![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kyllä tommosella ainakin 2.0 crdi koneeseen tuli uutta iloa, kulutus pieneni n.3dl/100km, kiihtyy eri tavalla kuin vakiona (paremmin ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Itellä rupee olee jonkunverran kokemusta moisista laatikoista.
Mielestäni hyvä lisä jopa ohjelmoinnin jälkeen. Oikeasti pitäis asentaa railipaine mittari tukkiin ja siirtopainemittari niin näkis ettei suuttimet pääse käymään "kuivana"=siirtopaine riittää ja ettei piikitä hirveelle ylipaineelle joka kyllä rasittaa komponenttejä. Säädön olen karkeasti tehnyt niin että aloitan ennemmin maksimi päästä jolloin huomaa hyvin että alkaa nykimään j kaasukantaa ym.. sieltä lähtee pudottaa jumppereita alemmas jakun puhdas veto löytyy niin voi vaikka pykälän siitäkin puottaa. Noissahan on "hienommissa" boxseissa jopa kierros alueen leikkaus jolla pystyy vähän pelaa vääntöö ylöa tai alas. Mutta käytännössä nuo halvimmat on vain vastus singaalin välissä. Sopivalla asetuksella kulutus todellkin laskee ja jopa savutuskin vähentyy kun palaminen korkemmalla paineella on puhtaampaa. Liikoja ei kannata kuitenkaan odottaa ja jotkut autot ei vaan toimi jollain boxilla oikein mitenkään. Itsellä on katkaisija välissä en jatkuvasti käytä koska itsellä on senverta "kovalla" saa hyvän kiihdytyksen ja sit pois päältä ei rasita suuttimia turhaa. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ja tosimiehet laittaa 2 boksia, toisen railipainetta nostamaan ja toisen ECUa huijaamaan.
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Totta boxia boxin perään.
![]() Boxit on järkevästi käytettynä ihan ok ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
tää boxi tulee rail paineensäätimeen kiinni,
mites kun tuollanen on asennettu, pitääks koneen hakea jotain map arvoja uusiks, eli rykiikö hetken ajossa vai hetivalmis ??
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Se oiski hyvä jos se hakis mutta kyllä se on heti valmis.
Ostitko tuon ihan uutena sinun autoon "ohjelmoituna" ? Sit se saattaa toimia tehdas asetuksilla jotenkin, nehän arpoo siellä jonkun ohje arvon sinne valmiiks. Eli jos se nyt rykii niin kyllä se rykii vielä viikonpäästäkin, säädät sitä vähän pienemmälle. Se rykiminen johtuu siitä kun se hakkaa ylipaine venttiiliä auki. Viimeksi muokannut tdi : 07.03.2014 19:31 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
njoo ...
tuopa on (kuulemma) ollut kiinni "samanlaisessa" samanmoottorisessa samanikäisessä autossa, ja ei onneks ollu kallis ... vaan kahtellaan mitä tästä(kin) syntyy, mitään ulkoisia säätöjä ei ole näkösällä samanlaisessa lainausmerkeissä siks, kun tää ko. moottorihan majailee nykyään ihan muussa kopassa, mutta lähtökohtaisesti kuitenkin identtinen luovuttaja vertailutesti on helppo tehdä kun päästään testimään tielle - joskus kevväämmällä ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Race Chip +30% Pajero 3,2 uusi malli (EI HV) | KoniJeep | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 07.01.2013 00:14 |
Sähkövinssin asennus | Pahjeero | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 04.09.2011 12:55 |
valmistakan asennus | boozer | Chit-Chat | 5 | 03.02.2011 23:29 |
Lohkolämmittimen asennus | Vuosimallit 1984-1996 | 1 | 02.06.2003 17:52 | |
Corvettes @ Carlisle Chip Choice collection | KTM | Yleiset | 0 | 29.08.2002 11:25 |