Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 24.02.2014, 07:13
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Perusasetus

Henaa etkö kestä totuutta? Et ole varmaan lukenut koko topikkia läpi? 4 tuumanen korotusten jälkeen alkaa vasta menemään vituiksi sekä tuo ohjaus että myös kartaanien kulmat niin en itse ainakaan näe tarvetta tuolle osalle. Tietty jokainenhan tekee oman autonsa mieleseksi sekä ostelkoot vaikka mitä osia vain parantaakseen mukamas ajo ominaisuuksia

Vastaa lainaten
Vanha 24.02.2014, 12:34
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
Henaa etkö kestä totuutta? Et ole varmaan lukenut koko topikkia läpi? 4 tuumanen korotusten jälkeen alkaa vasta menemään vituiksi sekä tuo ohjaus että myös kartaanien kulmat niin en itse ainakaan näe tarvetta tuolle osalle. Tietty jokainenhan tekee oman autonsa mieleseksi sekä ostelkoot vaikka mitä osia vain parantaakseen mukamas ajo ominaisuuksia
Kyllä mulle Läjään olisi kelvannut paremmin suojassa oleva vetotanko ja raidetanko. Ei se niiden tankojen oikominen / vaihtelu varsinkaan reissussa niin kivaa ole.
Vastaa lainaten
Vanha 24.02.2014, 19:05
VOLIATTI VOLIATTI ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 05.02.09
Sijainti: vantaa
Perusasetus

Kertokaa nyt hyvät toyota immeiset sopiiko bj tml murrokset rj akseliin vai pitääkö hakata päätäseinään, kiitos jo etukäteen.
Vastaa lainaten
Vanha 24.02.2014, 19:23
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI Näytä viesti
Kertokaa nyt hyvät toyota immeiset sopiiko bj tml murrokset rj akseliin vai pitääkö hakata päätäseinään, kiitos jo etukäteen.
Sopii, jos eivät ole ns. HD-murrokset.
Vastaa lainaten
Vanha 24.02.2014, 19:16
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Late_ Näytä viesti
Kyllä mulle Läjään olisi kelvannut paremmin suojassa oleva vetotanko ja raidetanko. Ei se niiden tankojen oikominen / vaihtelu varsinkaan reissussa niin kivaa ole.
Tää on nimenomaan ideana noilla highsteer varsilla. Eivät välttämättä liity mitenkää auton korkeuteen.
Vetotanko on normiläjässä enempi ku huonossa paikassa,ensimmäinen joka vääntyy vaik ois tehty millasesta umpijöötistä. Ja äärimmäisen hankala suojata fiksusti panssarilla.
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
Vanha 24.02.2014, 20:51
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arpe Näytä viesti
Tää on nimenomaan ideana noilla highsteer varsilla. Eivät välttämättä liity mitenkää auton korkeuteen.
Vetotanko on normiläjässä enempi ku huonossa paikassa,ensimmäinen joka vääntyy vaik ois tehty millasesta umpijöötistä. Ja äärimmäisen hankala suojata fiksusti panssarilla.
Huomattu ja varsinkin se on huomattu että reissussa oiottu varsi ei kestä yhtään mitään vääntymättä. Myös orggispaikalla oleva raidetanko on helppo saada mutkalle ja auraukset on aika sekaisin siinä kohtaa kun tanko kihnuttaa akseliin
Vastaa lainaten
Vanha 25.02.2014, 17:10
Henaa:n Avatar
Henaa Henaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 18.04.13
Sijainti: Sastamala
Perusasetus

Lainaus:
Miten niin en kestä totuutta? Ja enkä tosiaan ole lukenut koko topicia läpi. Pitäiskö lukea? Enpä usko.

Ja kyllä voin sanoa että läjä ja 75mm korotus ja boggerit alla on aika epämukava yhdistelmä ajella kisoissa tieosuuksilla, joten ajattelin olisiko näistä osista hyötyä, mutta näyttävät tuovan myös hyötyä maastonpuolelle lisäksi. Eli siis harkitsemisen kaltainen idea loppuviimeksi.

Mutta esim mitä arpe/late tuossa laitteli tietoja lisää asiasta ovat aika tärkeitä tietoja minulle. Kiitos siitä.
Vanha 27.02.2014, 15:32
Aktiivijäsen+++

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Henaa Näytä viesti
Miten niin en kestä totuutta? Ja enkä tosiaan ole lukenut koko topicia läpi. Pitäiskö lukea? Enpä usko.

Ja kyllä voin sanoa että läjä ja 75mm korotus ja boggerit alla on aika epämukava yhdistelmä ajella kisoissa tieosuuksilla, joten ajattelin olisiko näistä osista hyötyä, mutta näyttävät tuovan myös hyötyä maastonpuolelle lisäksi. Eli siis harkitsemisen kaltainen idea loppuviimeksi.

Mutta esim mitä arpe/late tuossa laitteli tietoja lisää asiasta ovat aika tärkeitä tietoja minulle. Kiitos siitä.
Mä tiedän ainakin sen että mitä vaikeempia auto on ajettava normitiellä sitä paremmin se etenee metsässä. Hmm boggerit alla kaikkialla muualla kuin metsässä epämukava vähän kuin traktoreiden peltomallin pyörät.
Vastaa lainaten
Vanha 27.02.2014, 17:37
Aktiivijäsen

Perusasetus

Lainaus:
Mä tiedän ainakin sen että mitä vaikeempia auto on ajettava normitiellä sitä paremmin se etenee metsässä. Hmm boggerit alla kaikkialla muualla kuin metsässä epämukava vähän kuin traktoreiden peltomallin pyörät.
Ekan lauseen kanssa en ole ihan samalla linjalla kanssasi.

Siis tosihan on että boggerit on tiellä paskat, mitä muuta voi olettaakaan tuon kuvion perusteella?

Ja niinkuin vartiainen tuolla ylempänä sanoi: "Mulla oli Dobinsonin sarja 2" korotuksella. Ei ne arkiajon ominaisuudet siitä parantuneet, ohjaus muuttui mielestäni hieman omituiseksi."

Tähän asiaan mitä vartiainen sanoi yritän itse löytää ratkaisua. Omasta mielestäni ohjausmuuttu kans omituiseksi.

Viimeksi muokannut Henaa : 27.02.2014 17:45
Vastaa lainaten
Vanha 27.02.2014, 21:06
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Perusasetus

Lainaus:
Ja niinkuin vartiainen tuolla ylempänä sanoi: "Mulla oli Dobinsonin sarja 2" korotuksella. Ei ne arkiajon ominaisuudet siitä parantuneet, ohjaus muuttui mielestäni hieman omituiseksi."

Tähän asiaan mitä vartiainen sanoi yritän itse löytää ratkaisua. Omasta mielestäni ohjausmuuttu kans omituiseksi.
Luultavasti jo 2" korotus muuttaa liikaa casteria ja renkaat alkaa "kääntymään alle" josta syystä ohjaus reagoi ihmeellisesti milloin mihinkin kaarteeseen tai tiessä olevaan pinnanmuotoon. Eli puslajumppaa tiedossa (esim. OME caster correction bushes).
Mulla oli pizzaleikkurit alla (235/85/16) ja auton ajamiseen piti keskittyä ihan oikeasti, kun se sinkoili routivilla kevätkeleillä milloin mihinkin suuntaan.
Vanha 27.02.2014, 21:24
Aktiivijäsen

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vartiainen Näytä viesti
Luultavasti jo 2" korotus muuttaa liikaa casteria ja renkaat alkaa "kääntymään alle" josta syystä ohjaus reagoi ihmeellisesti milloin mihinkin kaarteeseen tai tiessä olevaan pinnanmuotoon. Eli puslajumppaa tiedossa (esim. OME caster correction bushes).
Mulla oli pizzaleikkurit alla (235/85/16) ja auton ajamiseen piti keskittyä ihan oikeasti, kun se sinkoili routivilla kevätkeleillä milloin mihinkin suuntaan.
Nyt on sillain kuvailtu vartiainen tämä ajo asia, mitä hain takaa!
Ihan samanlaista kielikeskellä suuta ajamista itselläni.

Tarvii siis alkaa etsimään OME:n "säädettäviä" puslia.
Varmaankin juuri tämä tuote? http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...,101,190&lang=
Vanha 27.02.2014, 21:30
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Perusasetus

Tarvitset sen korjauskitin, epäkeskopuslat eli tämmöset:
https://korjaushuolto.fi/OMECA77B-Ca...and-Cruiser-80
2" korotuksella voi olla että riittää kun vaihtaa vaan takimmat puslat niin akseli menee vaakasuoraan.

Viimeksi muokannut vartiainen : 27.02.2014 21:32
Vastaa lainaten
Vanha 27.02.2014, 22:02
Aktiivijäsen+++

Perusasetus

Lainaus:
Ekan lauseen kanssa en ole ihan samalla linjalla kanssasi.

Siis tosihan on että boggerit on tiellä paskat, mitä muuta voi olettaakaan tuon kuvion perusteella?

Onhan se selvää et ohajus muuttuu erilaisemmaksi vakioon verrattuna. Lähinnä tässä nyt että ehkä naurattaa eniten tuo et muutetaan autoa ja sit valitetaan ku on vaikea ajaa. Kokeilkaa laittakaa perus autoon tarpeeks leveet renkaat jo pelkästään niin vähän uria tiessä niin johan vetelee .
Vastaa lainaten
Vanha 27.02.2014, 22:07
Aktiivijäsen+++

Perusasetus

Mutta nyt ihan asiaa onko kenelläkään tietoa uusi koppaisen lj tukivarrista onko pituus eroa hdj 80 tukivarsiin verrattuna samanlainen kiinnitys ainakin näytti olevan.
Vastaa lainaten
Vanha 27.02.2014, 22:28
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Mutta nyt ihan asiaa onko kenelläkään tietoa uusi koppaisen lj tukivarrista onko pituus eroa hdj 80 tukivarsiin verrattuna samanlainen kiinnitys ainakin näytti olevan.
Ei käy keskenään ilman kiinnikkeiden siirtämistä http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=30559
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj:n omistajat tänne. Kratz Tekniikka & Jutustelu 2308 02.09.2025 12:04
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Volvon omistajat tänne hoojii Chit-Chat 77 12.12.2014 23:54
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27