![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
TurboNoniin!!! Nyt on asennukset tehty TD25 moottorille. Terranon 27TD koneen turbo ja pakosarja pulttaamalla paikoilleen, vesiletkut lämppärin putkista ja öljyn tulo suodattimen jalasta ja paluu laturin paluun haaraan. Ahtoletkut kiinni ja kone paikoilleen. Säädin toimii "pöhisee" hyvin. Turbo vinkuu ihanasti... Tehoja ja varsinkin vääntöjä on tullut huomattavasti lisää. En ole koskenut vielä ollenkaan pumpun syöttöön. Jyrdenille tiedoksi että kone käy todella tasaisesti ja ei savuta oikeastaan ollenkaan normaali ajolla. Hyvä kone se on, kiitoksia taas kerran... Sähköt moottorille veivät hieman aikaa, kun liittimet oli eripuolilla moottoria TD ja SD moottoreissa ja vielä eri kohdissa rungon johdotuksissa. Mutta vertailin liittimiä ja johtojen värejä ja ne kuitenkin täsmäsivät melkein, joka liittimessa. Kaikki alkoi toimimaan suoraan heti eka kerralla. Muutama liitin on aina ylimääräisenä, mutta niin ne oli vanhassakin Laitoin uuden pakoputken 2,5" putkesta ja siihen turbo saabin vaimentimen. Onko jokin määräys olemassa, että katsastuksessa pitää olla kaksi vaimenninta jostain syystä? Ahtopainemittaria hommaamaan, ja välijäähdyttimen asennus seuraavaksi. Tallissa Pajeron alkuperäinen jäähy tuulettimella odottaa... Mutta ensin viikonloppuna pikku testausta KC:lle...
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85. ![]() Nissan King Cab 4x4 SD25 -87. ![]() Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)
Viimeksi muokannut Guffaw : 21.02.2014 11:30 |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Tehoja ja varsinkin vääntöjä on tullut huomattavasti lisää.
En ole koskenut vielä ollenkaan pumpun syöttöön. Jyrdenille tiedoksi että kone käy todella tasaisesti ja ei savuta oikeastaan ollenkaan normaali ajolla. Hyvä kone se on, kiitoksia taas kerran... Kiitos kiitos... Ja kyllähän tuossa Td sarjasessa on Sd sarjaseen vakionakin huomattavasti eroa kulkemisen puoleen. Eräälle vaihdoin tuon tekniikan, ja jälkeenpäin hymyssä suin puhunut et on terhakkaampi ja vääntävämpi entiseen nähen. Mitä vaimentimeen tulee, niin vähän konttorista kait kii tuokin ja ku turbo kuitenkin rikkoo ääntä aika paljon. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
tuskin tarviit kahta vaimenninta jos ahtimella katsastat. itse katsastin kc yhdellä vaparina eikä desipelit ylity.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
|
#4
|
||||
|
||||
TurboLainaus:
isompi meteli tulee konehuoneesta kun ei ole vielä kunnon ilmansuodatinta paikoillaan... Tänään otetaan KC:n turbolle ja sen onnistuneelle asennukselle litranen Leijona... Kaveri kävi kysyyn sitä entistä SD23 konetta, aiko asentaa sen traktorimalliseen ruohonleikkuriin... ja tietenki turbolla... Meinasi leuka mennä sijoiltaan.... On pojalla isot kisat tulossa kuulemma... Tottakai lupasin ja vielä avustaa asennuksessa jos tarvii... Sovittiin että saan sitten tulla kattomaan kun silla on naapureiden kanssa kisat... Sillä on siinä leikkurissa nyt 1000 kuutioinen hondan kone moottoripyörästä, mutta ei ole kuulemma vääntöjä... Heh heh...
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85. ![]() Nissan King Cab 4x4 SD25 -87. ![]() Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)
Viimeksi muokannut Guffaw : 21.02.2014 18:58 |
|
#5
|
||||
|
||||
Turbo
Joo
Nyt huomasin että turbon öljyn tulo on kostea öljystä... Piti kiristää hieman ja kuivata liitin... Että aina sitä jotain on... Tallissa on riittänyt kävijöitä tänään muuten... Kokeilin miten nelivedolla vetää ja kakkosella alko vielä vetään nelipyöräluisua kaasulla vaan... Jeeeeeees.... Onneksi sain sen "auraus" kytkimen (240mm) siihen vaihdetttua ennenkuin kokosin koneen... Ahtopainemittarin hain ja sille paikkaa nyt siihen mittariston vasemmalle puolelle suunnittelin... Nyt menossa Leijonaa jo aika vauhtia... Jatkuu aamulla... päivällä.... iltapäivällä, kun jaksaa noista ylös...
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85. ![]() Nissan King Cab 4x4 SD25 -87. ![]() Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)
Viimeksi muokannut Guffaw : 21.02.2014 19:15 |
|
#6
|
|||
|
|||
d22 vedot hukassa
Oiskohan kellään ollut kinkassa kyseistä vikaa, eli vedot hukassa kolmos ja nelos vaihteella. Kiihdyttäessä 1 ja 2 vaihteella vetäää normaalisti, kolmosella ja nelosella ei vetoja huonostikkaan ja taas kun vitosen vaihtaa niin vetää normaalisti?? Ei meikäläisen päähän sovi mistä moinen vois johtua... Kyseessä 2003vm kinka.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
No mää lähtisin probleemaa purkaan sillä että vaihtasin aluks auton yli 3 vanhempaan tai vähintään 4vuotta uudempaa
|
|
#8
|
|||
|
|||
letku taka-akselista
Mikä letku tulee taka-akselista lavan pohjaan. Onko se jokin huohotin vai mikä?
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Juu.. huohotinletku.
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Minkäs paksusella raudalla porukka on noita runkoja korjaillu? Ite meinasin ihan turhan paksua käyttää kun näköjään ohkasemmallakin pärjää
![]() Ja tulevaisuudessa voi lavan pellitkin vetää ihan vaan poppareilla kiinni jos tulee korjaustarvetta ![]() https://sites.google.com/site/opinnaeyteheikkinen/ |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Mites 1999 King cabista saa ohitettua ajoneston? Auto kävi merkkiliikkeessä jossa ajonesto laitettiin kuntoon eli joku tunnisterengas uusittiin virtalukkoon ja uusi virtalukon pohja. Toimi pyhättömän viikon ja taas ajonesto ilmeisesti päällä. Onkohan ajonestona kenties joku solenoidi jossain päin polttoainelinjaa?
Hyvät neuvot tarpeen kun ei ole varaa käyttää autoa joka viikko merkkiliikkeessä ja töihinkin olisi päästävä kulkemaan. |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Omasta king cabista oli hajonnut pumpun päässä oleva ajoneston osa joka ohjaa sammutinsolenoidia, niitä näihin ainakin on uusimaan joutunut. Elikkä se musta palikka suutinputkien yläpuolella, uusi olis maksanut 282€. Poistin kyseisen osan ja vedin virtalukolta johdon sammutinsolenoidille niin tuli ajonesto ohitettua. Voi joutua poraamaan ruuvit pois, jos menevät poikki avatessa. Ja sitten vielä ajoneston ohjainboxilta liitin irti niin sammuu ledi kojelaudalla. Ohjainboxi sijaitsee mittariston yläpuolella.
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#14
|
||||
|
||||
|
Just kun sain leimattua king cabin niin alkoi ongelmat, tyhjäkäynti hävii välillä että sammuu, sitten kun kiidyttää niin rupeaa röpöttämään/paukkumaan putkessa ja vedot häviää, hommasin naftasuojattimen se pitää vaihtaa ja kokeilla auttaako dieselin kulkuun
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
| Nissan king cap | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.08.2011 10:04 |
| Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.01.2011 10:42 |
| M:Nissan king cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.04.2007 11:31 | |
| M. Nissan King Cap -91 | Heze.R | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.04.2007 23:22 |