyyttää voi ajan saatossa heikentyä ja näin ollen joutuisi laittamaan shimmilevyjä väliin. Itse noin kuukausi sitten tein 2lt suuttimien remontin uudet kärjet ja suutinpenkissä kokeiltiin jokainen suutin niin avaus paine oli vanhoilla levyillä sekä jousilla just se minkä toyotan korjausmanuaali antoi avauspaine siis.
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Itse vaihtelin uudet suuttimet kokonaan, pikkuisen se maksoi mutta josko seuraavat 400 000km menee niin ei paljoa kilsaa päälle tee. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ei ne suuttimen kärjet ilmaisia ole ja pakko huoltomiehenkin on palkka saada. Äkkiä siitä satasia tulee tekipä miten tahansa remontin.
|
|||
|
|||
![]() Tämä on yksi niitä töitä, johon perus "teen-sen-itse" ei kannata alkaa.Quote:
![]() Siis tuossa topiikin aloittajan autossa on nuo "suihkun kärjet" ulkomuistista ulkomitaltaan noin 15mm sylinteri, ja sisämitaltaan noin 4mm, minkä päässä on noin 1 mm kartiomainen reikä, jossa tuo noin 3.998? millinen teräsmäntä, jonka päässä oleva kartio työntyy tuosta sylinterin kartioporauksesta läpi, ja kohdistus/kulmat on mitoitettu siten, että tuo "minimaallinen dsl- annos" tulee sumuna ulos. Ja jos tuommoinen kone, 4- sylinterinen, ilman kuormaa, käy n. 6-700 r/min, ja kuluttaa noin 0,5 litraa tunnissa, niin aikapieniä nuo "dsl-sumu-annokset" ja samoilla "leluilla" pitää pystyä "sumuttamaan" pyttyyn noin 30-40 litraa tunnissa, toki kierrokset on noin 4-5 kertaiset, mutta "vastapaine" sylinterissä on käytännössä reilu tuplat. Ja kaikki dsl, mikä pääsee karkuun n. 175 kg/cm2 + paineella tuon sentin mittaisen männän ohi, palaa tankkiin... -> siis nuo suihkut "on aika paljon vartijana", Kannattaa käyttää vähintään ns. asiantuntijaa.... Itse olen tehnyt noita suihkujen kärkien vaihtoja, ja säätöjä, lainavehkeillä +omalla halpis testipumpulla jokusen myös edellisellä vuosituhannella, toki harvakseltaan ![]() Toki siitä valtaosa meni "englannin yhteen suurimpaan dsl korjaamoon-" ![]() ![]() ![]() Siis ultraäänipesurista löytyi, kun ensin pesin ulkoapäin. Ja nuo 6 kpl edelleen "hyllyssä", kasasin setin, 6 kpl, noista 720tkm ajetuista omista, ja yhdestä toisesta, ulkolaisesta sarjasta. Ja olisi halvalla? ylimäärisenä 8 kpl 1hd-t suihkun kärkiä, yhdestä kiinan? suurimmalta valmistajalta, ja nimenomaan hodariin, siis 2 vara kpl. Toki tuo minun "dsl- suihkujen-" kärkien vaihtaminen/säätäminen, on ottanut perselaskun nimenomaan noiden hodarin suihkujen suhteen, mutta tuolla vajaalla 1000 eurolla olisi saanut orkkis kärjet, ja "merkkikorjaamossa" takuulla... Siis en ala tekemään k.o dsl korjauksia kenellekkään. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
|
|
|||
|
|||
![]()
Mainittakoon vielä että itse ostin kärjet 25€ kpl ja kaverin kanssa vaihdettiin sen työpaikalla koska niillä oli siellä suutinpenkki. säädön voi tehdä itse ainakin saksasta pystyy ostamaan sellaisen salkun jossa erikokoisia niitä säätö levyjä sinne alle.
|
|
|||
|
|||
![]()
Aika edullisesti olet löytänyt jos kyseessä on mainitut Denson kärjet.
|
|||
|
|||
![]()
Onko järkeä puhdistaa suuttimia ultraäänipesurilla. Työpaikalla olisi sellainen pesuri, tarvitseeko niitä suuttimia mitenkään purkaa pesua varten?
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
Display Modes | |
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
syöttöpumppu vuotaa | walle81 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.12.2010 18:56 |
rengas vuotaa | ahku | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.02.2009 06:03 |
Tankki vuotaa! | 33SD | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 12.03.2007 17:47 |
Automaatti vuotaa?! | MrShit | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 11.06.2005 23:00 |
Rankun tankki vuotaa.. | Tikru75 | Tekniikka & Jutustelu | 30 | 09.02.2005 22:37 |