![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Omapainoa arviolta tulisi 1tn mistä 70% eteen,tuon kestää kyllä. kokonaispaino ehkä 2tn-3tn haarukassa käytössä ollessa.(sen näkee vasta valmiissa hätväimessä ja toki järki mukana toimia) .Omaa japsipakua mittana käyttäen 0.7m pyörä ja murikan alla noin 20cm pitäisi pyörän halkaisija kasvattaa johonkin 0.9m tuntumaan,se taas kasvattaa vääntöä paljon akselille. Onko patrollin murikka akselin keskellä ? Mitä sen leveys on ? (omassa luokkaa 1.5m mikä olisi sopivahko vanteet sisäänpäin tehden). Pitääkin palstaan tutustua paremmin jos ennen ollut,ei tuossa osunut silmään vielä kun uusi tuttavuus.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vanhemmassa Patrollissa (160 korisessa) on murikka toisessa laidassa, uudemmassa (y60) on murikka keskellä ja leveämpi akseli. En muista tarkkaa mittaa mutta jossain se on 150-160cm välillä kiinnityspinnasta kiinnityspintaan.
Tuossa koko rakentelutopikki ranganajopatrollista http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=40778 Viimeksi muokannut Viipo : 13.02.2014 11:19 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Oli tietoa antava projektijuttu,kiitos linkistä. Nyt pitäsi alkaa osien keräily,purkamot aika vajaita taka-akseleiden osalta. Ajattelin laittaa ostoilmoituksen mutta missä akseleissa tuo murikka on keskellä,eiköhän tässä menisi mikä akseli vaan kun painaahan nuo kaikki maasturit liki 2tn ja leveys 1.6m luokkaa. Saisi vähän selkeämmän ostoilmoituksen.Samalla katselin myytäviä pyöriä vaan eihän nuo kokomerkinnät ja mallit oikein kertoneet minulle mitään,eli jos tarvitsen halkaisijaltaan reilu 0.8m pyörän ja ei tiekäyttöön niin minkä kokoista pitäisi etsiä (mieluiten tyyppi mitä saa jatkossakin helposti).
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Onkos siitä haittaa jos se murkula ei oo keskellä? Noita Hj 60:sen lukottomia akseleita on maa väärällään,huonona puolena pitkähkö välitys eli 3.7 mutta koi noita patrollinkin akseleita löytyy edukkaasti.
Ja jos ja kun tuo näyttää tulevan johonkin kuormakoneeseen niin tuo täyskevennetty lienee se viisain valinta. 33 tuumanen rengas on 82 senttiä korkee 35 tuumanen 87 senttiä jne. Eli kokomerkinnät menee notta korkeus,leveys,ja vanne. Ja mitä sitten pakerratkin niin kuvia kehiin...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Eli sitten joku 35 olisi hyvä,saisi murikan alle tilaa.Kuvia ei ole kun aivo-kädissä vasta,ei ole kyllä osiakaan kun moottori ja penkki ja kuormain minkä voisi käyttää.Keskellä olo helpottaisi kardaanin ja jakovaihteston asennusta kun täytyy toinen perä kääntää katolleen (tekniikka eteen ja linkkupeli)
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jäi vielä vähän auki tieto,mikä on täyskevennetty ?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
y60 korinen luokkaa 160-170cm |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ-61 murros akselin kestävyys. | maket3 | Tekniikka & Jutustelu | 39 | 23.02.2012 22:00 |
Taka-akselin kolmilinkki | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.04.2010 16:12 |
Taka-akselin tuenta? | sds500 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 10.01.2006 22:03 |
Taka akselin korjausta! | Zamppa | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 26.09.2005 18:17 |
Akselin kestävyys | kumilusmu | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 06.11.2003 22:21 |